Süleyman Can 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Ahmet İhsan Akşen yazdı: Çıkarken açıkladı, üretim devam ettikçe artacak dediler ama ses çıkmadı. Satışın düşmesi normal, elektrikli düşünen aldı, düşünmediği halde araç yok diye alanlar bile vardı artık piyasada araç sıkıntısı yok bildiğim kadarıyla. TOGG un tek avantajı 800 bin sıfır faiz olayı. Tesla nin son atağı sonrası işi zor ama hemen teslim ve kredi avantajı cazip yapıyor şuan. Borsa da işlem hacmini artırıp yeni fonlar üretmek istiyorlarsa düzenli olarak resmi veri yayınlamaları lazım. Söz ile kimse kimseye güvenmiyor. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Çağlar Bayur yazdı: yakıttan gelen gelirin azalmasını istemezdim hazine anahtarı bende ise üstüne eleketrikteki subvansiyona ödeme yapsam fenalık geçirirdim ama her gün 8 saat priz başında bekleyecek sabit lokasyonda 8 saat değil aynı yerde olması gerekmez ayrıca polis arabası bu tank değil Çağlar Bayur yazdı: yakıttan gelen gelirin azalmasını istemezdim hazine anahtarı bende ise üstüne eleketrikteki subvansiyona ödeme yapsam fenalık geçirirdim ama her gün 8 saat priz başında bekleyecek sabit lokasyonda İster.. dış açık daha fazla. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Çağlar Bayur yazdı: stratejik olarak pilli araba Konuşan yirmi on beş. Süpheli otobana çıkış yapıyor, Bizim aracın batarya %10 Konuşan yirmi on beş Merkez biz takibi bırakıyoruz bataryası dolu ekip devam edecek... Konuşan merkez Tamam siz çorbacıya geçin Konuşan yirmi on beş Mercimek mi ? Paça mı ? Konuşan merkez Mercimek, Limonu bol sıkın. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Benzini de bitebilir Ama ne yakalar o ivme ile hele 4 çeker 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Nisan Paylaş 30 Nisan (düzenlendi) Sahibinden sitesinde 120 tane 6000 kmde Togg var. Hükümet seçimi kaybetti diyemi böyle oldu. Yoksa millet ucuz kredi almak içinmi ihtiyacı olmayan aracı aldı. 30 Nisan tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Bu kredi oranları ve taksit sayıları ile yine iyi satılıyor araçlar.Bence en büyük etken fiyat değil krediye ulaşma güçlüğü. Krediler %1 taksitler 60 aya kadar tekrar geri gelsin herkes rahatça araç alır.Bu seferde araç fiyatları artıyor fırsatçılar yüzünden ama şu bir gerçek fiyat pahalı olması satışa mani olmuyor.Bunu geçen senelerde gördük. 1 Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya 30 Nisan Yazar Paylaş 30 Nisan Ali Darbaz yazdı: Sahibinden sitesinde 120 tane 6000 kmde Togg var. Hükümet seçimi kaybetti diyemi böyle oldu. Yoksa millet ucuz kredi almak içinmi ihtiyacı olmayan aracı aldı. ilk zamanlarda benimde aklıma geldi. Şuan halen togg kredi kampanyası var iken millet neden galeriden alsın. Bence yapılan en büyük hatalardan birisi üretim stratejisinde hata yapıldı. Hadi ilk suv ile başladın fakat devamında dacia veya zeo tarzı bir araç ile devam edilmesi gerekiyordu ki üretim ve satışlar artsın. Şuan t10x 1800m civarı fiyat var iken t10f dahada pahalı olacağını düşünüyorum. Bu ekonomide kaç kişi bu araçları alacak? Şuan jandarmadır polistir vs vs ile desteklenmeye çalışılıyor. Togg 1m 12m civarı araç çıkartmadan bu iş yürüyeceğini düşünmüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Teşvik daha iyi olabilir. 800000 tl 0 faizli 12 aylık kredi veriyor ama hane geliri en az 90 000 olması gerekiyor. Bunu 2-3 seneye yaysa satışlar artar. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 30 Nisan Paylaş 30 Nisan 1 milyon desinler iki tane alacağım, 2 x 800000 bin tl faizsiz kredi ile. yoksa BYD alırım elektrikli alacak olsaydım. yada temiz bir s350 alınabilir @Furkan Avcı 1 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: Büyük ceo’lar, analistler, koca koca ülkeler ve bir çoğu elektrikli araç zokasını nasıl yuttu bence tez konusu olur. İleride hepsi elektrikli olacak da 2 senede bütün üretimi bu tarafa kaydıracak kadar güçlü motivasyon için din benzeri bir şeye inanmış olmaları gerekiyor. Zoka değil zorunluluktu. Çin 2001 yılında 863 Program diye bir toptan yüksek teknoloji ar-ge stratejisine geçiyor. Bunun içerisinde hybrid ve full elektrikli araçlar da var. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_electric_vehicle_industry_in_China#:~:text=In 2001 China started the,fuel cell vehicles are included). Şu yazıyı özellikle okumak lazım. https://www.technologyreview.com/2023/02/21/1068880/how-did-china-dominate-electric-cars-policy/ Çin arabaları elektrikli araçlar yaygınlaşana kadar dünyada yayılmış halde değil. Yani kimse Çin arabası almıyor diğer bir deyişle. Avrupa'nın o yüzden bir korkusu yok. Ama bu elektrikli işi avrupalı üreticilere dert olacağı için Çin'li arabaların istilasından önce çıkarmaları gerekiyordu bir şekilde. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Elektrikli araca inanç hala yok. Alanların çoğu siyasi gazla aldılar sonra satarız dediler. sıra mıra olunca insanlarda fiyat yukarı gider düşüncesi vardı. araç bence büyük ve fazla teferruatlı. Çöpten gıda toplayanların olduğunu geçtim "sürdürülebilirlik" kaygıları ile zengin ülke bile olunsa basit araçlar daha öne çıkarılmalı. Umarım akılları başlarına gelir. Tüm dünya üreticileri bu yola girecek. Ben öyle bekliyorum. enerji tüketimi görece fazla herşeyi elektrikli açılan kapanan oynayan bir araç maliyet demektir. baştan beri yanlış olduğunu söyledim. Kimle nasıl rekabet edecekler meraktayım. Bunları söyleyince düşman ilan ediliyor herkes. Farklı bir araç olması lazım. TOGG un farkı nedir sizce? hadi uzman sorusu.. fiyat mı, ağırlık mı?, sürüş keyfi mi, büyüklüğü mü? nedir? İsviçre çakısı gibi bir araç lazımdı. olmadı. millet duster/egea almaya devam. 13 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: Farklı bir araç olması lazım. TOGG un farkı nedir sizce? Elektrikli araç düşünen için.. Teknik olarak bakınca. sıfır faizli 800 bin lira kredi. Gayet çekici görünüyor.. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Çağlar Bayur yazdı: hazine o yükü nasıl kaldırır / kaldıramaz ise mutfakta çay kaça demlenir yıl sonu? Ülkenin temel sorunu zaten herşeyin aracılar üzerinden yapılıp onlara da para kazandırılması. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Elektrikli araç düşünen için.. Teknik olarak bakınca. sıfır faizli 800 bin lira kredi. Gayet çekici görünüyor.. Çok ciddi destek var tabi. daha ne yapsınlar. alabilen almalı. 1 Yorum bağlantısı
Azad Mirzade 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Üretim talebe yetişemiyor, abim başvurdu ödemeyi yaptı, iki haftadır üretimi bekliyor bakalım. Satışlar hızlı da üretim yavaş diyelim. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Harun Kocaçalışkan yazdı: Zoka değil zorunluluktu. Çin 2001 yılında 863 Program diye bir toptan yüksek teknoloji ar-ge stratejisine geçiyor. Bunun içerisinde hybrid ve full elektrikli araçlar da var. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_electric_vehicle_industry_in_China#:~:text=In 2001 China started the,fuel cell vehicles are included). Şu yazıyı özellikle okumak lazım. https://www.technologyreview.com/2023/02/21/1068880/how-did-china-dominate-electric-cars-policy/ Çin arabaları elektrikli araçlar yaygınlaşana kadar dünyada yayılmış halde değil. Yani kimse Çin arabası almıyor diğer bir deyişle. Avrupa'nın o yüzden bir korkusu yok. Ama bu elektrikli işi avrupalı üreticilere dert olacağı için Çin'li arabaların istilasından önce çıkarmaları gerekiyordu bir şekilde. belki de bilerek yapıyorlar. Mercedes sonradan “yok yaa elektrikli için erkenmiş” diyerek dünyada algıyı panikle diğer tarafa çekmek istedi. 1 Yorum bağlantısı
özgür çetinkaya 30 Nisan Yazar Paylaş 30 Nisan Ersen Tapan yazdı: Elektirikli araç her kesime hitap etmiyor. Ben evimde şarj edemiyorsam elektirikli araç kullanmayı düşünmem mesela. Bu elektrikli araçların üzerine güneş paneli ekleme yaparak park halinde iken kendi kendine şarj edebilse iyi olurdu. Kullanıcıların çoğu arabası park halince bekliyor. Özellikle ülkemiz güneş alan bir ülke bu tarz bir gelişim olsa çok ciddi tasarruf olacağını düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 30 Nisan Paylaş 30 Nisan özgür çetinkaya yazdı: Bu elektrikli araçların üzerine güneş paneli ekleme yaparak park halinde iken kendi kendine şarj edebilse iyi olurdu. Kullanıcıların çoğu arabası park halince bekliyor. Özellikle ülkemiz güneş alan bir ülke bu tarz bir gelişim olsa çok ciddi tasarruf olacağını düşünüyorum. Güneş paneli teknolojisi gelişirse tabiki olur. Ama şu an Küçük alanda panellerin verdiği güç ile gerekli olan arasında dağlar var. Ama küçük tüketimi az olan araç tasarlanırsa belki mantıklı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Azad Mirzade 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Ersen Tapan yazdı: Güneş paneli teknolojisi gelişirse tabiki olur. Ama şu an Küçük alanda panellerin verdiği güç ile gerekli olan arasında dağlar var. Ama küçük tüketimi az olan araç tasarlanırsa belki mantıklı olabilir. Telefonlara görüntülü görüşme geldiyse bu dediğiniz de 10 15 yıla olur gibi. Her şey devamlı bir tık ilerliyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan Paylaş 30 Nisan özgür çetinkaya yazdı: Bu elektrikli araçların üzerine güneş paneli ekleme yaparak park halinde iken kendi kendine şarj edebilse iyi olurdu. Kullanıcıların çoğu arabası park halince bekliyor. Özellikle ülkemiz güneş alan bir ülke bu tarz bir gelişim olsa çok ciddi tasarruf olacağını düşünüyorum. fazla bir etkisi yok günlük 5-6 km. almanlar yapıyor X-BUS üzerinde var. Ersen Tapan yazdı: Güneş paneli teknolojisi gelişirse tabiki olur. Ama şu an Küçük alanda panellerin verdiği güç ile gerekli olan arasında dağlar var. Ama küçük tüketimi az olan araç tasarlanırsa belki mantıklı olabilir. metrekareye ekvatorda 1.2kw. %20 verim ile 240W alabilirsin en fazla. 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: Farklı bir araç olması lazım. TOGG un farkı nedir sizce? hadi uzman sorusu.. fiyat mı, ağırlık mı?, sürüş keyfi mi, büyüklüğü mü? nedir? İsviçre çakısı gibi bir araç lazımdı. olmadı. millet duster/egea almaya devam. Cevap soruda aslında hocam, millet niye duster veya egea ya yöneliyor çünkü ihtiyaca cevap veriyor ve ulaşılabiliyor. B suv tipi bir elektrikli Türk milletinin veya benzer coğrafyanın %80 ihtiyacını karşılıyor. ikinci aracım b suv ve elektrikli yada hibrit olacak. 2 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 30 Nisan Paylaş 30 Nisan (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Farklı bir araç olması lazım. TOGG un farkı nedir sizce? hadi uzman sorusu.. fiyat mı, ağırlık mı?, sürüş keyfi mi, büyüklüğü mü? nedir? Sayın Hocam, Ülkemizde en çok satan arabalar, şahin, doğan, kartal, toros, brodwaydır. İhtiyacımızı gideren, ulaşabildiğimiz arabayı aldık, kaliteli olanı değil. TOGG yetkilileri mutlaka pazarlama stratejileri üzerine üretim planlamalarını yapmışlardır. Benim sınırlarımın ötesinde düşünen insanlar en nihayetinde... Alıcısına göre ürün yapıp piyasaya sürme işini en iyi toyota yapmış. Sosyolojide Fordizm denen bi üretim tekniği vardır: Ford standartlarını belirlemiş, üretmiş, alabilen almış, bu diğer firmalarda da sürüp gitmiş mercedes, bmw gibi, karizmadan taviz vermemişler; 20. yüzyılın ikinci yarısında Toyotaizm denen bir üretim aşaması var.(Ben onaylamasam da devrim gibi.) potansiyel alıcıların ihtiyacına göre ürün yapıp satıyorlar. Örneğin şahin gibi toyota da sürdüler piyasaya, her türlü donanıma sahip olan toyotayı da. Ülkeler bazında yaptıkları gibi, ülke içinde de uygulamaya koydular pazarlama stratejilerini...Sonunda mercedes küçük hacimli, halkın ulaşabileceği arabalar yapmaya başladı. TOGG konusuna gelince: Daha önceki mesajlarda üretim yelpazesinin geniş tutulmasından bahseden arkadaşlarıma katılıyorum. Zamanla inşallah. 30 Nisan tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Bu ülke hangi kararı doğru verdi ki bunu da bilimsel piyasa araştırması ve analize göre verdiler sizce? Bizim adetimiz mehter gibi iki ileri bir geri doğruyu bularak yürümek. Tabi kanuni döneminden sonrası çöküştür. 3 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Mehmet Göktürk yazdı: Bu ülke hangi kararı doğru verdi ki bunu da bilimsel piyasa araştırması ve analize göre verdiler sizce? Bizim adetimiz mehter gibi iki ileri bir geri doğruyu bularak yürümek. Tabi kanuni döneminden sonrası çöküştür. Süleyman Demirel demişti: Kervan yolda düzülür diye, öyle bir şey. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Nisan Paylaş 30 Nisan düzülüyor doğrudur... dizilmesi lazım normalde. 3 1 6 Yorum bağlantısı
Recommended Posts