İçeriğe Yönlendir

Togg Satışları Yavaş mı İlerliyor?


özgür çetinkaya

Recommended Posts

özgür çetinkaya

Kategori yeni açılmış ve ilk konuyu ben açmak istedim.

 

Arkadaşlar arasında sohbet esnasında geçti Togg bu sene ilk çeyrekte 4 küsür araç satmış buda aylık olarak ortalama 1400 1500 araç düşüyor.

Bunu yıllığa vurduğumuzda 16 17 bin adet yapar hadi yapsın 20 bin adet.

Geçen sene 20 bin satan togg bu sene üzerine bir şey koyamamış ve 2024 hedefi 60 bin ile 70 bin üretim kapasitesi olması bekleniyordu.

 

Togg tarafında yolunda gitmeyen bir şeyler mi var acaba?

 

t10x modelinden sonra ise t10f modeli yerine hactback bir araba piyasaya sürülse idi daha iyi olmaz mıydı?

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Devlet daireleri, kolluk kuvvetleri derken, geçen sene ki rakamlara baktığınızda son kullanıcı rakamını bilmiyoruz. Bu sebeple bu sene böyle bir düşüş normal.

Bununla beraber ilk günden beri söylenen, aracın elektrikli olmamasıydı ki, fiyat düşük kalsın, her kesime hitap edebilsin. 

Daha iyi olurdu olmazdıyı artık geride bırakmalıyız. Maliyetini kurtarsın yeter gözüyle bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Togg özelinde değil de, elektrikli araçların çoğunda bu durum mevcut.

Mercedes bi süre daha içten yanmalı motor kullanacağını açıkladı.

Tesla bile satış yapmak için ucuz model çıkarttı.

Çin den yeni yeni otomobil markaları fışkırıyor...

Birde bunun üzerine ekonomik durgunluk olunca haliyle rakamlar düşüyor.

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tamer Topaç yazdı:

Çan eğrisi.

Çin eğrisi diyroum ben...

 

togg bence çok daha ucuz olmalı. onun içinde çok daha basit ve az lüks olmalı.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Doğan Arşiray yazdı:

togg bence çok daha ucuz olmalı. onun içinde çok daha basit ve az lüks olmalı.

 

Katılıyorum, hatta üretimi genişletilip başka seçenekler de sunmalı. 

Ve insanların tercih etmesi için teşvik edilmeli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Satışların düşmesi normal.. 

Geçen yıl 10. aya kadar piyasada hiç araç yoktu.. 10. aydan itibaren rakibi çoğaldı.. 

 

Şöyle olsaydı böyle olsaydı konusuna gelince.. Keşke daha küçük ve evin 2. aracı olabilecek bir araç olsaydı.. 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Elektirikli araç her kesime hitap etmiyor. Ben evimde şarj edemiyorsam elektirikli araç kullanmayı düşünmem mesela. 
 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ersen Tapan yazdı:

Elektirikli araç her kesime hitap etmiyor. Ben evimde şarj edemiyorsam elektirikli araç kullanmayı düşünmem mesela. 
 

İstanbul'un sanırım %50'sinden fazlası için geçerlidir bu durum. Otopark yok, şarj imkanı yok. Demek ki elektrikli araç da yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Doğan Arşiray yazdı:

togg bence çok daha ucuz olmalı.

 

Döviz cinsinden girdi maliyetini kısmadan daha ucuza mümkün değil. Ya döviz inecek ya da çok kısa sürede ar-ge patentleri ile yerlilik oranını artıracağız.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

kolluk kuvvetleri derken,

stratejik olarak pilli araba olmaz o birimde

Mehmet Ozyurek yazdı:

Keşke daha küçük ve evin 2. aracı olabilecek bir araç olsaydı..

daçyanın springi gibi pikiniğe de gider park etmesi de basit

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

stratejik olarak pilli araba olmaz o birimde

Olur olur. Dünyanın her ülkesinde elektrikli polis araçları var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Büyük ceo’lar, analistler, koca koca ülkeler ve bir çoğu elektrikli araç zokasını nasıl yuttu bence tez konusu olur. 
 

İleride hepsi elektrikli olacak da 2 senede bütün üretimi bu tarafa kaydıracak kadar güçlü motivasyon için din benzeri bir şeye inanmış olmaları gerekiyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

stratejik olarak pilli araba olmaz o birimde

daçyanın springi gibi pikiniğe de gider park etmesi de basit

Reno 5 alalım çağlar

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Olur olur. Dünyanın her ülkesinde elektrikli polis araçları var. 

evropanın göbeğinde savaş ta var..... insanlık her zaman doğru karar veremeyebiliyor, bir dağ başında günde 8 saat aynı noktada rutin şarj parkı stratejik olarak hatadır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Süleyman Can yazdı:

 

Döviz cinsinden girdi maliyetini kısmadan daha ucuza mümkün değil. Ya döviz inecek ya da çok kısa sürede ar-ge patentleri ile yerlilik oranını artıracağız.  

vergiyi azaltabilirler yerli otoda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Büyük ceo’lar, analistler, koca koca ülkeler ve bir çoğu elektrikli araç zokasını nasıl yuttu bence tez konusu olur. 

millete yutturdu mu ? yazım hatası mı ?

Doğan Arşiray yazdı:

vergiyi azaltabilirler yerli otoda. 

de ki sıfır oldu ötv si? evinde şarj imkanı olupta almaya ikna olacak potansiyel müşteri sayısı kaç artar?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Epdk yasada değişiklik yapıp elektrik satışını işletmelere lisanssız ve serbest bırakırsa şarj istasyon sayısında patlama yaşanır. Bir ülke yerli aracını yapıyor ve satmak istiyorsa , yurtdışından gelecek araçların piyasaya girmesini engellemeli/zorlaştırmalıydı. Bence togg yaparsınız/ yapamazsınız inadı ile seçimin de yaklaşmasıyla yapıldı, iyi oldu aslında ama yerli üretim çok daha ucuza satılmalı, teşvik edilmeli. Birde şu var , madem halkın yerli kullanımı isteniyor, makam araçlarında aktif kullanılan togg sayısı arttırılmalı. Halen protokol alman araçlarına biniyor. Papa Türkiye ye geldiğinde Renault Clio ya binmişti. 
 

https://x.com/leventuzumcu/status/1058009381147697154?s=46&t=Q1G98G-RupSo7GjadskDNw

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Erhan Doruk yazdı:

Epdk yasada değişiklik yapıp elektrik satışını işletmelere lisanssız ve serbest bırakırsa şarj istasyon sayısında patlama yaşanır.

hazine o yükü nasıl kaldırır / kaldıramaz ise mutfakta çay kaça demlenir yıl sonu?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

Epdk yasada değişiklik yapıp elektrik satışını işletmelere lisanssız ve serbest bırakırsa şarj istasyon sayısında patlama yaşanır. Bir ülke yerli aracını yapıyor ve satmak istiyorsa , yurtdışından gelecek araçların piyasaya girmesini engellemeli/zorlaştırmalıydı. Bence togg yaparsınız/ yapamazsınız inadı ile seçimin de yaklaşmasıyla yapıldı, iyi oldu aslında ama yerli üretim çok daha ucuza satılmalı, teşvik edilmeli. Birde şu var , madem halkın yerli kullanımı isteniyor, makam araçlarında aktif kullanılan togg sayısı arttırılmalı. Halen protokol alman araçlarına biniyor. Papa Türkiye ye geldiğinde Renault Clio ya binmişti. 
 

https://x.com/leventuzumcu/status/1058009381147697154?s=46&t=Q1G98G-RupSo7GjadskDNw


trafik polisleri çift araba geziyor. Hepsi tucson son model. 

Hatta yunuslar da

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tucsonlar yerli galiba

Çağlar Bayur yazdı:

hazine o yükü nasıl kaldırır / kaldıramaz ise mutfakta çay kaça demlenir yıl sonu?

Kaldırır. Dış açık azalacak.

Çağlar Bayur yazdı:

evropanın göbeğinde savaş ta var..... insanlık her zaman doğru karar veremeyebiliyor, bir dağ başında günde 8 saat aynı noktada rutin şarj parkı stratejik olarak hatadır

Polis aracı bu. Orduda ise termal füzeye yakalanmaz vs

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Dış açık azalacak.

yakıttan gelen gelirin azalmasını istemezdim hazine anahtarı bende ise

üstüne eleketrikteki subvansiyona ödeme yapsam fenalık geçirirdim

Mehmet Göktürk yazdı:

Orduda ise termal füzeye yakalanmaz vs

ama her gün 8 saat priz başında bekleyecek sabit lokasyonda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bakan dediki, kamu araçlarına çok takılıyorsunuz yavvvv. Çerez parası bile değil onlar. 
 

binde 7. 2024 gider bütçesi 11 trilyon. Binde 7’si ise 80 milyar tl. Çerez yani


16 milyon emekli var. Hepsine 5 bin lira zam yapılsa tam kamu arabalarının parası ediyor. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Doğan Arşiray yazdı:

vergiyi azaltabilirler yerli otoda. 

 

Doğrudan piyasalara devlet ambargosu olur. Halk ekmek, restoranlara da benzemez. Yabancı menşeili fabrikalar ülkede en çok vergi ödeyip en fazla işçi çalıştıran nadir işverenler. Bir küserlerse zararı daha fazla olur. Ayrıca maksat dışa bağımlılığı azaltmak ise %64 yerli olan Hyundai Bayon alsın herkes. Togg ile ilgili açıklanmayan verilerden biri de bu mesela.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Süleyman Can yazdı:

Togg ile ilgili açıklanmayan verilerden biri de bu mesela.

Çıkarken açıkladı, üretim devam ettikçe artacak dediler ama ses çıkmadı.

 

Satışın düşmesi normal, elektrikli düşünen aldı, düşünmediği halde araç yok diye alanlar bile vardı artık piyasada araç sıkıntısı yok bildiğim kadarıyla.

TOGG un tek avantajı 800 bin sıfır faiz olayı. Tesla nin son atağı sonrası işi zor ama hemen teslim ve kredi avantajı cazip yapıyor şuan.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...