Ebrar Tüfek 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Atmosferik lpg candır, uzun dönemde hybrid hariç hepsini deneyimledim, 8 senede 17. arabama biniyorum şuan. Güncel araçlarda Sorunsuz uzun ömür deniyorsa benzin, Adblue olan dizeli kapıya değil memlekete sokmamak lazım, şuanda dizelin derdi çekilmez 3 kuruş az yakacak diye dpf dolar, egr tıkanır, adblue arıza verir vs. 2 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Bana da hep tersi gibi gelmiştir. Benzinli daha seri daha kıvrak. Dizel daha bi ağırbaşlı. Sizin dediğiniz gibi olsa yarış araçları dizel olurdu. Dizelin anlık torku sanki hızlıymış gibi hissetiriyor. Oradan gelen bir algı. 3 2 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Berke Kaya yazdı: Benzin-lpg-dizel hepsini kullandım, dizel hem ekonomik hem performanslı. Yakmıyor denen turbo benzinliler şehir içinde 9-10 litre tüketiyor. Aynı aracın dizeli 6 litreyi geçmiyor. Tabelaya bakıp fiyat aynı diyenler birini 6 birini 9 ile çarpmayı unutuyor. Yıllarca dizelin bakımı masraflı diye şehir efsanesi dolaştı. Bakımlar aynı. Rektefiye ile bakımı karıştıran çok Genelde günlük 5 km git 5 km gel kullandığım , Antep trafiğine de girdiğim Leon 1.2 TSI otomatik aracım uzun dönem ortalaması 6.5 . 1.6 dizellerden daha seri atak. Kullanım tarzım sakindir ancak trafiği de öldürmem. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Süleyman Can yazdı: Dizelin anlık torku sanki hızlıymış gibi hissetiriyor. Oradan gelen bir algı. 2000 - 3000 arası. Hın bitti. 3 2 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Süleyman Can yazdı: Dizelin anlık torku sanki hızlıymış gibi hissetiriyor. Oradan gelen bir algı. Aynı algı arkadaşlarımda da var. Araç tork ile bir baş kaldırıyor 5-10 metre hızlı gidiyor sonra noldu devir bitti vites değişim vakti geldi hızlanma bitti 1 Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 28 Nisan Paylaş 28 Nisan İlkay Başaran yazdı: 2000 - 3000 arası. Hın bitti. Mükemmel örnek 3 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 28 Nisan Paylaş 28 Nisan İlkay Başaran yazdı: 2000 - 3000 arası. Hın bitti. Onun da tadı başkadır şimdi. Tolgahan Doğru yazdı: Aynı algı arkadaşlarımda da var. Araç tork ile bir baş kaldırıyor 5-10 metre hızlı gidiyor sonra noldu devir bitti vites değişim vakti geldi hızlanma bitti Drag yarışı değil sonuçta yokuşta aracı sollatsın yeter. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Nisan Paylaş 28 Nisan 10,15 sene önce güzeldi dizeller hakkını yemiyelim, neredeyse yarı yarıya az yakarlardı. Ağır emisyon kuralları bitirdi. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Evren Erakçora yazdı: 10,15 sene önce güzeldi dizeller hakkını yemiyelim, neredeyse yarı yarıya az yakarlardı. Ağır emisyon kuralları bitirdi. Benzinlilerde turbo yokken güzeldi turbo dizeller. Şartlar eşitlenince bişey olmadıkları ortaya çıktı. Atmosferik dizelleri bilen bilir. 2 litre 60 hp 0 100 1.5saat. Dizel belli bir devirde ağır hizmet çalışacak makşna bana göre. Jeneratör, tren, feribot vs Yorum bağlantısı
Hamit inan 28 Nisan Paylaş 28 Nisan Çağlar Bayur yazdı: mesela gazlayacağım basarım dersem benzinli tercih ederdim Gazlamayinca dizelde elde kalıyor tepeden tırnağa kurum sarıyor,😁 Ebrar Tüfek yazdı: Atmosferik lpg candır Bir ara benim araç ile gezelim biraderim 😁 1 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Dizeli 1 ay kadar hep şehir içinde kullandım. Dpf dolmaya başladı. 30-40km yüksek devir kullan temizlesin dediler. Ne anladım bunun ekonomikliğinden. Dizelle 8 yaktığım şehiriçinde benzinle 9 yakıyorum. Motorum da hemen ısınıyor. Dizel belki sürekli şehirler arası yolculuk yapanlar için avantaj olabilir. Aksi halde turbo benzinin yanında avantajı yok. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Fırat Önal yazdı: Dizeli 1 ay kadar hep şehir içinde kullandım. Dpf dolmaya başladı. 30-40km yüksek devir kullan temizlesin dediler. Ne anladım bunun ekonomikliğinden. Dizelle 8 yaktığım şehiriçinde benzinle 9 yakıyorum. Motorum da hemen ısınıyor. Dizel belki sürekli şehirler arası yolculuk yapanlar için avantaj olabilir. Aksi halde turbo benzinin yanında avantajı yok. Karmada turbo benzinli; atmosferik ile dizel tüketimin arasında ortaya konumlandı. Trafik arttıkça asmosferiğe doğru kayar bu ortalama. Aynı yakmıyorlar. Turbo benzinli taksi görmedim. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 29 Nisan Paylaş 29 Nisan ev de 4 çeşidi de var Turbo dizel mondeo mk3 Turbo benzinli Nissan qashqai Atmosferik benzinli focus 1 Elektrikli zoe Uzun yol da mondeo bence hala iyi düşük devir yüksek hız yakıtın düşük kalması Nissan şehir içi şehir dışı iyi ancak otobanda gazlayarak uzun süre kullanırsan yakıtı içiyor gibi geliyor. Focus 1 şehir içi için çok iyi uzun yolda hızlı gidilmiyor devir çok yükseliyor Elektrikli şehir içi çok güzel hızlanma sessizlik şehir dışı cesaret edemem desem yeridir 3 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Fatih Keskin yazdı: ev de 4 çeşidi de var Turbo dizel mondeo mk3 Turbo benzinli Nissan qashqai Atmosferik benzinli focus 1 Elektrikli zoe Uzun yol da mondeo bence hala iyi düşük devir yüksek hız yakıtın düşük kalması Nissan şehir içi şehir dışı iyi ancak otobanda gazlayarak uzun süre kullanırsan yakıtı içiyor gibi geliyor. Focus 1 şehir içi için çok iyi uzun yolda hızlı gidilmiyor devir çok yükseliyor Elektrikli şehir içi çok güzel hızlanma sessizlik şehir dışı cesaret edemem desem yeridir Bu durumda mondeo dizel ve küçük bir elektrikli ideali tecrübeyle ifade edilmiştir. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Cihan Tasdemir yazdı: Merhaba, Benzinli motorun bakımının ucuz olması, ve sorunsuz olması sebebi ile çok övüyorlar. Fakat birde dizel motorun uzun ömürlü ve sağlamlılığını çok söyleyen var. Çok fazla araç kullanmayan biri için, özellikle yıllık 15 bin km civarı yapan biri için veya ömürlük alım olsun 5 yıl biniyim, kapıda dursun gibi, benzinli düşünmek yanlış mı olur? Hiç benzin araba tecrübem olmadı, benzinli motorlar bana hep ipliğe bağlı çok hassas motorlar gibi geliyor etrafımda konıuşulanlar yüzünden. sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende. Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor. Ne kadar doğru sizce ne kadar yanlış? Özellikle 2013 sonrası benzinlililer dizellere göre daha mı narin ? Alınır mı? hassas benzinli denince aklıma tiguan daki1.4 tsi vw motoru geliyor. tüylerim diken diken oldu yine hatırlayınca. ben böyle durduğu yerde bozulan motor görmedim. bu motor haricinde ikiside aynıdır bence.tasarım ve tabi bakım önemli. 1 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Doğan Arşiray yazdı: hassas benzinli denince aklıma tiguan daki1.4 tsi vw motoru geliyor. tüylerim diken diken oldu yine hatırlayınca. ben böyle durduğu yerde bozulan motor görmedim. bu motor haricinde ikiside aynıdır bence.tasarım ve tabi bakım önemli. Yıllardır Tiguan 1.4 TSI motorlu araç kullanıyoruz, 1 kez bile arıza yaşatmadı henüz Size defolusu denk gelmiş sanırım. 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Yıllardır Tiguan 1.4 TSI motorlu araç kullanıyoruz, 1 kez bile arıza yaşatmadı henüz Size defolusu denk gelmiş sanırım. yeni model tiguan dır o. dizel dir. tek şarjlıdır. başka türlü mümkün değil. pistonu çatlamayan zinciri atmayan benzin kaçırmayan servis bakımlı tiguan olmaz. hayatın doğal akışına aykırı. ilgil çift şarjlı tüm TSI larda o dönemde kronik sorunlar varmış( mış değil, bu gerçek hepsini yaşadım, ustalar ayakta karşılıyordu her gidişimde) ve çoğu tasarım kaynaklı şeyler. ilgili başlığım var bir göz atın. araç ilk sahibinden yetkili servis bakımlı düşük km li bir araçtı. arızalı olmadığı zamanlarda gördüğüm en iyi yol tutan, çok konforlu, kibar bir otomobildi. nadiren yani... ikinci bir tane daha alsammı, ilki arızalıyken buna bu bozulunca diğerine binerim demedim değil. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Konu sıkı emisyon kuralları öncesi motorlar ise dizel motor daha sağlamdır. Yüksek sıkıştırma oranına dayanıklı olması için daha sağlam yapılırlar. Ancak emisyon kuralları nedeniyle yapılan her ekleme, her geliştirme ömürden yedi. Ömür kaybı dizelde benzinliden çok oldu. Eğer amaç güncel bir araç alırken motor seçimi yapmaksa benzinli önde. Hele turbo benzinlilerdeki geniş tork bandı büyük nimet. Ancak amaç her koşulda çalışsın, eski olsun önemli değilse yüksek hacimli, düşük beygirli dizel olur. Yeri gelir yağla bile çalışır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Fatih Keskin yazdı: Nissan şehir içi şehir dışı iyi ancak otobanda gazlayarak uzun süre kullanırsan yakıtı içiyor gibi geliyor. Aynı görüşteyim. otoyol maksimum hız limitlerinde gidince 7-7.5 litre Ancak 100-110 gidersem 5-5.5 arası yakıyorum.. 700 kilometreyi 5.5 saatte girmekle 7 saatte gitmek 14 litre fark ediyor.. Bu da 600 lira ediyor.. Basarken buna göre basın 1 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Aynı görüşteyim. otoyol maksimum hız limitlerinde gidince 7-7.5 litre Ancak 100-110 gidersem 5-5.5 arası yakıyorum.. 700 kilometreyi 5.5 saatte girmekle 7 saatte gitmek 14 litre fark ediyor.. Bu da 600 lira ediyor.. Basarken buna göre basın 700 km'yi 4,5 saatte gitmeye çalışanlar tsi sahipleri var ki evlerden ırak.. Ocak söndürür.. 3 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Yakıt konusunda ekonomik olmasa da bakım ve onarım da üzmeyen, dayanıklılık hususunda tatmin edici araçlarımın çoğu atmosferikti. Dizel arabam hiç olmadı. Şirket araçları dizel olduğu için onları da uzun yıllar kullandım. Turbo benzinli araçlara ilgim daha çoktu. Nasip kısmet, pek fazla elimden geçmedi. Benim deneyimime göre, atmosferik benzinli araçlara lpg takılmadığı müddetçe uzun yıllar sorunsuz binilir. Nazlıda değildir. Elbette bakımı zamanında yapılır orijinal parça kullanılır ve işten anlamayan adama gidip mıncıklatılmadığı sürece sorunsuzdur. Parçası bulunsa bile her bir yeri mıncık mıncık edilmiş scorpio gibi araçlar alırsanız ondan sorunsuzluk beklemeyin. O zamanın teknolojisine göre bu tür araçlara konulan elektronik aksam haddinden fazlaydı. Bunlarda iş bilmeyen adamların elinden geçtiği için toplumda son sahibi olunacak araç benzetmesini alır. Sorun üretilen araçlarda değil, sorunun kaynağı insan. Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Sürekli uzun yol ve yüksek hızlarda gidilmeyecekse dizelin avantajı yok. Şehir içi zaten egr dpf dolmasını konuştuk. 120ye kadar turbo benzinlilerde standart bi dizel kadar yakar ama uzun süre 160-180 artılarda dizel 2500 devirde 7-8 litre yakarak yol alır. Yinede turbo benzin candır Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Hamit inan yazdı: Bir ara benim araç ile gezelim biraderim 😁 Abi senin arabaya bi açık filtre koyup 6 kafanın sesini mabadımızda hissetmemiz yok mu peki 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Görkem Karakaş yazdı: Sürekli uzun yol ve yüksek hızlarda gidilmeyecekse dizelin avantajı yok. Şehir içi zaten egr dpf dolmasını konuştuk. 120ye kadar turbo benzinlilerde standart bi dizel kadar yakar ama uzun süre 160-180 artılarda dizel 2500 devirde 7-8 litre yakarak yol alır. Yinede turbo benzin candır arabayı hindistan dolmuşları gibi doldurup itiş tepiş tatile, seyahate vs gidecekse( ki, sürekli gidiyoruz bu şekilde fenalık geldi artık bana) büyük motorlu dizelden başkasına bakmam. olmuyor, denedim olamıyor. diğer türlü eziyet oluyor uzun yol. bassan gitmiyor birde yakıyor. ama şehir içi gezeceksem, araba dolmayacaksa 1.2 turbo benzinli yeterli. puretech 1.2 130 hp gibi. 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Doğan Arşiray yazdı: arabayı hindistan dolmuşları gibi doldurup itiş tepiş tatile, seyahate vs gidecekse( ki, sürekli gidiyoruz bu şekilde fenalık geldi artık bana) büyük motorlu dizelden başkasına bakmam. olmuyor, denedim olamıyor. diğer türlü eziyet oluyor uzun yol. bassan gitmiyor birde yakıyor. ama şehir içi gezeceksem, araba dolmayacaksa 1.2 turbo benzinli yeterli. puretech 1.2 130 hp gibi. Psa gruplarında triger kayışının aşınmasını ölçmek için 3d yazıcıdan aparat yapmış dağıtıyorlar millete. Yorum bağlantısı
Recommended Posts