Cihan Tasdemir 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Merhaba, Benzinli motorun bakımının ucuz olması, ve sorunsuz olması sebebi ile çok övüyorlar. Fakat birde dizel motorun uzun ömürlü ve sağlamlılığını çok söyleyen var. Çok fazla araç kullanmayan biri için, özellikle yıllık 15 bin km civarı yapan biri için veya ömürlük alım olsun 5 yıl biniyim, kapıda dursun gibi, benzinli düşünmek yanlış mı olur? Hiç benzin araba tecrübem olmadı, benzinli motorlar bana hep ipliğe bağlı çok hassas motorlar gibi geliyor etrafımda konıuşulanlar yüzünden. sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende. Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor. Ne kadar doğru sizce ne kadar yanlış? Özellikle 2013 sonrası benzinlililer dizellere göre daha mı narin ? Alınır mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Benzinli iyi bakıldığında kolay kolay ölmez 2 1 Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 28 Nisan 2024 Yazar Paylaş 28 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: üreticisine göre değişir Abi mercedes E VW passat , bu ikisinin benzinlileri hakknda gorusn nedir? birde ureticiye gore degisirse dedigin gibi hangileri iyidir hangileri sorunlu ? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Cihan Tasdemir yazdı: Merhaba, Benzinli motorun bakımının ucuz olması, ve sorunsuz olması sebebi ile çok övüyorlar. Fakat birde dizel motorun uzun ömürlü ve sağlamlılığını çok söyleyen var. Çok fazla araç kullanmayan biri için, özellikle yıllık 15 bin km civarı yapan biri için veya ömürlük alım olsun 5 yıl biniyim, kapıda dursun gibi, benzinli düşünmek yanlış mı olur? Hiç benzin araba tecrübem olmadı, benzinli motorlar bana hep ipliğe bağlı çok hassas motorlar gibi geliyor etrafımda konıuşulanlar yüzünden. sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende. Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor. Ne kadar doğru sizce ne kadar yanlış? Özellikle 2013 sonrası benzinlililer dizellere göre daha mı narin ? Alınır mı? bu algının sebebi; iş makineleri ve mazotun daha zor bir yakıt olmasından kaynaklanıyor. Aslında tam tersi. Dizel motor blok olarak daha sağlam olsa bile ekipmanları gereği daha hassastır. bir nesil böyle büyüdü. Küçük hacimli uygun fiyatlı turbo dizeller hayatımıza 2000’lerde girince hiç benzinli araba kullanmamış gençler yetişti. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 (düzenlendi) Cihan Tasdemir yazdı: birde ureticiye gore degisirse dedigin gibi hangileri iyidir hangileri sorunlu ? sorunlu bir üretim yapmz kimse, dizel daha uzun dayanır veya benzinli daha uzun dayanır kısmına genellemr yapmak hatalı olur, üreticisine markaya bağlı, mesela gazlayacağım basarım dersem benzinli tercih ederdim 28 Nisan 2024 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 9.5:1 mi 22:1 mi daha çok zorlanır? Genelde dizel araçlar daha teknolojiktir. Eğer çok uzun ömürlü araç isteniyor ise aracın ömrünü ne belirler düşünmek lazım. Motor mu? Bence hayır. 1- İç trimlerin eskimesi 2- parça bulunabilirliği 3- çıkma bulunabilirliği 4- parçaların basit olması 5- Teknolojik kritik bileşenlerin olmaması 6- farklı markalarla ortak üretilen parçaların platformun çok yaygın olması Bu durumda motora pek bakılmaz. Ama uzun ömürlü motor diyorsanız "bence" güncel vaziyette benzinli olacak manuel olacak yahut klasik otomatik olacak atmosferik olacak enjeksiyon normal olacak, içerde çok elektronik şey olmayacak, sunroof olmayacak, alüminyum alaşım alt takım parçaları olabildiğince az olacak. Piyasada çok satılmış ve satılıyor olacak. Ayrıca uzun ömür nedir? 20 sene mi? 50 sene mi? Cihan Tasdemir yazdı: Abi mercedes E VW passat , bu ikisinin benzinlileri hakknda gorusn nedir? birde ureticiye gore degisirse dedigin gibi hangileri iyidir hangileri sorunlu ? mersedeste de passatta da enteresan sorunlar vardır. Pahalıya patlayabilir. uzun upuzun ömür isteniyorsa atmosferik japon ve küçük araç daha mantıklı olur. uzun ömürlü dizeller atmosferik olanlar. SDI motorlu eski golf gördüm geçende bosnada bi sürü. şıkır şıkır gidiyorlardı. Bakım yapacak usta havuzu da ömürde etkendir. 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Mehmet Göktürk yazdı: bence" güncel vaziyette benzinli olacak manuel olacak yahut klasik otomatik olacak atmosferik olacak enjeksiyon normal olacak, içerde çok elektronik şey olmayacak, sunroof olmayacak, aynen yani mondeo glx Mehmet Göktürk yazdı: uzun upuzun ömür isteniyorsa atmosferik japon ve küçük araç daha mantıklı olur. bu da sedici oldu Mehmet Göktürk yazdı: SDI motorlu eski golf gördüm geçende bosnada bi sürü. şıkır şıkır gidiyorlardı. yakıt kalitesi olabilir mi diye düşünürim hep, yazın edirneden giriş yapan gurbetçiler ilk dolum sonrası sanayiye sıkça gelir 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: bu da sedici oldu usta da lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Mehmet Göktürk yazdı: usta da lazım. workshop manuel indirdim, tofaştan hallice 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: bu da sedici oldu usta da lazım. unuttum: bir de sizin arabadan kopmamanızı sağlayacak kadar kötü ekonomi yönetimi lazım. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Mehmet Göktürk yazdı: usta da lazım. pastane gibi poaça, italyan gibi pizza yapabiliyoruz artık, yoğurt mayalama ata sporumuz oldu, DIY artık her evde Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Benzinlinin sessizliği ve birde turbo var ise 1600 ile 7000 devir arası iş yapma özelliği var. Aynı hacimdeki turbo dizel ile turbo benzinli motorda tork ve hp olarak benzinli önde. Artık yakıt olarak da pek farkları yok. Neden tercih edilecek dizel bence hiçbir artısı kalmadı. 3 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Düşük hacimden yüksek güç sevdası benzinli motorların, katı emisyon kuralları dizel motorların ömrünü bitirdi. En uzun ömürlü motorlar aslında düşük sıkıştırmalı motorlardır. Şu şekilde düşünelim kolay kolay birçok motor ölmez ama motora bağlı ekipmanlar zamanla ve kullanıma bağlı olarak yıpranır ve sorun çıkarır. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 (düzenlendi) Cihan Tasdemir yazdı: sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende. Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor. Burada deneyimlenmemiş, öğrenilmiş, yanlış bir bilgi var. 28 Nisan 2024 tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 İbrahim Aslıoğlu yazdı: Burada deneyimlenmemiş, öğrenilmiş, yanlış bir bilgi var. Dizel ile benzinli kekimelerinin yeri değişirse tamamdır. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 İlkay Başaran yazdı: Aynı hacimdeki turbo dizel ile turbo benzinli motorda tork ve hp olarak benzinli önde. onlara da lpg takıacağım denince sorun çıkıyor ? tahtıravalli efekti Yorum bağlantısı
Berke Kaya 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Benzin-lpg-dizel hepsini kullandım, dizel hem ekonomik hem performanslı. Yakmıyor denen turbo benzinliler şehir içinde 9-10 litre tüketiyor. Aynı aracın dizeli 6 litreyi geçmiyor. Tabelaya bakıp fiyat aynı diyenler birini 6 birini 9 ile çarpmayı unutuyor. Yıllarca dizelin bakımı masraflı diye şehir efsanesi dolaştı. Bakımlar aynı. Rektefiye ile bakımı karıştıran çok 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: onlara da lpg takıacağım denince sorun çıkıyor ? tahtıravalli efekti Takmasak? Pilot kalp krizi geçirdi. Uçağı kullanabilecek olan var mı? Kalkmasak? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 İlkay Başaran yazdı: Uçağı kullanabilecek olan var mı? otomatik pilot diye birşey var, ya çay biterse? Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 14 yıllık aracım 1.4 TSI 125 lik. Bakımlar düzgün ve sağlam malzeme ile yaparim herzaman Tekerde 105 çıkıyor. Niye dizelle uğraşayim ki? 1 Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 28 Nisan 2024 Yazar Paylaş 28 Nisan 2024 Berke Kaya yazdı: Benzin-lpg-dizel hepsini kullandım, dizel hem ekonomik hem performanslı. Yakmıyor denen turbo benzinliler şehir içinde 9-10 litre tüketiyor. Aynı aracın dizeli 6 litreyi geçmiyor. Tabelaya bakıp fiyat aynı diyenler birini 6 birini 9 ile çarpmayı unutuyor. Yıllarca dizelin bakımı masraflı diye şehir efsanesi dolaştı. Bakımlar aynı. Rektefiye ile bakımı karıştıran çok Benzinde o performans yok mu abi ? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: otomatik pilot diye birşey var, ya çay biterse? Oto pilot çok yakar. Manuelciyiz biz. Aragaz vb 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Ticari taksilere bakarsak sadece rutin bakım yapıp dizel ile 600k deviren de var atmosferik ile aynı km'yi yapan da var. Yakıt ve yedek parça orijinalliği gibi çok fazla etmen var. Ayrıca müşterinin arabadan beklentisi ne? Bu da önemli faktör. Benim araç dyno'da 65hp 190nm veriyor. 20 senede 3 beygir eksiltmiş. Velev ki bozuldu 4 enjektör + turbo masrafı bana tüplü arabaya gömlek çaktırmaktan daha cazip geliyor. Alım gücümüz yerinde olsa mild hibrit turbo benzin tercih ederim orası ayrı. Tamamen bakım + beklenti ile alakalı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Nisan 2024 Paylaş 28 Nisan 2024 Cihan Tasdemir yazdı: sollamalar vs hızlı kalkışlar benzinli için değilmiş gibi bir algı oldu bende. Dizel ise sert sürmeler, basmalara daha olanaklı daha hoyrat istediğin zaman gazı aç kullanılır gibi geliyor. Bana da hep tersi gibi gelmiştir. Benzinli daha seri daha kıvrak. Dizel daha bi ağırbaşlı. Sizin dediğiniz gibi olsa yarış araçları dizel olurdu. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts