Cihan Tasdemir 23 Nisan Paylaş 23 Nisan Değerli forum üyeleri, Hikayeyi kisaca anlatmak ve desteklerinize ulasmak istiyorum, simdiden en derin tesekkurlerimi sizlere soyluyorum cok sagolun Araci yikadiktan sonra park ettim ve 45 gun kullanmadim, sadece 23. gunde bir kez mars yaptim 2 dk kadar. Ardindan 45. gunde calistirip surmeye basladim. ABS isigi yandi ve 4 yeni mesaj ekran da belirdi; ESP ariza servise git, ABS ariza servise git, lastik basinc sensoru ariza servise git (bu arada bunun sensoru zaten yok), fren sistemi ariza servise git, ve ek olarak direksiyon sertlesti. Araci calistirdik 3 ila 7 dk arasinda bu arazilari yapiyor ve sadece ABS isigi yaniyor. sursemde surmesem de 3 - 7 dk arasinda yaniyor. Bazen 10 - 15 dk kadar suruyorum tamam gitti diyorum tekrar yakiyor. Bilgisayara baglattik, aracin 4 sensorude ayni hızları okuyor, sensörde sorun yok dediler. Maknetik bir bilezik var poryonin oralarda, onada bir sey demediler. Sorun beyindeymis. Fakat fiyatlar cok pahali. Sarj dinamosu sorun yokmus olctuler. sigortalarda da bir sorun yok yanik vs. Sorun gercekten beyinde midir?, bu sorun ile karsilasan oldu mu? Uygun yoldan nasil cozebilirim? Yada kafamda ki sensor mudur, diger seyler midir diye nasil bir eleme yapabilirim? Acil yardima ihtiyacim olan bir konu simdiden cok cok tesekkur ederim Saygılar Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Nisan Paylaş 23 Nisan Konfor aküsü bozuk olabilir Araç 211 mi 219 mu ? Makyajsız 211 de çift akü var. Konfor aküsü yardımcı akü diye geçiyor. Onla başlardım Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 23 Nisan Yazar Paylaş 23 Nisan Mustafa Tüfekçi yazdı: Konfor aküsü bozuk olabilir Araç 211 mi 219 mu ? Makyajsız 211 de çift akü var. Konfor aküsü yardımcı akü diye geçiyor. Onla başlardım Abi arac, cls 2005 W219 kasa kodlu, w211 ile cok benzer, ve evet 2 aku var, Ana akuden baktik voltuna ve dinamoya ama konfor akuye hic bakmadim, tam olarak neyine bakmak gerekiyor, Baska yorumlari da kontrol edicem yazan olursa, cok tesekkur ederim, yola cikacagim icin butun guvenlik onlemleri suanda kapali durumda, cozup sorunu oyle cikmak niyetindeyim, simdiden tekrar cok cok tesekkur ederim Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Nisan Paylaş 23 Nisan Önde gördüğünüz akü sadece marş basmaya yarıyor, benim araçta kaputu bir kaldırdım 62 Ah akü var. Dedim yuh 3.500 motora düdük kadar akümü koymuşlar, sonra bagajdaki 102 Ah olanı değişmek durumunda kalınca anladım, asıl olay arkadaymış diye Akseuar (konfor) aküsü bagajda olandır. %90 ihtimalle ondan olabilir. ABS/ESP kontrol ünitesi belirli bir Voltajın altında güvenlik için kendini devreye almaz, işler kara düzene döner, direksiyonuda sertleştirir ki çok hız yapmadan servise gidin. Lastik basınç sensörü teker tur sayıları ile kontrolü yapar, jantta sensör yoktur, benim araçtata aynı şekilde. Bu sebeple sadece ön/arka lastik basınçlarını kontrol edin diye uyarı verir sağ sol söylemez veya basınç miktarını göstermez. Aküyü deneyip test edin derim. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Nisan Paylaş 23 Nisan bu şekilde gösterilen ilk voltaj aksesuar aküsünün voltajı, 11.5 V dan de az ise sorun vardır Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 23 Nisan Yazar Paylaş 23 Nisan Furkan Avcı yazdı: bu şekilde gösterilen ilk voltaj aksesuar aküsünün voltajı, 11.5 V dan de az ise sorun vardır Ilk voltaj normal gosteriyor abi ama ilk voltaj ana aku olmasin? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Nisan Paylaş 23 Nisan Cihan Tasdemir yazdı: Ilk voltaj normal gosteriyor abi ama ilk voltaj ana aku olmasin? Yok eminim, o aksesuar aküsünün voltajı, o zaman aküyü eleyebiliriz. Star Diagnosis cihazına bağlanırsa olayın detayı öğrenilebilir. 4 arızanın aynıda olduğuna bakmayın tetikleyen bir tane sebep olabilir. Bir hata bile olsa bu sistemlerin hepsi devre dışı kalıyor. Yorum bağlantısı
Hamit inan 24 Nisan Paylaş 24 Nisan Eski konularıma bak. SAM beynine nem su gider ise oksit alır bu şekilde gerçek olmayan arızalar verir. Eğer arıza tespit cihazı belli bir tekeri söylemiyor rastgele çok noktada arıza veriyorsa sorun sam ünitesindedir. Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan Hamit inan yazdı: Eski konularıma bak. SAM beynine nem su gider ise oksit alır bu şekilde gerçek olmayan arızalar verir. Eğer arıza tespit cihazı belli bir tekeri söylemiyor rastgele çok noktada arıza veriyorsa sorun sam ünitesindedir. Abi ariza olarak esp yi soyluyor abs yi soyluyor ve diger bir kac sey daha var, sam unitesi de ben kendim baktim ustada bakti butun sigortalar da isik yaniyor isikli tornavida da, onda da bir sey cikmadi malesef :/ Furkan Avcı yazdı: Yok eminim, o aksesuar aküsünün voltajı, o zaman aküyü eleyebiliriz. Star Diagnosis cihazına bağlanırsa olayın detayı öğrenilebilir. 4 arızanın aynıda olduğuna bakmayın tetikleyen bir tane sebep olabilir. Bir hata bile olsa bu sistemlerin hepsi devre dışı kalıyor. Bencede abi o bir arizayi bir bulabilsem , acaba sorun nerde hic kestiremiyorum Yorum bağlantısı
Hamit inan 24 Nisan Paylaş 24 Nisan Cihan Tasdemir yazdı: Abi ariza olarak esp yi soyluyor abs yi soyluyor ve diger bir kac sey daha var, sam unitesi de ben kendim baktim ustada bakti butun sigortalar da isik yaniyor isikli tornavida da, onda da bir sey cikmadi malesef :/ Usta var usta var. Üstten ne göreceksin içi PC anakartı gibi. Lehimler çürüyor 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 24 Nisan Paylaş 24 Nisan Direksiyondaki halkada da sıkıntı olabilir. Acı sensörü arızası verince ESP devredışı oluyor bildiğim kadarıyla. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Nisan Paylaş 24 Nisan ABS bas ESP lastik basınç sensörü hatası toplu veriyor. Birbiri ile ilişkili sistem olduğu için. Lastik basınç sensörü hatası sebebi abs sensörü iletişimi bıraktığı için. Öncelikle ona takılmayın. ESP hatası da yine aynı şekilde ABS beyni devre dışı kaldığı için büyük ihtimalle. Direksiyon hatası da yine hıza duyarlı olduğundan ABS devre dışı kaldığı için. Yatar arabanın ilk çalışmada bu ABS kaynaklı hatası Yıkama sonrası yattı denmiş İki ihtimalle Ya akü çöktü ve volt yetse de konfor ekipmanı için gerekli akımı sağlayamıyor. ( Akü ölçümü neyle yapıldı yuk altında bırakılan cihazla mi) Yada yıkandıktan sonra bırakılan arabanın elektrik tesisatı şase bağlantılari oksitli ve akü den yeterli akımı çekmeye olanak sağlamiyor. Kötü olan diğer ihtimal sam beyinleri araç en son yıkandıktan sonra su alacak bir konumda ise yatmanın verdiği sızma ile aşırı oksitlendi ve kurudu devreler kafa karıştırıyor 1 Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan Mustafa Tüfekçi yazdı: ABS bas ESP lastik basınç sensörü hatası toplu veriyor. Birbiri ile ilişkili sistem olduğu için. Lastik basınç sensörü hatası sebebi abs sensörü iletişimi bıraktığı için. Öncelikle ona takılmayın. ESP hatası da yine aynı şekilde ABS beyni devre dışı kaldığı için büyük ihtimalle. Direksiyon hatası da yine hıza duyarlı olduğundan ABS devre dışı kaldığı için. Yatar arabanın ilk çalışmada bu ABS kaynaklı hatası Yıkama sonrası yattı denmiş İki ihtimalle Ya akü çöktü ve volt yetse de konfor ekipmanı için gerekli akımı sağlayamıyor. ( Akü ölçümü neyle yapıldı yuk altında bırakılan cihazla mi) Yada yıkandıktan sonra bırakılan arabanın elektrik tesisatı şase bağlantılari oksitli ve akü den yeterli akımı çekmeye olanak sağlamiyor. Kötü olan diğer ihtimal sam beyinleri araç en son yıkandıktan sonra su alacak bir konumda ise yatmanın verdiği sızma ile aşırı oksitlendi ve kurudu devreler kafa karıştırıyor Dediklerin cok mantikli abi, sam baska turlu nasil kontrol edilir paylasirsan ona bakmak isterim, sol on tarafta bulunur bunda ki saniirim, sigorta kutusu seklinde, ve sanirim birde konfor akusu var onu da deniycem kontrol sekillerini, nemden mi yapti soguktan mi, oyle biraktim gittim yani bilgisayarda 4 tekerlekten ayni veriyi aliyoruz ben normalde sensordur dedim, bi ara sol arka hiz sensoru hata kodunuda vermisti hatta, sonra usta o hatayi veriyor diye illa o hatali deildir dedi, 4 tekeri wheel speed teste soktu hatta bana surdurdu, kendi izledi tablet den hizlanmasini, yok sensor degil dedi, Umarim cozulur, cok para gitti ve hala cozulmedi, insaAllah halledicez napalim hayirlisi olsun Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Nisan Paylaş 24 Nisan Star diagnos cihaza bağlayıp modülleri tek tek kontrol edecek, İletişim arızası veren var mı Üniversal cihazla çözüm direk bulunamayabilir Hatayı da yorumluyacak Mercedes bilgisine sahip olmalı Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan Mustafa Tüfekçi yazdı: Star diagnos cihaza bağlayıp modülleri tek tek kontrol edecek, İletişim arızası veren var mı Üniversal cihazla çözüm direk bulunamayabilir Hatayı da yorumluyacak Mercedes bilgisine sahip olmalı Furkan Avcı yazdı: bu şekilde gösterilen ilk voltaj aksesuar aküsünün voltajı, 11.5 V dan de az ise sorun vardır Abi şöyle bi şeyle karşılaştım, aküölçeri, 12V alınca ana akü 14. Küsürlü, konfor ise 12.83 lerde, çalışırken rölantiye halinde, çalışmazken de aynı şekil konfor akü, sizce bu değerler doğru mu ? Makine iyi dedi, öyle ise aküyü eliycem Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Nisan Paylaş 24 Nisan Çalışırken zaten şarj ölçüyor akü değil Makina ile ölçüm dediğin çökertme yapan bı akü test cihazı mi obd vs mi? Onu anlamadım. Aküden bu kadar eminsen diagnos ile modüllere bakicaksin Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan (düzenlendi) Mustafa Tüfekçi yazdı: Çalışırken zaten şarj ölçüyor akü değil Makina ile ölçüm dediğin çökertme yapan bı akü test cihazı mi obd vs mi? Onu anlamadım. Aküden bu kadar eminsen diagnos ile modüllere bakicaksin Valla normal amper ölçer, kırmızı bi cihaz, çeviriyorsun ortasından, kırmızı siyah kablo artı be eksiye değdirdim durum böyle çıktı modul tam olarak nedir 24 Nisan tarihinde Cihan Tasdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan Mustafa Tüfekçi yazdı: Böyle bişi mi Bundan Yorum bağlantısı
Cihan Tasdemir 24 Nisan Yazar Paylaş 24 Nisan Mustafa Tüfekçi yazdı: Onla olmaz doğru teşhis yapamaz Ikincisinin adı nedir ? Valla bu şekilde öğrensek sorunu çözüme gelicez de bulamıyoruz ki Yorum bağlantısı
Recommended Posts