İçeriğe Yönlendir

Motordan Dumanlar Çıkıyor


Fatih Eroglu

Recommended Posts

Fatih Eroglu

Bugün otokoc dan haber geldi,   yakıt pompası kaçağı var değişim, enjektör pulları, keçesi, ayarı, yapılacak, silindir kapak değişim sebebi ise enjektör yuvası deforme olmuş, şaft bilyasi değişim, denildi, fiyatı hiç sormayın aracın yarı fiyatı,  ben de kalsın dedim, enjektörleri sokmusler tekrar aracı toplayıp verecekler, şimdi ne yapmalıyım bilmiyorum, bilen abiler yardımcı olursanız sevinirim 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Fatih Eroglu yazdı:

Bugün otokoc dan haber geldi,   yakıt pompası kaçağı var değişim, enjektör pulları, keçesi, ayarı, yapılacak, silindir kapak değişim sebebi ise enjektör yuvası deforme olmuş, şaft bilyasi değişim, denildi, fiyatı hiç sormayın aracın yarı fiyatı,  ben de kalsın dedim, enjektörleri sokmusler tekrar aracı toplayıp verecekler, şimdi ne yapmalıyım bilmiyorum, bilen abiler yardımcı olursanız sevinirim 

Belirlenen arızaları bir yerde teyit ettirerek yaptıracaksınız. 

 

Şaft bilyası hareket halindeyken özellikle ötme yapar. 

Yakıt pompası kaçağı için contadan vs ise tamir edilebilir, servis tamiri ile uğraşmaz. 

Üst kapak deformasyonu belki tornada yapılabilir, yine servis uğraşmaz. 

Diğer enjektör kalemleri zaten yapılacak işler. 

 

Tavsiyem şu olur, Bosch servislerine başvurun. Fiyatı bir tık pahalı olur belki klasik sanayi ustalarından ancak daha garanti iş alırsınız. Yetkili servise vermeniz bence zaten hata :) Fiyat olarak standart bakımlar bile oldukça yüksekken onarım vs ciddi üzer. 

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Belirlenen arızaları bir yerde teyit ettirerek yaptıracaksınız. 

 

Şaft bilyası hareket halindeyken özellikle ötme yapar. 

Yakıt pompası kaçağı için contadan vs ise tamir edilebilir, servis tamiri ile uğraşmaz. 

Üst kapak deformasyonu belki tornada yapılabilir, yine servis uğraşmaz. 

Diğer enjektör kalemleri zaten yapılacak işler. 

 

Tavsiyem şu olur, Bosch servislerine başvurun. Fiyatı bir tık pahalı olur belki klasik sanayi ustalarından ancak daha garanti iş alırsınız. Yetkili servise vermeniz bence zaten hata :) Fiyat olarak standart bakımlar bile oldukça yüksekken onarım vs ciddi üzer. 

Abi dediğin birebir doğru, biz Tamir yapmıyoruz dediler,  o yüzden fiyat aracın yarı fiyatı,  Bosch servise hiç gitmedim, Samsun da var ama biliyorum, onlar tamir ediyorlar mı, silindir kapağı ve yakıt pompasını, birde enjektörü

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Fatih Eroglu yazdı:

Abi dediğin birebir doğru, biz Tamir yapmıyoruz dediler,  o yüzden fiyat aracın yarı fiyatı,  Bosch servise hiç gitmedim, Samsun da var ama biliyorum, onlar tamir ediyorlar mı, silindir kapağı ve yakıt pompasını, birde enjektörü

Sorabilirsiniz, onlar yetkili ile sanayi arası konumdalar. Arıza teşhislerini söyleyip mümkün ölçütte değişim yerine tamir şansını talep ederek görüşürün. Aklınıza yatarsa randevu alırsınız. 

 

Haricinde sanayide usta dışında seçenek yok, ki usta konusunda da sonrasında garanti vs yok. Yani yine başbaşa kalırsınız araçla sorun yaşayınca

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Sorabilirsiniz, onlar yetkili ile sanayi arası konumdalar. Arıza teşhislerini söyleyip mümkün ölçütte değişim yerine tamir şansını talep ederek görüşürün. Aklınıza yatarsa randevu alırsınız. 

 

Haricinde sanayide usta dışında seçenek yok, ki usta konusunda da sonrasında garanti vs yok. Yani yine başbaşa kalırsınız araçla sorun yaşayınca

Eyvallah abi sağolasın,  teşhisi soyleyimmi yoksa onlar da araca kendi teşhisini mi koysunlar, 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Fatih Eroglu yazdı:

Eyvallah abi sağolasın,  teşhisi soyleyimmi yoksa onlar da araca kendi teşhisini mi koysunlar, 

Bence doğrudan söyleyin ve kontrol ederek ilerlemelerini talep edin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bence doğrudan söyleyin ve kontrol ederek ilerlemelerini talep edin

Abi birde bişey soracağım, bu yetkili servise arıza tespiti için gittim, 1.500 TL ücreti var dediler,  bugün bu söylediğim tespitleri söylediler, yalnız ilk gittiğim zaman motor da hırıltılı çalışıyor, sesi yüksek dedim,  onunla ilgili bir şey söylemediler, motor testi yapmaları gerekmiyor muydu, yoksa o ayrı mı fiyatlandırma oluyor 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kötü birşey olsa söylerlerdi. Bira hırıldasın

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fatih Eroglu yazdı:

silindir kapak değişim sebebi ise enjektör yuvası deforme olmuş, 

 

Hiç sökülmemiş enjektörün silindir kapak enjektör yuvası nasıl deforme olmuş acaba.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunun bu kadar çok sebebi olamaz.. Geri dönüşler sağlamsa, sebep enjektör puludur.. 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hiç sökülmemiş enjektörün silindir kapak enjektör yuvası nasıl deforme olmuş acaba.. 

Geçen yıl temizlik için sökülmüstü abi, ne olduysa ondan sonra oldu zaten, araçla bir yıldır uğraşıyorum, hata, hatayı doğuruyor,  pulları erimiş, orda deforme  olmuş 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Bunun bu kadar çok sebebi olamaz.. Geri dönüşler sağlamsa, sebep enjektör puludur.. 

 

Geri dönüş hortumları sağlam dedi, yalnız geri dönüş testi yaptırmadım, onu dışarda yaptıracağım, yetkili servis fiyatlarını duyunca, kalsın dedim, aracı bana çalışır vaziyette teslim edin dedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fatih Eroglu yazdı:

Geçen yıl temizlik için sökülmüstü abi, ne olduysa ondan sonra oldu zaten, araçla bir yıldır uğraşıyorum, hata, hatayı doğuruyor,  pulları erimiş, orda deforme  olmuş 

 

 

Sorun anlaşıldı.. Başka yerle uğraşmadan buraya odaklanın.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu en son gelen bilgi aslında en başta olması gereken  ve çözüme nerden başlanacağını açıklıyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

bu en son gelen bilgi aslında en başta olması gereken  ve çözüme nerden başlanacağını açıklıyor

Ustanın bir tanesi öyle bir Kafa karıştırdı ki senin aracın motoru yatak sarmış dedi, kaç aydır ona yogunlastim, söylemeyi unutmuşum abi 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sorun anlaşıldı.. Başka yerle uğraşmadan buraya odaklanın.. 

 

Kademeli ilerleyelim abi,  motorun üst kısmı tespit edildi, diyelim, ya altı ,abi 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Fatih Eroglu yazdı:

 

Kademeli ilerleyelim abi,  motorun üst kısmı tespit edildi, diyelim, ya altı ,abi 

Bahsettiğin sorunun alta bir etkisi olmaz.. 

Bakım gerekiyorsa o ayrı konudur.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Eroglu yazdı:

senin aracın motoru yatak sarmış dedi,

ustaya madalya takmalı teprikler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bahsettiğin sorunun alta bir etkisi olmaz.. 

Bakım gerekiyorsa o ayrı konudur.. 

Mehmet abi motor sesi olması gerektiğinden fazla ve hırıltılı o yüzden  alta bakılması gerekir mi, yoksa tespit edilen arızalarda bu sesi yapar mı 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Enjektör sağlıklı şekilde yerine takıldığında ne ses kalır ne duman nede koku. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Fatih Eroglu yazdı:

Mehmet abi motor sesi olması gerektiğinden fazla ve hırıltılı o yüzden  alta bakılması gerekir mi, yoksa tespit edilen arızalarda bu sesi yapar mı 

Alttan kastım, piston, eksantrik, krank mili  felan abi,  bunlar zarar görür mü, 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hiç sökülmemiş enjektörün silindir kapak enjektör yuvası nasıl deforme olmuş acaba.. 

Benim lr’2’de de başıma grlmişti hatırla. Pul yatağı temizliği iyi yapılmadan tskıldı ve üst kapak bozuldu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Benim lr’2’de de başıma grlmişti hatırla. Pul yatağı temizliği iyi yapılmadan tskıldı ve üst kapak bozuldu

İşte bi işlem sonucu oluyor.  

Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Ersen Tapan yazdı:

Enjektör sağlıklı şekilde yerine takıldığında ne ses kalır ne duman nede koku. 

Yakıt pompası da var abi kaçağı varmış 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Eroglu
Çağlar Bayur yazdı:

bu en son gelen bilgi aslında en başta olması gereken  ve çözüme nerden başlanacağını açıklıyor

Çağlar abi bugün aldığım bilgi enjektörler den bağımsız olarak  motor içinden gelen bir ses var dediler motor hırıltılı çalışıyor doğru dediler, yalnız yatak sarmış diyemeyiz, ama başlangıç aşamasında yüzde verirsek %10, 20 lerde denildi,bunun için motor sökülmez denildi,  enjektör pullarını değiştiririz, bakımını felan yaparız o şekilde binersin dediler, ne yapıyım abi , dedikleri doğru mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Enjektör düzeltirmeden motor dinlemek ve yorum yapmak, hele ki yüzde vermek bence yanlış.. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

120 K km de motorun yatak saracak noktaya gelmesi için epeyce bakımsız kalması lazım. Enjektör sonrası sesler normale döner büyük ihtimalle. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...