Mertol Kip 22 Nisan Paylaş 22 Nisan Çağlar Bayur yazdı: aynısın bahsediyorum, bizzat şahsım yaşadı o köpük kaynaklı sosuz devir çeviren tdci yı , bir de maslakta 4 mahalle ehil ellerde uygulanması gerekir, riski var. Çağlar cidden meraktan soruyorum, egzost manifoltunun dahi sonrasına sıkılan bir sıvıyı/köpüğü tekrar nasıl yanma odasına sokup yaktınız da devir yükseldi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan Paylaş 22 Nisan Mertol Kip yazdı: Çağlar cidden meraktan soruyorum, egzost manifoltunun dahi sonrasına sıkılan bir sıvıyı/köpüğü tekrar nasıl yanma odasına sokup yaktınız da devir yükseldi? sıvı geri dönmedi yani tek etken değil, dpf dolmuş ilave enjekte ediyor beyin zaten, üstüne yağ da fazla, temlzlensin diye de üst devirlerdesin.... ilk testi distribitörü ile yapmıştık, turbo yağ emdi, zira seviyesi max ın üstünde idi dpf de tıkalı egzosu atamadı geri tepmiş olabilir de , yani mükemmel kombinasyon. bunu yaşayan çok oldu ürün tek etken yok birçok etken var, dpf in tekniğini tam bilmeyen ustaya böyle ürünler kullandırtmam , evde denemeyiniz. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 22 Nisan Paylaş 22 Nisan Yazdıklarından şunu mu anlamalıyım, motorda fazla yağ vardı zaten, siz DPF ye sıvı enjekte edip rejenerasyonu başlatınca o fazla yağ turbo üzerinden emmeye geçti, yağ hava ile birlikte yanma odasına girdi, yakıt kalitesi bozulduğu için yanma süresi uzayıp motor devri normalin üstüne çıktı. Yani fazla yağ sorununuz zaten vardı, turboda yağ kaçırıyordu siz bunlara rağmen bu şekilde uygulama yaptınız ve motoru kırdınız öyle mi? Hiçbir "standart" dizelde o motora 15K çevirttirecek flowu sağlayabilecek turbo yok ama wastegate i falan bozuktuysa ve fazla bastıysa (başka herhangi bir nedenden) ve eğer makinede oilcatchtankı yoksa karter havalandırmadan külbütöre ya da hava filitresine geçmiştir, hava filitresi zaten o yağı tutar normalde de her şartta "turbo yağ emdi" gibi bir şeyden değil ama onları es geçelim. Ama bunu DPF sıvısına bağlayamayız. Bu emmeye balata spreyi sıkmak gibi bir şey değil. (DPF tıkanınca yakıt enjekte etmiyor ECU. rejenerasyonda egzost ısısı artması için enjekte ediyor. Rejenerasyon için DPF in tıkanması şart değil, verim düşünce de yapıyor.) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Nisan Paylaş 22 Nisan Mertol Kip yazdı: motoru kırdınız öyle mi? kırmak teknik olmuyor, sonuç ta enjektörler kavrulmuş oldu bir de krank okuyucu yandı Mertol Kip yazdı: Hiçbir "standart" dizelde o motora 15K çevirttirecek flowu sağlayabilecek turbo yok devir tahmini 12 bin olsun, yağ bitene kadar sonsuz çevrime girmiş oluyor o an bir nevi uçak motoru gibi Mertol Kip yazdı: rejenerasyonda egzost ısısı artması için enjekte ediyor evet kokteyle ilave yakıtın da girdiğini katkı yapmak için yazdım egzos sürecinde ilave yakıttla da koteyl daha leziz oluyor Mertol Kip yazdı: Ama bunu DPF sıvısına bağlayamayız yolda da olabilir, o ayrı lakin temizleme sekansında ki riskleri yazaıp paylaşmak forum dostlarının dikkatini çekip yardımlaşmak için faydalı bir uyarı Mertol Kip yazdı: Yani fazla yağ sorununuz zaten vardı, dpf sıkıntısı başlayan motorların zaten %90 nında ölçüm yapınca yağ seviyesinin yükseldiği gözlemlenebiliyor pariste sokaklar karışmış diyorlar, fransa medyasının takip edilebileleceği bir haber kanalı var mıdır 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 23 Nisan Paylaş 23 Nisan (düzenlendi) 3K (yazıyla üçbin) çevirmek için tasarlanmış dizel motora 12K çevirttiniz (hala çeviremez) ve ne süpap ne de piston kolu eğilmesi ya da egzantrik kırma sorunu yaşamadınız yani (uçak motorunu hiç karıştırma istersen çok pis matrak geçerim ) Kokteyl falan yok ortada.O sıkılan şey de yapışan katranı yumuşatıp çözmek için. Daha kolay yansın diye. ECU fazla mazotu basıp zengin karışımla EGT yi yükseltip kurumu yakıyor işte. Öyle karmaşık bir düzenek değil. ECU nun limitleri var. Eğer yakıtın içine bir şey katmadıysanız ne yaparsanız yapın o makine 12K çevirmez. ECU dutyCycle ı %100 istesen de yapmıyor. ECU max %40 ek yakıt verir, da max devir sayısını zaten 4-5 kat arttırmaya yetmez. Eğer mazotun içine bir şey katmadıysanız, tarif ettiğin şey enjektörün açık kalmasını işaret ediyor. Enjektörünüz bozukmuş sizin, açık kalmış, kontrolsüz mazot işemiş, (ve/veya motoru durdurunca bile işemeye bir süre devam edip mazotla yıkamış, ve mazot birikmiş) tekrar çalıştırınca da yanma odasının ısısı aşırı artmış yanma odasına nozzle ı yakmışsınız. DPF ile alakası yok. Yumuşak ifadeye gerek yok Çağlar, DPF ile yağın hamam tası kadar alakası yok. Yağ miktarı yüce Allah'ın inayeti ile bölünerek çoğalmıyorsa kapalı bir haznedeki sıvılar kendiliğinden çoğalmaz. Ya içine su karışıyordur ya da mazot. İkisinin de DPF ile bir touchPoint i olmadığına göre zaten fazla yağ varmış o motorda, doğru olmayan şartlarda bir uygulama başlatmışsınız piston içi ısı aşırı yükselip enjektörün nozzle ını gavratmış hepsi bu. Paris'te hiçbir şey yok. Paris'te en son yanan şey 2019 da Notre Dame katedralinin çatısıydı, onu da bu sene açıyorlar zaten. Türkiye medyasına bakma sen, varoşlarda üç beş dingil tepişiyor bunlar Paris yandı diye sürmanşet başlık atıyor. 23 Nisan tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Nisan Paylaş 25 Nisan Mertol Kip yazdı: a kapalı bir haznedeki sıvılar kendiliğinden çoğalmaz. Ya içine su karışıyordur ya da mazot. İkisinin de DPF ile bir touchPoint i olmadığına göre zaten fazla yağ varmış o motorda yağa mazot giriyor, dpf in defalarca başarısız çevrimi ile Mertol Kip yazdı: dizel motora 12K çevirttiniz kontak kapalı kendisi çevirir, yağ bitene kadar, tek çözümü de o an yağ çubuğunu çekerek kaçmak, pis yakıyor sıcak yağ , 13bin de olabilir o an alt sokağa kaçmıştım Mertol Kip yazdı: DPF ile alakası yok. sade onunla alakalı , sonra iptal edildi zaten en temizi , veya dpf siz alacan o daha temiz, ben lpg ye geçtim candır Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Çağlar Bayur yazdı: tek çözümü de o an yağ çubuğunu çekerek kaçmak, 5. viteste motoru stop ettirenler var, işe yaramaz mı ki. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: 5. viteste motoru stop ettirenler var, işe yaramaz mı ki. vitese takarak olmuyor diye biliyorum tek çözüm hava girişini kesmek 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Ali Gülmez yazdı: vitese takarak olmuyor diye biliyorum tek çözüm hava girişini kesmek Hava girişini nasıl keseceksin? Yaklaşılmaz. 1-2 videoda adam araca bindi, el freni çekili 5. vitese alıp motoru stop ettirdi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: 5. viteste motoru stop ettirenler var, işe yaramaz mı ki. Vitesi olmayanlar için önerin nedir Ali Gülmez yazdı: vitese takarak olmuyor diye biliyorum tek çözüm hava girişini kesmek Olur len. neden olmasın.. Fren motoru durdurur.. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Olur len. neden olmasın.. Fren motoru durdurur.. Debriyaj balatası sağlamsa şans var. Mehmet Ozyurek yazdı: Vitesi olmayanlar için önerin nedir Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Vitesi olmayanlar için önerin nedir Onu da mı ben düşüneyim Emmi, 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Vitesi olmayanların sıkıntı çekeceği nadir durumlardna biri.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: Hava girişini nasıl keseceksin? Yaklaşılmaz. 1-2 videoda adam araca bindi, el freni çekili 5. vitese alıp motoru stop ettirdi. çok kolay ki hava filtresi kutusuna giren hortumu sök o deliği tıka hemen stop etsin benim araç için oldukça basit bir işlem Tamer Topaç yazdı: Ambele değil mi bu olay? evet 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: Hava girişini nasıl keseceksin? Yaklaşılmaz. 1-2 videoda adam araca bindi, el freni çekili 5. vitese alıp motoru stop ettirdi. yangın söndürücü sıkıp boğuyorlar motoru. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Ali Gülmez yazdı: çok kolay ki hava filtresi kutusuna giren hortumu sök o deliği tıka hemen stop etsin benim araç için oldukça basit bir işlem Tankın egzozunu tıkamaya benzemesin.. Bezle falan tıkanamaz ora Doğan Arşiray yazdı: yangın söndürücü sıkıp boğuyorlar motoru. Bu daha mantıklı geldi bana.. Olur mu bilmem.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Doğan Arşiray yazdı: yangın söndürücü sıkıp boğuyorlar motoru. motoru fena yapar ama o toz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: 5. viteste motoru stop ettirenler var, işe yaramaz mı ki. şoför koltuğundan kapıyı açmaya el kalkana kadar görüş mesafesi sıfır olmuştu, kapıyı açana eksi ... ben redline da kontağı kapatıp bi 5 e takayım dediydim de duvar çok yakın tekerlerk havaya kalktıydı.... kaçış hızı tesladan hızlıydım sanırım hiç tavsiye etmem kaç kurtul devreye girmeli o an Ali Gülmez yazdı: vitese takarak olmuyor diye biliyorum tek çözüm hava girişini kesmek o yüzden klape var artık tdci motorlarda kontak kapatınca kapanıyor Ali Gülmez yazdı: hava filtresi kutusuna giren hortumu sök o deliği tıka hemen stop etsin benim araç için oldukça basit bir işlem bunu göz kapalı ve nefes almadan yapabilen olursa teorik olarak mümkün Doğan Arşiray yazdı: yangın söndürücü sıkıp boğuyorlar motoru. 1 tüp bitti tam disco ortamı toz duman karışmıştı 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Mahmut Yıldız yazdı: motoru fena yapar ama o toz tabi ama motorun komple parçalanmasından iyidir diye düşünüyorum. Çağlar Bayur yazdı: şoför koltuğundan kapıyı açmaya el kalkana kadar görüş mesafesi sıfır olmuştu, kapıyı açana eksi ... ben redline da kontağı kapatıp bi 5 e takayım dediydim de duvar çok yakın tekerlerk havaya kalktıydı.... kaçış hızı tesladan hızlıydım sanırım hiç tavsiye etmem kaç kurtul devreye girmeli o an o yüzden klape var artık tdci motorlarda kontak kapatınca kapanıyor Mehmet Ozyurek yazdı: Tankın egzozunu tıkamaya benzemesin.. Bezle falan tıkanamaz ora Bu daha mantıklı geldi bana.. Olur mu bilmem.. oluyor youtube de vardı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Nisan Paylaş 26 Nisan Doğan Arşiray yazdı: youtube de rus tur o ipa ile kavalt edenlerde bugün Yorum bağlantısı
Mertol Kip 30 Nisan Paylaş 30 Nisan Çağlar Bayur yazdı: yağa mazot giriyor, dpf in defalarca başarısız çevrimi ile kontak kapalı kendisi çevirir, yağ bitene kadar, tek çözümü de o an yağ çubuğunu çekerek kaçmak, pis yakıyor sıcak yağ , 13bin de olabilir o an alt sokağa kaçmıştım sade onunla alakalı , sonra iptal edildi zaten en temizi , veya dpf siz alacan o daha temiz, ben lpg ye geçtim candır Yağa mazot karışması için pistonları mazotla yıkaman lazım ki kartere aksın. Ama o yağ geri yanma odasına girmez. Nereden girecek? Çevirmez beybisu. O egzantrik kırılır gene çevirmez. DPF e ben de gıcığım da yapacak bir şey yok. Kara şanzıman CJ5 e binecek halimiz yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts