Murat Öngür 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Merhaba piyasa da bulunan dpf temizleyici köpükler var , Oksijen sensörünün olduğu yerden enjekte ediliyor bunu yapan var mıdır ? Bu işlem işe yarar mı ? Not : aracımda bu tarz bir sorun yok ben genel olarak temizlemek için soruyorum yani bakım olarak alıp işlemi yapsam mı ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Türkiyede ki ilk testi yapanlardanımdır, maslakta 4 sokaktaki onlarca insan yangın var diye yollara fırlamıştı yanık 4 enjektör , kavrulmuş 1 konum sensörü ile işlemi kurtarmıştık, yani öyle fısladım tıkladım bitti gibi bir işlçiliği yok o işin. distribitörü bile tam bilgi sahibi değildi o zamanlar 2 2 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 16 Nisan Yazar Paylaş 16 Nisan Çağlar Bayur yazdı: Türkiyede ki ilk testi yapanlardanımdır, maslakta 4 sokaktaki onlarca insan yangın var diye yollara fırlamıştı yanık 4 enjektör , kavrulmuş 1 konum sensörü ile işlemi kurtarmıştık, yani öyle fısladım tıkladım bitti gibi bir işlçiliği yok o işin. distribitörü bile tam bilgi sahibi değildi o zamanlar Ne diyorsun abi yani yapmak sakıncalı mı ? denemeyeyim mi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Nisan Paylaş 16 Nisan basit bir prosedür değil, işi bu olanlarda yaptırılmasını tavsiye ederim, terslik halinde 50-100-150 bin lik tamir parası riski mevcut 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Murat Öngür yazdı: Merhaba piyasa da bulunan dpf temizleyici köpükler var , Oksijen sensörünün olduğu yerden enjekte ediliyor bunu yapan var mıdır ? Bu işlem işe yarar mı ? Not : aracımda bu tarz bir sorun yok ben genel olarak temizlemek için soruyorum yani bakım olarak alıp işlemi yapsam mı ? katalitik konvertörde oluşan curufu temizleyen belladd2 diye bir sprey vardı. denemeden kimse inanmamıştı bana. olmaz değil olur ama depoya filan koymakla olmuyor zaten. doğrudan sisteme girmesi lazım. vakum portundan sokuluyordu yanmaya. würth,stp filan hikaye bu işlerde. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 16 Nisan Yazar Paylaş 16 Nisan Çağlar Bayur yazdı: basit bir prosedür değil, işi bu olanlarda yaptırılmasını tavsiye ederim, terslik halinde 50-100-150 bin lik tamir parası riski mevcut abi bu sıkılan köpük aksijen sesnöründen direk olarak atık gazın oaraya sıkılıyor motora nasıl bir zararı olabilir ? ( Bilmediğim için soruyorum ) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Murat Öngür yazdı: abi bu sıkılan köpük aksijen sesnöründen direk olarak atık gazın oaraya sıkılıyor motora nasıl bir zararı olabilir ? ( Bilmediğim için soruyorum ) motor devrini 15binlere çıkınca stop edilememe gibi bir problem çıkıyor ortaya , dpf çok dolu ve motor yağı fazla ise 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 16 Nisan Paylaş 16 Nisan Hep şehir içi kullanıyorum bu yüzden dpf sürekli jenerasyon yapıyordu Buda epey beni sinir etti oksijen sensörünün ordan konulan köpüklermi sıvılarmı hepsini izledim ama bi türlü kafama yatmadı, bi pazar map, maf, oksijen sensörü hepsini söktüm lique moly nin sensör temizleyicisiyle hepsini temizledim çıktım Söke ovasına ilk önce 3. Vites 3 bin devir sonra 4. Vites 4 bin devir arabayı 20 dk kesintisiz kullandım bunu yaptıktan sonra aracı bilgisayara bağladık %5 doluluk gözüküyordu onuda bilgisayardan jenerasyon başlatarak bitirdik 3 haftadır rahatım, işlemi yapan arkadaşım yol yapmana gerek yoktu direk bilgisayara bağlayarakta kurumu yakabilirdik dedi jenerasyon yaparken 600 dereceye kadar sistem ısınıyormuş Bu temizlik işleminin bi faydası varmı yok mu emin değilim pisikolojik olarak iyi geliyor😀 4 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 17 Nisan Yazar Paylaş 17 Nisan Adem Kazıl yazdı: Hep şehir içi kullanıyorum bu yüzden dpf sürekli jenerasyon yapıyordu Buda epey beni sinir etti oksijen sensörünün ordan konulan köpüklermi sıvılarmı hepsini izledim ama bi türlü kafama yatmadı, bi pazar map, maf, oksijen sensörü hepsini söktüm lique moly nin sensör temizleyicisiyle hepsini temizledim çıktım Söke ovasına ilk önce 3. Vites 3 bin devir sonra 4. Vites 4 bin devir arabayı 20 dk kesintisiz kullandım bunu yaptıktan sonra aracı bilgisayara bağladık %5 doluluk gözüküyordu onuda bilgisayardan jenerasyon başlatarak bitirdik 3 haftadır rahatım, işlemi yapan arkadaşım yol yapmana gerek yoktu direk bilgisayara bağlayarakta kurumu yakabilirdik dedi jenerasyon yaparken 600 dereceye kadar sistem ısınıyormuş Bu temizlik işleminin bi faydası varmı yok mu emin değilim pisikolojik olarak iyi geliyor😀 Sensörleri balata spreyi ile temizleyende var ama zararı olur mu bilemiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 17 Nisan Paylaş 17 Nisan bu işler için üretilen spreyler iz bırakmadan uçuyor ve zararsız aşırı basınçlı püskürmüyor, balata spreyleri iz(buğu) bırakıyor zarar verirmi emin değilim, benim bu map ve mafı ikinci temizleyişim aradan 1 veya 1.5 yıl geçti bu söktüğümde temizdi her yıl sökmeye gerek yokmuş, oksijen sensörünü ilk defa söktüm 130 binde olduğu için çok tıkalı olduğunu düşünmüştüm korktuğum gibi çıkmadı. 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 17 Nisan Yazar Paylaş 17 Nisan Adem Kazıl yazdı: bu işler için üretilen spreyler iz bırakmadan uçuyor ve zararsız aşırı basınçlı püskürmüyor, balata spreyleri iz(buğu) bırakıyor zarar verirmi emin değilim, benim bu map ve mafı ikinci temizleyişim aradan 1 veya 1.5 yıl geçti bu söktüğümde temizdi her yıl sökmeye gerek yokmuş, oksijen sensörünü ilk defa söktüm 130 binde olduğu için çok tıkalı olduğunu düşünmüştüm korktuğum gibi çıkmadı. şuan için en iyi çözüm sizin yaptığınız gibi duruyor sensörleri tek tek temizlemek iyi bir bakım olabilir . 1 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 17 Nisan Paylaş 17 Nisan Birçok yere sordum. Bu şekilde yapılmasını tavsiye etmiyoruz. En iyi temizlik sökülüp özel makine ile temizlenmesi demişti ustalar. 2 Yorum bağlantısı
Mikail Yıldızili 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Fırat Önal yazdı: Birçok yere sordum. Bu şekilde yapılmasını tavsiye etmiyoruz. En iyi temizlik sökülüp özel makine ile temizlenmesi demişti ustalar. e tabi, herkes alıp şişeyi sıkarak yaparsa özel makinalar nasıl para kazanacak ? 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Dizelin mi var derdin var Böyle değildi, bu hale getirdiler 2 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Dizelin mi var derdin var abi bu benim 4. focus hepsi dizeldi ilk 3 arabada hiç sorun yaşamadım, pandemi paşladı Bodrum un nüfusu arttı trafik çilesi yaşamaya başladık dpf sorun olmaya başladı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Adem Kazıl yazdı: Bodrum Allah sabır versin.. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Mehmet Ozyurek yazdı: Dizelin mi var derdin var dizel var, dpf si olmayan büyük motor dizel var lütfen yani... azıcık oynasan 290 hp. 3 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Mikail Yıldızili yazdı: e tabi, herkes alıp şişeyi sıkarak yaparsa özel makinalar nasıl para kazanacak ? İlçede son sorduğum işyeri 2 yöntem arası fiyat olarak çok fark söylemedi. Bana sökülüp temizlemesi daha mantıklı geliyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan Paylaş 18 Nisan Mikail Yıldızili yazdı: e tabi, herkes alıp şişeyi sıkarak yaparsa özel makinalar nasıl para kazanacak ? dpf in içini temizlemek için oldukça yüksek sıcaklık gerekir, manuel rejeneasyon bile soğuk kalır tıkalı olana, spreyle fısfısla tamir olmaz Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 19 Nisan Paylaş 19 Nisan Çağlar Bayur yazdı: dpf in içini temizlemek için oldukça yüksek sıcaklık gerekir, manuel rejeneasyon bile soğuk kalır tıkalı olana, spreyle fısfısla tamir olmaz Sökülüp, sıcak basınçlı su, ilaç vs. yıkıyorlar. Kimileri çok memnun, kimileri de çok kısa sürede eski haline almasından muzdarip. Çözüm, söküp atmak mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan Paylaş 19 Nisan Tamer Topaç yazdı: Sökülüp, sıcak basınçlı su, ilaç vs. yıkıyorlar. Kimileri çok memnun, doğru sıcaklık ve doğru kimyasal ile temizlenir de, en son kimyasalı 135 avro idi kemiksiz malzeme rakamı Yorum bağlantısı
Mertol Kip 21 Nisan Paylaş 21 Nisan (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: motor devrini 15binlere çıkınca stop edilememe gibi bir problem çıkıyor ortaya , dpf çok dolu ve motor yağı fazla ise Aynı şeyden bahsetmiyorsunuz. Depoya eklenen bir şey değil o. 21 Nisan tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 21 Nisan Paylaş 21 Nisan O zımbırtılardan ben kullandım. EGT yi söküp onun deliğinden içeri pipet kılıklı ufak bir hortuma DPF ye kadar uzatıyorsun sonra sıkıyorsun. Daha sonra sensörü yerine takıp yola çıkıyorsun ve 20 dk civarında yüksek devirde kullanıyorsunuz. (yüksek hız değil yüksek devir. Ford için söylersek otomatikse L tuşuna basıp 90 civarında 4ncü vitesle 3000 devir civarında 20 dk gidebiliyorsunuz. Isının artışını zaten hissedersiniz. Önemli olan süreklilik arzetmesi, gaz pedalı ile fazla oynamayacaksınız, öyle gidecek işte. Ben anadolu otobanına çıkıp yarım saat kadar o şekilde kullandığımda tıkanıklık oranı %5 e düşmüştü (yapmadan önce %45 yazıyordu) Sürüşte falan bir şey hissetmedim, lamba falan da yakmamıştı, biraz kendi manyaklığımdan birazda araba yüz bine geldi diye yapmıştım. Bu işle uğraşanlar (ki kendisine aşırı güvenirim) önce bunu denememi, olmazsa söktürüp yıkatmamı o da olmazsa ve para vermeye kıyamazsam (beni iyi tanıyor ) yazılımla iptal edebileceğini söylediği için kolay olandan başladım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan Paylaş 21 Nisan Mertol Kip yazdı: Aynı şeyden bahsetmiyorsunuz. Depoya eklenen bir şey değil o. aynısın bahsediyorum, bizzat şahsım yaşadı o köpük kaynaklı sosuz devir çeviren tdci yı , bir de maslakta 4 mahalle ehil ellerde uygulanması gerekir, riski var. Yorum bağlantısı
Recommended Posts