İçeriğe Yönlendir

BYD DM-i Hybrid Sistemi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

emmi değil diyor


Neye değil diyor? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


Adam 1.30’da seri modu anlatıyor zaten 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

distribütörün sitesindeki tüm bilgiler hatalı o zaman? U-DM(i) modeli değil bu teyit? benzinli motoru kaç ps?

 

jeneratör sistemi bu ama o zaman nasıl yani?

0-100km/h değeri kaç aynı model ise izlediğin ?


Benzinli motoru 100 ps 

Neyi anlamadın len 

Adam şanzımana iki motoru da bağlamış. 
Uygun modu seçersen benzinli motoru şanzımandan ayırıyor. 
Ayırınca 1. Seçenekte elektrikle gidiyorsun. Benzinli motor kapalı. 
 3. Seçenekte sadece jeneratör olarak çalışıyor.  
2. Seçenekte elektrik motoru ile birlikte tekerleklere güç veriyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:


 

Neyi anlamadın len 

 

Adam Kent motordan kalma. Bu teknolojiyi hazmetmesi lazım :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Neye değil diyor? 

benznil motür jenetaör sisteminde değil dedi

Mehmet Ozyurek yazdı:

Neyi anlamadın len 

jeneratör sisteminde değil dedin, Tansu janeratör sisteminde diye video çekmiş 17 izlenmiş, dedğil mi de mi onu anlamadım 2 aytı veri var yorum yapamıyorum

Mehmet Ozyurek yazdı:

Değil.. Bu toyota gibi..

teknik olarak ''değil '' denmişse sonra da:

2 farklı sistemin de birisinde jeneratör gibi çalışıyor denemez, muhasebeciler nasıl ifade eder onu bilmem insta ve yutup yasak sana 1 ay kafan karışmış

Sani Gerşon yazdı:

Adam Kent motordan kalma. Bu teknolojiyi hazmetmesi lazım :D 

kent ile bu motorun temeli aynı, hatta bunda atkinson taklidi yapan otto çevrimi var, temel değişmez betonun C si nin rakamı değişir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Benzinli motoru 100 ps 

distribütörde bu veri yok mesela Türk sitesinde eksik. ecnebi de dava açılıcağını bildiği için bu bilgi var, ben BYD Türkiye yönetimininin tarzını  sevmedim.

sonuç: ben passata veririm bu kadar para verecek isem, veya 2015 E , siyah, cam tavan

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

 

jeneratör sisteminde değil dedin, Tansu janeratör sisteminde diye video çekmiş 17 izlenmiş, dedğil mi de mi onu anlamadım 2 aytı veri var yorum yapamıyorum

 

 

Değil dedim, çünkü sadece jeneratör değil.. 

Mesela Qashqaideki sadece jeneratör..

Bunda 3 mod var. 

Tansununki gibi de değil, onda da; benzinli motoru çalıştırma, sadece elektrikli motorla yürü seçeneği yok.. 

Bunda hepsi var. 

Bu istersen, jeneratörlü, istersen şebekeden şarjlı elektrikli, istersen karma kullanım var. 

 

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

 

teknik olarak ''değil '' denmişse sonra da:

 

 

Anladığından eminim. Ama kelime oyunu oynuyorsun.. Bak hemen yukarda yazdım. :)

Adamlar yapmış, teknoloji mükemmel, keşke Mertolun dediği gibi, Bunu Vw, Ford hatta pejo falan yapsaydı da alsaydık :)

 

Çağlar Bayur yazdı:

 

sonuç: ben passata veririm bu kadar para verecek isem, veya 2015 E , siyah, cam tavan

 

Bagaj olsa, içerde biraz da düğme olsaydı. on numara araba olurdu.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu da tam elektrikli olanın motoru. 

Bu kadar hortum neye yarıyor anlamadım. 

 

 

byd_motor.jpg.dfd910f8ba02d79493829714755c6e34.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu kadar hortum neye yarıyor anlamadım. 

 

 

 

Orada gördüğüm:

Klima

Kalorifer

Soğutma sistemi

Fren

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Değil dedim, çünkü sadece jeneratör değil.. 

2+2 nin  cevabı kaç adet tir? teknikte tek

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

2+2 nin  cevabı kaç adet tir? teknikte tek

 

Kaç lazımsa odur bizde :) 

imza SMMM Mehmet Özyürek

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

2+2 nin  cevabı kaç adet tir? teknikte tek

Sana kaç lazım?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

yapsaydı da alsaydık

lpg li toroz kafi , keçi keçi

Sani Gerşon yazdı:

Sana kaç lazım?

muhasebecim bilir

Servet Aydın yazdı:

Sürücü ısıtma soğutma kalorifer klima vs

üçünü birden açsak ?

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Şimdi alıyormuyuz almıyoruz?

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Kemal Korkmaz yazdı:

Şimdi alıyormuyuz almıyoruz?

Sli Y li MMMM ler alabilir :f1:

kaputu açınca insanın mıncıklayacak birşey bulması lazım bu ne ya, tek kullanımlık havlu kağıt...

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

Tansununki gibi de değil, onda da; benzinli motoru çalıştırma, sadece elektrikli motorla yürü seçeneği yok.. 

 

 

yoo. Benzinli çalışmadan Sadece elektrikle gidebiliyorum :) 


Seal u dmi’de 4 mod var. 
 

1- sade elektrikli mod. 
2- e-power gibi seri mod

3- hem seri hem paralel aynı anda olan mod

4- direkt mod. Elektrik motorları nötr kalıp direkt benzinli motorun torkuyla dönen tekerler. 
 

Toyota’da 2. seçenekteki yok. 
 

Çağlar Bayur yazdı:

distribütörde bu veri yok mesela Türk sitesinde eksik. ecnebi de dava açılıcağını bildiği için bu bilgi var, ben BYD Türkiye yönetimininin tarzını  sevmedim.

sonuç: ben passata veririm bu kadar para verecek isem, veya 2015 E , siyah, cam tavan

 

byd yine iyi. Mesela MG, Saic motor, GAC, Voyah, wuling gibi markaların şanzımanları hakkında neredeyse hiç bilgi yok. 
 

Bu da 2 vitesli hibrit MG SZ mesela. Aslında tasarım basit ama anlaması karışık. 
 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

C-5  az cereyanlı ile biraz daha vakit geçireyim o zaman 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

distribütörde bu veri yok mesela Türk sitesinde eksik. ecnebi de dava açılıcağını bildiği için bu bilgi var, ben BYD Türkiye yönetimininin tarzını  sevmedim.

sonuç: ben passata veririm bu kadar para verecek isem, veya 2015 E , siyah, cam tavan

Nasıl yok? Sen okumayı bilmiyorsan elin ÇinÇonu napsın? 

 

https://bydauto.mncdn.com/storage/pdf/teknik/byd-seal-u-dmi-teknik-brosur.pdf

Al bu da kullanma kılavuzu

https://www.bydauto.com.tr/storage/pdf/byd-seal-u-dm-i-kullanici-el-kitabi.pdf

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
(düzenlendi)

Aslında o kadar karışık değil yaw. 

EV seçersen full elektrikle 80km ile 110 km arası mesafe gidebiliyor.

HEV seçersende benzinli motorda eş zamanlı çalışıyor, pil boşsa pili de şarj ediyor hem de arabayı götürüyor. 

HEV seçiliyken edepli edepli gidersen benzinli gene çalışıyor pil dolu olduğu için elektrikli ile gidiyor benzinli motor lay lay lom çalışıp pili de şarj ediyor. Pili bitirirsen o zaman elektrikli destek olmayı bırakıp (neyle destek olacak zaten) turpun büyüğü benzinli motorda kalıyor.

 

İnternette bıdırdananlar pilin şarj seviyesi sıfırlanınca (ya da belli bir değerin altına düşünce) tüm tahrik benzinliye geçtiği için 2 tonluk aleti 98 hp ile yürütemediğinden bahsetmiş. Ki bu durumda da pilin şarj sisteminin devam ettiğini düşünürsek, arabayı yürütmek için 98hp (72KW krangta) nin %20 sini (14kw) şarj için kullanıyorsa o alet normalde 45-50 KW bir güç ile 2 tonu yürütmeye çalışıyor demektir. o da 60-65 hp falan civarı bir şey zaten. E elbette yürümez o araba. Tümüyle bitmesi içinde yüksek hızda uzun süreli kullanım şartmış güya.

 

Bence bıuradaki sıkıntı pilin ömrünün bitmesine yakın zamanda ortaya çıkar. Tamam 8 sene garanti veriyor da 8 sene sonra bu alet paso onu doldurmaya çalışacak neredeyse demektir. İşte o zaman benzinli motorun performansı yalan olur. Paşa paşa pili değiştireceksin. O da hiç sevimli bir senaryo değil bence. Bu alete hiç değilse 150 hp falan çıkartabilen minnak bir turbo motor koysalardı çok şugar olurdu. Ford'un 1.0 ecoboost u 155 hp mesela. Öyle bir makine lazımmış buna. 

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:

Adamlar yapmış, teknoloji mükemmel, keşke Mertolun dediği gibi, Bunu Vw, Ford hatta pejo falan yapsaydı da alsaydık :)

 

Benim onu söylememin sebebi bu markanın henüz Türkiye'de yeni olması, yeterli servis ağı ve yedekparça stoğunun olmaması, yarın öbürgün aynı Volvo'nun XC40 un PHEV inde yaptığı gibi "vazgeçtim artık hibrit yapmıyorum, sadece elektrikli üreteceğim"deme ihtimalinin yüksek olması. XC40'ın da hibrit olanını almam mesela.Ki onun aynı motora sahip benzinlisi olduğu halde. Bu aletin benzinli motoru 3-5 sene sonra parça sorunu yaşarsa üzer adamı. Ben kuga da rahatım mesela. Dizel Kuga üretmiyorum dedi ama aynı motoru connect de kullanmaya devam ediyor. Dolayısı ile benim motor parçası sorunu yaşamam neredeyse imkansız. Ama çinçon için aynısını söyleyemem. Onun için önünde yaygın servis ve yedek parça desteği olan bir markanın logosu olsa daha rahat ederdim. Honda değil ki bu 30 yaşındaki motorun krank yatağını renk koduna göre 15 günde Belçika'daki deposundan göndersin. İki senede bir model değiştiren allaaan çinlisine bu konuda güvenemem ben. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bunu Vw, Ford hatta pejo falan yapsaydı da alsaydık :)

 

Aslinda var.

Fordda benzinli motoru 2.5 duratec. Vergiden dolayi listeye bile koymazlar. 

Kuga 70km kadar elektrikle gidebiliyor.

Yeni vw lerde de var onda 1.5 motor var.

Pejoda da 1.6 puretech olan var önde ayri arkada ayri elektro motor var.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eren Gökmen yazdı:

Aslinda var.

Fordda benzinli motoru 2.5 duratec. Vergiden dolayi listeye bile koymazlar. 

Kuga 70km kadar elektrikle gidebiliyor.

Yeni vw lerde de var onda 1.5 motor var.

Pejoda da 1.6 puretech olan var önde ayri arkada ayri elektro motor var.

 


Kaça satıyor. Hangi kasa? 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:


Kaça satıyor. Hangi kasa? 

Mevcut kasada makyaj öncesinde vardı da hem öyle aman aman bi performansı yok hem de vergisi çok yüksek. Satın alma maliyeti zaten yüksek. Ürküttüğü kurbağaya değecek bir alet değil. 2.5 arabam var demek için alınırsa alınır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Aslında o kadar karışık değil yaw. 

EV seçersen full elektrikle 80km ile 110 km arası mesafe gidebiliyor.

HEV seçersende benzinli motorda eş zamanlı çalışıyor, pil boşsa pili de şarj ediyor hem de arabayı götürüyor. 

HEV seçiliyken edepli edepli gidersen benzinli gene çalışıyor pil dolu olduğu için elektrikli ile gidiyor benzinli motor lay lay lom çalışıp pili de şarj ediyor. Pili bitirirsen o zaman elektrikli destek olmayı bırakıp (neyle destek olacak zaten) turpun büyüğü benzinli motorda kalıyor.

 

İnternette bıdırdananlar pilin şarj seviyesi sıfırlanınca (ya da belli bir değerin altına düşünce) tüm tahrik benzinliye geçtiği için 2 tonluk aleti 98 hp ile yürütemediğinden bahsetmiş. Ki bu durumda da pilin şarj sisteminin devam ettiğini düşünürsek, arabayı yürütmek için 98hp (72KW krangta) nin %20 sini (14kw) şarj için kullanıyorsa o alet normalde 45-50 KW bir güç ile 2 tonu yürütmeye çalışıyor demektir. o da 60-65 hp falan civarı bir şey zaten. E elbette yürümez o araba. Tümüyle bitmesi içinde yüksek hızda uzun süreli kullanım şartmış güya.

 

Bence bıuradaki sıkıntı pilin ömrünün bitmesine yakın zamanda ortaya çıkar. Tamam 8 sene garanti veriyor da 8 sene sonra bu alet paso onu doldurmaya çalışacak neredeyse demektir. İşte o zaman benzinli motorun performansı yalan olur. Paşa paşa pili değiştireceksin. O da hiç sevimli bir senaryo değil bence. Bu alete hiç değilse 150 hp falan çıkartabilen minnak bir turbo motor koysalardı çok şugar olurdu. Ford'un 1.0 ecoboost u 155 hp mesela. Öyle bir makine lazımmış buna. 


işte o yüzden aletin arayüzünde kullanım seçeneği var. Hibrit mod - otomatik mod. 
 

otomatik mod seçiliyken pili %20’ye kadar düşürmeye programlı. Bunu uzun yolda yapınca olay patlıyor. 
 

ama hibrit mod seçip, şarj seviyesini yaklaşık %70’de tut deyince, düzde giderken yorulmuyor. Hibrit gidiyor. Gazlama ihtiyacı olunca yüksek pil seviyesiyle 30dk tapa gaz gidecek durumu hazırda bekletiyor
 

mesela ankara’ya giderken cankurtaran’ı tırmanırken pili 70’den 30’a düşürdük. Sonra yol düzleşti. Araç kasılmadan yavaş yavaş yine pilini %70’e çıkartıyor. 
 

Çin dünyasına uzak olduğumuz için yedek parça konusunda belirsizlik duygusu var. Çin’i çok soyutladılar kapalı kutu gibi. Halbuki bu adamlar toyota’nın motorunun kopyasını bile yapıp satıyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Eren Gökmen
    • Ali Gök
×
×
  • Yeni Oluştur...