Mertol Kip Pazar 16:46 Paylaş Pazar 16:46 Bir de böyle deneyelim bakalım Ulen Allaan pilcisini savundurtuyon bana. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 17:01 Paylaş Pazar 17:01 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Bir de böyle deneyelim bakalım Ulen Allaan pilcisini savundurtuyon bana. istatistik der ki: anasayfada kalma süresi 3 saniye max. sen oklarla yön gösterene kadar adam gider ford felan alır maaallah yani vesile ile bunu test eden bir müşteri benzinli motör jeneratör gibi çalşımıyor bile dedi bkz yukarda, ben ok koyamıom çok sık grafik yapmışsın onu bile yapmadı bu bıyıklı Pazar 17:02 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazar 17:05 Paylaş Pazar 17:05 Bu anasayfadan ama. Napsınlar header'a beygir gücü mü yazsınlar? Doğru söylemiş. Benzinli motor jeneratör gibi çalışmıyor. Onun referansı Kaşkay. Onda ne yaparsan yap benzinli motordan tahrik yok mesela. O jeneratör gibi çalışıyor diyebiliriz. Bunda pil bitince benzinli motor tekerlere tahrik uyguluyor. Dolayısı ile jeneratör diyemeyiz. Sayfanın adres sayfasına bak? Sonra kendi yazdığın mesajlarda anasayfa diye verdiğin linke bak gene konuşalım. İnternet Türkiye'ye geleli 30 sene oldu hala neler anlatıyoruz yaw. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazar 17:07 Paylaş Pazar 17:07 (düzenlendi) bakalım byd bunun üretimini ve hibrit işini ne zaman sonlandıracak, bunu dikkate almayı unutmayın! Pazar 17:09 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazar 17:08 Paylaş Pazar 17:08 Mertol Kip yazdı: Benim onu söylememin sebebi bu markanın henüz Türkiye'de yeni olması, yeterli servis ağı ve yedekparça stoğunun olmaması, yarın öbürgün aynı Volvo'nun XC40 un PHEV inde yaptığı gibi "vazgeçtim artık hibrit yapmıyorum, sadece elektrikli üreteceğim"deme ihtimalinin yüksek olması. XC40'ın da hibrit olanını almam mesela.Ki onun aynı motora sahip benzinlisi olduğu halde. Bu aletin benzinli motoru 3-5 sene sonra parça sorunu yaşarsa üzer adamı. Ben kuga da rahatım mesela. Dizel Kuga üretmiyorum dedi ama aynı motoru connect de kullanmaya devam ediyor. Dolayısı ile benim motor parçası sorunu yaşamam neredeyse imkansız. Ama çinçon için aynısını söyleyemem. Onun için önünde yaygın servis ve yedek parça desteği olan bir markanın logosu olsa daha rahat ederdim. Honda değil ki bu 30 yaşındaki motorun krank yatağını renk koduna göre 15 günde Belçika'daki deposundan göndersin. İki senede bir model değiştiren allaaan çinlisine bu konuda güvenemem ben. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 17:10 Paylaş Pazar 17:10 Mertol Kip yazdı: Benzinli motor jeneratör gibi çalışmıyor. O peki yolda piller nasıl şarj oluyor rüzgarla mı ben gidip kendim test edeyim bari Mertol Kip yazdı: Bunda pil bitince benzinli motor tekerlere tahrik uyguluyor. emmi tek başına motörle gitmiyor dedi Ali Cihangiroğlu yazdı: bakalım byd bunun üretimini ve hibrit işini me zaman sonlandıracak, bunu dikkate almayı unutmayın. önce bazı ülkelere eskileri indirsin, fahiş fiyatla ondan sonra... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazar 17:16 Paylaş Pazar 17:16 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: "vazgeçtim artık hibrit yapmıyorum, sadece elektrikli üreteceğim" dememe ihtimali yok, olacak, ceo su zaten dediydi, hibrit araçları furyada para kazanıp şirketi güçlendirmek için kullandılar, planları sadece tam elektrik üretmek, yakın zamanda göreceğiz zaten, gereksiz ara geçiş sistemleri tarih olacak, kalacak olanlar ağırlıklı olarak içten yanmalılar ve peşinden elektrikliler, elektrikli araçlar dünya genelinde baya uzun bir sürede 2. olarak kalacak, hem piller yeterince gelişmedi hemde ağırlıklı kullanımda ülkelerin çoğu hemde en güçlüleri bile hazır değil. Çinlilere ekstra güvenmem ayrıca, sebebide hem sakat devlet hemde habire model değişip bir öncekileri boşvermeleri, göreceksiniz dünya çinli araç çöpleriyle dolacak, motorsikletlerde özellikle, ayrıca yazılımsal olarakta kapalı kutu, çinli vermiyor yazılımı, teslayı sanayide toplarsın aktif yaparsın ama çinliyi toplasanda çalıştıramazsın, togg da buna dahil, toggda farklı olarak yazılım güncellemeleriyle açıkları kapatıyorlarmış sürekli, tamir etmeye çalışanların dedikleri bu yönde... dolubataryada yazdıydı... "Çinli elektrikli araç devi #BYD'nin otomotivden sorumlu baş mühendisi Lian Yubo, prizli hibrit teknolojisinde fırsatı çok iyi değerlendirdiklerini fakat bu araçların geçici olduğunu dile getirdi." Pazar 17:28 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazar 17:26 Paylaş Pazar 17:26 Çağlar Bayur yazdı: peki yolda piller nasıl şarj oluyor rüzgarla mı ben gidip kendim test edeyim bari emmi tek başına motörle gitmiyor dedi önce bazı ülkelere eskileri indirsin, fahiş fiyatla ondan sonra... Çağlar hakkaten vazgeçtim. Tamam sen haklısın. Birine bir şey anlatmak için bu kadar uğraşmak istesem evlenirdim yaw. Ali Cihangiroğlu yazdı: "vazgeçtim artık hibrit yapmıyorum, sadece elektrikli üreteceğim" dememe ihtimali yok, olacak, ceo su zaten dediydi, hibrit araçları furyada para kazanıp şirketi güçlendirmek için kullandılar, planları sadece tam elektrik üretmek, yakın zamanda göreceğiz zaten, gereksiz ara geçiş sistemleri tarih olacak, kalacak olanlar ağırlıklı olarak içten yanmalılar ve peşinden elektrikliler, elektrikli araçlar dünya genelinde baya uzun bir sürede 2. olarak kalacak, hem piller yeterince gelişmedi hemde ağırlıklı kullanımda ülkelerin çoğu hemde en güçlüleri bile hazır değil. Çinlilere ekstra güvenmem ayrıca, sebebide hem sakat devlet hemde habire model değişip bir öncekileri boşvermeleri, göreceksiniz dünya çmli araç çöleriyle dolacak, motorsikletlerde özellikle, ayrıca yazılımsal olarakta kapalı kutu, çinli vermiyor yazılımı, teslayyı sanayide toplarsın aktif yaparsın ama çiniliyi çalıştıramazsın, togg da buna dahil, yazılım güncellemeleriyle açıkları kapatıryorlarmış sürekli, tamir etmeye çalışanların dedikleri bu yönde... Daha önce aynı şeyi yazmıştım anlamındaydı o alıntı. 1 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazar 17:32 Paylaş Pazar 17:32 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Daha önce aynı şeyi yazmıştım anlamındaydı o alıntı. aynı fikirdeyim demek istemiştim, daha önce bende yazmıştım zaten, hibrit işi zaten geçici bir furya, birde işin içine çinli girdiyse ben olsam zaten almamda, çinliyi alma ihtimalimse çok daha düşük. Pazar 17:37 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazar 17:40 Paylaş Pazar 17:40 Çağlar Bayur yazdı: emmi tek başına motörle gitmiyor dedi Aküyü bitirmediğin sürece gitmiyor. Sürekli 160-170 gidersen ki son hızı bu. O zaman akü bitiyor ve benzinli motorla kalıyorsun. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 17:41 Yazar Paylaş Pazar 17:41 Mertol Kip yazdı: Yazdığım şey ile servis şikayetinin bağlamını kuramadım? Kopya kelimesini kullanan sensin Tansu. Ben sorayım emin misin? ben de onu soruyorum işte, Bilmiyorum. Ama bu adamlar artık kontrollü füzyon patlamasını 18 dakika sürdürebiliyor. Patlama olurken herhangi bir yere değmiyor. Hava duran kontrollü füzyon patlaması ile sonsuz enerji üretebilecek duruma gelebilir. o yüzden gelecek pilli arabalarda değil. Pil batarya geçiş süreçleri. Lityumun çıkarılması, işlenmesi gibi süreçler çok fazla atık bırakıyor. gelecekte %30 civarı küçük arabalarda pil olacak veya tercihen büyüklerde. Ama esas hidrojen ile enerji depolayacağız. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Pazar 17:43 Paylaş Pazar 17:43 Ali Cihangiroğlu yazdı: aynı fikirdeyim demek istemiştim, daha önce bende yazmıştım zaten, hibrit işi zaten geçici bir furya, birde işin içine çinli girdiyse ben olsam zetan almamda, çinliyi alma ihtimalimse çok daha düşük. Dedik işte yukarda. Bu arabayı ford, özel, pejo bile yapsa alınır. Mükemmel bir mantığı var aracın. Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazar 17:48 Paylaş Pazar 17:48 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu adamlar artık kontrollü füzyon patlamasını 18 dakika sürdürebiliyor. Patlama olurken herhangi bir yere değmiyor. Hava duran kontrollü füzyon patlaması ile sonsuz enerji üretebilecek duruma gelebilir. Ama sen gökdelen tasarlayan mühendisle iki briketi üstüste koyup yığma gecekondu yapan Maho ağayı aynı kefeye koydun. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 18:00 Yazar Paylaş Pazar 18:00 Mertol Kip yazdı: Ama sen gökdelen tasarlayan mühendisle iki briketi üstüste koyup yığma gecekondu yapan Maho ağayı aynı kefeye koydun. O da var, o da var. Büyümeye gelişmeye çok açlar. Arabalara abidik gubudik özellik koymalarını buna bağlıyorum. 1,5 milyar insan yarın ne icat uydursak diye yarışıyor gibi geliyor bana 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazar 18:05 Paylaş Pazar 18:05 (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Dedik işte yukarda. Bu arabayı ford, özel, pejo bile yapsa alınır. Mükemmel bir mantığı var aracın. ben gereksiz bir araç ve teknoloji diyorum ama, içten yanmalıya kalem pil takmışlar, onuda alternatöre bağlı hızlı şarj cihazıyla dolduruyorlar al tam benzinli geç, kalem pil ve şarj cihazından kurtul, yada al büyük bataryalı elektrikli ama onuda dolduracaksın ve yakın zamanda benzinle aynı paraya gelecek... eee ne uğraşıyorsun, bin işte tam benzinline, otur evinde be yaaa sen kaşkayı tut kenarda, ille işe git gel pilli lazımsa al 700 kaada bir zoe bak keyfine, satma dursun, gittiği yere kadar... Pazar 18:07 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu Pazar 19:10 Paylaş Pazar 19:10 (düzenlendi) Bir öğrencim doktora sonrası çine gitmişti bizim burada devletin torpilli kişilere verdiği bursları, çinde üniversite hocaları asistanlara çalışma konusuna göre veriyor ve bu sebeple sürekli gelişme ve buluş var. Tansu Kalafatoğlu yazdı: O da var, o da var. Büyümeye gelişmeye çok açlar. Arabalara abidik gubudik özellik koymalarını buna bağlıyorum. 1,5 milyar insan yarın ne icat uydursak diye yarışıyor gibi geliyor bana Ali Cihangiroğlu yazdı: al büyük bataryalı elektrikli ama onuda dolduracaksın ve yakın zamanda benzinle aynı paraya gelecek... Elektrik enerjisi %80 yerli en azından cari açık azalır. Pazar 19:14 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazar 19:44 Paylaş Pazar 19:44 (düzenlendi) Metin Uzunoğlu yazdı: Elektrik enerjisi %80 yerli en azından cari açık azalır. bu ülkede kimin umrunda o açık yada yerli olması, her yerden vuruyorlar planlı şekilde buda ayrı konu, neyse geneli toplumun sadece cebine bakar, hangisi ucuz en iyisi o, biraz daha zorlasınlar elektrik fiyatlarını, zaten şimdilik ucuz elektrik, olmasa hiç şansı yok, şarjı falanda sıkıcı bunun dışında 4 teker sac yığını hepsi aynı arabalar sonuçta, satılık ilanlarında patlama yaşanır, gerçi alan olmazya oda ayrı mesele... Pazar 19:46 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazar 20:44 Yazar Paylaş Pazar 20:44 Metin Uzunoğlu yazdı: Bir öğrencim doktora sonrası çine gitmişti bizim burada devletin torpilli kişilere verdiği bursları, çinde üniversite hocaları asistanlara çalışma konusuna göre veriyor ve bu sebeple sürekli gelişme ve buluş var. Elektrik enerjisi %80 yerli en azından cari açık azalır. bence de. %40 fosil yakıt demiş bakanlık. bunun %10 yerli kömür olsa, toplamda elektrikte %30 dışa bağımlıyız. Yıllar geçtikçe güneş ve rüzgar da artacaktır. biraz bakındım. Artvindeki 5 baraj devasa büyüklükte. 150 tünel 50 köprü bilmem kaç viyadük menfez derken, tükettiğimiz elektriğin %2’sini karşılıyormuş 6,5 twh üretim varmış yıllık 2024 yılı Aralık ayı sonu itibarıyla kurulu gücümüzün kaynaklara göre dağılımı; %27,8’i hidrolik enerji, %21,3’ü doğal gaz, %18,9’u kömür, %11,1’i rüzgâr, %17,1’i güneş, %1,5’i jeotermal ve %2,3’ü ise diğer kaynaklar şeklindedir. 2 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazartesi 12:09 Paylaş Pazartesi 12:09 Metin Uzunoğlu yazdı: Elektrik enerjisi %80 yerli en azından cari açık azalır. Eğer taşımayı elektrikliye çekersen elektrik arzı yetmez. İkincisi bizim termik santraller falan ya kömür ya doğalgaz. Nükleer(ler) olmadan zor o iş. He Fransa gibi 53 tane nükleer santralin var ve elektrik fazlan varsa olur. Kaldı ki benim kıytırık arabama göz dikeceklerine demiryolu yapsınlar. İnsan gibi seyahat edebildiğim demiryolu olsa ne uğraşacam arabayla şunla bunla. 4 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Pazartesi 13:35 Paylaş Pazartesi 13:35 Mertol Kip yazdı: Eğer taşımayı elektrikliye çekersen elektrik arzı yetmez. İkincisi bizim termik santraller falan ya kömür ya doğalgaz. Nükleer(ler) olmadan zor o iş. He Fransa gibi 53 tane nükleer santralin var ve elektrik fazlan varsa olur. Kaldı ki benim kıytırık arabama göz dikeceklerine demiryolu yapsınlar. İnsan gibi seyahat edebildiğim demiryolu olsa ne uğraşacam arabayla şunla bunla. biz bu gidişle işe baştan başlayacağız zaten! bu seferki deneme sayılmaz.... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Pazartesi 14:22 Yazar Paylaş Pazartesi 14:22 Mertol Kip yazdı: Eğer taşımayı elektrikliye çekersen elektrik arzı yetmez. İkincisi bizim termik santraller falan ya kömür ya doğalgaz. Nükleer(ler) olmadan zor o iş. He Fransa gibi 53 tane nükleer santralin var ve elektrik fazlan varsa olur. Kaldı ki benim kıytırık arabama göz dikeceklerine demiryolu yapsınlar. İnsan gibi seyahat edebildiğim demiryolu olsa ne uğraşacam arabayla şunla bunla. Bu kadar yolcu taşımacılığımız var 2025’te Yorum bağlantısı
Mertol Kip 19 saat önce Paylaş 19 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu kadar yolcu taşımacılığımız var 2025’te Yani yok. 5 tane hızlı trenimsi var, o da 5 tane hat. Her yaz kavimler göçünün yaşandığı hiçbir hatta tren seferi yok. Bak hızlı falan demedim, tren seferi yok. Istanbul Antalya var mı? Yok Istanbul Bodrum var mı? Yok Istanbul İzmir var mı? Yok Söke ile Nazilli arasında olsa ne olur, olmasa ne olur. Ya da Adana Mersin... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 saat önce Paylaş 6 saat önce çoruma yeni raylar döeşeme ihalesi 2024 ün son günü haledildi şükür 88 yıldır bekleniyordu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Mertol Kip yazdı: İnsan gibi seyahat edebildiğim demiryolu olsa ne uğraşacam arabayla şunla bunla. Olanlar da yolculukta otomobilden daha pahalıya geliyor. Toplu taşıma bizim ülkede çok pahalı. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bu kadar yolcu taşımacılığımız var 2025’te 20 yıldır nevşehire hızlı tren sözü veriliyor.. Her seçim dönemi yatırım planına alınır. Bir de aynı şekilde kullanılan çevre yolu projemiz var.. Her seçimde haritalar yayınlanır, proje onaylanır, yatırım planına alınır. Ama hala şehrin içinde tırlar geçiyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts