İçeriğe Yönlendir

BYD DM-i Hybrid Sistemi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Byd seal plugin’in sistemi toyota e-cvt ile aynı demiştik. Ama teknik özellikleri açıklanmış. 
 

arabanın ağırlığı 1940kg ve 1.5 benzinli motoru 97 beygir (6000d/dk), 122nm (1500-4500 d/dk) torka sahip. 
 

Bi gariplik var. Bu araba pilini bitirmemeli. Bitirirse gerçekten çok hantal olur. Düz - rampa aşağı gittiği her an pillileri yüksek düzeyde dolu tutmalı. En azından yarısı dolu olmalı. Yoksa tırmanışlarda 2 tonluk araba çekmez. 
 

Şunu belirtmek lazım. Pil boş olunca hiç elektrik desteği olmuyor sanılıyor ama öyle değil. Pil bitik, motor yüksek devir çalışarak jeneratörü çevirip elektrik üretiyor ve bunu ana elektrik motoru yüksek torkla beraber çekişte kullanıyor. 
 

ama bu bile az gelebilir bu araca. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

elektrikli menzilinin yüzde 70 i tükenince kesin gücü azaltıp sürekli benzin motorunu çalıştırıyordur. ne bileyim saçma bence. o kadar ağırlığı taşıt araca, birde benzin motorunun tamirini yaptır filan. gereksiz işler gibi.

 

mesafe kısa şehir içi çok ise tam elektrikli, uzun mesafe önemli ise büyük motor dizel... ama insan denen varlık tatminsiz illa hızlı olsun yeni olsun vs.

 

bak mesela ben continental GT yi sadece 6 ayda bir yeniliyorum tasarruf önemli.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

elektrikli menzilinin yüzde 70 i tükenince kesin gücü azaltıp sürekli benzin motorunu çalıştırıyordur. ne bileyim saçma bence. o kadar ağırlığı taşıt araca, birde benzin motorunun tamirini yaptır filan. gereksiz işler gibi.

 

mesafe kısa şehir içi çok ise tam elektrikli, uzun mesafe önemli ise büyük motor dizel... ama insan denen varlık tatminsiz illa hızlı olsun yeni olsun vs.

 

bak mesela ben continental GT yi sadece 6 ayda bir yeniliyorum tasarruf önemli.


Menzilin %70’i olarak düşünmeyin. Elektrik ve benzinli ayrı ayrı çalışmadığı için düz mantıkla bakınca hatalı sonuçlar  çıkıyor. Araba normal şartlarda giderken gazlama ihtiyacı olunca pili şarj etmesek bile uzunca süre tork desteği verir. 
 

uzun yolda zaten elektrikle gitmek mantıklı değil. İçten yanmalılar her zaman daha kârlı. 

 

İnsanlar bir tane araba alıyor. Bununla hem uzun yol yapıyor hem şehir içinde kullanıyor. Kesin Yol tercihi çok spesifik işte çalışanlar için yapılabilir ancak. 
 


Param olsa bu arabayı alır mıyım? Sanırım sırf 2 ton ve 0,34 sürtünme katsayısı var diye almam. Yoksa motoru sistemi falan gayet yeterli. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sürtünme iyidir. kışın içinde üşümez insan. hehe

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

Isı pompası var mı acep


güzel soru

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


güzel soru

 

Merak ettiğim bir diğer konu, senaryo şu; pil 0. Benzin motoru çalışıyor. Gücü direkt tekere mi aktaracak, ya da elektrik üretip elektrik motoru ile mi yürüyecek. Elektrik üretecekse hem şarj, hem ivme için benzin moturunun gücü yetecek mi?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Motor direk tekere veriyor diye biliyorum.

 

Yeni vergi düzenlemesi öncesi piyasa...

 

https://shbd.io/s/QtAPZ7EZ

400 bin kar edeyim derken 400 bin zaten etmek :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Motor direk tekere veriyor diye biliyorum.

 

Yeni vergi düzenlemesi öncesi piyasa...

 

https://shbd.io/s/QtAPZ7EZ

400 bin kar edeyim derken 400 bin zaten etmek :)


 

mesaj attım birine 1200 e verirsen hemen geleyim. Zira sıfırı 1400 olacak dedim. Engellemiş

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mert Yeldan yazdı:

 

Merak ettiğim bir diğer konu, senaryo şu; pil 0. Benzin motoru çalışıyor. Gücü direkt tekere mi aktaracak, ya da elektrik üretip elektrik motoru ile mi yürüyecek. Elektrik üretecekse hem şarj, hem ivme için benzin moturunun gücü yetecek mi?


Arabaya byd diyorlar ama toyota’nın aynısı 


- Pil hiçbir zaman sıfır olmuyor. 
 

- benzinli motor çalışırken torkunun %28’i jeneratöre, %72’si tekere gidiyor. Bu oran değişmiyor ama devir sayıları değiştiği için güç değişken
 

- bize tork lazım. Benzinli motor torku zayıf. O zaman jeneratörde üretilen elektriği direkt olarak elektrik motorunda kullanarak tork ihtiyacımızı karşılıyoruz. Aynı zamanda benzinli motor jeneratöre nasıl planetle bağlıysa, ana elektrik motoruna da bağlı. Ona da tork iletiyor. Yani hem jeneratöre hem tekere aynı anda mekanik tork iletiliyor. 
 

Pozantı yokuşunu 140 ile tırmanacağız. Pil zayıf. Benzinli motor max devir çevirerek üretebileceği en fazla güç ile bir üstteki parağraftaki senaryo yaşanıyor. 
 


 

 

 


motor atkinson çevrimli bu arada

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Arabaya byd diyorlar ama toyota’nın aynısı 


- Pil hiçbir zaman sıfır olmuyor. 
 

- benzinli motor çalışırken torkunun %28’i jeneratöre, %72’si tekere gidiyor. Bu oran değişmiyor ama devir sayıları değiştiği için güç değişken
 

- bize tork lazım. Benzinli motor torku zayıf. O zaman jeneratörde üretilen elektriği direkt olarak elektrik motorunda kullanarak tork ihtiyacımızı karşılıyoruz. Aynı zamanda benzinli motor jeneratöre nasıl planetle bağlıysa, ana elektrik motoruna da bağlı. Ona da tork iletiyor. Yani hem jeneratöre hem tekere aynı anda mekanik tork iletiliyor. 
 

Pozantı yokuşunu 140 ile tırmanacağız. Pil zayıf. Benzinli motor max devir çevirerek üretebileceği en fazla güç ile bir üstteki parağraftaki senaryo yaşanıyor. 
 


 

 

 


motor atkinson çevrimli bu arada

 

1400 e inse fiyatı sen alır mıydın?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bitirirse gerçekten çok hantal olur.

corolladan ucuza hiprit suv çıkacak diye de böle üzülünmez ki

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

 

1400 e inse fiyatı sen alır mıydın?

 

1,4’e alırdım. O paraya çöp olsa alınır yav :) 

 

arabada bi özellik daha varmış. Pili % bilmem kaçın altına düşürme denebiliyormuş. 
 

böylece uzun yolda en uzun tırmanışlarda bile güç azalmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rekkor kırar bu ç,inli, bedava yahu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mert Yeldan yazdı:


 

mesaj attım birine 1200 e verirsen hemen geleyim. Zira sıfırı 1400 olacak dedim. Engellemiş

aynı anda hepmiz ilanı ekleyelim favorilere. sonra birer ikişer azaltalım. ben öyle yapıyorum bazı ilanlara.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Doğan Arşiray yazdı:

aynı anda hepmiz ilanı ekleyelim favorilere. sonra birer ikişer azaltalım. ben öyle yapıyorum bazı ilanlara.

 

Kurbanı seç abi :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

aynı anda hepmiz ilanı ekleyelim favorilere. sonra birer ikişer azaltalım. ben öyle yapıyorum bazı ilanlara.

zamanında honda tayfası başarılı biçimde yaptı bunu kalıcı olarak oturdu fiyat

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

favoriden ne zaman çıakkccaz

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ilk fiyat degisiminde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bu kişi 6 bin km kullanmış. Toplam harcağı benzin ve şarj ettiği elektrik yazıyor. Ortalama hızı 38. Buradan anlıyoruzki daha çok açık trafik şartlarında sürüyor. 

 

yani, 100km’de

 

2,6 lt benzin + 7,4kwh elektrik harcamış. 
 

Bizim evde elektrik fiyatı 2,1 lira. 
benzin bugün 42,8

 

totalde bu araba 1,3 tl/km yakmış. 
 

 

e8f5f916-9b5a-4512-a310-04ccd0408d3e.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

İyi rakam. Gelemedi bir türlü ötv indirimli 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

güzel bilgi. ilk alım maliyeti sorun olmayacaksa iyi iş.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Doğan Arşiray yazdı:

güzel bilgi. ilk alım maliyeti sorun olmayacaksa iyi iş.

Düşünsene az yakmak için milyoner olmak lazım, ya çok yakmak isteseydik. Sen bilirsin. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...