Eren Gökmen 18 Nisan 2024 Paylaş 18 Nisan 2024 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: elektriği parasal hesap edemeyiz. Evden başka, dışarıdan başka ücrete doluyor. Kwh’i litreye de çeviremeyiz. Bu tamamen kullanıcıya bağlı. Arabayı şehir içinde kullanan biri evden şarj ediyorsa hiç benzinli motorunu kullanmayacak. Lt hesabı da olmamayacak yani. en iyi ihtimalle şu olur. 100km’de 18kwh elektrik yakıyorsa ve buna 50 lira ödüyorsa, 1,15 lt/100km diyebiliriz. benzinli motor kullandıkça tüketim artar. En çok uzun yolda olur. Maks 6 desek. Artık kullanıcı kendi güzergahına göre ortalamasını bulur. batarya bitmez. Uzun yolda pil değeri sabitlenir. Duruma göre daha fazla dolar. Duruma göre gazlamada azalır. Uzun yolda elektrik tork desteği hep vardır ama pilden değil. Tesekkurler cevap icin. O sekilde hesap edilemeyecegini biliyorum. Aslinda sormak istedigim seyi daha acik yazmam gerekirdi. Evden sarj eden birisi 100km de kac paralik elektrik harcar? Bunu benzin fiyatina bolersek lt cikarabiliriz. Sehir ici sirf elektrik harcanacagi icin bu kolay. Ama sehir disi benzin ve elektrik bir arada harcaniyor anladigim kadariyla. Sehir disi 100km de kac paralik elektrik yakar. Ayni zamanda ne kadar benzin yakar? Ortalama olarak... Aradigim sey fabrika verisi degil. Batarya biter mi sorusu ise şöyle: Surekli 140km/h gittigimizi varsayarsak hep ayni yakit ve sürüş performansi yakalanir mi? Batarya doluluk orani bu seneryoda nasil degisir (yolun hep düz oldugunu varsayarsak) 18 Nisan 2024 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Nisan 2024 Yazar Paylaş 18 Nisan 2024 Eren Gökmen yazdı: Tesekkurler cevap icin. O sekilde hesap edilemeyecegini biliyorum. Aslinda sormak istedigim seyi daha acik yazmam gerekirdi. Evden sarj eden birisi 100km de kac paralik elektrik harcar? Bunu benzin fiyatina bolersek lt cikarabiliriz. Sehir ici sirf elektrik harcanacagi icin bu kolay. Ama sehir disi benzin ve elektrik bir arada harcaniyor anladigim kadariyla. Sehir disi 100km de kac paralik elektrik yakar. Ayni zamanda ne kadar benzin yakar? Ortalama olarak... Aradigim sey fabrika verisi degil. Batarya biter mi sorusu ise şöyle: Surekli 140km/h gittigimizi varsayarsak hep ayni yakit ve sürüş performansi yakalanir mi? Batarya doluluk orani bu seneryoda nasil degisir (yolun hep düz oldugunu varsayarsak) evden pil dolu şekilde çıkıp uzun yol yaparsanız pil düşük bir seviyeye kadar enerji verir ve sonra sabitlenir. Mesela %25-30 civarına kadar boşalır. Ardından Benzinli motor çalışır. Hem elektrik üretir ve kullanır. Elektik motorun tork desteği için. Hem %100 tekere aktarma yapabilir. Hem de gaza çok basınca pilden ve benzinli motordan tekere güç verir. Varyasyonları çok. şarj haricinde araç kendi kendine pilleri sürekli doldurmaya çalışmaz. Ama belirlenen kritik değerin altına inerse tekrar o seviyeye çıkarır. sabit hızda sürüşte pil seviyesi değişmez. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: evden pil dolu şekilde çıkıp uzun yol yaparsanız pil düşük bir seviyeye kadar enerji verir ve sonra sabitlenir. Mesela %25-30 civarına kadar boşalır. Ardından Benzinli motor çalışır. Hem elektrik üretir ve kullanır. Elektik motorun tork desteği için. Hem %100 tekere aktarma yapabilir. Hem de gaza çok basınca pilden ve benzinli motordan tekere güç verir. Varyasyonları çok. şarj haricinde araç kendi kendine pilleri sürekli doldurmaya çalışmaz. Ama belirlenen kritik değerin altına inerse tekrar o seviyeye çıkarır. sabit hızda sürüşte pil seviyesi değişmez. ben bu corolla hibrit ilk çıktığında, denerken, bizim sanayinin dümdüz yolunda, durduğum yerden sakin sakin kalkıp 64 km/s hıza kadar elektrikli gidebilmiştim ancak hız artınca benzinli motor devreye girmişti. pil yüzede 70 kadar doluydu. zaten bu sırada gittiğim yol 600 metre filandır. herhalde motorun gücü çok düşük o arabalarda. keşke 80 85 km lerde dayanabilseydi. bu haliyle sıkışık trafik harici işe yaramayacak bir kombinasyonu var benim için. Yorum bağlantısı
Necat Ertan 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Doğan Arşiray yazdı: ben bu corolla hibrit ilk çıktığında, denerken, bizim sanayinin dümdüz yolunda, durduğum yerden sakin sakin kalkıp 64 km/s hıza kadar elektrikli gidebilmiştim ancak hız artınca benzinli motor devreye girmişti. pil yüzede 70 kadar doluydu. zaten bu sırada gittiğim yol 600 metre filandır. herhalde motorun gücü çok düşük o arabalarda. keşke 80 85 km lerde dayanabilseydi. bu haliyle sıkışık trafik harici işe yaramayacak bir kombinasyonu var benim için. Aslında tam olarak öyle değil, 60-65 km den sonra benzinli motor çalışıp aracı yürütse, tekerleklere güç aktarsa dahi, elektrikli motor yine pil durumu müsaitse takviye yapmaya devam ediyor. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 ama tüketim verileri bunu göstermiyor? sabit hızlı normal sürüşlerde d4d toyota ile 4.3 litre yakıyordum aynı dönemde, bu kaç litre benzin yakıyor? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Nisan 2024 Yazar Paylaş 19 Nisan 2024 Doğan Arşiray yazdı: ama tüketim verileri bunu göstermiyor? sabit hızlı normal sürüşlerde d4d toyota ile 4.3 litre yakıyordum aynı dönemde, bu kaç litre benzin yakıyor? dizel farklı bir konu. Uzun yolda dizel kadar yakıyor hibritler. Ben 90’a kadar çıkarıyorum hibriti ama olayı bu değil. Hep yanlış anlaşılıyor. siz plugin hibrit istiyorsunuz. sıkışık veya değil. Hibrit araba en fazla dizel kadar yakar. Daha düşük de yakar. Özellikle trafikli yerde. benzinle karşılaştırmıyorum zaten. Seri kullanıma uygun değildir bir de insanlar bu nedir diye açıp bakmıyor hiç. Pil olmasa bile elektrik motorları tork desteği sağlıyor sürekli Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 gaza bastın mı gidecek AGa ötesini bilmem 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: gaza bastın mı gidecek AGa ötesini bilmem Gaz pedalının anlamı o zaman.. Ayrıca Eski motorlar gazla çalışıyordu oradan geliyor.. Elektrikli arabalar gaz pedalı demesin arkadaş.. Potans falan desin.. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Mehmet Ozyurek yazdı: Gaz pedalının anlamı o zaman.. Ayrıca Eski motorlar gazla çalışıyordu oradan geliyor.. Elektrikli arabalar gaz pedalı demesin arkadaş.. Potans falan desin.. tekink açıdan bakarsak zaten bizdeki gaz pedalı, ecnebide hızlanma pedalı onun ismi ezelden beri. şarkısı bile var bak: https://youtu.be/v74wiK7DY0A?t=67 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Şimdi yolda gidiyorum ve altımda pilleri yakıtı vs dolu haline alışmış olduğum araç var. Aniden hızlanmam gereken bir senaryoda pili bitmiş araç ne yapacak? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Nisan 2024 Yazar Paylaş 19 Nisan 2024 Tamer Topaç yazdı: Şimdi yolda gidiyorum ve altımda pilleri yakıtı vs dolu haline alışmış olduğum araç var. Aniden hızlanmam gereken bir senaryoda pili bitmiş araç ne yapacak? Pil bitik durumda olmuyor hiçbir zaman. gazlama ihtiyacı olunca sıkıntı yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Tamer Topaç yazdı: Şimdi yolda gidiyorum ve altımda pilleri yakıtı vs dolu haline alışmış olduğum araç var. Aniden hızlanmam gereken bir senaryoda pili bitmiş araç ne yapacak? şarj sürecine başlamış anda hızlanma azalır, öyle çok alışık olma kalender ol Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: öyle çok alışık olma kalender ol Araba mı beni kullanacak? Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pil bitik durumda olmuyor hiçbir zaman. gazlama ihtiyacı olunca sıkıntı yok Ekstra güç her zaman hazır durumda yani? Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Gazlama ihtiyacını biraz uzatalım. Şile' ye gidiyorum. Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak? Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde değil. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan 2024 Paylaş 19 Nisan 2024 Tamer Topaç yazdı: Araba mı beni kullanacak? heeeee, göstergede zibilyon mesaj 10 ton grafik ile sana hakim olcak Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Nisan 2024 Yazar Paylaş 19 Nisan 2024 Tamer Topaç yazdı: Gazlama ihtiyacını biraz uzatalım. Şile' ye gidiyorum. Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak? Uzun bir rampa, araba yüklü, piller şarj sürecinde değil. Araç bu rampayı hangi güçte çıkacak? şarj süreci veya na şarj süreci. Bunlar çok anlık durumlar. Öyle belirgin değil. Anında şarj olur anıda güç verir. Yerine göre anlık değişir. uzun rampada 110’la gitmek için atıyorum 50kw güç lazım. Benzinli motor zaten 109kw maks güç verebiliyor. eğer piller çok boşsa ve sabit hızla gidiyorsan benzinli motor hem pili doldurur hem tekeri döndürür. Bunu yaparken farkedilmez ama benzinli motor aynı zamanda jeneratörü çevirir. Ana tahrik elektrik motoru da tekere destek verir. Çünkü tork değeri iyi. eğer piller normal seviyedeyse benzinli motor tam yettiği kadar güç üretir. Pilleri şarj etmez. Planet sistemle torkunu direkt tekere aktarır. Yine üstte bahsettiğim gibi jeneratör ile üretip anında kullanır. İkisini de aynı anda yapar. eğer rampa çıkarken gazlama olacaksa, bu sefer pildeki enerji tekere iletilir. Benzinli motor da iletir. Jeneratör elektrik üretmez. bu durum benim arabada pil küçüm olduğu için 5dk’dan fazla olmuyor. Pil zayıflıyor. Verdiği akım azalıyor. Ama ben 10dk gazlayarak gitmiyorum hiçbir zaman. Belli hıza ulaşımca sabit hıza geçiyorum. plugin hibritte pilin verdiği destek daha uzun süreli olur. Belki 20dk gazlamalı gidip güç kesintisi yaşatmaz. Bilemiyorum tam değerlerini. Salladım. Ama benden fazladır. Bende var 1,3kwh nikel pil. BYD’de 18kwh lityum pil var. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan 2024 Yazar Paylaş 29 Nisan 2024 Niyeyse araç çok ağır. 2 ton. Benzin deposu da 60lt wltp kıyası plugin hibritte biraz saçmalıyor. Çünkü kişiden kişiye çok değişken. Kişi her gün şarj ediyorsa farklı, hiç dışarıdan şarj etmiyorsa farklı tüketim değeri ortaya çıkıyor. Wlpt kendini güncelleyecek bu konuda. ama aracın teknik değerlerinde güzel bir veri var. şehir içinde 100km’de 14,5kwh, karmada 20 kwh enerji tüketiyor. Motoru %43 verimle çalışıyormuş. Atkinson çevrimli. https://www.bydauto.com.tr/storage/byd-seal-u-brosur-19nisan.pdf Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2024 Paylaş 29 Nisan 2024 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Niyeyse araç çok ağır dah ufak daha güçsüz corolla cross ile aynı ağırlıkta 1940 kg , bence iyi bir değer, eksik çeker de olsa, ömösyün düşecek denip te 1940 kg lık araba üretmek ayrı bir hata o başka Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan 2024 Yazar Paylaş 29 Nisan 2024 Çağlar Bayur yazdı: dah ufak daha güçsüz corolla cross ile aynı ağırlıkta 1940 kg , bence iyi bir değer, eksik çeker de olsa, ömösyün düşecek denip te 1940 kg lık araba üretmek ayrı bir hata o başka corolla cross sürücü dahil 1,5 ton. 18kwh pil ve 30lt fazla depo 500kg etmezki. Hatta motor bile azcık daha küçük. Var bi gariplik. Bence byd bu kadar ağır değildir ama neyse. Belki de full paket diye. Bilemedim 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 29 Nisan 2024 Paylaş 29 Nisan 2024 Hyundai ler de önceden ağır oluyordu, getz dizel 1200 kg sürücü hariç. Bunlar da aynı yoldan gidiyor büyük ihtimalle. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan 2024 Yazar Paylaş 29 Nisan 2024 Evren Erakçora yazdı: Hyundai ler de önceden ağır oluyordu, getz dizel 1200 kg sürücü hariç. Bunlar da aynı yoldan gidiyor büyük ihtimalle. ağır bir arabayla çarpışmak istemezdim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan 2024 Paylaş 29 Nisan 2024 azami 1940 mış, Tansu Kalafatoğlu yazdı: Var bi gariplik. şanzıman vardır belki, fark oradan geliyordur 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 30 Nisan 2024 Paylaş 30 Nisan 2024 BYD' de monokok şasi var. Aslında daha hafif olması gerekiyor. 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 18 Haziran 2024 Paylaş 18 Haziran 2024 Çağlar Bayur yazdı: gaza bastın mı gidecek AGa ötesini bilmem Mondeo 2.5 V6 ? Hem de orijinal spoileri var 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2024 Paylaş 18 Haziran 2024 Yurdaer Elay yazdı: Mondeo 2.5 V6 parçası dünyada bitmese al koy kenara çok zevkliydi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts