İçeriğe Yönlendir

1.3 euro 4 Multijet Motor Yağ Seviyesi Artıyor


Adem Akın

Recommended Posts

Adem Akın

Sa arkadaslar 2011 model Multijet aracım var aracımda ilk olaram rampada çekiş düşmesi ve sabah ilk çalışmada beyaza benzer duman atması şikayeti oluştu ustaya gittiğimde enjektör dedi pompaciya gitti enjektör memeleri degismis pullar değişmiş her neyse işlem bittikten sonra  aracı aldım bu sefer siyaha duman atmada artış oldu ve araçta titreyerek çalışma ışıkta durunca sanki stop edip tekrar çalışıyor gibi tekleme sorunu belirdi.. bu yapan ustaya durumu anlattım getir bakalım turboya bakılacak flan konuştu cevapları tatmış etmedi aracı Fiat özel servise götürdüm bu sefer durumu anlattım onlar yine enjektör dedi dedim bakım yapıldı yapamamislar dedi tekrar söktüler enjektörü ayar yaptık dediler motor daki sarsıntı gitti siyah duman da azalma olmuştu ama tam kesmedi zamanla keser dediler iyi dedik aracı kullanmaya başladık haftalık kontrol yaptığımda yağ seviyesinde artma fark ettim servise götürdüm artış var mazot pompası kaçırma yapmıştır dediler pompaciya gönderdiler pompacı içinde oringmidir nedir onları değişmiş her neyse yağ flan tekrar koydular aracı bize teslim ettiler bu hafta yine baktığımda yağ seviyesi yine artmış.. tüm bu işlemler 26 bin gitti ve aracı cozemediler sorun ejketorde dediler mazot pompasına geçtiler yağ seviyesi artışı na geçti Allah kimseyi bilmeyen kişiye karsilastirmasin... Aklı selim işi bilen aramızda bir kardeş var ise yorum yapabilir mi enjektör tam düzelmedi ama idare ediyor siyah duman ara ara atıyor bu da sorun değil ancak mazotu yağa karıştırması can sikici araçta partikül yok Euro 4lerde katalizator var dediler pompa bakıldı neden artar bu seviye bilen varsa iki kelam edelim 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dpf var mı bu araçta?

yani varmış ta iptal mi edilmiş?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yoktur sanırım. varsa mesele o. rejen sırasındaki püskürtme silindirin içinden aşağı kaçıyor. Nasıl bulamazlar nasıl usta bunlar. Eğer yok ise Yakıt harcamanız da fazladır. Yakıtta su sorunu yaşadınız mı geçmişte? Enjektörleri değiştirmek bakmak gerekebilir eğer DPF yoksa. 

bingo... varmış..

 

https://www.egzoz.com.tr/Fiat-13-Multijet-Dizel-Partikul-Filtresi-DPF-2009,PR-3826.html

 

DPF sökülecek. Rejen modu da ecu dan iptal edilecek. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

https://eskisehir.ecumasters.net/dizel-partikul-filtresi-dpf-iptali

 

DPF İPTALİ NEDİR ?

DPF iptali ile araçta ana 2 işlem yapılır. 1 tanesi motor (ECU) dan DPF parametrelerinin tamamen silinmesi diğer işlem ise Egzozun içindeki filtrenin kırılması ya da çıkartılıp yerine boş egzoz takılarak egzoz gazı motordan çıkış yaparken filtreye takılmasını önlemektir. Metadiag olarak bu işlemi İstanbul’daki ofisimizde sorunsuz şekilde gerçekleştirmekteyiz. Aracınızın desteklediği protokole göre OBD üzerinden yada masa setinde (Beyin araçtan sökülerek masaya getirilir ve içi açılır) beyin dosyası okunarak DPF ile alakalı parametreler silinir ve düzenlenmiş dosya ECU ya geri yazılır. Bu işlemden sonra egzoz içindeki filtre kırılarak yada boş bir sistem ile değiştirilerek egzoz gazının çıkışındaki filtrede iptal edilir. Bu yol ile aracınızdan dpf sistemi iptal olur, motor lambası yakmaz yada DPF yüzünden çekiş düşmesi, marş basmaması gibi sorunlar ortadan kalkar. Bu işlem tamamen güvenli bir işlemdir, aracın beynine ya da motor aksamına herhangi bir zarar vermez.

devamı: https://www.metadiag.com.tr/dpf-iptali/

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

DPF yok ise.

 

araç beklemede iken mazot silindire akıyor olabilir. Geri dönüş hattı tıkalı olabilir vs. O konuya bi kafa yorun. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motorda segmanlar sızdırıyor yüksek ihtimal. Yanma odasından yüksek basınçlı yakıt kartere akıyor görünüşe göre. Ne enjektör ne pompa bozuk değil arıza tarifine göre. Pompa zaten motor yağ bloğu ile bağlı değil. 

Dpf varsa rejen sistemi problemli

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Adem Akın

Euro 4 motor olduğunu söylediler bu motorlarda dpf yokmuş. Eğer motor segmanlari sızdırıyor ise bunun sebebi nedir abi yani bu enjektör bakım yaptık memeyi değiştik diyen bir ton para alan pompacı abiler ayarı mi yanlış yaptı acaba çünkü aracım da bu enjektörlere dokunmadan önce yağ gayet normaldi. 

Problem sabah beyaz duman atma ve tekleyerek çalışmayla başladı enjektör dediler soğutma suyu seviyesinde hiç bir problem yok tüm bu süreçte hiç bir  arıza kodu vermedi konyadayim konya gibi bir şehirde bu sorunu cozemiyorlar ya eline her anahtar alan dükkan açmış kimi egr tıkalı dedi kimi turbo dedi kimi üst kapak contası dedi aklım almadı motoru yicek bunlar en kötüsü de kimse sorumluluk almıyor ona kıl.oluyorum parayı güzelce alıyorlar yapilan işlemden hangisi sorunlu ise tespit edip kimseye usta senin şu hatan dan oldu diyemiyorsun

Problem sabah beyaz duman atma ve tekleyerek çalışmayla başladı enjektör dediler soğutma suyu seviyesinde hiç bir problem yok tüm bu süreçte hiç bir  arıza kodu vermedi konyadayim konya gibi bir şehirde bu sorunu cozemiyorlar ya eline her anahtar alan dükkan açmış kimi egr tıkalı dedi kimi turbo dedi kimi üst kapak contası dedi aklım almadı motoru yicek bunlar en kötüsü de kimse sorumluluk almıyor ona kıl.oluyorum parayı güzelce alıyorlar yapilan işlemden hangisi sorunlu ise tespit edip kimseye usta senin şu hatan dan oldu diyemiyorsun

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz

Muhtemelen aracınızın motoru rektefiye istiyor gibi.Segmanlar eskidiği için kompresyon kaçağı oluyor ve arabanız geç çalışıyor galiba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2011 model diesellerde dpf genelde vardı önce bunu teyit edin, sonra her gittiğiniz usta arızaya bakmadan kendi iştigal alanındaki işi yapmaya kalkıp arızayı bulamadığı ortada olduğuna göre yetkili servise başvurun, rejenerasyonda ilae mazot püskürtülür, o bölümde de sorun varsa bu ilave mazot püskürtme sekansı sıklaşır ve yağa mazot karışmaya başlar zira piston ÜON dan aşaı hareket ederken püskürtülmektedir, fiat larda dpf ipatli biraz zor, birçok uğraşanlar olmuştu

Yorum bağlantısı
Adem Akın
Emrah Korkmazz yazdı:

Muhtemelen aracınızın motoru rektefiye istiyor gibi.Segmanlar eskidiği için kompresyon kaçağı oluyor ve arabanız geç çalışıyor galiba.

Araç 150 km de sabah geç çalışma yok çok şükür 

Çağlar Bayur yazdı:

2011 model diesellerde dpf genelde vardı önce bunu teyit edin, sonra her gittiğiniz usta arızaya bakmadan kendi iştigal alanındaki işi yapmaya kalkıp arızayı bulamadığı ortada olduğuna göre yetkili servise başvurun, rejenerasyonda ilae mazot püskürtülür, o bölümde de sorun varsa bu ilave mazot püskürtme sekansı sıklaşır ve yağa mazot karışmaya başlar zira piston ÜON dan aşaı hareket ederken püskürtülmektedir, fiat larda dpf ipatli biraz zor, birçok uğraşanlar olmuştu

Fiat özel servise götürdüm abi aracı bunlarda yok dediler emin konuştular 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Soğuk motor beyaz duman yanma odasında yağ varsa olur, enjektör damlama yaparsa olur. Ehil işlem olmayınca insan verem oluyor işte

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Emrah Korkmazz yazdı:

Muhtemelen aracınızın motoru rektefiye istiyor gibi.Segmanlar eskidiği için kompresyon kaçağı oluyor ve arabanız geç çalışıyor galiba.

Geç çalışma var diye okuduğum için aklıma motor geldi ama geç çalışma yokmuş,yine de güvenilir bir motor ustasına kontrol ettirmekte fayda var.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Adem Akın

Ustalarım yağ seviyesi artıyor demiştim ya geçenlerde bugün gittim 12 Alyan anahtar aldım yaği bosalttim kaç litre artmış diye ölçmek istedim normal litre göstergeli yağ bidonuna boşalttım ne göreyim 3.2 ltre çıktı yağ tam boşaldı yağ çubuğunu çektim hala içinde ful yağ varmış gibi yukarda gösteriyor içinde yağ yok yağ varmış gibi kalıntı yapıyor şaştım kaldım bir cubugun yaptığına acaba dedim ben mi bakamadım diye tanıdık komşulara flan da gösterdim hepsi abi bu araçta yağ fazla ambele ye kalkar demişti yağı bosaltinca gerçek ortaya çıktı hala aklım almıyor bu duruma 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Adem Akın

Geçen seferde bu çubuğa göre servise yağ fazla diye götürdüm ustalar da ölçtü çubuğa baktı abi yağ fazla pompaciya gidecek dedi usta gelin şu yağı bir bosaltalim dedim zaman yok ugrasamayoz zaten yağda mazot karışmış yağın değişmesi lazım dediler aracı pompaciya götürmüşlerdi dedim aracın başında bende gideyom pompacı almiyormus içeri kimseyi araç 1 saatte pompacidan hemen geldi şak ücret 4 bin beşyüz dediler yapılan işlem ne diye sordum pompa lastikleri değişmiş dediler... Yağ seviyesi aynı max in üzerindeydi aynı yerde gösteriyordu şimdide aynı yerde gösteriyordu yağı boşaltıp kendim ölçtüm 3.2 çıktı demekki çubuk yukarı çekerken üstlere kalıntı bıraktı gözümüz le görmedik Allah ile kendi aralarinda ama bu bizim 4bin 500 boşa mı gitti diye şüphe ettim ilginç cidden su durum ya 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yaw bu arabanın piston segmanları aşınmış gibi geldi bana. Yanma odasından aşağı mazot kaçıyor. Ayrıca aynı yolla aşağıdan yukarı yağ çıkıp yanıyor. Benim anlamadığım ustalar bunu neden anlamamış. 
 

Rektifiye gerekiyor bu arabaya. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Yaw bu arabanın piston segmanları aşınmış gibi geldi bana. Yanma odasından aşağı mazot kaçıyor. Ayrıca aynı yolla aşağıdan yukarı yağ çıkıp yanıyor. Benim anlamadığım ustalar bunu neden anlamamış. 
 

Rektifiye gerekiyor bu arabaya. 

mazot aşağı niye kaçsın.. duman kaçar normalde. 4 zamanlı dizel motorda son zamanda mazot püskürtüyor DPF rejen için. çıksın gitsin DPF te tutuşsun diye. Ama bu takılı kalınca ardından gelen 1. zamanda piston yukarı aşağı giderken aşağı geçiyor. 

DUman kaçınca da işte motor üflüyor denir.

Eski hiçbir araçta bu durum olmaz. yani ben öyle biliyorum. yanlışsa düzeltin. 

Yorum bağlantısı
Adem Akın
Ali Darbaz yazdı:

Yaw bu arabanın piston segmanları aşınmış gibi geldi bana. Yanma odasından aşağı mazot kaçıyor. Ayrıca aynı yolla aşağıdan yukarı yağ çıkıp yanıyor. Benim anlamadığım ustalar bunu neden anlamamış. 
 

Rektifiye gerekiyor bu arabaya. 

Ustam yağ eksiltme yok mavi duman atma yok yağ çubuğu çekerken üst kisima yağ kalıntısı bırakıyormus bunu ustalar bile yağ artma olarak yorumladı siz segman aşınmış kanısına nasıl vardınız 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bence 2 basit duruma dikkat edin. 

 

1) Yağ ölçümünü aracı stop edip ne en az 30 dk sonra yapıyor musunuz? İlk çubuğu çekip silip tekrar takıp düzgünce çekme ve o sonuca bakmak önemli. 

 

2) Yağ çubuğu düzgün mü? Olması gereken harici bir eğim kavis olduysa bu da sebep olur. Ya da yağ çubuğunun girdiği borunun içi çok kirli durumda olabilir mi? 

 

Ben olsam ilk madde de bir eksik ya da hata yoksa 2. madde için yağ çubuğunu söküp borunun içini bir temizletirdim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Adem Akın
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bence 2 basit duruma dikkat edin. 

 

1) Yağ ölçümünü aracı stop edip ne en az 30 dk sonra yapıyor musunuz? İlk çubuğu çekip silip tekrar takıp düzgünce çekme ve o sonuca bakmak önemli. 

 

2) Yağ çubuğu düzgün mü? Olması gereken harici bir eğim kavis olduysa bu da sebep olur. Ya da yağ çubuğunun girdiği borunun içi çok kirli durumda olabilir mi? 

 

Ben olsam ilk madde de bir eksik ya da hata yoksa 2. madde için yağ çubuğunu söküp borunun içini bir temizletirdim

Hocam 1. Şık değil bundan eminim her seferinde yüksek gösterdi hatta yağı boşalttıktan sonra çubuğu takip çektigimde icinde yağ var gibi üstte kalıntı yapiyordu sanırım yağ çubuğu kirli sizin dediğiniz gibi ayrı sökülüp temizleniyor mu bakacam 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...