Nihat Palolu 12 Nisan Paylaş 12 Nisan Bilenler var ama bilmeyenler için yazayım. 87000 km’de 2009 model 160 beygir sciroccom var, profil resmimdeki araba. Satıp Tiguan alacaktım ama satmaya elim varmıyor. Konuya gelecek olursak, geçen sene tüv muayenesinsen kusursuz geçmesine yetkili servis bakımında bir problem görünmüyor denmesine rağmen süspansiyonunda bir sertlik var. Çukurlara yuvarlanarak girmeyip düşüyor, tümseklere yuvarlanarak tırmanmayıp çarpıyor hissi veriyor. Çukurlara pot pot diye düşen arabam şimdi tak tak diye düşüyor. Şikayetçi olduğum taraf arabanın ön tarafı arkada bir anormallik yok. Bozuk yolda yavaş sürüp camı açıp dinlediğimde sadece fıs fıs diye amortisör sesinden başka ses yok. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 12 Nisan Yazar Paylaş 12 Nisan Servet Aydın yazdı: Basınç kaybı? Yok aga, basınçlar normal 33 psi. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 12 Nisan Yazar Paylaş 12 Nisan Servet Aydın yazdı: Amortisör basıncı. Yağ sızıntısı var mı Basınç dediğin amortisör müydü aga. Ben lastik anladım. Yok aga tertemiz, kaçak göçek yok. Yorum bağlantısı
Cem Işık 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Abi direksiyon kutusu ne alemde? Ön takımı langır lungur bir hale getirebiliyor o meret.. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Eğer ki amortisör orijinal ise artık değişim ister. Sızıntı ile birlikte amortisör mili de oynamaya başlıyor. Eski arabada 1 sene sonra değiştir demişti usta. Şimdiki arabanın arka amortisörleri değişmişti 2019 da. Arka kısım fısır fısır olmuştu. Opeli alalı 10 sene oldu. Clio ya binince Opel in yay ve amortisörlerinin artık işlevini yitirdiğini düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Fırat Önal 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Benzer sorunu yaşadım. Kontrol için kaç farklı ustaya gittim. Herkes tüm parçalar sorunsuz dedi. Ama bana çukur ve tümseklerde eski hissi vermiyordu. Bende sattım geçen gün. Alan kişi expere soktu. Orada da herşey yolunda gözüküyordu. Bence hiçbir şey olmasa da bir şey olmuştu. 1 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Araç üzerinde orjinal amortisörler varsa 7 - 8 yıl 80 bin km den sonra özelliklerini yitiriyorlar. Normalde yumuşama olur ama siz sertleştiler demişsiniz. Şahsi fikrim amortisörleriniz yoruldu ve özelliğini yitiriyor. Ayrıca takoz ve burçlarda sertleşmiştir. Ilk gunku kauçuk yumuşakligi kaybolmuştur. Lifte alıp detaylı bir alt takım kontrolu gerekiyorsa takozlar ve burç değişimi diyorum. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Nisan Paylaş 13 Nisan artık sönümleyemiyordur, iç parçalarında sorun oluşmuştur, sanayide bir amorsitörcü baksın, fısfıs sesi yanıltır 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Viraj çubuğunu tutan kauçuk malzeme var. Yaşa bağlı sertleşip boşluk yapmış olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 13 Nisan Paylaş 13 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: Viraj çubuğunu tutan kauçuk malzeme var. Yaşa bağlı sertleşip boşluk yapmış olabilir. Viraj çubuğunu tutan lastikler sertleştiğinde atlatmalardan geçerken gıcırtı yapıyor, tecrübe ile sabit. 3 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 13 Nisan Yazar Paylaş 13 Nisan Cem Işık yazdı: Abi direksiyon kutusu ne alemde? Ön takımı langır lungur bir hale getirebiliyor o meret.. Direksiyon kutusunda bir problem yoktur diye tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 14 Nisan Yazar Paylaş 14 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: Viraj çubuğunu tutan kauçuk malzeme var. Yaşa bağlı sertleşip boşluk yapmış olabilir. Bunu hiç düşünmemiştim, baktırayım. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Nihat Palolu yazdı: Bunu hiç düşünmemiştim, baktırayım. Denge çubuğu lastiği sorununda araba özellikle 1 2 gün durduktan sonraki ilk harekette 500 metre gibi mesafede tümsek ve kasislerde yavaş da girseniz gart gurt ses yapıyor. Sonrasında ses kesiliyor. Ertesi gün yine aynı. Sıcak havada hiç yapmıyor kışın coşuyor. Sattığım megan 2 de vardı bu sorun. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Nihat Palolu yazdı: Bunu hiç düşünmemiştim, baktırayım. ses yapar ama. sertli yaad tutuş problemi yapmaz. eskiyen amortisörün en belirgin özelliği küçük minik taşlı asvalttan geçerken zıplama hissidir. büyük hareketleri sönümlerken küçük hareketleri artık sönümleyemmektedir. aynısını c180 le yaşıyorum şu anda. ön amortisör istiyor yavaştan. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 14 Nisan Paylaş 14 Nisan Amortisörü patlayan araba yol tutuşu da kaybeder. Yayın hareketini sönümleyemediği için lastik yolun yarısını zıplayarak gidiyor. 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 14 Nisan Yazar Paylaş 14 Nisan Ses deyince aklıma geldi. Normalde yollardaki kasislerden geçince ses gelmiyor. Geçen bir avm otoparkı içindeki kasisten geçince ses gelmişti. O ses viraj demiri lastik sesiydi demek ki. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 Nisan Paylaş 14 Nisan normalde gelmeyecek kucuk hareket sesi gelir oluyor amortisor gidiciyse. illa yagini akitmasi gerekmezki? 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 15 Nisan Yazar Paylaş 15 Nisan Ön viraj demirinin lastikleri tek başına değişmiyorumuş. Komple viraj demirini almak gerekiyormuş, fiyatı 8.500 gibiymiş. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Nisan Paylaş 15 Nisan Nihat Palolu yazdı: Ön viraj demirinin lastikleri t burç mu kafalar mı? 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 15 Nisan Yazar Paylaş 15 Nisan Çağlar Bayur yazdı: burç mu kafalar mı? Resimdeki gibiymiş abi. Kelepçesi açılıp lastiği değişmiyormuş. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 15 Nisan Paylaş 15 Nisan (düzenlendi) Nihat Palolu yazdı: Resimdeki gibiymiş abi. Kelepçesi açılıp lastiği değişmiyormuş. Bu parça araç dinamiklerinde sertleşmeye sebep olmaz, bozulursa lokurtu yapar, araç esnerken gıcırtı yapar. Sizin aracın amortisörlerden biri (kitlenmiş) sıkışmış. Orijinal yaylar eğer işlem görmediyse de ezilmez. Bu parça virajlarda aracın önünü dengede tutmaya yarar, bu kısım beşiğe bağlıdır uçları da z rotlar yardımıyla salıncaklara bağlanır. Arka da dingil yoksa eğer (bağımsız süspansiyon ise) arka tarafta da benzer bir sistem var . 15 Nisan tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 15 Nisan Yazar Paylaş 15 Nisan Furkan Bakırel yazdı: Bu parça araç dinamiklerinde sertleşmeye sebep olmaz, bozulursa lokurtu yapar, araç esnerken gıcırtı yapar. Sizin aracın amortisörlerden biri (kitlenmiş) sıkışmış. Orijinal yaylar eğer işlem görmediyse de ezilmez. Bu parça virajlarda aracın önünü dengede tutmaya yarar, bu kısım beşiğe bağlıdır uçları da z rotlar yardımıyla salıncaklara bağlanır. Uçları z rot aracılıyla amortisörlere bağlı olduğu için kasise çıkarken çarpma çukura girerken düşme hissine bunun neden olduğunu düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts