İçeriğe Yönlendir

Scirocco Süspansiyon Sertleşmesi


Nihat Palolu

Recommended Posts

Nihat Palolu

Bilenler var ama bilmeyenler için yazayım.

87000 km’de 2009 model 160 beygir sciroccom var, profil resmimdeki araba.

Satıp Tiguan alacaktım ama satmaya elim varmıyor.

Konuya gelecek olursak, geçen sene tüv muayenesinsen kusursuz geçmesine yetkili servis bakımında bir problem görünmüyor denmesine rağmen süspansiyonunda bir sertlik var.

Çukurlara yuvarlanarak girmeyip düşüyor, tümseklere yuvarlanarak tırmanmayıp çarpıyor hissi veriyor.

Çukurlara pot pot diye düşen arabam şimdi tak tak diye düşüyor. Şikayetçi olduğum taraf arabanın ön tarafı arkada bir anormallik yok.

Bozuk yolda yavaş sürüp camı açıp dinlediğimde sadece fıs fıs diye amortisör sesinden başka ses yok.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Servet Aydın yazdı:

Basınç kaybı?

 

Yok aga, basınçlar normal 33 psi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Amortisör basıncı. Yağ sızıntısı var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Servet Aydın yazdı:

Amortisör basıncı. Yağ sızıntısı var mı

 

Basınç dediğin amortisör müydü aga. Ben lastik anladım. Yok aga tertemiz, kaçak göçek yok.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Abi direksiyon kutusu ne alemde? Ön takımı langır lungur bir hale getirebiliyor o meret..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Eğer ki amortisör orijinal ise artık değişim ister. Sızıntı ile birlikte amortisör mili de oynamaya başlıyor. Eski arabada 1 sene sonra değiştir demişti usta. Şimdiki arabanın arka amortisörleri değişmişti 2019 da. Arka kısım fısır fısır olmuştu. Opeli alalı 10 sene oldu. Clio ya binince Opel in yay ve  amortisörlerinin artık işlevini yitirdiğini düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Benzer sorunu yaşadım. Kontrol için kaç farklı ustaya gittim. Herkes tüm parçalar sorunsuz dedi. Ama bana çukur ve tümseklerde eski hissi vermiyordu. Bende sattım geçen gün. Alan kişi expere soktu. Orada da herşey yolunda gözüküyordu. Bence hiçbir şey olmasa da bir şey olmuştu. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Araç üzerinde orjinal amortisörler varsa 7 - 8 yıl 80 bin km den sonra özelliklerini yitiriyorlar. Normalde yumuşama olur ama siz sertleştiler demişsiniz. Şahsi fikrim amortisörleriniz yoruldu ve özelliğini yitiriyor.  Ayrıca takoz ve burçlarda sertleşmiştir. Ilk gunku kauçuk yumuşakligi kaybolmuştur. Lifte alıp detaylı bir alt takım kontrolu gerekiyorsa takozlar ve burç değişimi diyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

artık sönümleyemiyordur, iç parçalarında sorun oluşmuştur, sanayide bir amorsitörcü baksın, fısfıs sesi yanıltır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

 fısfıs sesi

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Viraj çubuğunu tutan kauçuk malzeme var. Yaşa bağlı sertleşip boşluk yapmış olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Viraj çubuğunu tutan kauçuk malzeme var. Yaşa bağlı sertleşip boşluk yapmış olabilir. 

Viraj çubuğunu tutan lastikler sertleştiğinde atlatmalardan geçerken gıcırtı yapıyor,  tecrübe ile sabit.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Cem Işık yazdı:

Abi direksiyon kutusu ne alemde? Ön takımı langır lungur bir hale getirebiliyor o meret..

 

Direksiyon kutusunda bir problem yoktur diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Viraj çubuğunu tutan kauçuk malzeme var. Yaşa bağlı sertleşip boşluk yapmış olabilir. 

 

Bunu hiç düşünmemiştim, baktırayım.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Nihat Palolu yazdı:

 

Bunu hiç düşünmemiştim, baktırayım.

Denge çubuğu lastiği sorununda araba özellikle 1 2 gün durduktan sonraki ilk harekette 500 metre gibi mesafede tümsek ve kasislerde yavaş da girseniz gart gurt ses yapıyor. Sonrasında ses kesiliyor. Ertesi gün yine aynı. Sıcak havada hiç yapmıyor kışın coşuyor. Sattığım megan 2 de vardı bu sorun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Nihat Palolu yazdı:

 

Bunu hiç düşünmemiştim, baktırayım.

ses yapar ama. sertli yaad tutuş problemi yapmaz. eskiyen amortisörün en belirgin özelliği küçük minik taşlı asvalttan geçerken zıplama hissidir. büyük  hareketleri sönümlerken küçük hareketleri artık sönümleyemmektedir. aynısını c180 le yaşıyorum şu anda. ön amortisör istiyor yavaştan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Amortisörü patlayan araba yol tutuşu da kaybeder. Yayın hareketini sönümleyemediği için lastik yolun yarısını zıplayarak gidiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Ses deyince aklıma geldi. Normalde yollardaki kasislerden geçince ses gelmiyor. Geçen bir avm otoparkı içindeki kasisten geçince ses gelmişti. O ses viraj demiri lastik sesiydi demek ki.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

normalde gelmeyecek kucuk hareket sesi gelir oluyor amortisor gidiciyse. illa yagini akitmasi gerekmezki? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Ön viraj demirinin lastikleri tek başına değişmiyorumuş. Komple viraj demirini almak gerekiyormuş, fiyatı 8.500 gibiymiş.

  • Şaşkın 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Nihat Palolu yazdı:

Ön viraj demirinin lastikleri t

burç mu kafalar mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Çağlar Bayur yazdı:

burç mu kafalar mı?

 

Resimdeki gibiymiş abi. Kelepçesi açılıp lastiği değişmiyormuş.

 

d7xzf4v.jpeg

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
(düzenlendi)
Nihat Palolu yazdı:

 

Resimdeki gibiymiş abi. Kelepçesi açılıp lastiği değişmiyormuş.

 

d7xzf4v.jpeg

Bu parça araç dinamiklerinde sertleşmeye sebep olmaz, bozulursa lokurtu yapar, araç esnerken gıcırtı yapar. Sizin aracın amortisörlerden biri (kitlenmiş) sıkışmış. Orijinal yaylar eğer işlem görmediyse de ezilmez. Bu parça virajlarda aracın önünü dengede tutmaya yarar, bu kısım beşiğe  bağlıdır uçları da z rotlar yardımıyla salıncaklara bağlanır.  Arka da dingil yoksa eğer (bağımsız süspansiyon ise) arka tarafta da benzer bir sistem var .

tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Furkan Bakırel yazdı:

Bu parça araç dinamiklerinde sertleşmeye sebep olmaz, bozulursa lokurtu yapar, araç esnerken gıcırtı yapar. Sizin aracın amortisörlerden biri (kitlenmiş) sıkışmış. Orijinal yaylar eğer işlem görmediyse de ezilmez. Bu parça virajlarda aracın önünü dengede tutmaya yarar, bu kısım beşiğe  bağlıdır uçları da z rotlar yardımıyla salıncaklara bağlanır. 

 

Uçları z rot aracılıyla amortisörlere bağlı olduğu için kasise çıkarken çarpma çukura girerken düşme hissine bunun neden olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...