İçeriğe Yönlendir

İki Tekere Başlangıç için Model Önerileri


Oğulcan Akıncıoğlu

Recommended Posts

Oğulcan Akıncıoğlu

Abilerim, Kardeşlerim merhabalar,

 

Bu hafta A sınıfı ehliyet için sürücü kursu kaydımı gerçekleştirdim.İlk etapta şehir içinde kısa mesafelerde kullanım planlıyorum ancak nasıl bir motosiklet alınmalı epey kafam karıştı.Tecrübeli forumdaşların yönlendirmeleri ile bir liste yapıp incelemek istiyorum.0 veya 2. el olabilir bütçe 200B tl olarak gözüküyor.

Çin,Japon, hint modellerini inceledim.İncelediğim modeller max 250cc olacak şekildeydi.

Superspor kasalar ilgilimi çekiyordu ancak farklı modellerde olabilir.

Örneğin Regal Raptor Pilder 250(chopperımsı)

Honda CB250R(sanırım naked oluyor)

 

Sizlerin yönlendirmeleri/önerileri var ise değerlendirmek isterim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Ehliyetin direk A olması güzel olmuş.

1 yıldır olmadı bende başlayalı. 7k km yapmışım.

Gördüğüm, duyduğum, şahit olduğum ve gözlemlediğim kadarıyla her çinli de muhakkak bir sorun var.

Tarzı sınıfı siz bilirsiniz ama imkanlar dahilinde honda-yamaha-suzuki yani japonda kalmanızı tavsiye ederim. Sıfır çinliden ise 2.el japon gibi.

Bende 250cc ile başladım ve kendini bilen için ideal. Ben aradığımı sport touring/adv sınıfında buldum. Az az her yola gelen motor. Hem şehir içi hem hafif offroad.

Merak eder düşünürseniz imzamdaki vstorm'u başlangıç motoru olarak tavsiye ederim, tarzı uyarsa tabi size.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

Süper sport kasa tipinde olanlar görünüş olarak cezbedici olabilir fakat konforsuz motorlardır. Zaten 250cc her yeri süper sport olsa ne olur. Tavsiye etmem bu tip motorları.

 

Verdiğiniz iki örnekten bütçenizin sınırlı olduğunu düşünerek,

 

Eğer ki yoğunluk şehir içi ulaşım için kullanacaksanız scooter alabilirsiniz. Honda Forza 300 - sınıfının sağlam en konforlu motorudur. Uzun yola da gider. Az yakıt tüketir. 

 

333's HONDA FORZA 300 Custom

 

Eğer ki scooter istemiyorum, vitesli motosiklet olsun. Şehir içi bineyim, şehir dışıda gezeyim. Yeri gelsin iki kişide bineyim. Konforlu sağlam olsun diyorsanız, Suzuki GW250F tavsiye ederim. Çift silindirlidir. Yeni başlayan biri için çok çok yeterli gelir. Biraz ağırdır. 

Suzuki GW250 | Page 9 | Adventure Rider

 

Eğerki ben biraz daha dağ bayır gezmek istiyorum, tek kişi binerim boyum da çok kısa değil... Şehir içinde de kaldırımdan çıksın merdivenden insin vs diyorsanız, Honda CRF 250L yada Rally tavsiye ederim.

 

Honda Rally CRF 250 - Anasayfa - Turkey Bike Rent

 

Naked türü motosikletlerin kullanımı şehir içinde pratik gibi gözüksede rüzgar koruması yok gibidir. Uzun yolda, yağışlı havada dezavantajlıdır. 

 

Tarz belirlerseniz tavsiye edilecek modeller çeşitlendirilir.

 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Anladığım kadarıyla vitesli motor arıyorsunuz, o zaman 250cc olarak sınırlandırma yapmayın bence.,

Gençlik ateşi olduğundan Ninja 300 yada MT25 olabiir. Ama ben ilk motor kullanacak kişilere hep sorun çıkaran markalardan başlamasını tavsiye ediyorum.
Motosiklet konforla aynı karede olmamalı ( en azından başlangıçta)
Bu segmentte Dominar 400 - KTM 390 - VOGE 300 DS yada biraz daha model düşürüp Versys düşünülebilirsiniz.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öncelikle yoğun sürüş rotası belirlenmeli ,ona uygun tip motor seçilirse işler daha kolaylaşır. mesela istanbul traifğine bir şoparla girmek istemezdim, lakin bodrum koylarında gezinti için tercih ederdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rifat Şeker
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Abilerim, Kardeşlerim merhabalar,

 

Bu hafta A sınıfı ehliyet için sürücü kursu kaydımı gerçekleştirdim.İlk etapta şehir içinde kısa mesafelerde kullanım planlıyorum ancak nasıl bir motosiklet alınmalı epey kafam karıştı.Tecrübeli forumdaşların yönlendirmeleri ile bir liste yapıp incelemek istiyorum.0 veya 2. el olabilir bütçe 200B tl olarak gözüküyor.

Çin,Japon, hint modellerini inceledim.İncelediğim modeller max 250cc olacak şekildeydi.

Superspor kasalar ilgilimi çekiyordu ancak farklı modellerde olabilir.

Örneğin Regal Raptor Pilder 250(chopperımsı)

Honda CB250R(sanırım naked oluyor)

 

Sizlerin yönlendirmeleri/önerileri var ise değerlendirmek isterim.

 

Her Şeyden önce bulunduğunuz il de var ise bir ileri şürüş eğitimi alın. Eğitim sırasında tanıştığınız insanların motorlarını görerek veya sürerek en azından nasıl bir motosiklet istiyorsunuz az çok fikir sahibi olursunuz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Bu işe çok senelerini vermiş ve bedelini de ödemiş tövbeli birisi olarak ben derim ki; "Önce Scooter." Scooter ile en az 15 bin kilometre yapmadan vitesli motorsiklet önermiyorum ilk acemi zamanlarınızda dikkatinizin tamamı yolda olsun. Vites ile uğraşmayın sadece yolu analiz edin. Sonra tek veya çift silindirli 0-300 CC aralığına çıkabilirsiniz model tip farketmez. Orada da bi 10-15 bin geçirdikten sonra 3 ve 4 silindire temkinli olmak kaydı ile çıkılabilir. Scooter konusunda bence lider Yamaha'dır. Sürüş zevki çok ayrı. En ufak motoru bile devri alem yaptırır. Gösterişi o kadar iddialı olmasa da zevki ve girip çıkabileceği yerler iyi görünüşlü motorlara 10 basar. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Peki arkadaşlar, hafta sonları İstanbul-İzmit gidiş geliş, şehir içi de işe yarayabilecek optimum düzeyde bir scooter öneriniz ne olur. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

hafta sonları İstanbul-İzmit gidiş geliş,

yürek tavada mı ızgarada mı güzel olur ,

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tamer Topaç yazdı:

Peki arkadaşlar, hafta sonları İstanbul-İzmit gidiş geliş, şehir içi de işe yarayabilecek optimum düzeyde bir scooter öneriniz ne olur. 

NMax 155.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Çağrı Alaf yazdı:

Bu işe çok senelerini vermiş ve bedelini de ödemiş tövbeli birisi olarak ben derim ki; "Önce Scooter." Scooter ile en az 15 bin kilometre yapmadan vitesli motorsiklet önermiyorum ilk acemi zamanlarınızda dikkatinizin tamamı yolda olsun. Vites ile uğraşmayın sadece yolu analiz edin. Sonra tek veya çift silindirli 0-300 CC aralığına çıkabilirsiniz model tip farketmez. Orada da bi 10-15 bin geçirdikten sonra 3 ve 4 silindire temkinli olmak kaydı ile çıkılabilir. Scooter konusunda bence lider Yamaha'dır. Sürüş zevki çok ayrı. En ufak motoru bile devri alem yaptırır. Gösterişi o kadar iddialı olmasa da zevki ve girip çıkabileceği yerler iyi görünüşlü motorlara 10 basar. 

 

Talihsiz bir kazaydı, şimdi hatırladım da tekrar. 

Önce scooter olayı bence kişiye göre değişir. Yani sürüş dinamiklerine göre. Eğitim şart dememe gerek yok sanırım. Eğitim ile fitesli başlanabilir bence ki ben öyle yaptım.

Yamaha iyidir,severiz,hoştiir suzukiden sonra gönlümüzde yatandııır :)

Tamer Topaç yazdı:

Peki arkadaşlar, hafta sonları İstanbul-İzmit gidiş geliş, şehir içi de işe yarayabilecek optimum düzeyde bir scooter öneriniz ne olur. 

 

Çağrı Alaf yazdı:

NMax 155.

 

Benimde tavsiyem bu olurdu. Ama sollamada bir tık daha güç isterim, yok illa 250 olsun, artçılı da gezerim, bir daha uğraşmim dersen Xmax.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir
Tamer Topaç yazdı:

Peki arkadaşlar, hafta sonları İstanbul-İzmit gidiş geliş, şehir içi de işe yarayabilecek optimum düzeyde bir scooter öneriniz ne olur. 

X-MAX 400 yada bütçeye göre Majsty 400

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Emin Önal yazdı:

 

Talihsiz bir kazaydı, şimdi hatırladım da tekrar. 

Önce scooter olayı bence kişiye göre değişir. Yani sürüş dinamiklerine göre. Eğitim şart dememe gerek yok sanırım. Eğitim ile fitesli başlanabilir bence ki ben öyle yaptım.

Yamaha iyidir,severiz,hoştiir suzukiden sonra gönlümüzde yatandııır :)

Hahahah Suzuki benim ilk göz ağrım. Burgman 400 ile başlamıştım ilk. Kawasaki'den sonra benim gönlümde yatan markadıır. :D Ya vites konusunda ben Altın Elbiseli Adam ne derse onu tekrar ediyorum aslında. Bana da vitesle başlatmayan kendisiydi rahmetli. Fena da olmadı ilk zamanlat trafikte sıkıştırdıklarında falan bir de vitesle uğraşsam belki daha erken patlardım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
(düzenlendi)

satılık 150 lik pcx var. :):) hem de eskişehir de :D 

tarihinde Mustafa Çayır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

yürek tavada mı ızgarada mı güzel olur ,

Kuzu yürek en sevdiğim. Hafif tuz ızgarada.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Emin Önal yazdı:

Benimde tavsiyem bu olurdu. Ama sollamada bir tık daha güç isterim, yok illa 250 olsun, artçılı da gezerim, bir daha uğraşmim dersen Xmax.

Xmax'i herhalde 25 bin falan sürdüm. O kadar güzel motordu ki neredeyse Racing'e küstürdü beni. En son İzmir Scooter kulübüne girdiğimi hatırlıyorum ne kadar emekli dayı varsa içlerindeydim. :D NMax 155'i doluluğundan ve malzeme kalitesinden çok seviyorum aslında. Traction Control, kombine ABS'ler, çakmaklığı cepleri falan şahane detaylar var. Garajda yatıyor. Travmalı olduğumdan süremiyorum da, yakın bir yer olsa getirir birinize satardım. :D Japonya'dan sıfır şasi geldi ona motor - şanzıman aksamı taşıdılar oldu sana yenilenmiş motor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

scooter ile başlardım

vitesli motor direk intihar olur

  • Beğenme 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Hayrettin Bahadir yazdı:

X-MAX 400 yada bütçeye göre Majsty 400

GS binen adamın scooter tavsiyesi de 400den aşşağı olmaz tabi :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Emin Önal yazdı:

GS binen adamın scooter tavsiyesi de 400den aşşağı olmaz tabi :D

Aslında ağızlarını 600'den açıyorlar da tepki çekmemek için insaflı davranmış. Ah bu GS'ciler. Ne de biliyorlar keyiflerini, yeter ki sarsıntı olmasın 2 motor olsun binerler.  :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Bu işe çok senelerini vermiş ve bedelini de ödemiş tövbeli birisi olarak ben derim ki; "Önce Scooter." Scooter ile en az 15 bin kilometre yapmadan vitesli motorsiklet önermiyorum ilk acemi zamanlarınızda dikkatinizin tamamı yolda olsun. Vites ile uğraşmayın sadece yolu analiz edin. Sonra tek veya çift silindirli 0-300 CC aralığına çıkabilirsiniz model tip farketmez. Orada da bi 10-15 bin geçirdikten sonra 3 ve 4 silindire temkinli olmak kaydı ile çıkılabilir. Scooter konusunda bence lider Yamaha'dır. Sürüş zevki çok ayrı. En ufak motoru bile devri alem yaptırır. Gösterişi o kadar iddialı olmasa da zevki ve girip çıkabileceği yerler iyi görünüşlü motorlara 10 basar. 

Nmax- Xmax kullandım, ikisinde de süspansiyon adına birşey yok. Tüm yolları kaymak gibi olan yerlerde güzel ama Türkiye şartlarında bel sağlığı için ben tavsiye etmem Yamaha nın scooterlerini. 

tarihinde Bahadır TÜFEKCİ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Nmax- Xmax kullandım, ikisinde de süspansiyon adına birşey yok. Tüm yolları kaymak gibi olan yerlerde güzel ama Türkiye şartlarında bel sağlığı için ben tavsiye etmem Yamaha nın scooterlerini. 

Nasıl sürdüğünüze göre de değişir. Eğer kasislerde oturmaya devam ediyorsanız ayaklara vermiyorsanız yükü, beliniz de ağrır boynunuz da. Kaldı ki o teker çapında esneme payı belli. Ben ilk defa böyle bir şey duydum iki motorumda da süspansiyondan çok memnundum. Kaldı ki yumuşak süspansiyon çok yol tutmaz. Hani çok rahat değildi de rahattı. Şaşırdım. 

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Honda CB250R(sanırım naked oluyor)

Bulursan kaçırma.

Eğitim işi bende.

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Peugeot xp 400 vitesli motosiklete benzer bir karaktere sahip scooter. Üzerinde rally str lastiklerle geliyor. 7 8 ay kadar kullandım. Yol tutuşu dinamileri scootera pek benzemez daha çok motosiklet gibi ikisinin ortası bir alet.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bende yaza doğru 50 lik scooter bakıyorum dükkana gidip gelmek için günlük 14 km toplam gidiş dönüş, konuyu takip edeyim diyecektim ama burda yüksek cc ler varmış :) 

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Nasıl sürdüğünüze göre de değişir. Eğer kasislerde oturmaya devam ediyorsanız ayaklara vermiyorsanız yükü, beliniz de ağrır boynunuz da. Kaldı ki o teker çapında esneme payı belli. Ben ilk defa böyle bir şey duydum iki motorumda da süspansiyondan çok memnundum. Kaldı ki yumuşak süspansiyon çok yol tutmaz. Hani çok rahat değildi de rahattı. Şaşırdım. 

 

Başka motosikletlerle kıyaslamıyorum, başka scooterlere göre Nmax da Xmax da çok sert ki aynı sınıfta en az 10 farklı scooter kullandım. Söylediğim şey kasisten geçmek değil, kötü dalgalı asfalt yolda sürekli ayakta mı kullanalım :) Honda ve Kymco modelleri çok daha iyi konfor konusunda. 

tarihinde Bahadır TÜFEKCİ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...