İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Cem Işık yazdı:

tarçınlı kurabiye mi acıbadem kurabiyesi mi yenmelidir?

lehçe de aynı bak işte budur

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

moda da bir şey daha oldu. Yarı otomatik şanzıman tepki süresi yavaşlamaya başladı. Bende soğutmak için N alıyordum ışıklarda.,

gerçi kendiside bir süre bekleyince N ye alıyor kavramayı bırakıyor. Mühtemelen şanzımanda ısı sensörü var ısındığında N aldığı için tepki süresinde geçikme oluyor.  


manuele alsan? 


otomatik denen şey böyle olmamalı bence. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


manuele alsan? 


otomatik denen şey böyle olmamalı bence. 

otomatik değil ki 0,5 otomatik, onunla da anca bu kadar.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kullandığım antifriz ve su

 

IMG_20240422_175715.jpg

IMG_20240422_175724.jpg

IMG_20240422_175733.jpg

Aldığım kapağın kodu

IMG_20240422_175854.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

İşte ep3c ep6c motorların Servicebox yazılımda gösterilen  termostat açılış değerleri. Termostat 105 derecede açılıyormuş. 

 

image.png.7f686a589945b241ef307a382161c823.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Darbaz yazdı:

İşte ep3c ep6c motorların Servicebox yazılımda gösterilen  termostat açılış değerleri. Termostat 105 derecede açılıyormuş. 

 

image.png.7f686a589945b241ef307a382161c823.png

7 numaralı yerde kör tapa var değilmi? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Uzunoğlu yazdı:

7 numaralı yerde kör tapa var değilmi? 

 

Evet altta

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bugün mesai bitiminde aracı test etti. Kaputu açıp izledim. Aracın elektrikli gergi mekanizması nasıl çalışıyor anlamaya çalıştım.

IMG_4063.jpeg.06f2604c8f50b9e4dba572b45e4bc99a.jpeg

 

motor rölantide iken su pompası çalışmıyor. Obd taktım sıcaklığı izledim. 65 derece olunca elektikli gergi kayışa su pompası arasına tekeri soktu hareketi iletmeye başladı

IMG_4066.jpeg.973dfd9bf8079c2bd87b0cb9e7d6639a.jpeg

 

çok garip bir olay. Bu kadar karmaşık sistem görmedim. 
bir atmosferikte bulunabilcek herşey var


hem elektrikli termostat hemde elektrikli gergi su pompası var. Ayrıca hem valvetronik hemde varyatör var.  Hem hidrolik iticili hemde valve lifterli. Böyle karmaşık motoru yapsa yapsa bmw ve psa birlikte yapardı zaten. Bir diğer olayda motorun üstü Bmw ama altı Psa diyceksiniz ama hayır. 2016 da motor tasarımı fca ya satmışlar Oda 1.6 litre fiat Egeanın kullandığı benzinli atmosferik oluvermiş. Subab cap stroke aynı imiş . 
 

şimdi bende ep3 modelinin revizyondan geçmiş Ep3c modeli var. 2015 sonrası motor fca satıldığı için citroende bir geleceği olmamış. Ama 520i bmw dahi turbo takıp 170 beygir olarak yürümüş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Kör tapa genleşme kabına bağlı görülüyor şemada bir yanlışlık olmasın sistemde :i-ih:

Ali Darbaz yazdı:

İşte ep3c ep6c motorların Servicebox yazılımda gösterilen  termostat açılış değerleri. Termostat 105 derecede açılıyormuş. 

 

image.png.7f686a589945b241ef307a382161c823.png

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Evet altta

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Uzunoğlu yazdı:

Kör tapa genleşme kabına bağlı görülüyor şemada bir yanlışlık olmasın sistemde :i-ih:

 

 

 

Şema 2b abi radyatörü ügsten çizgi gibi gösteriyor

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Şema 2b abi radyatörü ügsten çizgi gibi gösteriyor

Üstten hortum genleşme kabına gidiyorsa sorun yok.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tamirini yaptığımız arabayı sınamak için İstanbul’un en yüksek tepelerinden biri olan Yuşa tepesi çıktık. Akşamda tam yük ile Tuzla’ya gidip geleceğim.

Hz. Yuşa türbesinde Fatihamızı okuduk. 

IMG_4077.jpeg

IMG_4076.jpeg

IMG_4074.jpeg

IMG_4070.jpeg

IMG_4069.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sağ salim Tuzla gösteri meydanı’na ulaşmayı başardık

 

IMG_4100.jpeg

IMG_4099.jpeg

IMG_4101.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

50 km otoban sürüşü sonunda 5 litre yakıt tüketim değerini elde ettik..

 

2012 Citroen C3 1.4 vti (a51) Otoban testi Uzunyol yakıt tüketimi

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

50 km otoban sürüşü sonunda 5 litre yakıt tüketim değerini elde ettik..

 

 

Kadıköy’dekini neden yazmadın :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kadıköy’dekini neden yazmadın :) 

 

7.3 litre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Sağ ön far çok çirkin duruyor, ona da bir el atman lazım.  

Çağının çok çok ötesindeki motora sahip bir arabaya yakıştıramadım. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İstanbul'da tünelde yavaşlamıyorlar galiba

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Az önce şehir içi rekor ağırlık ile tuzla Pendik yaptım. 

4 yetişkin 2 çocuk amorsitör dip basık 10 km kadar yol ve rampayı geldim. İlk başta şanzıman  Auto modunda kullandım. Maalesef içinde yüke rağmen müdehale ihtiyacı hissettim. Manual moda alıp yolun ve hızın durumuna göre vitesi kendim değiştirdim. Böylece hedefe ulaştık. Radyatörde sıkıntı çıkmadı. Yola devam. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

50 km otoban sürüşü sonunda 5 litre yakıt tüketim değerini elde ettik..

Ne demek 50 km' de 5 lt. Nasıl haypırsın

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...