İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Umut Taşlı yazdı:

eurorepar için kim üretiyor peki, aklıma total geldi ilk. kağıt filtreleri falan üretmeye başladılarsa bilemem ama pek üretimi olan bir firma değildi en son, zaten birkaç yıllık bir mevzu psa için. yağını hiç almadığım için araştırmadım ama sen bulursun bence abi.

 

Valla yağa çok bilendim. Bakalım ne sonuç çıkıcak. İzmit de çalışıyom bugün yoğunluktan kafamı kaldıramıyorum. 

Ama dün gece Servis bülteni buldum. Arabada yağ yakarsa yapılcak listesi içeriyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Arabada yağ yakarsa

yakma tespiti için de kontrol prosedürü var mı

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yakma tespiti için de kontrol prosedürü var mı

Windows 98 işletim sistemi 2 gb ekran kartı, rs232 port aracın egzoz borusuna takılacak dumsndski yanmış yağ değerleri bill Gates mail atılıp onay kodu istenecek.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araç için yayınlanan 2018 yılına ait servis bülteninde vakum pompası ile ilgili bazı gerçekler paylaşılmış benim de yaptığım tespitte vakum pompasının oradan oldukça yüksek oranda yağ hızını fark ettim.

Bu sorunu çözdükten sonra aracın neden yağ yaktığını ya da yağ eksilttiğini çözmüş olabiliriz. Maalesef şu an bu işle uğraşamayacağım biraz zamana ihtiyacım var.


 

IMG_7045.jpeg

IMG_7044.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

vakum pompasının oradan oldukça yüksek oranda yağ hızını fark ettim.

sanayide olsan müşterin hakkında gagıla olumsuz yorum yazardı, fırsatçı usta falan..

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

sanayide olsan müşterin hakkında gagıla olumsuz yorum yazardı, fırsatçı usta falan..

Tacizci doktor furyası vardı bi ara :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Tacizci doktor furyası vardı bi ara :D

fake çıktı o , katil uşakmış

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bugün teori denemek için tornavidayı ve sondalı termometreyi elime aldım ve aşağı otoparka indim. Arabanın kalorifer borusuna cirt cirt ile sonda‘yı bağladım çok iyi şekilde ölçüm yapmaya başladı. Lakin yanlış boruya takmışım. Yapmam gereken şey çıkış borusunda değil de giriş borusuna cirt cirt ile bağlamamdı. Borular sıcak olduğu için uğraşmadı. Bu haliyle biraz sürdüm motorun hararet bilgisinin oldukça detaylı olarak ondalık bir şekilde ölçülmesi dikkatimi yoldan almama sebep oldu. Ve tabii ki hevesim kaçtı komple söktüm. Doğru değer vermesi için giriş hortumuna takmam kafi , yalnız bu işi şimdilik askıya aldım. 

Aha bu da videosu

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hafta sonu gezisi için tek başıma Kocaeli kartepe’ye çıktım eşsiz bir deneyim oldu benim için herkese tavsiye ederim

IMG_7060.jpeg

IMG_7062.jpeg

IMG_7066.jpeg

IMG_7067.jpeg

IMG_7068.jpeg

IMG_7069.jpeg

IMG_7070.jpeg

IMG_7071.jpeg

IMG_7072.jpeg

IMG_7073.jpeg

IMG_7074.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eve vardım yağ tüketimini hesaplamak için tekrar yağ doldurdum. Çubukda yağ kalmadığı için yağ doldurdum. Cubukda full hale gelene kadar 1.2 litreden biraz fazla yağ aldı. 1350 kmde 1,2 litre yağ yakmış. Arabanın bagajında bir tane bitmiş bir tanede 200 ml yağ kalmış litrelik bidon var. Kilometreyi sıfırladım . Arkaya park ettim. Deposunada benzin koymadım. Bıraktım öyle, sinirim geçene kadar arabayı yatıra bıraktım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Anlamadığım bu araba yağ mı yakıyor, yoksa bir yerlerden kaçırıyor mu? Eğer verdiğiniz hesapla bu araba yağ yakıyorsa egzozdan duman atması gerekmiyor mu? 

Ya da yağ kaçırdığını varsayarsak mutlaka gözle görülmesi gerekmez mi? Arabayı park ettiğiniz yerde yağ izleri var mı mesela? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ali Darbaz yazdı:

Eve vardım yağ tüketimini hesaplamak için tekrar yağ doldurdum. Çubukda yağ kalmadığı için yağ doldurdum. Cubukda full hale gelene kadar 1.2 litreden biraz fazla yağ aldı. 1350 kmde 1,2 litre yağ yakmış. Arabanın bagajında bir tane bitmiş bir tanede 200 ml yağ kalmış litrelik bidon var. Kilometreyi sıfırladım . Arkaya park ettim. Deposunada benzin koymadım. Bıraktım öyle, sinirim geçene kadar arabayı yatıra bıraktım. 

Geçmiş olsun Ali Abi. Sıkıntı yok böyle olduğunu biliyorduk ama artıyor mu bu yağ yakma giderek ne? Şimdi aklıma geldi. Yağ basıncı arttığında pompa hızlı pompaladığında bir yerden kaçırma yapıyor olabilir mi? Sadece hareket halinde kaçırırsa tespit etmesi zorlaşır. 

 

Tevfik Işık yazdı:

Anlamadığım bu araba yağ mı yakıyor, yoksa bir yerlerden kaçırıyor mu? Eğer verdiğiniz hesapla bu araba yağ yakıyorsa egzozdan duman atması gerekmiyor mu? 

Ya da yağ kaçırdığını varsayarsak mutlaka gözle görülmesi gerekmez mi? Arabayı park ettiğiniz yerde yağ izleri var mı mesela? 

Ben de sordum aynı soruyu ama egzoz temiz denilene göre. Bu kadar yağ yaksan normalde kalkışlarda dikizden görürsün dumanı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Yağ basıncı arttığında pompa hızlı pompaladığında bir yerden kaçırma yapıyor olabilir mi?


yağ ısındıkça basınç düşer ama. Ben öyle biliyorum. Eğer kaçak varsa daha da fazla düşer ve lamba yanar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba ile en zorlayıcı etaplardan birini çıktım. Devir çevire çevire Kartepe tırmandım. Gayet güzel gidiyor. Ne duman nede kötü bir koku. Arabanın altında hiç yağ yok. Sadece kulbitör  contası ve vakum pompası etrafında yağ sızıntısı var. Ateşleme bobinine söktüm baktım buji etrafınada contadan yağ sızıntısı yok. Kafayı yemek yerine benden uzak kalsın dedim. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yağ ısındıkça basınç düşer ama. Ben öyle biliyorum. Eğer kaçak varsa daha da fazla düşer ve lamba yanar

Isınmadan düşecek basınç, pompanın artıracağı basınç yanında eser miktar kalır. Önemsenmez. Aksine normalde basınç düşük uyarısı veren araçta gaza bastıkça artan pompa devri sayesinde arıza söner, rolantide geri yakar.

Ali Darbaz yazdı:

Araba ile en zorlayıcı etaplardan birini çıktım. Devir çevire çevire Kartepe tırmandım. Gayet güzel gidiyor. Ne duman nede kötü bir koku. Arabanın altında hiç yağ yok. Sadece kulbitör  contası ve vakum pompası etrafında yağ sızıntısı var. Ateşleme bobinine söktüm baktım buji etrafınada contadan yağ sızıntısı yok. Kafayı yemek yerine benden uzak kalsın dedim. 

Yağ sızıntısı olan parçalar yerinden oynak, içeriden vuran basınç yahut sıcaklık ile boşluklu hale gelebilecek yapıda olabilir mi? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Arabanın Pvc kalter havalandırması kaynaklı yağ tüketimini ölçmek için boruyu söktüm. Motor yağı kaynaklı yağ tüketimi konusunda biraz daha şüphelerim artmış durumda. 

Bunu en iyi anlamanın yolu bujilerin dökülüp uclarının bakılması. 

İşten güçten fırsat bulamıyorum. o bujinin sökülmesi için bir kaç aparat lazım . beni aşar çünkü alet edevat lazım. 

 

 

1549556319_IMG_7146(1).jpg.de6d315f9ecd3e20126ed615a33b2f6d.jpg

IMG_7147.jpg.ce60c1d906b2962b83c2e2c730450bb7.jpg

IMG_20240928_105410.jpg.04a9188844f524b3cbe6701d0aa2730c.jpg

Ali Darbaz yazdı:

Bugün teori denemek için tornavidayı ve sondalı termometreyi elime aldım ve aşağı otoparka indim. Arabanın kalorifer borusuna cirt cirt ile sonda‘yı bağladım çok iyi şekilde ölçüm yapmaya başladı. Lakin yanlış boruya takmışım. Yapmam gereken şey çıkış borusunda değil de giriş borusuna cirt cirt ile bağlamamdı. Borular sıcak olduğu için uğraşmadı. Bu haliyle biraz sürdüm motorun hararet bilgisinin oldukça detaylı olarak ondalık bir şekilde ölçülmesi dikkatimi yoldan almama sebep oldu. Ve tabii ki hevesim kaçtı komple söktüm. Doğru değer vermesi için giriş hortumuna takmam kafi , yalnız bu işi şimdilik askıya aldım. 

Aha bu da videosu

 

 

@Çağlar Bayur abi hararet göstergesi fikrimi yaptım yorumunu alamadım. Burda dönüş boru hattına bağladığım için eksik ölçüyordu. Altaki boruya bağlasam doğru değeri ölçerdi. 

Neyse ben canım yağ eksilmesinden dolayı sıkın olduğu için geri söktüm. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bunu en iyi anlamanın yolu bujilerin dökülüp uclarının bakılması. 

yakıt kalitesi testi için mi neyi anlayacağız bujiden?

 

Ali Darbaz yazdı:

Arabanın Pvc kalter havalandırması kaynaklı yağ tüketimini ölçmek için boruyu söktüm.

kornayı kontrol etmek gibi olmuş, karter havalandırmasının da ilgi olmaz

Ali Darbaz yazdı:

hararet göstergesi fikrimi yaptım yorumunu alamadım.

yanıltıcı olur onun için bir şey yazmam, otomotivde metal boru içinden geçen sıvı ısısı ölçümü tasarımı henüz yok, elektrikli termosifonlarda var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

yakıt kalitesi testi için mi neyi anlayacağız bujiden?

 

kornayı kontrol etmek gibi olmuş, karter havalandırmasının da ilgi olmaz

yanıltıcı olur onun için bir şey yazmam, otomotivde metal boru içinden geçen sıvı ısısı ölçümü tasarımı henüz yok, elektrikli termosifonlarda var.


bujilerin ucuna bakıp araba yağ yakmışsa görebiliyoruz diye hatırlarım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


bujilerin ucuna bakıp araba yağ yakmışsa görebiliyoruz diye hatırlarım. 

bujiye kadar gelen yağı sadece rektifiye tezgahında görürüz, zaten araba da oraya çekici ile gitmiştir. hapşurunca beyin mr ı çektirmeye benzedi bu.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 

Rusyada bir adam 140 bin km olan arabası 1000 km yolda 1 litre yağ yakıyormuş. Subab lastiği değişince 7000 kmde 1 litre yağ olarak yeniden ölçmüş. 

 

 

https://www.drive2.ru/l/7863363/ Bu işlemi İstanbulda kim yapar. 

 

İşte olay bu 140 bin kmde arabanın subab lastiği 1 mm daha genişlemiş. 

Peugeot 308 SW (1G) seyir defterindeki fotoğraf

 

Her 70 bin kmde adam Subab lastiklerini değiştiriyor. 

 

https://www.drive2.ru/l/587350041660797358/

 

 

Peugeot 308 SW (1G) seyir defterindeki fotoğraf

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Opet 10w40 lpg motor yağı sizce benim ilacım olur mu. 4 litresi 780 tl 

 

 

IMG_20240929_175256.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bu işlemi İstanbulda kim yapar. 

rektifiyeciler

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   3 kullanıcı

    • Evren Erakçora
    • Oğuzkan Erışık
    • Tansu Kalafatoğlu
×
×
  • Yeni Oluştur...