Ali Darbaz 18 Eylül Yazar Paylaş 18 Eylül Umut Taşlı yazdı: eurorepar için kim üretiyor peki, aklıma total geldi ilk. kağıt filtreleri falan üretmeye başladılarsa bilemem ama pek üretimi olan bir firma değildi en son, zaten birkaç yıllık bir mevzu psa için. yağını hiç almadığım için araştırmadım ama sen bulursun bence abi. Valla yağa çok bilendim. Bakalım ne sonuç çıkıcak. İzmit de çalışıyom bugün yoğunluktan kafamı kaldıramıyorum. Ama dün gece Servis bülteni buldum. Arabada yağ yakarsa yapılcak listesi içeriyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Ali Darbaz yazdı: Arabada yağ yakarsa yakma tespiti için de kontrol prosedürü var mı 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 18 Eylül Paylaş 18 Eylül Çağlar Bayur yazdı: yakma tespiti için de kontrol prosedürü var mı Windows 98 işletim sistemi 2 gb ekran kartı, rs232 port aracın egzoz borusuna takılacak dumsndski yanmış yağ değerleri bill Gates mail atılıp onay kodu istenecek. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Eylül Yazar Paylaş 20 Eylül Araç için yayınlanan 2018 yılına ait servis bülteninde vakum pompası ile ilgili bazı gerçekler paylaşılmış benim de yaptığım tespitte vakum pompasının oradan oldukça yüksek oranda yağ hızını fark ettim. Bu sorunu çözdükten sonra aracın neden yağ yaktığını ya da yağ eksilttiğini çözmüş olabiliriz. Maalesef şu an bu işle uğraşamayacağım biraz zamana ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Ali Darbaz yazdı: vakum pompasının oradan oldukça yüksek oranda yağ hızını fark ettim. sanayide olsan müşterin hakkında gagıla olumsuz yorum yazardı, fırsatçı usta falan.. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 20 Eylül Paylaş 20 Eylül Çağlar Bayur yazdı: sanayide olsan müşterin hakkında gagıla olumsuz yorum yazardı, fırsatçı usta falan.. Tacizci doktor furyası vardı bi ara 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül Paylaş 20 Eylül İlkay Başaran yazdı: Tacizci doktor furyası vardı bi ara fake çıktı o , katil uşakmış 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Eylül Yazar Paylaş 21 Eylül Bugün teori denemek için tornavidayı ve sondalı termometreyi elime aldım ve aşağı otoparka indim. Arabanın kalorifer borusuna cirt cirt ile sonda‘yı bağladım çok iyi şekilde ölçüm yapmaya başladı. Lakin yanlış boruya takmışım. Yapmam gereken şey çıkış borusunda değil de giriş borusuna cirt cirt ile bağlamamdı. Borular sıcak olduğu için uğraşmadı. Bu haliyle biraz sürdüm motorun hararet bilgisinin oldukça detaylı olarak ondalık bir şekilde ölçülmesi dikkatimi yoldan almama sebep oldu. Ve tabii ki hevesim kaçtı komple söktüm. Doğru değer vermesi için giriş hortumuna takmam kafi , yalnız bu işi şimdilik askıya aldım. Aha bu da videosu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Hafta sonu gezisi için tek başıma Kocaeli kartepe’ye çıktım eşsiz bir deneyim oldu benim için herkese tavsiye ederim 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Eve vardım yağ tüketimini hesaplamak için tekrar yağ doldurdum. Çubukda yağ kalmadığı için yağ doldurdum. Cubukda full hale gelene kadar 1.2 litreden biraz fazla yağ aldı. 1350 kmde 1,2 litre yağ yakmış. Arabanın bagajında bir tane bitmiş bir tanede 200 ml yağ kalmış litrelik bidon var. Kilometreyi sıfırladım . Arkaya park ettim. Deposunada benzin koymadım. Bıraktım öyle, sinirim geçene kadar arabayı yatıra bıraktım. 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Anlamadığım bu araba yağ mı yakıyor, yoksa bir yerlerden kaçırıyor mu? Eğer verdiğiniz hesapla bu araba yağ yakıyorsa egzozdan duman atması gerekmiyor mu? Ya da yağ kaçırdığını varsayarsak mutlaka gözle görülmesi gerekmez mi? Arabayı park ettiğiniz yerde yağ izleri var mı mesela? 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Ali Darbaz yazdı: Eve vardım yağ tüketimini hesaplamak için tekrar yağ doldurdum. Çubukda yağ kalmadığı için yağ doldurdum. Cubukda full hale gelene kadar 1.2 litreden biraz fazla yağ aldı. 1350 kmde 1,2 litre yağ yakmış. Arabanın bagajında bir tane bitmiş bir tanede 200 ml yağ kalmış litrelik bidon var. Kilometreyi sıfırladım . Arkaya park ettim. Deposunada benzin koymadım. Bıraktım öyle, sinirim geçene kadar arabayı yatıra bıraktım. Geçmiş olsun Ali Abi. Sıkıntı yok böyle olduğunu biliyorduk ama artıyor mu bu yağ yakma giderek ne? Şimdi aklıma geldi. Yağ basıncı arttığında pompa hızlı pompaladığında bir yerden kaçırma yapıyor olabilir mi? Sadece hareket halinde kaçırırsa tespit etmesi zorlaşır. Tevfik Işık yazdı: Anlamadığım bu araba yağ mı yakıyor, yoksa bir yerlerden kaçırıyor mu? Eğer verdiğiniz hesapla bu araba yağ yakıyorsa egzozdan duman atması gerekmiyor mu? Ya da yağ kaçırdığını varsayarsak mutlaka gözle görülmesi gerekmez mi? Arabayı park ettiğiniz yerde yağ izleri var mı mesela? Ben de sordum aynı soruyu ama egzoz temiz denilene göre. Bu kadar yağ yaksan normalde kalkışlarda dikizden görürsün dumanı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Çağrı Alaf yazdı: Yağ basıncı arttığında pompa hızlı pompaladığında bir yerden kaçırma yapıyor olabilir mi? yağ ısındıkça basınç düşer ama. Ben öyle biliyorum. Eğer kaçak varsa daha da fazla düşer ve lamba yanar 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Eylül Yazar Paylaş 22 Eylül Araba ile en zorlayıcı etaplardan birini çıktım. Devir çevire çevire Kartepe tırmandım. Gayet güzel gidiyor. Ne duman nede kötü bir koku. Arabanın altında hiç yağ yok. Sadece kulbitör contası ve vakum pompası etrafında yağ sızıntısı var. Ateşleme bobinine söktüm baktım buji etrafınada contadan yağ sızıntısı yok. Kafayı yemek yerine benden uzak kalsın dedim. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: yağ ısındıkça basınç düşer ama. Ben öyle biliyorum. Eğer kaçak varsa daha da fazla düşer ve lamba yanar Isınmadan düşecek basınç, pompanın artıracağı basınç yanında eser miktar kalır. Önemsenmez. Aksine normalde basınç düşük uyarısı veren araçta gaza bastıkça artan pompa devri sayesinde arıza söner, rolantide geri yakar. Ali Darbaz yazdı: Araba ile en zorlayıcı etaplardan birini çıktım. Devir çevire çevire Kartepe tırmandım. Gayet güzel gidiyor. Ne duman nede kötü bir koku. Arabanın altında hiç yağ yok. Sadece kulbitör contası ve vakum pompası etrafında yağ sızıntısı var. Ateşleme bobinine söktüm baktım buji etrafınada contadan yağ sızıntısı yok. Kafayı yemek yerine benden uzak kalsın dedim. Yağ sızıntısı olan parçalar yerinden oynak, içeriden vuran basınç yahut sıcaklık ile boşluklu hale gelebilecek yapıda olabilir mi? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül Yazar Paylaş 28 Eylül (düzenlendi) Merhaba Arabanın Pvc kalter havalandırması kaynaklı yağ tüketimini ölçmek için boruyu söktüm. Motor yağı kaynaklı yağ tüketimi konusunda biraz daha şüphelerim artmış durumda. Bunu en iyi anlamanın yolu bujilerin dökülüp uclarının bakılması. İşten güçten fırsat bulamıyorum. o bujinin sökülmesi için bir kaç aparat lazım . beni aşar çünkü alet edevat lazım. Ali Darbaz yazdı: Bugün teori denemek için tornavidayı ve sondalı termometreyi elime aldım ve aşağı otoparka indim. Arabanın kalorifer borusuna cirt cirt ile sonda‘yı bağladım çok iyi şekilde ölçüm yapmaya başladı. Lakin yanlış boruya takmışım. Yapmam gereken şey çıkış borusunda değil de giriş borusuna cirt cirt ile bağlamamdı. Borular sıcak olduğu için uğraşmadı. Bu haliyle biraz sürdüm motorun hararet bilgisinin oldukça detaylı olarak ondalık bir şekilde ölçülmesi dikkatimi yoldan almama sebep oldu. Ve tabii ki hevesim kaçtı komple söktüm. Doğru değer vermesi için giriş hortumuna takmam kafi , yalnız bu işi şimdilik askıya aldım. Aha bu da videosu @Çağlar Bayur abi hararet göstergesi fikrimi yaptım yorumunu alamadım. Burda dönüş boru hattına bağladığım için eksik ölçüyordu. Altaki boruya bağlasam doğru değeri ölçerdi. Neyse ben canım yağ eksilmesinden dolayı sıkın olduğu için geri söktüm. 28 Eylül tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Ali Darbaz yazdı: Bunu en iyi anlamanın yolu bujilerin dökülüp uclarının bakılması. yakıt kalitesi testi için mi neyi anlayacağız bujiden? Ali Darbaz yazdı: Arabanın Pvc kalter havalandırması kaynaklı yağ tüketimini ölçmek için boruyu söktüm. kornayı kontrol etmek gibi olmuş, karter havalandırmasının da ilgi olmaz Ali Darbaz yazdı: hararet göstergesi fikrimi yaptım yorumunu alamadım. yanıltıcı olur onun için bir şey yazmam, otomotivde metal boru içinden geçen sıvı ısısı ölçümü tasarımı henüz yok, elektrikli termosifonlarda var. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Eylül Yazar Paylaş 28 Eylül Çağlar Bayur yazdı: yakıt kalitesi testi için mi neyi anlayacağız bujiden? kornayı kontrol etmek gibi olmuş, karter havalandırmasının da ilgi olmaz yanıltıcı olur onun için bir şey yazmam, otomotivde metal boru içinden geçen sıvı ısısı ölçümü tasarımı henüz yok, elektrikli termosifonlarda var. bujilerin ucuna bakıp araba yağ yakmışsa görebiliyoruz diye hatırlarım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Eylül Paylaş 28 Eylül Ali Darbaz yazdı: bujilerin ucuna bakıp araba yağ yakmışsa görebiliyoruz diye hatırlarım. bujiye kadar gelen yağı sadece rektifiye tezgahında görürüz, zaten araba da oraya çekici ile gitmiştir. hapşurunca beyin mr ı çektirmeye benzedi bu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Eylül Yazar Paylaş 29 Eylül (düzenlendi) Rusyada bir adam 140 bin km olan arabası 1000 km yolda 1 litre yağ yakıyormuş. Subab lastiği değişince 7000 kmde 1 litre yağ olarak yeniden ölçmüş. https://www.drive2.ru/l/7863363/ Bu işlemi İstanbulda kim yapar. İşte olay bu 140 bin kmde arabanın subab lastiği 1 mm daha genişlemiş. Her 70 bin kmde adam Subab lastiklerini değiştiriyor. https://www.drive2.ru/l/587350041660797358/ 29 Eylül tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Eylül Yazar Paylaş 29 Eylül Notumu alayım. Ayrıca iki tane bilya değiştirceğim. https://www.drive2.ru/l/7128052/ https://www.drive2.ru/l/7102891/ Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Eylül Yazar Paylaş 29 Eylül Bunuda buraya ekliyeyim lazım olcak. https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=75919 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Eylül Yazar Paylaş 29 Eylül Opet 10w40 lpg motor yağı sizce benim ilacım olur mu. 4 litresi 780 tl 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül Paylaş 29 Eylül Ali Darbaz yazdı: Bu işlemi İstanbulda kim yapar. rektifiyeciler Yorum bağlantısı
Recommended Posts