İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bu fotodan bu rakama nasıl varılıyor? çubuk komple yağ kesim çizgisi göremiyorum nerede?


kahve bölgede pütürlü yer ile yağlı yer ortada ayrılır. 
 

ama ne kadar zor ölçebiliriz diye sağlam uğraşmışlar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çubuğu geçtim, yağ ölçüm çubuğa yan tutulmaz bu da teknisyen hatası dersinde ilk konuda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

çubuğu geçtim, yağ ölçüm çubuğa yan tutulmaz bu da teknisyen hatası dersinde ilk konuda var

 

Tabiki yan bakmıyorum... Çektiğim gibi bakıyorum. Resim çekene kadar çubuğa bir miktar yayılıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iyi ki laboratuvar da felan birşeyler kurcalamıon, yoksa fena patlardık

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

iyi ki laboratuvar da felan birşeyler kurcalamıon, yoksa fena patlardık

zaten bütün sıkıntı orada arabayı windows 98 gibi düşünüyor.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Az önce bi usta bana 260 bin tl fiyat verdi. Zaten o 175 bin liraya 1.6 tph 160 beygir sandık motor satılıyor. İnanın sırf sizler ustaya sor dediğiniz için bu tiplerle muhattap oluyorum. 

Her neyse 2020 yılından beri cruze aracımı onaran Ustam 30 bine subab lastiği ve çelik segmant için fiyat verdi. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bu fotodan bu rakama nasıl varılıyor? çubuk komple yağ kesim çizgisi göremiyorum nerede?

 

 

Abi, Arabanın servis kitapcığı söylüyor.  Min max arası 1.2 litre 

image.png.f9b1249e5a4c81429e3d91f4792060de.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Chat Gpt 4.0 ile uzun süre tartıştık

 

 

If the **BMW N12** or **PSA EP6** engine consumes around **0.5 liters of oil per 1,000 kilometers**, it is generally considered **high** but **within acceptable limits** for some engines, especially older ones. However, this level of oil consumption might indicate the onset of wear or other issues. Let’s break it down:

### What Could Cause 0.5 Liters Oil Consumption?
1. **Engine Age/Design**: Both the N12 and EP6 engines are known to consume some oil, especially as they accumulate mileage. As engines age, increased oil consumption can occur due to normal wear.
   
2. **Piston Rings or Valve Seals Wear**: Worn piston rings or valve seals can cause oil to enter the combustion chamber, leading to higher consumption. 

3. **PCV System**: Issues with the **Positive Crankcase Ventilation (PCV) system** can also cause excessive oil consumption.

4. **Oil Grade**: Using the wrong oil viscosity can increase consumption. Both the N12 and EP6 engines have specific oil requirements (usually low-friction oils like 5W-30 or 5W-40).

### Is 0.5 Liters Problematic?
- **Under normal conditions**: If oil consumption remains around **0.5 liters per 1,000 kilometers** but the engine still performs well (no loss of power, no smoking exhaust, and no oil contamination), it might be acceptable for high-mileage engines.
  
- **Potential long-term issues**:
  - **Catalytic Converter Damage**: Burning too much oil can eventually lead to damage to the catalytic converter, which could get clogged with oil deposits over time.
  - **Increased Wear**: If the oil is being burned excessively, parts of the engine, like the pistons or cylinder walls, might wear more quickly due to reduced lubrication.

### Recommended Action:
- **Monitor consumption**: Keep an eye on the oil level and regularly top it up if needed. Sudden increases in consumption should be checked.
- **Inspect for leaks**: Ensure there are no external oil leaks.
- **Regular Maintenance**: Regular oil changes with the correct oil grade, and possibly adding oil additives that reduce consumption, can help.
- **Mechanical inspection**: If consumption gets worse or if other symptoms arise (blue smoke from the exhaust, rough running, or power loss), a mechanic should inspect the engine.

In conclusion, **0.5 liters per 1,000 km** is on the high side but may not cause immediate problems. However, it is important to monitor the situation and take action if consumption increases or if other issues arise.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

İnsan gibi anlatmış işte zarar verir diyor:D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Chat Gpt 4.0 ile uzun süre tartıştık

kolayı var, gagılın okuduğu yerde foruma dünyanın en ityi motoru yazsın 100 kişi, sonra bak nasıl kopyalıyor, kopya programı

vesile ile if diye başlağdığı ve rakam zikredilen yerdeki ölçüm hatası da insana ait

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bakımdan sonra elimdeki bidonda kalan yağ seviyesine bakarak servise telefon açtım. Usta ile konuşmuşlar.
 

usta beni servise geri çağırdı. Dedim heralde tamamlayacak. Gittim tekradan servise 
 

Usta müşteri katına geldi. Bilerek öyle koyduk dedi ve döndü gitti 
 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bakımdan sonra elimdeki bidonda kalan yağ seviyesine bakarak servise telefon açtım. Usta ile konuşmuşlar.
 

usta beni servise geri çağırdı. Dedim heralde tamamlayacak. Gittim tekradan servise 
 

Usta müşteri katına geldi. Bilerek öyle koyduk dedi ve döndü gitti 
 

 

Makara kukara usta bu tanıdım işte.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Makara kukara usta bu tanıdım işte.


Ya oflu ya tonyalı :) 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ya oflu ya tonyalı :) 

Sen toyotonun krikosunu bilir misin 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Yağ basınç uyarısı almam gerekmez mi 

 

Aracı fazla zorlamamak lazım hipermilde fazla eksilmez.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sen toyotonun krikosunu bilir misin 


Bilmiyorum. İşcep gibi değildir umarım :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Aracı fazla zorlamamak lazım hipermilde fazla eksilmez.

 

Bundan sonra tüm kullanımları buraya raporlayıp başkaları için kaynak olmaya çalışıcam. hedefim 50000 km yol yapmak bakalım ne olacak.  Mutlaka bir çok gizli takipci kazanacağım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her seferinde başka marka yağ denenmeli

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

her seferinde başka marka yağ denenmeli


Daha fazla yağ eksiltmesi için mi? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

her seferinde başka  yağ denenmeli


Fındık yağı olur mu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:


Daha fazla yağ eksiltmesi için mi? 

ölçüm zaten yapamıyoruz bari marka zevkimiz doysun motul çok iyi ymiş

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Fındık yağı olur mu

patateste mi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabayı bakıma verdiğimde, hangi motor yağını kullandıklarını göremediğim için çok ama çok zoruma gitmişti. O sırada bir iş ile uğraşıyordum. Arabaya bakım için 3800 tl isteyince aklımdan uçup gitti . 

Şimdi aynı firmanın arabaya hangi yağı koyduğunu verdiği reklamdan farkettm. Arabada EUROREPAR 5w30  Motor Yağı kullanmışlar. Artık br sonraki bakıma kadar bu yağ ile devam edeceğim. 

 

 
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
Ali Darbaz yazdı:

Arabayı bakıma verdiğimde, hangi motor yağını kullandıklarını göremediğim için çok ama çok zoruma gitmişti. O sırada bir iş ile uğraşıyordum. Arabaya bakım için 3800 tl isteyince aklımdan uçup gitti . 

Şimdi aynı firmanın arabaya hangi yağı koyduğunu verdiği reklamdan farkettm. Arabada EUROREPAR 5w30  Motor Yağı kullanmışlar. Artık br sonraki bakıma kadar bu yağ ile devam edeceğim. 

 

 

eurorepar için kim üretiyor peki, aklıma total geldi ilk. kağıt filtreleri falan üretmeye başladılarsa bilemem ama pek üretimi olan bir firma değildi en son, zaten birkaç yıllık bir mevzu psa için. yağını hiç almadığım için araştırmadım ama sen bulursun bence abi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Metin Uzunoğlu
×
×
  • Yeni Oluştur...