Selçuk Bakış 3 Ağustos Paylaş 3 Ağustos Klimayı fiat ile kıyaslama, otomatik ayarda fiata göre biraz daha geç soğutur, ayrıca otomatik ayarda 1 den fazla mod olabilir yavaş orta hızlı şeklinde, kitapçığı okuduysan varsa böyle bir şey onunda etkisi olur. İç sıcaklığa göre hızı kendisi ayarlar. Manuel ayarda da yavaş ise o zaman arıza ara. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ağustos Paylaş 3 Ağustos Ali Darbaz yazdı: Sürat yaparken oluşan titreşimden dolayı hızı yükselt tireşim kalmaz, fizik kanunu 160 180 üstü titreme olmaz 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 3 Ağustos Paylaş 3 Ağustos Ali Darbaz yazdı: lastikci bişey demedi ,ben söker takarken seyrettim, örnek vereyim jantın bir tarafında yanlış yerdeki 65 gram ağırlık söküp attı, sonra başka bir noktaya cihazın gösterdiği yere 35 gram taktı. Makine iç dış 0 gösterincede arabaya lastiği taktı. 65gr kurşun takılmamalı zaten. O lastikçiden balans yapılmadan çıkmak lazım. Gerekiyorsa lastiği çevirecek ama fazla kurşun takmayacak. bunu söyleyen makineler ama kim alır. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 3 Ağustos Paylaş 3 Ağustos bu araba 5. vites son devirde kadranda kaç km yapıyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos Ebrar Tüfek yazdı: bu araba 5. vites son devirde kadranda kaç km yapıyor 6100 devir cevirse 200 km hız yapar ama okadar beygiri yok. Bir aracın belirli bir hıza ulaşmak için gereken motor gücünü (beygir gücü) hesaplamak birkaç faktöre bağlıdır: aerodinamik direnci, yuvarlanma direnci, mekanik kayıplar ve aracın ağırlığı. Temel bir tahmin yapabilmek için basitleştirilmiş bir hesaplama kullanabiliriz. Öncelikle, aracın aerodinamik direncini hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanacağız: \[ F_d = \frac{1}{2} \cdot \rho \cdot C_d \cdot A \cdot v^2 \] Burada: - \( F_d \): Aerodinamik direnç kuvveti - \( \rho \): Havanın yoğunluğu (yaklaşık 1.225 kg/m³) - \( C_d \): Aerodinamik sürtünme katsayısı (ortalama bir hatchback için yaklaşık 0.32) - \( A \): Aracın ön alanı (ortalama bir hatchback için yaklaşık 2.2 m²) - \( v \): Hız (200 km/h = 55.56 m/s) Bu aerodinamik direnci aşmak için gereken gücü bulduktan sonra, gücü beygir gücüne dönüştürmek için gereken formülü kullanacağız: \[ P = F_d \cdot v \] Ve bunu beygir gücüne çevirmek için: \[ \text{Beygir Gücü} = \frac{P}{745.7} \] Hesaplamayı yapalım. 1300 kilogram ağırlığında bir hatchback arabanın saatte 200 kilometre hıza ulaşabilmesi için yaklaşık 99.15 beygir gücüne ihtiyacı var. Bu değer, yalnızca aerodinamik direnç dikkate alınarak hesaplanmıştır. Yuvarlanma direnci, mekanik kayıplar ve diğer faktörler de göz önüne alındığında, gerçek dünya koşullarında daha yüksek bir beygir gücüne ihtiyaç duyulabilir. Yaklaşık 120-150 beygir gücünde bir motor bu hıza ulaşmak için yeterli olacaktır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos beygir yetmez uygun tahvil oranı gerekir tofaşa 500 beygir koysak aktarma organları aynı kalırsa son hız çok az artat sadece Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos Arabanın pandizot ipi yuvası geniş olduğu için çıkıyordu Silvialı nalbura gidip conta aldım sorun düzeldi. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos Bu bu çürük ağacı kesersem başıma bişey gelir mi? Araçları park ederken manevra alanımızdan çalıyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos Arabanın yağ eksiltmesi geçmedi. Bir sonraki bakımda kendim bir motor yağı alıp onu koyduracağım.. Yağ kaynaklı değilse bunu kabullenip bu şekilde kullanmaya devam edeceğim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Pasatta motül kullanıyorum. Eksilme yok artık Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos Selçuk Bakış yazdı: Klimayı fiat ile kıyaslama, otomatik ayarda fiata göre biraz daha geç soğutur, ayrıca otomatik ayarda 1 den fazla mod olabilir yavaş orta hızlı şeklinde, kitapçığı okuduysan varsa böyle bir şey onunda etkisi olur. İç sıcaklığa göre hızı kendisi ayarlar. Manuel ayarda da yavaş ise o zaman arıza ara. Manual moda alıp çalıştırınca Egea gibi soğutuyor , ama 21 derece auto moda alıp çalıştırınca biraz istediğimi alamadım. Ali Gülmez yazdı: 5w30 dan 5w40 geçmen fayda sağlayabilir Servet Aydın yazdı: Pasatta motül kullanıyorum. Eksilme yok artık Bu şekilde yağ tüketmeye devam ederse her 1000 kmde 500 mili litre eklemek zorunda kalacak gibi duruyor. Arabayı performansı kullanınca böyle sonuc aldım. Birdfe hipermile geçsem yağ tüketiminde etkisi nasıl olur görmek isterim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Pasatta motül kullanıyorum. Eksilme yok artık Bunu aldım, arabanın kalorifer forumuna yapıştıracağım. oradan ölçtüğüm sıcaklık bana arabanın harareti konusunda doğru bilgi verirmi sence. 13 numaralı borunun dirseğinin iç tarafına koysam , ne kadar başarılı ölçüm alırım sence. 4 Ağustos tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Ali Darbaz yazdı: Bu bu çürük ağacı kesersem başıma bişey gelir mi? 8000TL Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Ali Darbaz yazdı: Bu bu çürük ağacı kesersem başıma bişey gelir mi? Araçları park ederken manevra alanımızdan çalıyor Belediyenin yapması gerekiyor. Siz gerekli izinleri almadan yaparsanız mahkemelik oluyorsunuz. Çağlar abi'nin para cezası da cabası. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Bir fotoğraf çekip belediyeye gidip gösterip izin alırsanız sorun olmaz . Aksi halde 8.000 tl den kapı açılır Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Ali Darbaz yazdı: istediğimi alamadım. O normal, 500l sonrası 2008de de aynısını hissettim. Auto modun bende 3 farklı seçeneği var, yavaş orta hızlı. Fiat direk hızlı çalışır Peugeot Citroen seçimi sürücüye bırakır. Yani kliman sağlam arıza yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Cem Işık yazdı: belediyeye gidip park ve bahçeler ayrıca kesiyoır Yorum bağlantısı
Cem Işık 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Çağlar Bayur yazdı: park ve bahçeler ayrıca kesiyoır Bizim bahçede çürümüş bir ağaç vardı ama 14 metre gibiydi. Belediyeye bildirdik, 5-6 sene önce kendileri geldi , kuruduğunu teyit edip kestiler, o zaman 600 tl ücret almışlardı.. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Hortum dışına sensörü krom kelepçe ile sabitlersen veri alırsın. Sensör probuna termal macun sür ve montajı yap. Sensör probunu krom harici kelepçe ile sabitleme. Kalın plastik kablo bağı da olabilir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos Yazar Paylaş 4 Ağustos Servet Aydın yazdı: Hortum dışına sensörü krom kelepçe ile sabitlersen veri alırsın. Sensör probuna termal macun sür ve montajı yap. Sensör probunu krom harici kelepçe ile sabitleme. Kalın plastik kablo bağı da olabilir Bende bu band ile yapıştırırm diyordum. Tavsiye için saol abi. Bende elektrikli gergi olduğu için araba 50 dereceye gelene kadar malesef bu kalorifer üzerinden termal ölçüm yapamayacaz. Ama onada razıyım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Arabanın harareti konusunda obd'yi niye kullanmıyorsunuz da böyle garip analog bir çözüm arıyorsunuz? 1 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ağustos Paylaş 4 Ağustos Benim oturma odasında var bundan, bayaa doğru ölçüyor içindeki pili 1 senedir değişmedim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ağustos Yazar Paylaş 5 Ağustos Sani Gerşon yazdı: Arabanın harareti konusunda obd'yi niye kullanmıyorsunuz da böyle garip analog bir çözüm arıyorsunuz? obd portunu kullanarak telefonumu meşgul etmek istemiyorum acıkcası. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 5 Ağustos Paylaş 5 Ağustos Ali Darbaz yazdı: obd portunu kullanarak telefonumu meşgul etmek istemiyorum acıkcası. Makul fiyatlı cihazlar var doğrudan ekran üzerinden takip edebileceğiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts