İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağrı Alaf yazdı:

Dediğim gibi o motorda sızdırma vardı. Yağ ya içeride yanar ya dışarı akar. Sizde yanma yoktu akma vardı. Geçmiş olsun, 600km'de belli ederdi bir sıkıntı olsa. 

 

Yağ yakma işini çözülsün veya çözülmesin ben yağ koymaya devam etmeyi göze almıştım. Şimdi 2 saate yakın istanbul trafiğinde arabayı hırpaladım. Radyatör dayandı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ali Darbaz yazdı:

Yağ yakma işini çözülsün veya çözülmesin ben yağ koymaya devam etmeyi göze almıştım.

Ama çözülmemesi çok gıcık. Yaptırsan dünya para. Yaptırmasan kokusu, kontrolü osu busu bir sürü baş ağrısı. Ben şahsen çok sevindim motorun sağlam olduğuna.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağrı Alaf yazdı:

Ama çözülmemesi çok gıcık. Yaptırsan dünya para. Yaptırmasan kokusu, kontrolü osu busu bir sürü baş ağrısı. Ben şahsen çok sevindim motorun sağlam olduğuna.


yarın soğuk iken tekrar bakacağım emin olmak için. Egzosta yağ isi yok, ben yağ kapağı açıl motoru çalıştırdığım içinde emme manifoldu yağ çekmiş olabilir. Böyle bir şey varmış . 
 

https://youtu.be/lFRKxaIKMyc?si=s9SvA44RQEkX1NQC

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

4 saat İstanbul Eyüpsultan trafiği gören radyatör bugün infilak etmedi. Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak.

 

 

IMG_9750.jpeg

IMG_9749.jpeg

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Ali Darbaz yazdı:

4 saat İstanbul Eyüpsultan trafiği gören radyatör bugün infilak etmedi. Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak.

 

 

IMG_9750.jpeg

IMG_9749.jpeg

 

Sağlam artık bu radyatör bu kaçıncı test?

Hasta olursun abi akışına bırak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Görkem Karakaş yazdı:

 

Sağlam artık bu radyatör bu kaçıncı test?

Hasta olursun abi akışına bırak

 

Radyatör tamir olduğuna şüphem yok. Daha büyük valeo radyatörü takacak mesafenin olmadığı sıfıra sıfır olmasından dolayı  caydım.  Termostat ve su pompası Ecu üzerinden çalışması nedeniyle ister büyük ister küçük radyatör tak sıcaklık değişmiyecek. İçerdeki kaloriferi açsam bile motor çok soğudunu anlayınca pompayı durduruyor. Kabin içi ısıtma zayıflıyor. Ecu motor yağı sıcaklığını 100 derece çıkarma konusunda takıntılı davranıyor. Soğutma suyu Pompası ve termostadı kapatmak sık yaptığı hareketler. 

Arabayı 1 ay takip ettim, ecu bilgilerini okudum. Kış vakti kalorifer sıcak hava vermeyi kesiyor, sebeb yağ sıcaklığı düştüğü için su pompasını durdurup devir daimi kesiyor. Kalorifere sıcak su basılmayınca doğal olarak ısınma verimi düşüyor. 

Radyatör büyük küçükmüş anlamı kalmıyor. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Anadolu yakası turistik mekanlarına geziyoruz ilk durak riva.

 

 

 

IMG_9753.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Cam ocaginda atölye var mı? Eğer varsa güzel etkinlikler olabiliyor. Beykoz cam ocagini tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Polonezköy değirmendere


 

 

IMG_9771.jpeg

IMG_9772.jpeg

IMG_9773.jpeg

IMG_9778.jpeg

IMG_9779.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gözlemecimize geldik karnımız açıktı, sonra Şile.

 

IMG_9783.jpeg

IMG_9781.jpeg

IMG_9780.jpeg

IMG_9782.jpeg

IMG_9784.jpeg

Mehmet Yeter yazdı:

Cam ocaginda atölye var mı? Eğer varsa güzel etkinlikler olabiliyor. Beykoz cam ocagini tavsiye ederim.


içerde cam çubukları gaz kaynağı lambası ile işliyorlardı. Ocağı göremedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şile’ye geldiğimizde aşırı bir trafiğin içinde bulduk kendimizi arabayı güç bela plaja getirmeyi başardım yağmur yağmaya başladı . Arabanın kaputu sıcak olduğu için yağmur damlalari buhar yapınca bir an korktum. Aha dedim arabanın radyatörü sonunda patladı. Ama sıkıntı yok yola devam hava burası kapalı ve yağmurlu. 

IMG_9785.jpeg

IMG_9786.jpeg

IMG_9788.jpeg

IMG_9791.jpeg

IMG_9792.jpeg

IMG_9794.jpeg

IMG_9793.jpeg


 

İstanbul Şile otelleri trafik var ki İstanbul Eyüpsultan trafiğinden çok daha sıkıntılı bir ortamdı. Rampa tırmanarak durak trafik yaptık

IMG_9795.jpeg

IMG_9796.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz


 

Hava çok kötü bulutlu manzara yok buraya balık yemek için geldik

IMG_9797.jpeg

IMG_9798.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Sünger bobu da gormussunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Yeter yazdı:

Sünger bobu da gormussunuz.


Buralara iyice sis çöktü. Ortam silent hill gibi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İki günde 300 km en az 8 saat kontak açıldı. 

Yağ doldurma sonrası 800 km aşıldı. Yarın sabah yağ ölçümü yapılacak. 

Yakıt alındı genel ortalama 6.85 litre

 

 

 

Screenshot_2025-03-31-20-06-54-866_com.google.android.apps.maps.jpg

Screenshot_2025-03-31-20-07-17-764_com.google.android.apps.maps.jpg

Screenshot_2025-03-30-14-36-25-656_de.spritmonitor.smapp_mp.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yapay zekaya bugün anlattım o da bana hikayeleştirdi :D

 

 

Gri bulutlar İstanbul'un semalarını kaplamış, hafif bir yağmurun habercisi gibi duruyordu. Aracım, 2012 model Citroën C3 1.4 VTi, sabahın erken saatlerinde Çekmeköy'den hareket etti. Yolum uzun, hedeflerim ise belliydi: Şile, Riva, Cumhuriyet Köyü ve sonrasında eve dönüş.

İlk durağım Riva'ydı. Otobanda 140 km/s hıza kadar çıktım, motor stabil çalışıyordu. Rüzgar sesi dışında herhangi bir rahatsızlık yoktu, araç yola güvenle tutunuyordu. Cumhuriyet Köyü’ne girerken, asfaltın yerini yeşilliklerle çevrili orman yolları aldı. Düşük hızlarda süzüle süzüle yol alırken, doğanın içinde kaybolmak gibiydi.

Öğle saatlerinde acıkmıştım. Polonezköy civarında biraz dolanıp Şile’nin Üvezli Köyü’ne yöneldim. Yol boyunca aracın yakıt tüketimini de test etmeyi ihmal etmedim. Rampalarda önce 4. vitesle tırmanıp 12 litre/100 km tüketim değerini gördüm. Daha sonra 5. vitese alarak denediğimde, tüketim 8-9 litreye kadar düştü. Motorun yüksek devirlerde nasıl çalıştığını anlamak için güzel bir fırsattı.

Üvezli Köyü’nde gözleme keyfi yaptıktan sonra, Şile merkeze doğru sürdüm. Ama beklenmedik bir şey oldu: Trafik! Dur-kalklarla geçen sıkışık dakikalar boyunca, aracın otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı adeta beni zorluyordu. Hemen manuel moda geçerek vitesleri kendim değiştirmeye başladım, böylece daha rahat ilerleyebildim. Derken, yağmur başladı. Birden kaputtan yükselen buharı fark ettim ve yüreğim ağzıma geldi! Daha önce üç defa radyatör alt tıpasının patlamasıyla uğraşmıştım. Neyse ki bu sefer bir sorun yoktu, sadece sıcak motorun üzerine düşen yağmur damlaları buharlaşıyordu.

Şile’de balık yiyip çayımızı içtikten sonra, eve dönüş vakti gelmişti. Trafikten kaçmak için dik bir rampayı kullanarak sahilden çıktım. 80 km/s hız sabitleyerek yumuşak bir sürüşle yol aldım. Yakıt tüketimi yolculuğun sonunda 6.4 litre olarak göründü, ki bu uzun bir gezi için gayet makul bir değerdi.

Eve vardığımda motorum sağ salim çalışıyordu, radyatörüm de patlamamıştı! Uzun bir yolculuk, bolca test ve keyifli anılar… C3’üm, hem sıkışık trafikte hem de otobanda, yeri geldiğinde beni zorlamış olsa da, sonunda beni güvenle eve getirdi. Bir sonraki macerada görüşmek üzere!

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Ali hocam zorlasaniz siz daha iyisini yazarsınız. Sadece giriş süslü olmuş gerisi sarmadı. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Darbaz yazdı:

Hatırlayan çıkar mı 

image (7).jpg

image (8).jpg

image (9).jpg

P1020052.JPG

 

E270 Cdi ile İstanbul'dan Bolu'ya gelip Jeep ve Land Rover ile arazi gezisi yaptıktan sonra mangala çöküp tekrar E270 in arka sağ koltuğunda eve döndüğüm günler, hey gidi günler hey

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Eşimin kız arkadaşı bana incelemem için arabasını getirdi. 
İnceleme yapayımmı . 
 

IMG_9834.jpeg

IMG_9812.jpeg

IMG_9813.jpeg

IMG_9814.jpeg

IMG_9815.jpeg

IMG_9816.jpeg

IMG_9817.jpeg

IMG_9818.jpeg

IMG_9819.jpeg

IMG_9820.jpeg

IMG_9821.jpeg

IMG_9822.jpeg

IMG_9824.jpeg

IMG_9825.jpeg

IMG_9826.jpeg

IMG_9827.jpeg

IMG_9828.jpeg

IMG_9829.jpeg

IMG_9830.jpeg

IMG_9831.jpeg

IMG_9832.jpeg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakipsiz seçenek

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

rakipsiz seçenek

 

Yürüyenin performası güzel ama şekli çok çirkin bana hiç hitap etmiyor tasarımı. Ama direksiyonda kulakcıklı 6 ileri tork konverterli şanzımanı çok güzel . Sürerken kamyonet sürüyormuşum gibi hissetirmedi. çok büyük ve şekilsiz olması bena itici geldi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

çok büyük

AegeA dan ve Gruze dan  ufak olup daha çok hacim sunmasının başarısı mühendisliklten geçiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

AegeA dan ve Gruze dan  ufak olup daha çok hacim sunmasının başarısı mühendisliklten geçiyor.

 

Neresi tasarım bunun hocam ,  biri ilk okul çocuğuna karerlerden raba yap demiş. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...