Ali Darbaz 30 Mart Yazar Paylaş 30 Mart Çağrı Alaf yazdı: Dediğim gibi o motorda sızdırma vardı. Yağ ya içeride yanar ya dışarı akar. Sizde yanma yoktu akma vardı. Geçmiş olsun, 600km'de belli ederdi bir sıkıntı olsa. Yağ yakma işini çözülsün veya çözülmesin ben yağ koymaya devam etmeyi göze almıştım. Şimdi 2 saate yakın istanbul trafiğinde arabayı hırpaladım. Radyatör dayandı. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 30 Mart Paylaş 30 Mart Ali Darbaz yazdı: Yağ yakma işini çözülsün veya çözülmesin ben yağ koymaya devam etmeyi göze almıştım. Ama çözülmemesi çok gıcık. Yaptırsan dünya para. Yaptırmasan kokusu, kontrolü osu busu bir sürü baş ağrısı. Ben şahsen çok sevindim motorun sağlam olduğuna. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Mart Yazar Paylaş 30 Mart Çağrı Alaf yazdı: Ama çözülmemesi çok gıcık. Yaptırsan dünya para. Yaptırmasan kokusu, kontrolü osu busu bir sürü baş ağrısı. Ben şahsen çok sevindim motorun sağlam olduğuna. yarın soğuk iken tekrar bakacağım emin olmak için. Egzosta yağ isi yok, ben yağ kapağı açıl motoru çalıştırdığım içinde emme manifoldu yağ çekmiş olabilir. Böyle bir şey varmış . https://youtu.be/lFRKxaIKMyc?si=s9SvA44RQEkX1NQC Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Mart Yazar Paylaş 30 Mart 4 saat İstanbul Eyüpsultan trafiği gören radyatör bugün infilak etmedi. Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak. Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 30 Mart Paylaş 30 Mart Ali Darbaz yazdı: 4 saat İstanbul Eyüpsultan trafiği gören radyatör bugün infilak etmedi. Bakalım ilerleyen günlerde ne olacak. Sağlam artık bu radyatör bu kaçıncı test? Hasta olursun abi akışına bırak 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Mart Yazar Paylaş 30 Mart Görkem Karakaş yazdı: Sağlam artık bu radyatör bu kaçıncı test? Hasta olursun abi akışına bırak Radyatör tamir olduğuna şüphem yok. Daha büyük valeo radyatörü takacak mesafenin olmadığı sıfıra sıfır olmasından dolayı caydım. Termostat ve su pompası Ecu üzerinden çalışması nedeniyle ister büyük ister küçük radyatör tak sıcaklık değişmiyecek. İçerdeki kaloriferi açsam bile motor çok soğudunu anlayınca pompayı durduruyor. Kabin içi ısıtma zayıflıyor. Ecu motor yağı sıcaklığını 100 derece çıkarma konusunda takıntılı davranıyor. Soğutma suyu Pompası ve termostadı kapatmak sık yaptığı hareketler. Arabayı 1 ay takip ettim, ecu bilgilerini okudum. Kış vakti kalorifer sıcak hava vermeyi kesiyor, sebeb yağ sıcaklığı düştüğü için su pompasını durdurup devir daimi kesiyor. Kalorifere sıcak su basılmayınca doğal olarak ısınma verimi düşüyor. Radyatör büyük küçükmüş anlamı kalmıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart Anadolu yakası turistik mekanlarına geziyoruz ilk durak riva. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 31 Mart Paylaş 31 Mart Cam ocaginda atölye var mı? Eğer varsa güzel etkinlikler olabiliyor. Beykoz cam ocagini tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart Gözlemecimize geldik karnımız açıktı, sonra Şile. Mehmet Yeter yazdı: Cam ocaginda atölye var mı? Eğer varsa güzel etkinlikler olabiliyor. Beykoz cam ocagini tavsiye ederim. içerde cam çubukları gaz kaynağı lambası ile işliyorlardı. Ocağı göremedim. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart Şile’ye geldiğimizde aşırı bir trafiğin içinde bulduk kendimizi arabayı güç bela plaja getirmeyi başardım yağmur yağmaya başladı . Arabanın kaputu sıcak olduğu için yağmur damlalari buhar yapınca bir an korktum. Aha dedim arabanın radyatörü sonunda patladı. Ama sıkıntı yok yola devam hava burası kapalı ve yağmurlu. İstanbul Şile otelleri trafik var ki İstanbul Eyüpsultan trafiğinden çok daha sıkıntılı bir ortamdı. Rampa tırmanarak durak trafik yaptık Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart Hava çok kötü bulutlu manzara yok buraya balık yemek için geldik 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart Mehmet Yeter yazdı: Sünger bobu da gormussunuz. Buralara iyice sis çöktü. Ortam silent hill gibi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart İki günde 300 km en az 8 saat kontak açıldı. Yağ doldurma sonrası 800 km aşıldı. Yarın sabah yağ ölçümü yapılacak. Yakıt alındı genel ortalama 6.85 litre Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 31 Mart Yazar Paylaş 31 Mart Yapay zekaya bugün anlattım o da bana hikayeleştirdi Gri bulutlar İstanbul'un semalarını kaplamış, hafif bir yağmurun habercisi gibi duruyordu. Aracım, 2012 model Citroën C3 1.4 VTi, sabahın erken saatlerinde Çekmeköy'den hareket etti. Yolum uzun, hedeflerim ise belliydi: Şile, Riva, Cumhuriyet Köyü ve sonrasında eve dönüş. İlk durağım Riva'ydı. Otobanda 140 km/s hıza kadar çıktım, motor stabil çalışıyordu. Rüzgar sesi dışında herhangi bir rahatsızlık yoktu, araç yola güvenle tutunuyordu. Cumhuriyet Köyü’ne girerken, asfaltın yerini yeşilliklerle çevrili orman yolları aldı. Düşük hızlarda süzüle süzüle yol alırken, doğanın içinde kaybolmak gibiydi. Öğle saatlerinde acıkmıştım. Polonezköy civarında biraz dolanıp Şile’nin Üvezli Köyü’ne yöneldim. Yol boyunca aracın yakıt tüketimini de test etmeyi ihmal etmedim. Rampalarda önce 4. vitesle tırmanıp 12 litre/100 km tüketim değerini gördüm. Daha sonra 5. vitese alarak denediğimde, tüketim 8-9 litreye kadar düştü. Motorun yüksek devirlerde nasıl çalıştığını anlamak için güzel bir fırsattı. Üvezli Köyü’nde gözleme keyfi yaptıktan sonra, Şile merkeze doğru sürdüm. Ama beklenmedik bir şey oldu: Trafik! Dur-kalklarla geçen sıkışık dakikalar boyunca, aracın otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı adeta beni zorluyordu. Hemen manuel moda geçerek vitesleri kendim değiştirmeye başladım, böylece daha rahat ilerleyebildim. Derken, yağmur başladı. Birden kaputtan yükselen buharı fark ettim ve yüreğim ağzıma geldi! Daha önce üç defa radyatör alt tıpasının patlamasıyla uğraşmıştım. Neyse ki bu sefer bir sorun yoktu, sadece sıcak motorun üzerine düşen yağmur damlaları buharlaşıyordu. Şile’de balık yiyip çayımızı içtikten sonra, eve dönüş vakti gelmişti. Trafikten kaçmak için dik bir rampayı kullanarak sahilden çıktım. 80 km/s hız sabitleyerek yumuşak bir sürüşle yol aldım. Yakıt tüketimi yolculuğun sonunda 6.4 litre olarak göründü, ki bu uzun bir gezi için gayet makul bir değerdi. Eve vardığımda motorum sağ salim çalışıyordu, radyatörüm de patlamamıştı! Uzun bir yolculuk, bolca test ve keyifli anılar… C3’üm, hem sıkışık trafikte hem de otobanda, yeri geldiğinde beni zorlamış olsa da, sonunda beni güvenle eve getirdi. Bir sonraki macerada görüşmek üzere! Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 31 Mart Paylaş 31 Mart Ali hocam zorlasaniz siz daha iyisini yazarsınız. Sadece giriş süslü olmuş gerisi sarmadı. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 31 Mart Paylaş 31 Mart Ali Darbaz yazdı: Hatırlayan çıkar mı E270 Cdi ile İstanbul'dan Bolu'ya gelip Jeep ve Land Rover ile arazi gezisi yaptıktan sonra mangala çöküp tekrar E270 in arka sağ koltuğunda eve döndüğüm günler, hey gidi günler hey 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Nisan Yazar Paylaş 1 Nisan Eşimin kız arkadaşı bana incelemem için arabasını getirdi. İnceleme yapayımmı . Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Nisan Yazar Paylaş 1 Nisan Çağlar Bayur yazdı: rakipsiz seçenek Yürüyenin performası güzel ama şekli çok çirkin bana hiç hitap etmiyor tasarımı. Ama direksiyonda kulakcıklı 6 ileri tork konverterli şanzımanı çok güzel . Sürerken kamyonet sürüyormuşum gibi hissetirmedi. çok büyük ve şekilsiz olması bena itici geldi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan Paylaş 1 Nisan Ali Darbaz yazdı: çok büyük AegeA dan ve Gruze dan ufak olup daha çok hacim sunmasının başarısı mühendisliklten geçiyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Nisan Yazar Paylaş 1 Nisan Çağlar Bayur yazdı: AegeA dan ve Gruze dan ufak olup daha çok hacim sunmasının başarısı mühendisliklten geçiyor. Neresi tasarım bunun hocam , biri ilk okul çocuğuna karerlerden raba yap demiş. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts