Ali Darbaz 29 Nisan Yazar Paylaş 29 Nisan Hadi biraz daha detaya inelim ve termostat sistemini inceleyelim. Arabada elektrik kontrollü bir termostat var. Elektrik ile motorun yüküne göre açılıyor. Motor yağı sıcaklığına bakarak yağın debisini ayarlayan aşağıdaki vanada yağ pompası tarafında bulunuyor. Yağ pompası tam olarak şöyle bir parça. Fişin girdiği yer yağ pompasının elektronik vanası , yani yukarda resmini paylaştığım parça. Bu vana sayesinde çok önemli bir sorunu ortadan kaldırmışlar. Yağ basıncını istedikleri basınc aralığında tuttabiliyorlar. Malum A16xer (cruze motoru) yağ sıcaklığı arttıkca yağ basıncı 1 barın altına düşüyor. Aşağidaki tablo motorun minimum ve maksimum yağ basıncı verileri. 5.2. EP3C - EP6C - EP6CB tipi motorlar Motor devri Basınç RÖLANTI 1,7 ± 0,3 bar 1000 dev/dak 1,8 ± 0,3 bar 2000 dev/dak 2 ± 0,3 bar 3000 dev/dak 2,6 ± 0,3 bar 4000 dev/dak 3,5 ± 0,3 bar Yağ basıncı sayesinde değişken subab zamanlamasını kontrol eden vvt varyatörler için gerekli. Neyseki Emme subabı Stroke sistemi elektrikle çalışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Elektrikle çalışan supap zamanlaması daha mı iyi? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Nisan Yazar Paylaş 29 Nisan Tansu Kalafatoğlu yazdı: Elektrikle çalışan supap zamanlaması daha mı iyi? Yağın basıncı ile çalışmasıda ne biliyim, basınc aratacakda zamanlamayı yapacakda , sıcak yağın ayrı soğuk yağın ayrı vizikotesi varda var. Ver ceyranı kaçta istiyorsan orda kalsın . Bence en güzel çalışma ceyran. Yağ gibi pis bişeyi heryere sokmamak lazım. Buda arabanın Sensor füzyonu.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Nisan Paylaş 29 Nisan Ali Darbaz yazdı: 5.2. EP3C - EP6C - EP6CB tipi motorlar Motor devri Basınç RÖLANTI 1,7 ± 0,3 bar 1000 dev/dak 1,8 ± 0,3 bar 2000 dev/dak 2 ± 0,3 bar 3000 dev/dak 2,6 ± 0,3 bar 4000 dev/dak 3,5 ± 0,3 bar her motorda devire bağlı olarak artan yağ basıncı verisi bu? ladada da benzer veri vardır ? Ali Darbaz yazdı: Malum A16xer (cruze motoru) yağ sıcaklığı arttıkca yağ basıncı 1 barın altına düşüyor sahte yağdır o nasıl oluyor? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Nisan Yazar Paylaş 29 Nisan 5 yıllık giriş gelişme sonuc. Burdaki 4 araba duruyor, Cross iş ile İ10 Evin peşinatı ile gitmiş oldu. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Ben bu Citroen aracımın geçmişde türkiyede satılırken Online Broşürüne ulaşamadım. Confor paketinde neler varmış opsiyon listesine ulaşmak istiyorum. Bunu nerden bulurum. Mesela bu Uk satılırken yayınlanmış bröşürü . Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Arabanın Fransızca börüşünde Confort paket var. Ve ne yazikki bu paket açıklamaları doğru ise aracımda esp yok Bu Fransız dökümanın Türkçeleştirilmiş hali. Confort pakette hız sabitleyici denmiş ama yok öyle bir donanım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs İnternetin dibini sıyırarak çok eski bir bir citroen bayisinin özel web sayfasında 2012 Citroen aracımın E-brolürünü bulmayı başardım. Bakalım neler var mış. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Ali Bey hayırlı olsun. 2012 ve sonrasında ESP Avrupada zorunlu hale geldi diye biliyorum. Olması lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs her ülke satış departmanı paket içeriğini piyasa şartlarına göre kendisi belirler, romanyada arka camı manuel ghia gibi donanım vardı, crusie controllü trend ler var hamburgta vs. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Emre Şimşek yazdı: Ali Bey hayırlı olsun. 2012 ve sonrasında ESP Avrupada zorunlu hale geldi diye biliyorum. Olması lazım. Malesef sadece 1.4 Hdi paketlerde Esp ve Hilholder var. Bunun en büyük sebebi mühtemelen 1.4 vti motordaki fren Vacuum pompası nedeniyle olabilir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs ESP Avrupa'da standarttı o yıllarda, bizde daha sonra standart oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Ali Darbaz yazdı: 1.4 Hdi paketlerde Esp ve Hilholder var. Bunun en büyük sebebi mühtemelen 1.4 vti motordaki fren Vacuum pompası nedeniyle olabilir. o değil de, esp yi vakuma nerden bağladın kamuoyu merak içinde? 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: o değil de, esp yi vakuma nerden bağladın kamuoyu merak içinde? Abi 1.4 vti motorda Breake vacuum pom diye bir parça var. Hdi da bu yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Ali Darbaz yazdı: Hdi da bu yok hdi vakumu emme manfoldundan mı alıyor ? sen bir daha bir bak Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs 2011 yılına ait arabamın sayfası böyle görünüyormuş. Çağlar Bayur yazdı: hdi vakumu emme manfoldundan mı alıyor ? sen bir daha bir bak Hayır Egzantrik milinin ucuna bir adet pompa bağlı. Şöyle bişey ve çok sakat bir parça. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Fiyata bak ya Arabanın donanım listesi. YENI C3 1.4i CONFORT Donanım Teknik Özellikler GÜVENLİK ABS fren sistemi EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı) EBA (Acil fren destek sistemi) Sürücü ve yolcu hava yastıkları Yan hava yastıkları Perde hava yastıkları Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi Tüm koltuklarda 3 noktada sabitlenen emniyet kemerleri Ani frenlemede otomatik yanan flaşörler Immobilizer Arka koltuklarda Isofix çocuk koltuğu bağlantıları Hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi Sürücü kemer ikaz sesli uyarı sistemi Ön yolcu için kemer ikaz sesli uyarı sistemi Elektrikli çocuk kilidi KONFOR VE İÇ DONANIM Yol bilgisayarı Otomatik yanan farlar Yağmur sensörü Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrik destekli direksiyon Deri direksiyon simidi Manuel klima Otomatik klima PP* Dış sıcaklık göstergesi Araç parfüm sistemi Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu Yükseklik ayarlı yolcu koltuğu Direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 Çalar Müzik sistemi hoparlör adedi 6 MP3 çalar bağlantı soketi USB bağlantı noktası Bluetooth (Telefon Kiti) Uzaktan kumandalı merkezi kilit Elektrikli ön camlar Elektrik kumandalı arka camlar Elektrik kumandalı yan aynalar Katlanabilir ısıtmalı yan aynalar Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası Ön kol dayama Yükseklik ayarlı ön ve arka koltuk kafalıkları Ön bölümde güç soketi (12 Volt) 2/3 - 1/3 katlanabilen arka koltuk Ön ve arka kapılarda eşya saklama cepleri Bagaj aydınlatması Mat gri ön panel ve kapı tutamakları LED ambiyans aydınlatma DIŞ DONANIM Jantlar 15 " Alüminyum alaşımlı jantlar PP* Ön sis farları Yan cam altlarında krom çıta ve krom yan ayna ayakları Krom çerçeveli ön alt ızgara ve bagajda krom çıta Kapı kolları Gövde Rengi Panoramik ön cam - ''Zenith'' Karartılmış arka camlar Metalik boya PP* : Opsiyonel olarak sunulan Plus Paketi içerisinde alüminyum alaşımlı jant ve otomatik klima bulunmaktadır. Var Yok Opsiyonel Görüş Paketi Basic Paket Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Çağlar Bayur yazdı: hdi vakumu emme manfoldundan mı alıyor ? sen bir daha bir bak Hava sıcakken Mazda’yı ilk çalıştırdığımda ileri geri park yerinden çıkarken kaza yapma ihtimalim yüksekti. Frene tüm gücümle bassam bile duramama tehlikesi yaşatıyordu. Citroen c3’e ekstra vakum pompası koyduğuna emin miyiz? E-tsi’da bile frene basınca motor çalışır. Sırf vakum için. VW koyamamış mı? toyota hibritte fren tertibatı komple elektrikli mesela. Frene basınca motor çalışmaz. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Bu kadar hafif kusurla bu seneki muayeneden gecermiyiz. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs (düzenlendi) Bak hele şimdi , benim fren vacum pompası , direk fren servosuna bağlanıyor. Başkada elektrikli bişey yok. Tüm şablon böyle Arabanın Servis yazılımında ESP sistemi için bir sürü detay var. İyice inceleyip bende ne var ne eksik bakıp görmek lazım. Belki tamamen yazılımsal bişeydir. 1 Mayıs tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 1 Mayıs Paylaş 1 Mayıs Ali Darbaz yazdı: Bak hele şimdi , benim fren vacum pompası , direk fren servosuna bağlanıyor. Başkada elektrikli bişey yok. Tüm şablon böyle Arabanın Servis yazılımında ESP sistemi için bir sürü detay var. İyice inceleyip bende ne var ne eksik bakıp görmek lazım. Belki tamamen yazılımsal bişeydir. benzinlilerde mekanik veya elektrikli vakum pompası olmamalı diye biliyorum. Dizelde olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Tansu Kalafatoğlu yazdı: benzinlilerde mekanik veya elektrikli vakum pompası olmamalı diye biliyorum. Dizelde olabilir. Kaputu açtım baktım böyle kocaman değişik bir parça hemen göze çarpıyor ilk defa bu arabada gördüm Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Mayıs Yazar Paylaş 1 Mayıs Olaylar olaylar.. Bu videoda N13 170 beygirlik motor var. Arabanın Eco pro modundan daha fazla yağ eksilttiğini söylüyor. Motorun 110 derecede çalıştığını belirtiyor. Hatırlatmadan olamaz, N13 motoru bir PSA EP6DTS motorudur. Yani bizim Ep3c motorunun çift scroll turbo ve 1,6 stroke krank mili sahip olan versiyonu. Motor kaputunu açınca gayet Prince motoru olduğu belli oluyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts