İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Hadi biraz daha detaya inelim ve termostat sistemini inceleyelim. 

Arabada elektrik kontrollü bir termostat var. Elektrik ile motorun yüküne göre açılıyor. Motor yağı sıcaklığına bakarak yağın debisini ayarlayan aşağıdaki vanada yağ pompası tarafında bulunuyor. 

 

1318481774_Ekrangrnts2024-04-29212343.png.e4aa53b4ecdd395d516f476c6d28f305.png

 

Yağ pompası tam olarak şöyle bir parça. Fişin girdiği yer yağ pompasının elektronik vanası , yani yukarda resmini paylaştığım parça. V7-647-376-80-1.jpg.2b09f34be0c7e5080bdde0068bf83805.jpg

 

Bu vana sayesinde çok önemli bir sorunu ortadan kaldırmışlar. Yağ basıncını istedikleri basınc aralığında tuttabiliyorlar. Malum A16xer (cruze motoru) yağ sıcaklığı arttıkca yağ basıncı 1 barın altına düşüyor. Aşağidaki tablo motorun minimum ve maksimum yağ basıncı verileri. 

 

5.2. EP3C - EP6C - EP6CB tipi motorlar
Motor devri Basınç
RÖLANTI 1,7 ± 0,3 bar
1000 dev/dak 1,8 ± 0,3 bar
2000 dev/dak 2 ± 0,3 bar
3000 dev/dak 2,6 ± 0,3 bar
4000 dev/dak 3,5 ± 0,3 bar

 

Yağ basıncı sayesinde değişken subab zamanlamasını kontrol eden vvt varyatörler için gerekli. 

product_1549977966.jpg.0178a0d40b3063811adc5afcf494ef88.jpg

 

 

Neyseki Emme subabı Stroke sistemi elektrikle çalışıyor. 

 

b1eb01wd.jpg.ab08cecc3628f9bd6d4777583dd79baf.jpg

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Elektrikle çalışan supap zamanlaması daha mı iyi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Elektrikle çalışan supap zamanlaması daha mı iyi?

 

Yağın basıncı ile çalışmasıda ne biliyim, basınc aratacakda zamanlamayı yapacakda , sıcak yağın ayrı soğuk yağın ayrı vizikotesi varda var. Ver ceyranı kaçta istiyorsan orda kalsın . Bence en güzel çalışma ceyran. Yağ gibi pis bişeyi heryere sokmamak lazım. 

Buda arabanın Sensor füzyonu.. 

 

image.png.eac6d8c2ec6594a98da0a7c3c4efb89f.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:
5.2. EP3C - EP6C - EP6CB tipi motorlar
Motor devri Basınç
RÖLANTI 1,7 ± 0,3 bar
1000 dev/dak 1,8 ± 0,3 bar
2000 dev/dak 2 ± 0,3 bar
3000 dev/dak 2,6 ± 0,3 bar
4000 dev/dak 3,5 ± 0,3 bar

 

her motorda devire bağlı olarak artan yağ basıncı verisi bu? ladada da benzer veri vardır ?

Ali Darbaz yazdı:

Malum A16xer (cruze motoru) yağ sıcaklığı arttıkca yağ basıncı 1 barın altına düşüyor

sahte yağdır o nasıl oluyor?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

5 yıllık giriş gelişme sonuc. Burdaki 4 araba duruyor, Cross iş ile İ10 Evin peşinatı ile gitmiş oldu. 

 


IMG_20191116_114115_Original.jpeg.dc80de88e4357406c9f0b7557baf3f26.jpegIMG20200620204858_Original.jpeg.785c4f7a99645552ea645eb686c40fec.jpegIMG_5773_Original.jpeg.67105b2ca7aff966b8cef15556485c9e.jpegIMG_4867_Original.jpeg.600c4d2c1e2f8acabf524f10af6baf55.jpegIMG_1500_Original.jpeg.ee6719360eaae30c11d40ce4efa5a4ac.jpegIMG_3903_Original.jpeg.810969a3df9c76e19e20dae593607454.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben bu Citroen aracımın geçmişde türkiyede satılırken Online Broşürüne ulaşamadım. Confor paketinde neler varmış opsiyon listesine ulaşmak istiyorum. 

Bunu nerden bulurum. 

Mesela bu Uk satılırken yayınlanmış bröşürü . 

 

image.png.fe9bcb706434655500c41eb6f9ff5798.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın Fransızca börüşünde Confort paket var. Ve ne yazikki bu paket açıklamaları doğru ise aracımda esp yok :D

 

image.png.c7ae1fedd4c8117d1760bc3f1b491046.pngimage.png.d82ccfca3ca2be1f608a1575103c9c3a.png

Bu Fransız dökümanın Türkçeleştirilmiş hali. Confort pakette hız sabitleyici denmiş ama yok öyle bir donanım. 

 

 

 

türkçe.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

 

İnternetin dibini sıyırarak çok eski bir bir citroen bayisinin özel web sayfasında 2012 Citroen aracımın E-brolürünü bulmayı başardım. Bakalım neler var mış. 

 

 

image.png.96388576cd323298b0d67d045d52764b.png

 

 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ali Bey hayırlı olsun.

2012 ve sonrasında ESP Avrupada zorunlu hale geldi diye biliyorum. Olması lazım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her ülke satış departmanı paket içeriğini piyasa şartlarına göre kendisi belirler, romanyada arka camı manuel ghia gibi donanım vardı, crusie controllü trend ler var hamburgta vs.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emre Şimşek yazdı:

Ali Bey hayırlı olsun.

2012 ve sonrasında ESP Avrupada zorunlu hale geldi diye biliyorum. Olması lazım.

 

Malesef sadece 1.4 Hdi paketlerde Esp ve Hilholder var. Bunun en büyük sebebi mühtemelen 1.4 vti motordaki fren Vacuum pompası nedeniyle olabilir. 

 

image.png.930fc143ba7ec12154fd1ec700ba6789.png

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

ESP Avrupa'da standarttı o yıllarda, bizde daha sonra standart oldu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

1.4 Hdi paketlerde Esp ve Hilholder var. Bunun en büyük sebebi mühtemelen 1.4 vti motordaki fren Vacuum pompası nedeniyle olabilir. 

o değil de, esp yi vakuma nerden bağladın kamuoyu merak içinde?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

o değil de, esp yi vakuma nerden bağladın kamuoyu merak içinde?

 

Abi 1.4 vti motorda Breake vacuum pom diye bir parça var. Hdi da bu yok :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Hdi da bu yok

hdi vakumu emme manfoldundan mı alıyor ? sen bir daha bir bak

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

2011 yılına ait arabamın sayfası böyle görünüyormuş. 

 

image.png.abc122bd19a9049bbd35978e1ac78522.png

Çağlar Bayur yazdı:

hdi vakumu emme manfoldundan mı alıyor ? sen bir daha bir bak

 

Hayır Egzantrik milinin ucuna bir adet pompa bağlı. Şöyle bişey ve çok sakat bir parça. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Fiyata bak ya :( 

 

image.png.9d930a2c0a1784dd55e13e13f6b5d2bc.png

Arabanın donanım listesi. 

 

YENI C3 1.4i CONFORT

GÜVENLİK  
ABS fren sistemi check.gif
EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı) check.gif
EBA (Acil fren destek sistemi) check.gif
Sürücü ve yolcu hava yastıkları check.gif
Yan hava yastıkları check.gif
Perde hava yastıkları uncheck.gif
Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi check.gif
Tüm koltuklarda 3 noktada sabitlenen emniyet kemerleri check.gif
Ani frenlemede otomatik yanan flaşörler check.gif
Immobilizer check.gif
Arka koltuklarda Isofix çocuk koltuğu bağlantıları check.gif
Hareket halinde kapıların otomatik kilitlenmesi check.gif
Sürücü kemer ikaz sesli uyarı sistemi check.gif
Ön yolcu için kemer ikaz sesli uyarı sistemi uncheck.gif
Elektrikli çocuk kilidi uncheck.gif
KONFOR VE İÇ DONANIM  
Yol bilgisayarı check.gif
Otomatik yanan farlar uncheck.gif
Yağmur sensörü uncheck.gif
Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı uncheck.gif
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrik destekli direksiyon check.gif
Deri direksiyon simidi uncheck.gif
Manuel klima check.gif
Otomatik klima PP*
Dış sıcaklık göstergesi check.gif
Araç parfüm sistemi check.gif
Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu check.gif
Yükseklik ayarlı yolcu koltuğu uncheck.gif
Direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 Çalar check.gif
Müzik sistemi hoparlör adedi 6
MP3 çalar bağlantı soketi check.gif
USB bağlantı noktası uncheck.gif
Bluetooth (Telefon Kiti) uncheck.gif
Uzaktan kumandalı merkezi kilit check.gif
Elektrikli ön camlar check.gif
Elektrik kumandalı arka camlar uncheck.gif
Elektrik kumandalı yan aynalar check.gif
Katlanabilir ısıtmalı yan aynalar uncheck.gif
Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası uncheck.gif
Ön kol dayama uncheck.gif
Yükseklik ayarlı ön ve arka koltuk kafalıkları check.gif
Ön bölümde güç soketi (12 Volt) check.gif
2/3 - 1/3 katlanabilen arka koltuk check.gif
Ön ve arka kapılarda eşya saklama cepleri check.gif
Bagaj aydınlatması check.gif
Mat gri ön panel ve kapı tutamakları uncheck.gif
LED ambiyans aydınlatma uncheck.gif
DIŞ DONANIM  
Jantlar 15 "
Alüminyum alaşımlı jantlar PP*
Ön sis farları check.gif
Yan cam altlarında krom çıta ve krom yan ayna ayakları check.gif
Krom çerçeveli ön alt ızgara ve bagajda krom çıta uncheck.gif
Kapı kolları Gövde Rengi
Panoramik ön cam - ''Zenith'' uncheck.gif
Karartılmış arka camlar check.gif
Metalik boya optional.gif
   
PP* : Opsiyonel olarak sunulan Plus Paketi içerisinde alüminyum alaşımlı jant ve otomatik klima bulunmaktadır. 
check.gif  Var   uncheck.gif  Yok   optional.gif  Opsiyonel   gorus.gif  Görüş Paketi   bp.gif  Basic Paket  
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hdi vakumu emme manfoldundan mı alıyor ? sen bir daha bir bak


Hava sıcakken Mazda’yı ilk çalıştırdığımda ileri geri park yerinden çıkarken kaza yapma ihtimalim yüksekti. Frene tüm gücümle bassam bile duramama tehlikesi yaşatıyordu. 
 

Citroen c3’e ekstra vakum pompası koyduğuna emin miyiz? E-tsi’da bile frene basınca motor çalışır. Sırf vakum için. VW koyamamış mı? 
 

toyota hibritte fren tertibatı komple elektrikli mesela. Frene basınca motor çalışmaz. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu kadar hafif kusurla bu seneki muayeneden gecermiyiz. 

 

image.png.2cfdc34662f1369d2a438eb961374ebe.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bak hele şimdi , benim fren vacum pompası , direk fren servosuna bağlanıyor. Başkada elektrikli bişey yok. Tüm şablon böyle 

 

image.png.19d8cd0898457e625b73d699770b3a73.pngimage.png.4642dc4b3e2839ef30ff28b748b21cdf.pngimage.png.97a31ed855c6cf19e1114692d2a3ba3c.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Arabanın Servis yazılımında ESP sistemi için bir sürü detay var. İyice inceleyip bende ne var ne eksik bakıp görmek lazım. Belki tamamen yazılımsal bişeydir. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bak hele şimdi , benim fren vacum pompası , direk fren servosuna bağlanıyor. Başkada elektrikli bişey yok. Tüm şablon böyle 

 

image.png.19d8cd0898457e625b73d699770b3a73.pngimage.png.4642dc4b3e2839ef30ff28b748b21cdf.pngimage.png.97a31ed855c6cf19e1114692d2a3ba3c.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Arabanın Servis yazılımında ESP sistemi için bir sürü detay var. İyice inceleyip bende ne var ne eksik bakıp görmek lazım. Belki tamamen yazılımsal bişeydir. 


benzinlilerde mekanik veya elektrikli vakum pompası olmamalı diye biliyorum. Dizelde olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


benzinlilerde mekanik veya elektrikli vakum pompası olmamalı diye biliyorum. Dizelde olabilir. 


Kaputu açtım baktım böyle kocaman değişik bir parça hemen göze çarpıyor ilk defa bu arabada gördüm

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Olaylar olaylar.. Bu videoda N13 170 beygirlik motor var. Arabanın Eco pro modundan daha fazla yağ eksilttiğini söylüyor. Motorun 110 derecede çalıştığını belirtiyor. 

Hatırlatmadan olamaz, N13 motoru bir PSA EP6DTS motorudur. Yani bizim Ep3c motorunun çift scroll turbo ve 1,6 stroke krank mili sahip olan versiyonu. Motor kaputunu açınca gayet Prince motoru olduğu belli oluyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...