İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

adamlar dünyanın sonunu getirir de umrlarında olmaz, coğrafya değişik gidip yerinde incelemeli


100 bin ruble sandık motor var. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ruble burda çok konvertibil değil ama uyandirayim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ruble burda çok konvertibil değil ama uyandirayim

 

Son yapılan paylaşımlarda hep türk ürünleri göze çarpıyor. İnci akü, Mutlu akü, Kale radyatör, bsg takozlar. Adamlar tüm yedek parçaları Türkiyeden almaya başlamışlar. Bir bakımı 8000 rübleye yani 3200 liraya yapıyorlar. Ben 8000 rubleye anca yağ ve filtreyi alabiliyorum.. 

 

Çoğu Rus seyehatlerinde Yağ tüketimlerinide paylaşıyor. Standar hale getirmişler. C3 Picasso 1.6 ep4c motorlu. 5338 km yolda 1.1 litre motor yağı yakmış. 

 

https://www.drive2.ru/l/568322443186274418/

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Avrupa'dan mal çekemediğindendir o işler,

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

yani 3200 liraya yapıyorlar. Ben 8000 rubleye anca yağ ve filtreyi alabiliyorum.. 

sen de gaz elektrik kira ödeme 2300e bile alırsın

Ali Darbaz yazdı:

100 bin ruble s

1 ruble ile yakalanırsan bile sıkıntı olacak yasaklar var dünyada, neler oluyor neler bir bilsen

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

citroenceçile mi diyor bu program

umarım telifi ödemeye paran var?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

citroenceçile mi diyor bu program

umarım telifi ödemeye paran var?

Konu gizleme var mı forumda harbiden ciddiyim ne zaman girsem bu konu en üstte ve elle tutulacak birşey de yok. 112 sayfadır yap konuşuluyor. Neyse saygı duyuyorum da görmemenin yolu var mı?

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

müzik ruhun gidasıdır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Adam rusyada aşağidaki işlemler için 99300 ruble vermiş l vermiş. 

 

 

Bu kur üzerinden, masrafları Türk Lirası cinsinden aşağıdaki gibi hesaplayabiliriz:

Değiştirilen Parçalar ve Maliyetler

Parça Parça Kodu Fiyat (RUB) Fiyat (TL)
Supap Keçeleri (MŞK) 1628922080 2000 740 TL
Eksantrik Mili Cıvataları (2 adet) 080677 150 55,5 TL
Külbütör Kapağı Contası 0249F4 1300 481 TL
Eksantrik Mili Keçesi (4 adet) 080739 1400 518 TL
V-Kayışı 5750RG 600 222 TL
Silindir Kapak Contası 0209EW 1500 555 TL
Emme Manifoldu Contası 0348T4 800 296 TL
Egzoz Manifoldu Contası 1723CH 1500 555 TL
Silindir Kapak Cıvataları 0204C1 2100 777 TL
Triger Zinciri 0816J2 6500 2405 TL
Vakum Pompası Contası 455623 300 111 TL
Yağ Seviye Sensörü 1131G2 1200 444 TL
Emme Supabı (8 adet) 0948F9 3100 1147 TL
Egzoz Supabı (8 adet) 0949F6 3500 1295 TL
Supap Kılavuzu (8 adet) G11524 1200 444 TL
Supap Kılavuzu (8 adet) G11526 1200 444 TL
Termostat Sensör Contası 1338G5 50 18,5 TL
Termostat Gövde Contası 134088 250 92,5 TL
Su Kanalı O-Ringi 134089 150 55,5 TL
Motor Yağı (INEO ECS 5W30 - 1L) - 700 259 TL
Antifriz (5L, Kırmızı) - 1000 370 TL
Arka Fren Balataları (FCR210501) - 600 222 TL
Toplam Parça Masrafı:   31.100 11.507 TL

İşçilik Maliyetleri

İşlem Fiyat (RUB) Fiyat (TL)
Supap yuvalarının imalatı ve montajı, supap kılavuz değişimi, GÇB yüzey işleme 30.000 11.100 TL
Silindir kapağı sökme & montaj 15.000 5.550 TL
Silindir kapağı demontaj & montaj 22.000 8.140 TL
Arka fren balata değişimi 1.200 444 TL
Toplam İşçilik Masrafı: 68.200 25.234 TL

Genel Toplam: 99.300 RUB = 36.741 TL

Lütfen unutmayın, döviz kurları sürekli değişmektedir. Bu hesaplamalar, belirtilen kur üzerinden yaklaşık değerlerdir ve güncel kurlara göre farklılık gösterebilir.

 

Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf

Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf Citroen C3 Picasso'nun seyir defterindeki fotoğraf

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

işçilik çok yükzek kazıklanmış

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Yani yaklaşık 25 bin liraya yağ eksiltmeyi önlüyoruz. Kaç km sonra yenileyecek bu durum?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

işçilik çok yükzek kazıklanmış


Türkiyede Subab yuvası düşen n13 veya psa motoru duydunmu ? Rusyada sık sık subab yuvası düşen citroen pejo araba hikayesi okuyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Oğuzkan Işık yazdı:

Yani yaklaşık 25 bin liraya yağ eksiltmeyi önlüyoruz. Kaç km sonra yenileyecek bu durum?


İlgili kişi ile görüştüm. Onarımdan önce 190000 kmde olan araba 1000 kmde / 500 ml yağ yakıyormuş. Onarım sonrası 

araba şu an 300.000 kmde bana verdiği cevap aşağıda. 
 

 

 

IMG_9365.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


Türkiyede Subab yuvası düşen n13 veya psa motoru duydunmu ? Rusyada sık sık subab yuvası düşen citroen pejo araba hikayesi okuyorum. 

yogh tanıdıklar hiç öyle motorlar almadı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

yogh tanıdıklar hiç öyle motorlar almadı

 

Türkiyede böyle bir arızaya sahip araç hiç duymadım. Aratıncada çikmiyor. 

 

Rusların ikliminden olsa gerek subab yuvaları düşüyor arabaların. 

 

 

remont-gbc-ep6-1.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o düşenler önceden çakılmış olan da olabilir rusa güvenme

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yuh Karbon birikim sorunu yaşayan bir ep6

 

Вот так выглядили отверстия выпуска при пробеге в 114000 км. Жор масла доходил до 500-700 грамм на 1000 км, зависело от манеры езды. — Peugeot 308 (1G)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ne deliği bu egzos mu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ne deliği bu egzos mu

 

Egzos evet. 

Buda benimkisi. 

 

 

IMG_20241109_110319.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Çağlar Bayur bu motor hararet yaparsa pistonun geometrisi bozuluyormuş. o şekildede yağ yakmaya başlarmış.  o duruma düşersek sandık motor  tek yolu. 

 

Ama yağ yakmasının sebeb %90 bu subab valflerinin genişlemesi 

 

Peugeot 408'in seyir defterindeki fotoğraf

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Egzos evet. 

ilk fotodaki araç uzun süre ya bozuk enjektör ya segman ile sürülmüş olailir segman ise katkda konarak işi berbat etmiş olabilir iyi bir rus ustası bunu daha iyi yapacaktır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ilk fotodaki araç uzun süre ya bozuk enjektör ya segman ile sürülmüş olailir segman ise katkda konarak işi berbat etmiş olabilir iyi bir rus ustası bunu daha iyi yapacaktır

 

Bmw f30 tayfası, türkiyede enjektörleri temizlemek için bu ürünü kullanıyor. adamın arabsı sarsıntılı çalışıyordu bunu kullandı araba düzeldi. https://www.liquimolyturkey.com/enjektor-temizleyici-benzin-300-ml-5110

 

benim arabada, avans vurma olsun, tekleme patlama filan hiç bişey yok. gaza basınca gidiyor. gazdan çekincede iyi kompresyon freni yapıyor. sence bunu bende kullanıyımmı. 

Ayrıca ruslar arabanın içindeki bosch bujilerin dandik olduğunu. 5960L5 kodlu buji ile değiştirin demiş. (tph bujisi) araba daha gürültülü çalışıyormuş ama neden onu anlayamadım. fabrikadan takılan bujiler daha sesiz çalışması için yapılmış. 3000 deviri geçmeyenler için ve daha sesiz gitmesi için. Bana mantıklı bir açıklama gelmedi. varmı böyle şeylerr arşivinde. buji ile motorun sesi değişirmiki. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

@Çağlar Bayur abi hep Google dan gelen ruzlara not diye diye adamlar buradan kaç gram yağ yaktığını hesaplamayı öğrenmiş. Atayizler bunu açıklasın.

IMG_9365.png

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...