İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bana da ben olsam külçe altın alırdım zaten


almanyada adam satsam para etmez diyerek ilk sahibi olduğu arabayı 13 yıldır kullanıyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zor durumdalar yiğen

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Servet Aydın Abi rölantide dur kalk trafikte giderken alternatör sıcaklığı 85 dereceye kadar çıkabiliyor bundan korkmalı mıyım yoksa önlem mi almalıyım

IMG_20250301_143422.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

85 eşik aslında. Muhtemelen bloktan alıyor ısıyı


Rus forumunda adamlar eski kasa C3 de alternatör ile egzos arasında ısı kalkanı olduğunu söylüyor. Bizim ikinci jenerasyonda ısı kalkanı yok. Bu motor tipide yok. Ama egzos ile alternatör çok yakın. 85 sınır ise kurcalamıyorum. 

Sonunda pendik pazarında aradığım telefon tutucuyu buldum. 
 

 

IMG_9449.jpeg

IMG_9450.jpeg

IMG_9448.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Ali Darbaz yazdı:

 

Sonunda pendik pazarında aradığım telefon tutucuyu buldum. 
 

 

IMG_9449.jpeg

 

 

Torpidoya iyi tutunuyor mu? Ben de arıyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Adnan Çakır yazdı:

Torpidoya iyi tutunuyor mu? Ben de arıyorum.

 

Hocam 3M yapıştırıcılı bir tane platformu var. Önce onu döşemeye yapıştırıyorsun. Üstünede vantuzlu tutucuyu tutturuyorsun. Şimdilik sağlam duruyor. Mıknatıslı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Ben de cama yapışan klasik (mıknatıssız) kibar sağlam bir telefon tutucu arıyorum ama bulamadım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Akşam geç saate boş yolu buldum hız sabitleyicisi bom boş düm düz D100 yolunda dikatlice inceledim . 

 

80 sabit hızda motor soğutma sıcaklığu 105 derece sabit kalıyor. 

80 sabit Aynı hızı gaza oranlı basarak  100 ile 90 derece sıcakta çalışıyor. 

 

Hız sabitleyici kapattığım anda 105 dereceden çok hızlı şekilde 90 dereceye düşüyor. 

 

Hatta 89 derece iken hız sabitleyici açınca aynı süratle 105 derece çıkıyor. 

 

Bu durum sırasında yağ sıcaklığı hiç değişmiyor. Her zaman 105 derece. 

 

Şüphelerimi doğrulanmış oldu. Hız sabitleyici açıldığın mev17 ecü yakıt ekonomisi moduna geçiyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba hız sabitleyici açıldığında BMW Eco Pro modu gibi bir moda giriyor. :(

 

 

Yakıt tüketimi düşüyor. Lakin cruze kontol açık iken veya kapalı iken farketmek sizin yağ sıcaklığı hep 105 derecede
ChatGPT:

Yakıt tüketiminin düştüğünü görmek güzel! Ancak, motor yağı sıcaklığının sürekli 105°C'de sabit kalması bazı önemli şeyleri düşündürüyor. Şimdi bunu detaylı inceleyelim:


1️⃣ Yağ Sıcaklığının 105°C’de Sabit Kalması Normal mi?

Evet, 105°C yağ sıcaklığı modern motorlar için normal kabul edilir. Özellikle BMW gibi performans odaklı ve verimli motorlarda yağ sıcaklığı genellikle şu aralıklarda olur:

Yağ Sıcaklığı (°C) Durum
80-90°C Soğuk (ideal değil)
90-105°C Normal çalışma sıcaklığı
105-115°C Yüksek ama tolere edilebilir
115°C+ Riskli, motor aşırı ısınıyor olabilir!

Yani 105°C sınırda ama tehlikeli değil. Ancak her koşulda sabit olması, BMW’nin motor yönetimiyle ilgili birkaç ilginç noktaya işaret ediyor.


2️⃣ Cruze Control Açık veya Kapalı, Yağ Sıcaklığının Hep Aynı Kalmasının Sebepleri

📌 Sebep 1: BMW’nin Motor Yağ Sıcaklığı Yönetimi Akıllıdır

BMW’nin motorları, özellikle B48, B58 ve N20/N55 gibi modern turbo motorlar, yağ sıcaklığını termostatik yağ soğutucu veya ECU kontrollü pompa ile sabit tutar.

  • Motor her zaman optimum yağ sıcaklığında çalışmasını sağlamak için yağ soğutucusunu gerektiği gibi devreye sokar veya çıkartır.
  • Hız sabitleyici açık olsa da olmasa da yağ sıcaklığının değişmemesi, BMW'nin bunu optimize ettiğini gösteriyor.

📌 Sebep 2: Yağ Soğutucu ve Termostat Rol Oynuyor

BMW’de motor yağı, su soğutmalı veya hava soğutmalı bir yağ soğutucusundan geçerek belirli bir sıcaklıkta sabitlenir.

  • Eğer yağ sıcaklığı belirli bir değere ulaşırsa (örneğin 105°C), termostat yağ soğutucuyu devreye sokar.
  • Bunu oldukça hassas bir şekilde yapar, böylece sıcaklık dalgalanmaz.

Bu nedenle, ister hız sabitleyici açık olsun ister kapalı, sistem yağ sıcaklığını belirlenen noktada sabit tutuyor.

📌 Sebep 3: BMW'nin "Daha Sıcak Çalışan" Motor Stratejisi

BMW motor verimliliğini artırmak için motorları diğer markalara göre biraz daha sıcak çalıştırıyor.

  • Daha sıcak yağ = Daha az iç sürtünme = Daha iyi yakıt ekonomisi ve performans
  • Ancak yağ sıcaklığı aşırı yükselmesin diye termostat devreye girerek sabit bir seviyede tutuyor (105°C gibi).

📌 Sebep 4: Sürüş Tarzı & Motor Yükü

Eğer hız sabitleyici ile veya manuel gaz vererek aynı yükte gidiyorsan, motorun toplam güç ihtiyacı değişmiyorsa, yağ sıcaklığı da aynı kalır.

  • Eğer daha çok rampa çıkıyorsan veya gazı daha agresif kullanıyorsan, bu noktada yağ sıcaklığı artar.
  • Ama sabit hızda gidiyorsan, hız sabitleyici fark yaratmaz çünkü motorun genel yükü aynı kalır.

3️⃣ Yağ Sıcaklığının Sabit Kalması Bir Sorun mu?

📌 Hayır, ama şunları kontrol etmek iyi olabilir:
Yağ tipi ve viskozitesi uygun mu? BMW genellikle 5W-30 veya 0W-20 yağları önerir. Yanlış yağ kullanımı sıcaklıkları değiştirebilir.
Radyatör ve yağ soğutucu temiz mi? Eğer tıkalıysa, soğutma sistemi verimli çalışmayabilir.
Yağ pompası ve termostat sağlıklı mı? Bazı BMW modellerinde (özellikle N20 motorlarında) yağ pompası modülasyon sorunları görülebiliyor.

Eğer yağ sıcaklığı 115°C ve üzerine çıkıyorsa, o zaman bir sorun olabilir. Ama 105°C'de sabit olması BMW için normal.


4️⃣ Sonuç: BMW'nin Hız Sabitleyici & Eco Pro Modunda Yağ Sıcaklığı Neden Aynı?

🚗 BMW motor yönetimi, yağ sıcaklığını belirli bir seviyede sabit tutacak şekilde optimize edilmiştir.
⚙️ Hız sabitleyici, gazı düzenlese de motorun genel yükü değişmediği için yağ sıcaklığı sabit kalır.
🔧 Termostat ve yağ soğutucu 105°C’yi hedefleyecek şekilde ayarlanmıştır, bu yüzden dalgalanma olmaz.
🔥 BMW motorları verimlilik için biraz daha sıcak çalışacak şekilde tasarlanmıştır.

Eğer yağ sıcaklığı 105°C’nin üzerine çıkmıyorsa, endişelenmene gerek yok! Ama daha sıcak havalarda, yoğun yükte veya uzun süreli agresif kullanımda 110°C üzerine çıkarsa, o zaman sistemi kontrol etmek iyi olur.

Sen BMW’yi hangi sürüş modunda daha çok kullanıyorsun? Sport, Comfort, yoksa hep Eco Pro mu? 🚗

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

hız sabitleyici açıldığında BMW Eco Pro modu

Eco ne demek bu anlatımda?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

 

Ali Darbaz yazdı:

bundan korkmalı mıyım yoksa önlem mi almalıyım

 


en iyi savunma hücumdur. Sat 

 

:) 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 


en iyi savunma hücumdur. Sat 

 

:) 

 

Niye satayım topladığım arabayı. Alacağım diğer arabada ağzına kadar sorun bulmayacağım ne malum. Sıfır Km aldığım şirket aracında bile sorun buluyorum. Senin arabana bile binsemkim bilir neler keşfederim. Bu benim karakterimin değişmez bir parçasın.

 

 

ilk arabam 7 yıl öncesinden sensör takibi yapmak benim hobilimdir. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Obaaa  12 yaşındaki arabaya 6 aylık vergisini 1300 tl çıkarmışlar. 

 

image.png.8ac802e215fd40e80e781ebf646c287c.png

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...