İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

S harfi yok lem rusçada

Fdisk yapsak yine s var. Defrag yaparken fişi çekelim !

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın motor kaputundaki yalıtım malzemesi süreli yerinden çıkıp motorun üzerine düşüyordu . 

Söküp bagaja kaldırdım. motor sesi pek değişmedi, aynı gürültü seviyesiyle devam

 

 

IMG_9334 (1).jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Şile gezimin notunu ekliyeyim sonra unutuyorum. 

Şilede Balık yemek için yola çıktık. Şanzıman gayet güzel çalışıyor. Hız sabitleyici kullanmadım. Motor suyu sıcaklığı hareket halinde 100 derecenin altında, rampa çıkarken 87 derecelere kadar düşerken, yağ sıcaklığı 105 dereceyi çok az gördü. Genelde 100 derece civarında seyretti. Alternatör sıcaklığı 45 dereceye çıkmadı. Genelde dijital iklimlendirme sistemi otomatik 23 derece ayarlı olarak yol alındı. Manifold sıcaklığı yağmurunda etkisi ile 25 dereceyi aşmadı. 

Yolculuk boyunca hız 90 km/h süratı sadece rampa inişlerinde aşıldı. 

 

Dönüş yolunda şidetli yağmura yakalanıldı. Değerler değişmedi. Çekmeköy yol çalışmasında araç trafiğe girinde bir kaç kez 108 derece hararet görüp fan açtı. Alternatör düşük rölanti devrinde farlar, klima ve fan açması nedeniyle 40 amper elektrik ürerirken 75 derece sıcaklığa ulaştı. Bir miktar devir artınca alternatör sıcaklığı 65 dereceye kadar düştü. 

Alternatöre binen yükü azaltmak için klimayı komple kapatım. 30-35 amper üretmeye devam etti. 

Normalde ekonomik sürüş esnasında 22-27 amper arasında 35 derece sıcaklıkta çalışır. 

 

Bu konuyu araştırdım, alternatör 70 amper üretirken rölantide 90 derece çıktığı fap resimleri gördüm. Ayrıca egzost borusu ile arasına ısı kalkanı çözümleride mevcut. 

 

Durkalk trafikte kaput altı hararet yağmurlu havaya rağmen intake 56 dereceye çıktı. Daha önce yolda 80 km ike ilerken kaput altı dış sıcaklık 8 derece iken  intake sıcaklığı 25 derece civarında idi. 

 

Her gaza basılınca çalışan valvetronik valf kaldırıcıların derecesini takip ettim. Gayet hissli anlık tepkilerimi mili saniyeler içinde yerine getirdi. 

 

Şamandıra yola çıkarken 11 litre yakıt gösteriyordu. Yolculuk bitince eve vardığımda 6 litre kaldığını söyledi. Depo ise 41 litrede tabanca atınca bıraktım. . Fap programı depoyu doğru okuduğunu düşünebiliriz. Depo resmiyette 50 litre almakta. 

 

IMG_20250216_160039.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bende bir rusya gitöme hevesi başladı. Subab lastiğimide değiştirir kubinka tank muzesinide gezeriz. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bazı hevesler evde falan yüksek ses ile dile getirilmez der güney sudanlılar

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bazı hevesler evde falan yüksek ses ile dile getirilmez der güney sudanlılar

 

Sen boş ver olaya bak. Rusyanın Narçik şehrinde Torosu satan Renault bayi müdürü ile karşılaşmışlar. Arabayıda hatırlamış, 

 

 

Ben janta bayıldım

 

06eb3569_2707017092537925240's2025-1-6-20.2.636 story.jpegcdogu · 6 Ocak 2025 20:05'de

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu aralar Prens motor sahipleri yağ konusunda farkındalık kazanmış. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Sen boş ver olaya bak

onu boşversek başka bakacak olay kalmaz rusyada

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Yapay zekaya bişiler hesaplatıyorum. 

 


Sonuç: Ekstra Masraflar 🚗💸

Eğer bu tempoda 1 yıl boyunca (36.000 km) kullanırsanız, sadece bakım ve aşınan parçalar için yaklaşık 50.000 TL harcamanız gerekir:

Parça / Bakım Tahmini Değişim Süresi Maliyet (TL)
Motor Yağı + Filtreler 4 ayda bir 4.000 TL / yıl
Lastik Takımı 1.5 yılda bir 15.000 TL
Ön Fren Balataları 1 yılda bir 3.500 TL
Amortisör + Süspansiyon 2 yılda bir 10.000 TL
Baskı Balata (Şanzıman) 1.5-2 yılda bir 15.000 TL
Rot & Balans Ayarları 2 kez / yıl 2.000 TL

Toplam Yıllık Yıpranma Maliyeti: ~50.000 TL
(Aracın değer kaybı hariç!)

 

 

Tam bir yapay zekasız çıktısı. Her 30 binde baskı balata, amortisör falan değiştirsek ohoooo

 

H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Вы знаете русский язык?

 

İspiyonlarım (Evrim miydi? :p )

Ali Darbaz yazdı:

Elimde son 250 km yolun transcripti var. Düzenli olarak raporları kütüphanemde tutuyorum. Termal durumu bencmark için kullandığım rus datalarından 10 derece düşük. 
 

 

Geçer geçer :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yapay zeka değil doğal zeka olsa bu kadar kafana takma derdi. :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu kadar veriyi nereden okuyorsun Ali 

Kaput altı sıcaklığı nasıl okudun. 

Ben hangi arabanın çok ısındığını sitenin kedisinden anlıyorum. 
Hangisi daha sıcaksa onun kaputuna çıkıyor. 
 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

araba arızalımı şimdi yapmı yakıyor ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu kadar veriyi nereden okuyorsun Ali 

Kaput altı sıcaklığı nasıl okudun. 

Ben hangi arabanın çok ısındığını sitenin kedisinden anlıyorum. 
Hangisi daha sıcaksa onun kaputuna çıkıyor. 
 


 

abi fap var arabada. Rus yazılımı. Arabanın her şeyini gösteriyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ecu , intake, alternatör, yağ, soğutma suyu hepsinin sıcaklığı var.

IMG_9307_Original.jpeg

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mertol Kip yazdı:

İspiyonlarım (Evrim miydi? :p )

:biggrin: Translate var. Yaklaşmışsın “Eylem” olacak. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:


 

abi fap var arabada. Rus yazılımı. Arabanın her şeyini gösteriyor. 

KAput altında ısı alıcısı var yani? Yoksa 1 tl ile çalışıp kg yi bölerek yağ oranı çıkartan otogar tartıları gibi mi çalışıyor?

Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu kadar veriyi nereden okuyorsun Ali 

Kaput altı sıcaklığı nasıl okudun. 

Ben hangi arabanın çok ısındığını sitenin kedisinden anlıyorum. 
Hangisi daha sıcaksa onun kaputuna çıkıyor. 
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

KAput altında ısı alıcısı var yani? Yoksa 1 tl ile çalışıp kg yi bölerek yağ oranı çıkartan otogar tartıları gibi mi çalışıyor?

 


Durkalk trafikte kaput altı hararet yağmurlu havaya rağmen intake 56 dereceye çıktı“

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

f2mlkm7_iP5Mf8ItErwbEG9qpeQ-1920.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Üff kmye bak. bulduğum en yüksek kmli zinciri bile değişmemiş EP6C motoru 

bir valf iki defa , başka bir valf bir defa değişmiş. Subab contaları ise 1 defa değişmiş. 

 

IMG-20190616-133551-754.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

subap değişmiş zincir değişmemiş bilgisinin kaynağı nedir?kamuoyu merak içinde, link açlışmıyor

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
Ali Darbaz yazdı:

Ecu , intake, alternatör, yağ, soğutma suyu hepsinin sıcaklığı var.

IMG_9307_Original.jpeg

1000km de yarım litre yağ yakan aracınız var. Bunlar ne işe yarayacak allah aşkına. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

subap değişmiş zincir değişmemiş bilgisinin kaynağı nedir?kamuoyu merak içinde, link açlışmıyor

Bir rus formu sonradan öğrendim ki bu araba şu an 450.000 km’yi devirmiş

IMG_9348.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bir rus formu

adamlar dünyanın sonunu getirir de umrlarında olmaz, coğrafya değişik gidip yerinde incelemeli

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...