Ali Darbaz 7 Şubat Yazar Paylaş 7 Şubat Engelli bir Rus kızı ( işitme engelli) İçinde yağ olmayan ep6 motorla 50 km yol yapmış. Servise götürmüş, yağ doldurup yola devam etmiş. Cool strory https://www.drive2.ru/b/695446328322314988/ Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Şubat Paylaş 7 Şubat Ali Darbaz yazdı: Engelli bir Rus kızı ( işitme engelli) İçinde yağ olmayan ep6 motorla 50 km yol yapmış. Servise götürmüş, yağ doldurup yola devam etmiş. Cool strory https://www.drive2.ru/b/695446328322314988/ Rus kızını göremedim. Engelli olduğunu nasıl anladın 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Şubat Yazar Paylaş 7 Şubat Tansu Kalafatoğlu yazdı: Rus kızını göremedim. Engelli olduğunu nasıl anladın Makaleyi okumadınmı translate ile. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Şubat Paylaş 7 Şubat Ali Darbaz yazdı: Makaleyi okumadınmı translate ile. kızı göremedim. O yüzden okumadım. Görsem okurdum 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Şubat Yazar Paylaş 7 Şubat Tansu Kalafatoğlu yazdı: kızı göremedim. O yüzden okumadım. Görsem okurdum Teknisyen kvk nedeniyle paylaşmamaış . Chat gpy ile çevirdim. Herkese selam 👋 Fransız otomobilleri hakkında birçok efsane, söylenti, hikâye ve mit dolaşıyor… 🦁♦️🎄 Rusya’da bu güzel araçlarla ilgili her türlü alaycı yorum yapılmış olsa da, yine de yollarda olmaya devam ediyorlar. Ben mesela, tüm kronik sorunlarını, zayıf yönlerini ve potansiyel problemlerini bilerek bir Peugeot aldım. Atmosferik EP6 motor ve AL4 şanzıman kombinasyonu, "uzmanlara" göre dünyadaki en kötü eşleşmelerden biri! Ama biz uzmanları dinlemiyoruz. Bunun yerine araştırıyor, düşünüyor ve mantıklı kararlar alıyoruz… Bu şekilde, tek sahibinden ve orijinal 56.000 km’de bir Peugeot bulduk! Ama bu hikâye onunla ilgili değil… Giriş: Peugeot 208 120 beygirlik EP6 motor Sürücü: İşitme engelli bir kadın (Önemli!) Kırsaldan şehre 50 km yol almış 100.000 km civarı orijinal kilometre Bir gün sürekli müşterilerimden biri aradı ve bir aracın yanına gitmemi rica etti. Çünkü araçta bir sürü hata kodu vardı, motor tekliyordu, fan sürekli çalışıyordu… Yani bildiğimiz klasik PSA durumları! Kendisi gelemediği için beni orada karşılayacaklarını söyledi. Tamam dedim, yola çıktım. Araca bağlandım ve BSI (araç beyni) içinde bir sürü hata kodu gördüm. Çoğu elektrik ve aydınlatma ile ilgiliydi, yani çok önemli değildi. Ama iki hata kodu ilgimi çekti: B1825 84 – Yağ seviyesi hatası B1818 93 – Yağ basıncı hatası Daha sonra motor kontrol ünitesine girdim ve şunları buldum: P0597 – Termostat ısıtıcı devresi hatası P2074 – Gaz kelebeği basınç sensörü hatası P1336, P1338, P1339, P1340 – Ateşleme hataları (tekleme sorunları) Hata kodlarının fotoğrafını çekip müşteriye gönderdim, sonra arayıp durumu anlattım. Cevap olarak şunu duydum: "Hataları sil, arabayı çalıştır ve biraz sür, bakalım ne olacak." Ama bu cevap beni tatmin etmedi. PSA araçlarının birer yapboz gibi olduğunu biliyoruz: Tüm parçalar doğru şekilde yerleşmezse gerçek sebebi bulamazsınız. Ateşleme hataları çoğu zaman bir sonucun işaretidir, asıl nedeni bulmak gerekir. Üstelik yağ seviyesi hatası boşuna çıkmaz! Kaputu açtım ve tüm hataların sebebini bir bakışta gördüm… Motor yağ kapağı yerinde yoktu! Motor bölmesi tamamen yağ içindeydi. Bir daha giriş bilgilerine dönelim: İşitme engelli bir kadın, 50 km boyunca kırsaldan şehre gelmiş… Dipstick’i (yağ çubuğunu) çıkardım. EP6 motorunun zaten okunması zor bir çubuğu var ama ne yaparsam yapayım, çubukta hiç yağ göremedim. Bu ne anlama gelir? Muhtemelen motor bitmiş, araç çekiciye gidecek ve motor revizyona alınacak. Peki sonra ne oldu? Birkaç gün sonra müşteriyle tekrar görüştüm. "1,5 litre kadar yağ ekledik, kapağı taktık, arabayı çalıştırdım. Sessiz çalışıyor. Sorunsuz kullanıyoruz, ne bir hata kodu var ne de anormal bir ses…" İnanılmaz! 50 km boyunca yağsız giden bir EP6 motoru hiçbir sorun çıkarmadan çalışmaya devam ediyordu. Üç ay sonra müşterimle başka bir araç alımında tekrar buluştuk. "208 nasıl gidiyor?" diye sordum. "Harika! Hiçbir sorun yok, hala tıkır tıkır çalışıyor." Sonuç Peki motor neden yağsız kaldı? Birisi yağ kapağını sıkmamış ya da takmayı unutmuş… İşte size EP6 motorunun hikâyesi. Yorum sizin! Herkese bol şans! 🙏 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Şubat Yazar Paylaş 7 Şubat Buda başka bir motor hikaye . Üstelik bu benim motorun ta kendisi EP3C Önceki sahibi, motor yağını her 30.000 kilometrede bir değiştiriyordu. Üstelik bu değişimi sadece kilometreye göre yapıyor, bu mesafeye 3-4 yılda ulaşsa bile beklemeksizin yağı yeniliyordu. Sonuç olarak, 10 yaşına gelmiş ve 121.000 kilometre yol yapmış araçta yağ toplamda sadece 4 kez değiştirilmişti. Araç Almanya’dan getirildiğinde egzozdan yoğun bir duman çıkmıyordu, belki hafif bir duman vardı. Motoru sık yağ değişimiyle temizleme düşüncesiyle (her 1.000-1.500 km’de bir yağ değişimi yaparak) daha da fazla duman çıkmasına ve aşırı yağ tüketimine neden oldum. Yağ tüketimi 1.000 kilometrede yaklaşık 3 litreye ulaştı. Araba rölantide biraz bekledikten sonra gaz verildiğinde çıkan duman, bozulmuş bir dizel motorunki kadar fazlaydı. Ancak hareket halindeyken duman gözlemlenmiyordu. Motor ise sessiz ve titreşimsiz çalışıyordu. Bu da yanlış bir yoruma sebep oldu: Motorun çalışır durumda olduğu, sorunun sadece subap keçeleri ve segmanlarda olduğu düşünüldü. Fakat temizlenen tortular, yağ pompasının elektrovalfine ulaşarak onu tıkadı. Bu da yağ basıncının normal seviyesinin 3-4 katına çıkmasına neden oldu. Kompresyon ölçümü (hafızadan söylüyorum) 11 bar çıktı ve silindirler arası fark 0,5 bar idi, yani kabul edilebilir sınırlar içindeydi. Endoskopla yapılan incelemede silindir honlaması yerli yerinde duruyordu, silindir yüzeyi parlak bir ayna gibi olmamıştı, pistonlar ve valfler nispeten temizdi. Bu yüzden yeni bir yağ pompası, segmanlar, subap keçeleri ve ileride uğraşmamak için komple triger seti satın alındı. Silindir kapağı söküldüğünde tespit edilen sorunlar: Aşırı ısınmış valfler, morumsu-mavi renkteydi. Subap kılavuzları aşırı aşınmıştı. Subap keçeleri taş gibi sertleşmişti. Kafa yüzeyi aşırı ısınmadan dolayı eğrilmişti. Tüm oyuklar yanmış siyah yağ tortularıyla tıkanmıştı. Triger sisteminin elektrovalflerindeki filtreler eksikti. Silindir bloğunda tespit edilen sorunlar: 2. silindirde 9 mikron ovalleşme, diğerlerinde 5-7 mikron arasında ovalleşme vardı. Biyel burçları aşırı aşınmıştı. Biyel yatakları da aşınmıştı. Yağ segmanlarının içindeki yaylar tamamen tortularla tıkanmıştı. Silindir bloğunun yüzeyi de aşırı ısınmadan dolayı eğrilmişti. Genel sorunlar: Su pompasının sızdırdığı fark edildi. Motorun boylu boyunca uzanan soğutma sıvısı hortumu, sökülürken çatladı. EP3C motoru için tamir takım pistonları bulunmadığından silindir bloğu için iki seçenek vardı: Standart ölçüye göre yeniden gömlekleme. Yeni veya sağlam ikinci el bir silindir bloğu satın alma. Biyel burçları ayrı olarak satılmadığından ya yeni biyel kolları alınması ya da uyumlu burçların bulunması gerekiyordu. Alternatifleri yoktu. Biyel yatakları yalnızca orijinal olarak bulunuyordu, muadilleri yoktu. EP6 motorunun yatakları boyut olarak uymuyordu. Aynı durum krank yatakları için de geçerliydi. Pistonlar sadece nominal ölçüde bulunuyordu, muadilleri yoktu. Yapılan İşlemler: Silindir Kapağı: Silindir kapağı taşlandı ve temizlendi. Subap kılavuzları değiştirildi. Subaplar değiştirildi. Subap keçeleri değiştirildi. Komple triger seti ve elektrovalfler değiştirildi. Su pompası değiştirildi. Buji değiştirildi. Enjektörler değiştirildi. Silindir kapağı contası ve tüm cıvatalar değiştirildi. Eksantrik milleri polisaj yapıldı. Silindir Bloğu: 56.000 km’deki bir Mini Cooper’dan çıkma ikinci el bir silindir bloğu alındı, taşlandı, temizlendi ve yağ püskürtme nozulları takıldı. Tüm segmanlar değiştirildi, pistonlara ekstra yağ tahliye kanalları açıldı. Biyel burçları değiştirildi, uygun burçlar bir Lada modelinden seçildi. Biyel yatakları değiştirildi (Lada’dan uygun boyutlu yataklar bulundu) + orijinal krank yatakları kullanıldı. Tüm civatalar değiştirildi. Krank mili polisaj yapıldı. Tamir süreci: 19 Şubat’ta başlandı, 15 Mayıs’ta tamamlandı. Bazı parçalar için neredeyse bir ay beklemek gerekti. Sonuçlar: Araba 440 km yol yaptı, duman yok. Yağ eksiltme şimdilik gözlemlenmiyor. 1.000 km sonra tekrar kontrol edeceğim. Motorun çekişi arttı, ivmelenme hissedilir şekilde düzeldi. Negatif yönler: Titreşim arttı. Klima açıldığında motor sanki anlık olarak sarsılıyor. İlerleyen zamanlarda fotoğrafları ve parça numaralarını ekleyeceğim. Parça listesi ve detaylar Peugeot 207’nin bakım günlüğünde mevcut. Toplam maliyet: 2.000 $ Araç kilometresi: 131.000 km Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Şubat Yazar Paylaş 7 Şubat mesai bitti eve geldim. Bagajda duran motor yağını arabaya doldururken akışkanlığını seyrettim. Gördümki 0 derecede oldukca yoğun ve alışkanlığı çok yavaş. Motoru çalıştırdım 10 dk dinledim yağ sıcaklığ 10 dereceye zar zor çıktı. Bu haliye devirlendirincede ciddi yağ pompası sesi çıkarıyor. Bir de ben bu arabaya 5 40 motor yağına geçeyim diyorum geçersen çok dikkatli olmam lazım ya da bu şekilde kullanmaya devam etmeli. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Şubat Yazar Paylaş 7 Şubat İşler yolunda gidince bende 70 paund değerindeki Fenix uçağım ile Costa Rica Panama uçuşu yapmaya karar verdim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Şubat Yazar Paylaş 8 Şubat Günaydın. Bu sabah 0 derece sıcakta marşa bastığımda arabanın yağ basıncı aşırı yüksekti. Ama yola çıkıp motoru biraz ısıtınca herşey normale döndü. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Şubat Yazar Paylaş 8 Şubat (düzenlendi) Bostancı oto sanayiye gittim, arabanın ses çıkaran gergisinin bilyasını almak yerine komple gergiyi 1800 lira verip INA marka olarak aldım. Yalnız INA Kutusundan Dayco gergi çıkınca afalladım. Daycoyu masaya bıraktım ve elindeki diğer gergiyi istedim. ABO marka bir ürün getirdi, ikisini yan yana koyunca İna kutusundan çıkan Dayco ürüne almanın daha doğru olcağına karar verip onu aldım. 8 Şubat tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Şubat Yazar Paylaş 8 Şubat (düzenlendi) Araba otobanda düz gidemiyordu. Direksiyonu düz tutuğumda sağa çekiyordu. Bostancı oto sanayisinde o işide halletmek için Rotbalansıcya gittim. Garantili şekilde direksiyonumun açısını ayaladı. Otobana girdim 140 km saat süratle sürdüğümde araba düm düz gittiğini gördüm . Bu işlemde başarı ile sonuçlanmış oldu. 600 tl buraya verdim. Rot balansı yapan arkadaş Şanzıman kulağını değiştirmeme tavsiye etti. Peugeot yedek parçaçıya gittim . Aldım parçayı 800 tl verdim. 8 Şubat tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 8 Şubat Paylaş 8 Şubat Ali Darbaz yazdı: Araba otobanda düz gidemiyordu. Direksiyonu düz tutuğumda sağa çekiyordu. Bostancı oto sanayisinde o işide halletmek için Rotbalansıcya gittim. Garantili şekilde direksiyonumun açısını ayaladı. Otobana girdim 140 km saat süratle sürdüğümde araba düm düz gittiğini gördüm . Bu işlemde başarı ile sonuçlanmış oldu. Benim rotçu sanırım. Hunter makine di mi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Şubat Yazar Paylaş 8 Şubat (düzenlendi) Arabanın gergisi 1800 tl, 1000 tl ise arabanın kulak ve gergi montajı işçiliği . Sonuç videoda görüldüğü gibi. Eski ve yeni yanyan koydum. farkı görün. Not, arabadan çıkan eski gergide Dayco çıktı. Önder Özcan yazdı: Benim rotçu sanırım. Hunter makine di mi? Hunter makine , benim arabamı yaptırdığım ustanın hemen yanındaki dükkan 8 Şubat tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Şubat Yazar Paylaş 8 Şubat Fap sürekli önümde açık olduğu için farkettimki, Cruize kontrol açıldığında araba 105 derecede kendini sabitliyor. Hep motor yağı hemde soğutma suyu ikiside 105 sabit ilerliyor. Ne zaman araba yüke biner ve yakıt püskürtme zamanı 6 ms üzerine çıktı o zaman motor sıcaklığı 100 altına inebiliyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat @Çağlar Bayur geçenlerde bahsettiğin elektrikli yağ valfi arızasını araştırdım. Bmw n13lerde aşırı karbon birikmesi sonucu oluyormuş. Onların piston segmantlarında sorun varmış. Segmantlardan ve subablardan kurumlar aşaği motor yağına karışıp görseldeki gibi yağ valfini doldurup kitliyormuş. Bu motorların bu hale gelmesi 300 bin kmyi buluyormuş. Rusyada 3 tane araba buldum. hepside 300-330 bin km bandında . BMW bu durumla ilgili piston segmanları değişimi yayınlamış. piston segmanları değişirse sorun olmuyormuş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Ali Darbaz yazdı: görseldeki gibi yağ valfini doldurup kitliyormuş. heee dediydik ya o işte. Ali Darbaz yazdı: piston segmanları değişirse sorun olmuyormuş. bu cümle de zaten 100-150K tl fatura içermekte. yani bazı cümleler çok basit gibi durmakla birlikte işlem süre ve faturası kabarık çıkar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Çağlar Bayur yazdı: heee dediydik ya o işte. bu cümle de zaten 100-150K tl fatura içermekte. yani bazı cümleler çok basit gibi durmakla birlikte işlem süre ve faturası kabarık çıkar. Bu durum sadece direk yakıt enjeksiyonlu n13 motora özgü bir durum abi. bizi pas geçiyor. Atmosferiklerde yaşanmıyormuş. Zaten pistonlarımız ve yakıt püskürtme şeklimiz farklı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Şubat Paylaş 10 Şubat herşey interntte yazmaz. katılımcılardan gelen veri kadar bilgi birikir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Çağlar Bayur yazdı: herşey interntte yazmaz. katılımcılardan gelen veri kadar bilgi birikir Araştırıyorum abi, henuz citroen pejo arabalarında tph motorlar dahil henuz yatak saran okumadım bu sebeble. Bam başka nedenlerden dolayı çok fazla arıza yaşayan var. Özelikle LPG yüzünden ama henuz yağ valfi arızası yaşayan okumadım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat İnsan ofisde çalışınca sıkıntıdan patlıyor. YouTube'da EP6 motor yağ yakma sorunu için farklı dillerde arama yapabilirsin: Fransızca: "Citroën consomme de l'huile" / "Moteur EP6 consomme huile" Almanca: "Citroën verbraucht Öl" / "EP6 Motor Ölverbrauch" İspanyolca: "Citroën consume aceite" / "EP6 consumo de aceite" İngilizce: "Citroën burning oil" / "EP6 oil consumption" Rusça: "Citroën жжёт масло" / "EP6 расход масла" Portekizce: "Citroën consumindo óleo" / "EP6 consumo de óleo" Çince (Basitleştirilmiş): "雪铁龙烧机油" / "EP6 发动机烧机油" Fransa ve Almanya bu motoru en iyi bilen ülkelerden olduğu için Fransızca ve Almanca kaynakları araman özellikle faydalı olabilir. Özellikle Fransız forumları ve Alman YouTuber'lar detaylı incelemeler yapıyor. 4o Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Ali Darbaz yazdı: Araştırıyorum abi, henuz citroen pejo arabalarında tph motorlar dahil henuz yatak saran okumadım bu sebeble. Bam başka nedenlerden dolayı çok fazla arıza yaşayan var. Özelikle LPG yüzünden ama henuz yağ valfi arızası yaşayan okumadım. afr ayarı diyen çok var mı Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 10 Şubat Paylaş 10 Şubat Ali hocam aracin teknik detaylarının kitapçığını nereden buluyorsunuz? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat Yazar Paylaş 10 Şubat Mehmet Yeter yazdı: Ali hocam aracin teknik detaylarının kitapçığını nereden buluyorsunuz? Çok fazla kaynak var. Procarmanual . Drive2u gibi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts