İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Bizim ne gühanımız vardı o zaman, hiç mi acımadın ?:kihkih:

 

image.png.5873b420084f0745b25c31dbca77d124.png


arabanın yarattığı ekonomik buhran eşimin iş hayatına geri dönmesini sağladı. Bulduğu iş çok güzel ve zevkle çalışıyor. Faizden aylık 17000 kazanacağımıza çok daha fazlası ve sgk işlemesi ile beraber emekliliği de prim ekleniyor. Bu şekilde düşününce çoktan araba bana yarattığı 250 bin faiz getirisin 3-4 katını zaten kazandık. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dertlerin büyüğünü içerde saklamışlar demek motoru topkarken bunu iptal etmeli

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

dertlerin büyüğünü içerde saklamışlar demek motoru topkarken bunu iptal etmeli

 

Abi bozulursa otomatik sabit ayarda kalıp yolda bırakmıyormuş. Güç azaltma uyarısı veriyormuş. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:


arabanın yarattığı ekonomik buhran eşimin iş hayatına geri dönmesini sağladı. Bulduğu iş çok güzel ve zevkle çalışıyor. Faizden aylık 17000 kazanacağımıza çok daha fazlası ve sgk işlemesi ile beraber emekliliği de prim ekleniyor. Bu şekilde düşününce çoktan araba bana yarattığı 250 bin faiz getirisin 3-4 katını zaten kazandık. 

Konfüçyüs büyük adammış.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Konfüçyüs büyük adammış.

Ne demiş ki ihtiyar

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

Ne demiş ki ihtiyar

 

Güzel şeyler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi bozulursa otomatik sabit ayarda kalıp yolda bırakmıyormuş. Güç azaltma uyarısı veriyormuş. 

bu bmw dede var olan yatak sardıran selenoid olmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bu bmw dede var olan yatak sardıran selenoid olmalı


ep serisinde yatak saran bir makale yok. Öyle bir şikayetede rastlamadım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


ep serisinde yatak saran bir makale yok. Öyle bir şikayetede rastlamadım. 

ekrandan çıık biraz sokak tozu al iyidir , şakır şukur zincir kırıyor derken linç yemiştik olur öyle şeyler

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

ekrandan çıık biraz sokak tozu al iyidir , şakır şukur zincir kırıyor derken linç yemiştik olur öyle şeyler

 

Abi ep3c zincir kırmıyor klavuzu kırılıyor. Oda hidrolik gergiden. Onunda belirtileri var. Benim arabam serinin en güçsüz olanı o yuzden marjım yüksek. 1.4 vti arıza oranı 1.6 vti olana göre yarı yarıya. N13 lere göre ise bayağı az. 119 kilo motor. Vardır bir olayı diye düşünüyorum. Benim i10 motoru sadece 48 kilo idi. Cruze motoruda 115 kilo. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bunlar yağ kanalları. Hayvan gibi holleri var.  Su kanalları çok ince ve dar.  Vanos sistemide altaki resim. 

 

image.png.7bd5e606ecfa22bd944936094ab7c548.pngimage.png.b79bf72556b4500b8cb32ec258889425.pngimage.png.c946df74bcdce8c0ebb4fe2fde2fb792.png

Burda tehlikeli olan tek parça 9 numara. 

 

image.png.0fc5a952d492a9b59001cb278deae025.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çok ilginç bilgiler 

 

Soğutma Sistemi ve Isı Yönetimi

Soğutma Sıcaklık Aralıkları

Motor kontrol ünitesi tarafından aşağıdaki sıcaklık aralıkları ayarlanır:

  • 109 °C = Ekonomi çalışması
  • 106 °C = Normal çalışma
  • 80 °C = Yüksek çalışma ve harita termostatına mevcut güç sağlama

Eğer motor kontrol ünitesi, çalışma performansına göre “Ekonomi” çalışma aralığını tespit ederse, motor yönetimi sıcaklığı 109 °C'ye yükseltir. Bu sıcaklıkta motor, daha düşük yakıt ihtiyacıyla çalıştırılmalıdır. Yüksek sıcaklık, motor içindeki sürtünmeyi azaltır, böylece düşük yük aralığında yakıt tüketimi azalır.

Yüksek çalışma ve harita termostatına mevcut güç sağlama modunda, sürücü motorun optimum güç üretimini kullanmak ister. Bu durumda silindir başındaki sıcaklık 80 °C'ye düşürülür. Bu sıcaklık düşüşü, volumetrik verimliliği artırarak motor torkunun artmasını sağlar. Motor kontrol ünitesi, sürüş durumuna uygun olarak çalışma sıcaklıklarını ayarlayabilir, bu da tüketimi ve güç çıkışını soğutma sistemi aracılığıyla etkileyebilir.

Sistem Koruma

Motor çalışırken soğutma sıvısı veya motor yağı aşırı sıcaklıklara maruz kalırsa, bazı araç fonksiyonları motor soğutmaya daha fazla enerji sağlamak amacıyla etkilenir.

Koruma önlemleri iki çalışma moduna ayrılır:

  1. Bileşen koruma:

    • Soğutma sıvısı sıcaklığı: 117 °C'den itibaren
    • Motor yağı sıcaklığı: 143 °C'den itibaren (ana yağ kanalındaki yağ basıncı ve sıcaklık sensörlerinde)
    • Ölçüm: Örneğin, yolcu kabini iklim kontrolü ve motor gücünde azalma
  2. Acil durum:

    • Soğutma sıvısı sıcaklığı: 122 °C'den itibaren
    • Motor yağı sıcaklığı: 151 °C'den itibaren (ana yağ kanalındaki yağ basıncı ve sıcaklık sensörlerinde)
    • Ölçüm: Örneğin, motor gücünde azalma (yaklaşık %90'a kadar).

Örnek Durum

  • Motor 20 °C'de başlatıldığında soğutma pompası çalışmıyor. Motor sıcaklığı 30 °C'ye ulaştığında yardımcı su pompası devreye girer.
  • Soğutma pompası, soğutma sıvısının sıcaklığı yaklaşık 90 °C'ye ulaştığında çalıştırılır.
  • Isı yönetimi, motorun soğutma sıvısı sıcaklığını ve güç ihtiyacını izler ve bileşenleri buna göre aktifleştirir.

Isınma Fazı

Isınma fazında, soğutma devresi şu sıcaklık aralığında çalışır: soğutma sıvısı sıcaklığı < 105 °C.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kaç adet su pompası var ? elektrikli mi?

Benim arabada bir tane turbo olan versiyonlarda turbo‘nun oraya su basan turbo soğutan bir elektrik pompası var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

udm neden durmadan dağılıyor yavaş yavaş netleşiyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...