Ali Darbaz 23 saat önce Yazar Paylaş 23 saat önce Tamer Topaç yazdı: Bizim ne gühanımız vardı o zaman, hiç mi acımadın ? arabanın yarattığı ekonomik buhran eşimin iş hayatına geri dönmesini sağladı. Bulduğu iş çok güzel ve zevkle çalışıyor. Faizden aylık 17000 kazanacağımıza çok daha fazlası ve sgk işlemesi ile beraber emekliliği de prim ekleniyor. Bu şekilde düşününce çoktan araba bana yarattığı 250 bin faiz getirisin 3-4 katını zaten kazandık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 saat önce Paylaş 22 saat önce dertlerin büyüğünü içerde saklamışlar demek motoru topkarken bunu iptal etmeli Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 saat önce Yazar Paylaş 18 saat önce Çağlar Bayur yazdı: dertlerin büyüğünü içerde saklamışlar demek motoru topkarken bunu iptal etmeli Abi bozulursa otomatik sabit ayarda kalıp yolda bırakmıyormuş. Güç azaltma uyarısı veriyormuş. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Ali Darbaz yazdı: arabanın yarattığı ekonomik buhran eşimin iş hayatına geri dönmesini sağladı. Bulduğu iş çok güzel ve zevkle çalışıyor. Faizden aylık 17000 kazanacağımıza çok daha fazlası ve sgk işlemesi ile beraber emekliliği de prim ekleniyor. Bu şekilde düşününce çoktan araba bana yarattığı 250 bin faiz getirisin 3-4 katını zaten kazandık. Konfüçyüs büyük adammış. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Tamer Topaç yazdı: Konfüçyüs büyük adammış. Ne demiş ki ihtiyar Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Ali Darbaz yazdı: Ne demiş ki ihtiyar Güzel şeyler Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce O paraya iki tana dolu üst kapak alırım… https://x.com/yirmiucderece/status/1886384824383840621?s=46 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Ali Darbaz yazdı: Abi bozulursa otomatik sabit ayarda kalıp yolda bırakmıyormuş. Güç azaltma uyarısı veriyormuş. bu bmw dede var olan yatak sardıran selenoid olmalı 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 saat önce Yazar Paylaş 5 saat önce Çağlar Bayur yazdı: bu bmw dede var olan yatak sardıran selenoid olmalı ep serisinde yatak saran bir makale yok. Öyle bir şikayetede rastlamadım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Ali Darbaz yazdı: ep serisinde yatak saran bir makale yok. Öyle bir şikayetede rastlamadım. ekrandan çıık biraz sokak tozu al iyidir , şakır şukur zincir kırıyor derken linç yemiştik olur öyle şeyler Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 saat önce Yazar Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: ekrandan çıık biraz sokak tozu al iyidir , şakır şukur zincir kırıyor derken linç yemiştik olur öyle şeyler Abi ep3c zincir kırmıyor klavuzu kırılıyor. Oda hidrolik gergiden. Onunda belirtileri var. Benim arabam serinin en güçsüz olanı o yuzden marjım yüksek. 1.4 vti arıza oranı 1.6 vti olana göre yarı yarıya. N13 lere göre ise bayağı az. 119 kilo motor. Vardır bir olayı diye düşünüyorum. Benim i10 motoru sadece 48 kilo idi. Cruze motoruda 115 kilo. 5 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Bunlar yağ kanalları. Hayvan gibi holleri var. Su kanalları çok ince ve dar. Vanos sistemide altaki resim. Burda tehlikeli olan tek parça 9 numara. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Çok ilginç bilgiler Soğutma Sistemi ve Isı Yönetimi Soğutma Sıcaklık Aralıkları Motor kontrol ünitesi tarafından aşağıdaki sıcaklık aralıkları ayarlanır: 109 °C = Ekonomi çalışması 106 °C = Normal çalışma 80 °C = Yüksek çalışma ve harita termostatına mevcut güç sağlama Eğer motor kontrol ünitesi, çalışma performansına göre “Ekonomi” çalışma aralığını tespit ederse, motor yönetimi sıcaklığı 109 °C'ye yükseltir. Bu sıcaklıkta motor, daha düşük yakıt ihtiyacıyla çalıştırılmalıdır. Yüksek sıcaklık, motor içindeki sürtünmeyi azaltır, böylece düşük yük aralığında yakıt tüketimi azalır. Yüksek çalışma ve harita termostatına mevcut güç sağlama modunda, sürücü motorun optimum güç üretimini kullanmak ister. Bu durumda silindir başındaki sıcaklık 80 °C'ye düşürülür. Bu sıcaklık düşüşü, volumetrik verimliliği artırarak motor torkunun artmasını sağlar. Motor kontrol ünitesi, sürüş durumuna uygun olarak çalışma sıcaklıklarını ayarlayabilir, bu da tüketimi ve güç çıkışını soğutma sistemi aracılığıyla etkileyebilir. Sistem Koruma Motor çalışırken soğutma sıvısı veya motor yağı aşırı sıcaklıklara maruz kalırsa, bazı araç fonksiyonları motor soğutmaya daha fazla enerji sağlamak amacıyla etkilenir. Koruma önlemleri iki çalışma moduna ayrılır: Bileşen koruma: Soğutma sıvısı sıcaklığı: 117 °C'den itibaren Motor yağı sıcaklığı: 143 °C'den itibaren (ana yağ kanalındaki yağ basıncı ve sıcaklık sensörlerinde) Ölçüm: Örneğin, yolcu kabini iklim kontrolü ve motor gücünde azalma Acil durum: Soğutma sıvısı sıcaklığı: 122 °C'den itibaren Motor yağı sıcaklığı: 151 °C'den itibaren (ana yağ kanalındaki yağ basıncı ve sıcaklık sensörlerinde) Ölçüm: Örneğin, motor gücünde azalma (yaklaşık %90'a kadar). Örnek Durum Motor 20 °C'de başlatıldığında soğutma pompası çalışmıyor. Motor sıcaklığı 30 °C'ye ulaştığında yardımcı su pompası devreye girer. Soğutma pompası, soğutma sıvısının sıcaklığı yaklaşık 90 °C'ye ulaştığında çalıştırılır. Isı yönetimi, motorun soğutma sıvısı sıcaklığını ve güç ihtiyacını izler ve bileşenleri buna göre aktifleştirir. Isınma Fazı Isınma fazında, soğutma devresi şu sıcaklık aralığında çalışır: soğutma sıvısı sıcaklığı < 105 °C. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 38 dakika önce Paylaş 38 dakika önce kaç adet su pompası var ? elektrikli mi? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 dakika önce Yazar Paylaş 7 dakika önce Çağlar Bayur yazdı: kaç adet su pompası var ? elektrikli mi? Benim arabada bir tane turbo olan versiyonlarda turbo‘nun oraya su basan turbo soğutan bir elektrik pompası var. Yorum bağlantısı
Recommended Posts