İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tamer Topaç
Tamer Topaç yazdı:

Hemen değiştir o parçayı orjinal al ya da, tapa takılacak yer uygun ise, diş açtırıp metal tapa taktır.

 

Kompresör ek yük bindiriyor. 

 

Ali Gülmez yazdı:

malzeme 50 tl

işçilik 650 tl 

seviyorum böyle ustaları :)

Akıllı adammış. Kaçak olursa görünsün diye tapa ucunu yukarı çevirmiş :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

 

Ne yaptı oraya ?

 

Pilastik hortumun içi boydan boya bakır boru. Bakır borunu ucu ısıtarak köreltildi. Kalorifer ve radyatör testleri ile bereber 1000 tl verdim. 

 

image.png.1eb5e3a3ba0075fc2ee8fc1a94f10a62.png

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

boruyu körledi ? derken , boru nereye bağlanıyordu eskiden? körlenmeden önce?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Tamer Topaç yazdı:

 

Ne yaptı oraya ?

Kurşun dökmüşler. Nazar çıksın diye :crazy:

Çağlar Bayur yazdı:

boruyu körledi ? derken , boru nereye bağlanıyordu eskiden? körlenmeden önce?

Sanırım tezgahta duruyordu :biggrin:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

borunun diğer bağlı olduğu yer boşta mı şimdi beynim yandı


bence bakır borudan kapak yaptı

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

boruyu körledi ? derken , boru nereye bağlanıyordu eskiden? körlenmeden önce?

Kör tapayı söküp tıkalı boru taktı diye anladım bende 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bakır boru radyatöre ait değil. Radyatörün çıkışı plastik. Adam oraya bakır boruyu bağlayıp üstünede radyatör hortumunu geçirdi. Olay bundan ibaret. Usta bakır borunun ucunu Brülör yardımı ile ısıtıp kapattı. (Körledi) Usta ömürlük olduğu konusunda çok emin konuştu çünkü adamın işi bu ve zaten sık sık yaptığı bir uygulama. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Radyatörü komple boşalttık. Radyatöre giren boruları söktük. Hava alna noktalarını actık. İçinden çıkan antifiz çok iyi olduğunu radyatörün ve kaloriferin çok iyi durumda olduğunu tespit ettik. Radyatörü körledik,  havasını alarak 3 litre antifriz doldurduk. 

Akabinde motor soğutma sistemine hava kabarcığı veriyormu test ettik. Hiç bir sorun gözlemlenmedi ve ustanın onayını aldık. 

Bana tamıtamına 1000 tl maliyeti oldu. İçimiz rahat aklımızda bişey kalmadı. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Sorulan şey yine anlaşılmadı. Orada körlediği yer daha önce nereye bağlıydı. Soru çok basit aslında. 

Nereye bağlıydı? Körlenen yerdeki su körlenmeden önce nereye gidiyordu? Zaten körse neden yine körlendi? 

Ha birde körlenmeden önce oradan geçen su nereye gidiyordu?

Şimdi arabanın soğutma tasarımına müdahale yapılıp biyerler baypas mı edildi?

Tasarıma müdahale edilip orası körlendi ise suyun nereye gidişi engellenmiş olundu?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
İlkay Başaran yazdı:

Sorulan şey yine anlaşılmadı. Orada körlediği yer daha önce nereye bağlıydı. Soru çok basit aslında. 

Nereye bağlıydı? Körlenen yerdeki su körlenmeden önce nereye gidiyordu? Zaten körse neden yine körlendi? 

Ha birde körlenmeden önce oradan geçen su nereye gidiyordu?

Yine Kör tıpa vardı. Bir yere bağlı değildi, Radyatör bu arabanın olmadığı için sistemde böyle bi açık var. Plastik kör tapayı daha önce iki kez patlatmış usta kendince böyle çözmüş. Yani ordan hiç bir yere su gitmiyordu önceden de.

2000 lira orjinal ve uyumlu radyatör fiyatıydı. İşçiliğe 1000 lira verilmiş. 

İçine sindiyse Ali abinin güle güle kullan deriz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Görkem Karakaş yazdı:

Yine Kör tıpa vardı. Bir yere bağlı değildi, Radyatör bu arabanın olmadığı için sistemde böyle bi açık var. Plastik kör tapayı daha önce iki kez patlatmış usta kendince böyle çözmüş. Yani ordan hiç bir yere su gitmiyordu önceden de.

2000 lira orjinal ve uyumlu radyatör fiyatıydı. İşçiliğe 1000 lira verilmiş. 

İçine sindiyse Ali abinin güle güle kullan deriz.

anladı ben, kör tapa zaten pek gereksiz birşey durmadan patlar su kaçırtır felan, blok çatlasın daha iyi yani o derece, kim takar tapanın körünü

İlkay Başaran yazdı:

Sorulan şey yine anlaşılmadı. Orada körlediği yer daha önce nereye bağlıydı. Soru çok basit aslında. 

Nereye bağlıydı? Körlenen yerdeki su körlenmeden önce nereye gidiyordu? Zaten körse neden yine körlendi? 

Ha birde körlenmeden önce oradan geçen su nereye gidiyordu?

Şimdi arabanın soğutma tasarımına müdahale yapılıp biyerler baypas mı edildi?

Tasarıma müdahale edilip orası körlendi ise suyun nereye gidişi engellenmiş olundu?

hatalı imalat düzeltilmiş , gereksiz olan tapa iptal edilmiş, bakır kötü gözükmesin diye de plastik ile kamufle edilmiş, arge si de içinde yani işçiliğin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

anladı ben, kör tapa zaten pek gereksiz birşey durmadan patlar su kaçırtır felan, blok çatlasın daha iyi yani o derece, kim takar tapanın körünü

hatalı imalat düzeltilmiş , gereksiz olan tapa iptal edilmiş, bakır kötü gözükmesin diye de plastik ile kamufle edilmiş, arge si de içinde yani işçiliğin

 

Varsa basınç genleşme kabından çıkar abi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Varsa basınç genleşme kabından çıkar abi. 

çıkabilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Görkem Karakaş yazdı:

2000

 

Orjinal 5500 yan sanayi 1700 tl. Montaj için 2000 tl istediler. Yan sanayi gelecek radyatöründe altında kör tıpalı gelip gelmeyeceği kesin değil. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Soğutma sistemimin performansında bir sorun yok.

Gaza yüklendiğimde elektrik ısıtmalı termostat 90 derecede açılıyor. Sıcaklık ortalama 105 civarı. Hiç bir sıkıntı yoksa radyatörü değiştirmenin anlamı yok. Zaten bendede para yok. 

 

 

Screenshot_2024-12-26-19-37-20-144_com.fap.c.fap.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bakır borunun olduğu yerin  soğutma performasına etkisi olmadığı içindir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
İlkay Başaran yazdı:

Kör tapayı söküp tıkalı boru taktı diye anladım bende 

Ya bütün sırrı bozdun :biggrin:

 

İlkay Başaran yazdı:

Zaten körse neden yine körlendi? 

2 ucu körlü boru :kihkih:

Çağlar Bayur yazdı:

bakır borunun olduğu yerin  soğutma performasına etkisi olmadığı içindir

Belki dışındaki yalıtımdandır :biggrin:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Ali Gülmez yazdı:

malzeme 50 tl

işçilik 650 tl 

seviyorum böyle ustaları :)

Eskiden ama çooook eskiden malzeme +işçilik aynıydı, yani 50+50

Şimdi bir parça çöpten alınan hortum ve bakır boru 50 bunları yutturmak 650 oh ne güzel.bunu ben de sende yapardın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Varsa basınç genleşme kabından çıkar abi. 

Görünüşe göre kör tapa biraz uzayarak bakır kör tapa olmuş msntık açısından değişen birşey göremedim. Diğer patlama süresi bir yere not düşülmeli. O nokta genleşme kabına bağlanmadıkça, yada basınç düşürücü ventil vs tskılnadıkça sistem aynı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...