İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


aslında ilk temennim başka ama söylemek istemiyorum. Allah ıslah etsin

Islah olmayanları gahhar ismiyle kahreylesin, kendi canları yansın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Klima 10 bar görüyor

 

Düşükmüş. HP tarafı 13-17 bar arasında olmalı.

Arızaya müsait bir durum bu mesela.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Düşükmüş. HP tarafı 13-17 bar arasında olmalı.

Arızaya müsait bir durum bu mesela.

 

Klimayı tekrar test edeceğim. Hava sıcaklığı 18 derece idi. Ben bunu Chat gpt ye sordumda normal dedi. 

 

image.png.a969ff7b236a7539ecfa01466a420b95.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Buraları verilere boğalım. Bugün Şile yolunda data turu attm. Hava sıcaklığı 15 derece olduğu için klima devreye girmiyor gibi bir durum var. Arabanın içi zaten buz gibi otomatik klimayı açsamda kompresör çok ama çok az devreye giriyor. 

 

Kamera 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Saate 80 km hıza hızı sabitleyince yağ harareti ve Motor harareti 90 derecede kilitlendi. Arabanın termostat bozuldu, yada ECU düz sürüşte hız sabitleyici aktif iken bu şekilde kendini ayarlıyor olabilir. 

@Servet Aydın abi sürüşün 80kmh sabit hızda termostat full açık 84 derece kaldı , Yağ 90 derece gösteriyor. yorumun var mı. Toplam sürüşümün 25 nci dakikasına deng geliyor. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şile yolunun rampalı yollarında aldığım datalar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

ECU düz sürüşte hız sabitleyici aktif iken bu şekilde kendini ayarlıyor olabilir. 

rusları geçtin kısa sürede büyük başarı. yakında eküye format atabilirsin

Ali Darbaz yazdı:

Hava sıcaklığı 15 derece olduğu için klima devreye girmiyor

sebep?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

 

sebep?

 

15 derece işte

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

 

15 derece işte

40 derece olsa anca kurtarır

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

40 derece olsa anca kurtarır

Açı olarak mı?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

atmosferik motorda yağ sıcaklık sensörü varmış niye koyma gereksinimi duymuşlar acaba. motor suyuyla paralel seyrediyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

işte süpriz

 

IMG_20241029_152617.jpg

IMG_20241029_152816.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yaptığım ölçüme göre her 1000 km  yolda 0.69 litre yağ yakmaktayım. 

IMG_20241029_1526172.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Uzun dönem yağ tüketimi. 

 

126.907 km ilk yağ dolumu 

130.486 km bugüne kadar 

3576 km yapılan yolda 2,2 litre yağ eksiltmiş , 1000 kmde 0.615 yağ tüketimine denk gelmekte 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ölçek bir litre mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Ölçek bir litre mi?

 

1.2 litre 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bakım aralığını beklersen motorda yağ kalmaz yatak sarara 10 bin km’de 6 litreden fazla eksiltiyor anormal şekilde. Bagajında yağ bidonu taşımayan vti henüz görmedim. Sorun çözülmeyecekse 1500 km de bir yağ ekleyerek yola devam. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sıra geldi ikinci süprize .

 

 

IMG_7706.jpg

Koray Demir yazdı:

Bakım aralığını beklersen motorda yağ kalmaz yatak sarara 10 bin km’de 6 litreden fazla eksiltiyor anormal şekilde. Bagajında yağ bidonu taşımayan vti henüz görmedim. Sorun çözülmeyecekse 1500 km de bir yağ ekleyerek yola devam. 

 

Bende ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. ayrıca arabadan tekrar motor mahallinden yağ kokusu gelmeye başladı. bir sonraki haftasonu artık yağ kaçağının kaynağını bulmak için uğraşıcam. 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

Sıra geldi ikinci süprize .

 

 

IMG_7706.jpg

 

Bende ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. ayrıca arabadan tekrar motor mahallinden yağ kokusu gelmeye başladı. bir sonraki haftasonu artık yağ kaçağının kaynağını bulmak için uğraşıcam. 

 

Motor indirirsin yine tekrarlar saç baş yolduran cinsten. Kısayoldan farklı bir markadan model yükseltmeyi deneyebilirsin. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Motor indirirsin yine tekrarlar saç baş yolduran cinsten. Kısayoldan farklı bir markadan model yükseltmeyi deneyebilirsin. 

 

 Bu araba yüzünden F30 316'ya yükseliyorum. Yağ doldurmak benim için rütine dönmeye başladı ve gözümde bir korku unsuru olmaktan uzaklaştı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

o hata kodu neymiş? hava basıncı mı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

o hata kodu neymiş? hava basıncı mı

 

Araba çalışırken Yağ dolum kapağını açmışım :) . O yuzden ötmüş. Silip tekrar denemek lazım. 

Varan 3. Arabanın devriyajı yetkili servis dışında , servis moduna alınmadan değişti için bu hatayı vermiş. 

 

 

Screenshot_2024-10-28-13-40-33-262_com.fap.c.fap.jpg

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kapağı açınca basınç mı artmış?

Hadi arttı diyelim, onu nereden anladı merak ettim.

Kapağın açılıp açılmadığını boşver yağı yakma deseydin keşke.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Kapağı açınca basınç mı artmış?

 

Kapak açılınca krank havalandırmasından emme manifolduna hava çekmiş. 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Emme manifoldu taa aşağıda yanma odasına bağlı değil mi yahu?

Bu kapağın onun basıncına etkisi ilginç geldi. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...