İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Şöyle bir olay var. Adamlar termostadın içini boşaltıp, ona giren boruya 87 derecede mekanik olarak açılan laçetti termostadı takıyor. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Yağ harareti 105 dereceye ulaştığında sesi değişiyor

yolda mı dururken mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

yolda mı dururken mi

 

Rölantide. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Vanos açtım geliyorum. Şeyyyy vitek miydi o :crazy:

 

 

 

 

Bunları sökecekler.  3 tane mil var. 

 

Peugeot 308 (1G) seyir defterindeki fotoğraf

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Vay be Çinde bile Subab lastiği değişiyorlar. Ama gel sen Türkiyede motor inecek segman inecek 70000 tl den başlayan fiyatlarla karşılaş. 

 

image.png.1f75e9cf035a70085a7198a2ea408899.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Rölantide. 

 

fan açıkken mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

fan açıkken mi

 

105 derecede fan açmıyor ki. 108 derecede fan açar. 

Rusca bilmeyenler için Almancası. 

 

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Darbaz yazdı:

 

105 derecede fan açmıyor ki. 108 derecede fan açar. 

Rusca bilmeyenler için Almancası. 

 

 

Almanca bilmeyenler için Türkçe'si var mı ?

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

Almanca bilmeyenler için Türkçe'si var mı ?

 

Budeğişim yerine motoru rektiye ediyorlar. Motor komple yapılıyor. Arada subab lastiklerinide değiştirdikleri için motor tamir olmuş sanıyor sahibi. Mutlu bir şekilde ayrılıyor. 

Bazıları sadece segman değişiyor. Araba gene yağ yakıyor. Sonra millete sandık motor kitliyorlar. Ne güzel iş değil mi. 

 

Başlığa bak kimsenin bakmadığı araba. :D gülermisin ağlarmısın yoksa sabahamı bırakırsın. 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

105 derecede fan açmıyor ki. 108 derecede fan açar. 

Rusca bilmeyenler için Almancası. 

fan açmadan motor sesi dğeişmesi demek , cüzdan gidici demek

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

fan açmadan motor sesi dğeişmesi demek , cüzdan gidici demek

 

Soğuk motor ile sıcak motorun sesi aynımı olması gerekiyor  hocam. 

2 tane vanos var,  20 derece sıcak motor yağı ile 105 derece sıcaklıktaki motor yağının kinomatik vizikotise arasında %500 fark var. 

Senin nasıl aynı olması gerekiyor anlamadım. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

2 tane vanos var

isterse 20 adet olsun rölanti denmiş sesin değiştiği andaki veri kaynağında, rölantide ses değişiyor  değil mi ?

Ali Darbaz yazdı:

vizikotise arasında %500 fark var. 

bunun konumuz ile alakası yok 5000 de olsun farkmaz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

isterse 20 adet olsun rölanti denmiş sesin değiştiği andaki veri kaynağında, rölantide ses değişiyor  değil mi ?

bunun konumuz ile alakası yok 5000 de olsun farkmaz


cruzeda motor sesi sıcakken değişiyor rölantide 70000 km oldu ona diycen. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


cruzeda motor sesi sıcakken değişiyor rölantide 70000 km oldu ona diycen. 

soğukken kötü olan düzeliyordur veya ikisinde de kötü bir yağ var ortak noktaları o

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

soğukken kötü olan düzeliyordur veya ikisinde de kötü bir yağ var ortak noktaları o


Abi cruzede çok şu bozuk o bozuk diyordun 5 yıl 70000 km oldu. Yaptığım en büyük masraf yağ soğutucusu oldu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:


Abi cruzede çok şu bozuk o bozuk diyordun 5 yıl 70000 km oldu. Yaptığım en büyük masraf yağ soğutucusu oldu. 

masraf/arıza  izafidir, sıfır mondeo verdik emmiye, 2. saatte frenler bozukl lem dedi, virajda 200 ile frene oturmuş, arka az kaymış diyo..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Neden 100 derece üstü? Avrupa markalarında hep böyle mi? Operasyonel sıcaklık 100 üstü daha mı iyi oluyor? 
 

bir de antifrizde avrupa markaları silikatlı antifriz kullanırken japonlar silikatsız istiyor. Halbuki motor blokları hepsinde alüminyum artık

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

japonlar silikatsız istiyor.

capon aluminyumu dandik demek ki, zamanında ucuza saç levha buldum diye rusyadan çelik alan Benz in hikayesini bilir misin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Hız’ı sabit tutmak motorda doğal olarak stresi arttırır. Kapalı iken gazı kendimiz ayarlarız. Olağan durum

Cevabını da kendin vermişsin zaten. Hıza göre demişsin.

 

Sedici’de yüksek ısıda çalışıyor.97 sabit


dümdüz yol kesiminde , anlık 3 litre benzin yakarken araba harareti 105de çivi gibi çakıldı. 80 km süratle gidiyorum. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Neden 100 derece üstü? Avrupa markalarında hep böyle mi? Operasyonel sıcaklık 100 üstü daha mı iyi oluyor? 
 

bir de antifrizde avrupa markaları silikatlı antifriz kullanırken japonlar silikatsız istiyor. Halbuki motor blokları hepsinde alüminyum artık


Bunun vanosları çok küçük. Cruze vanoslarının yarısı kadar. Motor yağının aşırı dercede ince kanallardan basınç kaybetmeden akması bekleniyor. Bu nedenle motorda çok güçlü elektrik vanalı bir yağ pompası var. Motor yağı sıcaklığı hemen artması için 75 dereceye kadar su pompası çalışmıyor. Ne zaman yağ iyice ısındı pompa basıncı ayarladı devirdaim çalışmaya başlıyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

capon aluminyumu dandik demek ki, zamanında ucuza saç levha buldum diye rusyadan çelik alan Benz in hikayesini bilir misin?


bence korkuyorlar. Silikat motor bloğunu korozyona karşı koruyor ama zamanla suyun içinde bazı kristal tarzı oluşumlara sebep oluyormuş. Yani kullansan bi dert kullanmasan bi dert. 
 

demekki avrupa araçlarının antifrizlerini daha sık değişmek lazım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bence korkuyorlar. Silikat motor bloğunu korozyona karşı koruyor ama zamanla suyun içinde bazı kristal tarzı oluşumlara sebep oluyormuş. Yani kullansan bi dert kullanmasan bi dert. 
 

demekki avrupa araçlarının antifrizlerini daha sık değişmek lazım

 

Bende radicool NF var. Bundada silikat felan var mı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bugün Ümraniye millet bahçesi geziyoruz belediye ne kadar zengin oluyorsa millet bahçesi de o kadar zengin ve dolu oluyor.

 

 

IMG_7497.jpeg

IMG_7498.jpeg

IMG_7499.jpeg

IMG_7500.jpeg

IMG_7501.jpeg

IMG_7502.jpeg

IMG_7503.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

IMG_20241013_114048.jpg

IMG_20241013_115739.jpg

IMG_20241013_120006.jpg

IMG_20241013_120126.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Read me 12 pro ile ümraniye millet bahçesi

IMG_20241013_124421.jpg

IMG_20241013_124034.jpg

IMG_20241013_124021.jpg

IMG_20241013_124010.jpg

IMG_20241013_124001.jpg

IMG_20241013_123822.jpg

IMG_20241013_123813.jpg

IMG_20241013_123727.jpg

IMG_20241013_123723.jpg

IMG_20241013_123709.jpg

IMG_20241013_123659.jpg

IMG_20241013_123614.jpg

IMG_20241013_123530.jpg

IMG_20241013_123420.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

400 km oldu , yağ cubuğunun 1 tık eksilmiş bile. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Ersen Tapan
×
×
  • Yeni Oluştur...