İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

 


Kuyruk olmuş şunun için. 

 

IMG_20240914_154917.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hanım bide çorba içek dedi

IMG_6925.jpeg

IMG_6926.jpeg

IMG_6924.jpeg

IMG_6923.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Sözde altımızda araba var.. 

Daha önce bu kadar adım attığımı hatırlamıyorum. 

 

 

IMG_20240914_210408.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

vardır bir kabahatin,  cezas da arabasız gezi olmuş bence bundan bir ders çıkarmalı

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Saate göre en az 15 km yürümüş olmalısın. Hiç durmadan 3-4 saat yürümek neredeyse

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1060 km yol yaptım ve yağ tüketimini ölçtüm.. 

 

IMG-20240915-WA0001.jpg.03f42fc98160ad35a212183ef20d0f0e.jpg

 

 

Chat gpt bana normal dedi. 

 

Eğer başlangıçta yağ seviyeniz **full** seviyesindeydi ve şu anda çubukta **minimum** ile **maksimum** arasında yaklaşık ortada görünüyor, bu durumda yaklaşık olarak yarım litre yağ eksildiği söylenebilir. Çoğu motorun yağ çubuğundaki maksimum ve minimum seviyeler arasındaki fark genelde 1 litredir.

 

Bu durumda:

- 1060 km'de yaklaşık **0.5 litre** yağ tüketmişsiniz.

 

Prince motorlu araçlar için 1000 km'de 0.5 litre yağ tüketimi genellikle kabul edilebilir bir değer olarak görülür. Bu motorlar, özellikle yüksek devirde çalıştırıldığında belli miktarda yağ tüketebilirler. Ancak yağ tüketiminin sürekli olarak bu seviyede olması ve ani artış göstermemesi önemlidir.

 

Yağ seviyesini düzenli olarak kontrol etmeye devam etmenizi ve herhangi bir anormal artış görürseniz servise başvurmanızı öneririm.

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yağ tüketimi epey fazla 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

Yağ tüketimi epey fazla 

 

Valla forumlarda okuduğum kadarı ile en az yağ yakan bendeki gibi duruyor . 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

Tüm vti lar yağ yakar yakmıyorum diyen yalan söyler

Lpg de varsa geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Klima çok güzel çalışıyordu. 45 km yol gelmiştim. Birden gaza gelip rampa yukarı kickdown yaptım rampayı 6000 devirle bitirdim. Klima 4.6 derece hava üflerken bir anda 19 dereceye çıktı. Rampa aşaği saldım tekrar arabayı, 22 dereceye çıktı ve devam etti. eve gelene kadar 10 km yol gittim . Ama nafile 18 dereceye anca düştü. Motor çok ısınırsa klima bundan etkileniyor. Malesef benimde derdim buymuş. Klimayı bir süre dinlendirdikten sonra tekrar denersem eski performansına dönüyor. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Klima çok güzel çalışıyordu. 45 km yol gelmiştim. Birden gaza gelip rampa yukarı kickdown yaptım rampayı 6000 devirle bitirdim. Klima 4.6 derece hava üflerken bir anda 19 dereceye çıktı. Rampa aşaği saldım tekrar arabayı, 22 dereceye çıktı ve devam etti. eve gelene kadar 10 km yol gittim . Ama nafile 18 dereceye anca düştü. Motor çok ısınırsa klima bundan etkileniyor. Malesef benimde derdim buymuş. Klimayı bir süre dinlendirdikten sonra tekrar denersem eski performansına dönüyor. 

Sorun klima değil motor gücü. Ecu siz fazla güç talep edecek bir davranış sergilediğiniz için klima kompresörüne sen şöyle kenara geç bakalım diyor. 

 

Bu güç gerektiren süreç bitip normale dönüncede çalışıyor. Ama tabiki arada geçen süre boyunca içerisi ısındığından kolay soğumuyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabaya güzel bir arge yapacağımda yanlış bişey yapıp arabayı kırarsam toparlanama . o yuzden şimdilik stok dolanıyoruz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben aklımdaki fikirden caydım :D

 

 

 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Ali Darbaz yazdı:

Klima çok güzel çalışıyordu. 45 km yol gelmiştim. Birden gaza gelip rampa yukarı kickdown yaptım rampayı 6000 devirle bitirdim. Klima 4.6 derece hava üflerken bir anda 19 dereceye çıktı. Rampa aşaği saldım tekrar arabayı, 22 dereceye çıktı ve devam etti. eve gelene kadar 10 km yol gittim . Ama nafile 18 dereceye anca düştü. Motor çok ısınırsa klima bundan etkileniyor. Malesef benimde derdim buymuş. Klimayı bir süre dinlendirdikten sonra tekrar denersem eski performansına dönüyor. 

Focus 2'nin kitapçığında tam gaz(gaz kelebeğinin tam açık olduğu durum) ve yanlış hatırlamıyorsam 5.500 devirden sonra kompresörün devre dışı kalacağı yazar.

Otomatik arabada kickdown ile normal görünüyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Görkem Karakaş yazdı:

Focus 2'nin kitapçığında tam gaz(gaz kelebeğinin tam açık olduğu durum) ve yanlış hatırlamıyorsam 5.500 devirden sonra kompresörün devre dışı kalacağı yazar.

Otomatik arabada kickdown ile normal görünüyor 

 

Sıkıntı , ben 1km rampa çıktım. Sonra aynı rampayı indim. 40 saniye yüksek devir ile gitti. Sonra yolun geriye kalan 10 dakikası boyunca normal sürüşe rağmen klima eski performansına dönmedi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın Kliması soğutmaması ile ilgili güzel bir makale buldum. 

Yabancı kaynak demişki buzlanma arabanız "coil icing" olmuş olabilir. Hava aşırı nemli ise Evaporatör donar ve hava geçişine engel olur.  Arabanın daha önce 4,6 derecede soğuk hava üflemeye başladığını hatırlıyorum. Bugün sabah 08:00 gibi yolda iken nemim %92 olduğunu gördüm. Şu an baş şüpheli olarak Evaporatör donması olarak  görüyorum. 

 

image.png.181156f9a3e7679cec530330f18de88a.png

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

- 1060 km'de yaklaşık **0.5 litre** yağ tüketmişsiniz.

Böyle bir tüketim varsa, geçmiş olsun, motor bitmiş.

Bir yanlışınız olmalı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Böyle bir tüketim varsa, geçmiş olsun, motor bitmiş.

Bir yanlışınız olmalı.

 

Tek yanlış 0.5 değil 0.6 litre olması. Beyaz duman atmıyor ama yağ nere gidiyor bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Tek yanlış 0.5 değil 0.6 litre olması. Beyaz duman atmıyor ama yağ nere gidiyor bilmiyorum. 

Bence yanlış ölçüyorsunuz. Bir hata olmalı. Dediğim gibi, bu kadar yakıyorsa, motor bitmiş demektir. İkinci bir usta görüşü alın ve motoru kontrol etsin.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Bence yanlış ölçüyorsunuz. Bir hata olmalı. Dediğim gibi, bu kadar yakıyorsa, motor bitmiş demektir. İkinci bir usta görüşü alın ve motoru kontrol etsin.

 

Usta baksa ne diyecek. Altan yağ akmıyo, egzosfa mavi duman yok. Subab lastikleri veya segman atalım diyecek. Benim buna harcıyacak tek kuruşum yok. 32 ay kredisini ödeyeceğim. 60 70 bine motor yapmak yerine 2000 kmde 1 litre 5w30  motor yağını eklemek daha sürdürülebilir şu an. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

2.000 KM'de 1 Litre demek periyodik bakıma gerek olmaması demek. Her 10.000'de bi zaten 5 litre yağ devir etmiş olacak. Bence de bu rakamlar altında motor bitmiş demektir. Kaldı ki böyle yağ yakan arabanın arkasında bile seyredilmez. Her tarafı leş gibi yağ kokutur, boğaz yakar. Bir yerden kaçırmadığına ya da suya karıştırmadığına da eminseniz. Katalitiğe helal olsun o kadar güzel filtre ediyor demektir. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba kontak açıldığında önce yağ seviyesini ölçüp ekranda Oil Ok yazdıktan sonra marş yapıyor. İnternette İngiliz Rus Alman forumlarında aynı şikayetle dolu. Ben kanıtsadım. Araba tekliyor, çekmiyor,  kokuyor olsa bunu zaten direk paylaşırdım.  Aynı motorun n13 n12 gibi bmw ve mini versiyonundada aynı şikayet var. Bmw Peugeot yada Citroen oil consumption yazınca binlerce forum sayfası çıkıyor. Bir adam iki bakım arasında arabadan sadece 0.5 litre yağ çıktığını yazmış. 

Yorum bağlantısı
Harun Özden

Performanslı kullanımda 1000km de 1lt yağ yakması normal bazı markalarda. Kullanım kılavuzunda yazar bu tür bilgiler

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Harun Özden yazdı:

Performanslı kullanımda 1000km de 1lt yağ yakması normal bazı markalarda. Kullanım kılavuzunda yazar bu tür bilgiler

O 5000 kilometrede 0.5 litre değil miydi? 
 

Düzenleme: Markadan markaya değişiyormuş ama 1000km’de 1 litre bana yine çok geldi. 1000 km göze çok gelmesin 1.5 depo eder. 1.5 depoda 1 litre yağ bayağı bir mesele. IMG_3222.jpeg.81cd507bf1761453062f2d47768c3339.jpeg

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Harun Özden yazdı:

Performanslı kullanımda 1000km de 1lt yağ yakması normal bazı markalarda. Kullanım kılavuzunda yazar bu tür bilgiler

2 zamanlı bile yakmıyor o kadar yağı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...