İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

Ali bey borsada hangi fonu aldınız. tavsiye verir misiniz. Bizde kazanmak istiyoruz. Tüyo ver. Sende kazan bizde kazanalım .

Ben 500.000 Tl bankaya borcum var .

Bende nakit para olmaz. Para olunca alışveriş yaparım. Yatırım yapmam. Faiz yemek veya borsa oynamak gibi şeylerim yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

500.000 Tl bankaya borcum var .

 

Ali Darbaz yazdı:

Yatırım yapmam

yatırım yapmışsın zaten, daha ne yapacan? eski 500 e 750 ödersin, yeni 500 e 1500 isterler. net karın muhteşem

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Buraya epeydir bişey yazmadığımı farkettim. 

Yağ yakma testinde 450 km oldu.

Yağ memranı değiştirince  üst kapak contasından yağ sızıntıları artış gösterdi. 

 

BB otomotivde şanzıman kalibrasyonu tekrar yapıldı için "soğuk" iken araba artık çok daha iyi debriyaj kavraması yapıyor. Rampadan daha kolay kalkıyor ve ısındığında neredeyse kusursuz oluyor. 

+ Lastik Balans sonrası titreşim yok oldu

+Kapı çantalarını değiştirince otoban sürüşlerinde rüzgar sesi iyice azaldı 

+Arabanın lastiklerinin yani petlasların biraz zorlanınca yoldan koptuğunu hissetmeye başladım. 

+Hem BB otomotiv hemde Cruze ustam rölantide elektrikli gerginin ciykleme sesinin normal olduğu konusunda beni ikna etti. 

+Araba radyatör tıpasının 1000 km sürüşten sonra  bir daha patlamayacağı konusunda ikna oldum. 

+Süspansiyon sisteminden tümsekleri geçerken çıkan cıyaklama sesleri umursamamaya başladım. 

+Klima performansının iyi olduğunu el kitabındaki verile ışığından kabul ettim. 

+Motorun hararetli çalışıyor. bu durum beni ürkütüyordu. Artık bunuda umursamaz oldum.

 

Şu an gözümü Akü ye diktim. Araba bir süre yatınca cam pencere açamıyor. Marş basınca ancak aktif oluyor.  Kullanıp park edince 2 3 gün cam pencere açabilicek kadar elektrik var. 4ncü günde akü gene bitik oluyor. Anca marşa yetiyor. Marş sonrası araba full şarja geçiyor buda rölantide arabayı epey yüke sokup devir dalgalanmasına sebep oluyor.  

 

Lakin ben multimetre ile ölçtüğümde akü 12,7 gösteriyor.  Acıkcası bu konuda kafam çok karışık. 

 

 

IMG_6495.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Fransızlar, belirli bir süre geçince aküyü korumaya alır, sıkıntı olsa marş basmaz bence, yani aküde sağlam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

Fransızlar, belirli bir süre geçince aküyü korumaya alır, sıkıntı olsa marş basmaz bence, yani aküde sağlam.

 

Benim evin aşağisında lastikcde sıfır hiç kullanılmamış 1 set Citroen c3 MK3 kasanın teneke jant kapak buldum. 4000 tl istiyor. Alıp kışlık takmak gibi bir ihtiyaç doğdu bende emme para yok. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kışlık jant lastik güzel iş yapar, şimdiki fiyatlarla yaklaşık 2 senede parasını çıkarır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yazmayı unuttuğum Hız sabitleyici mevzusu var.. 

Araba hızı sabit iken ayak gazdan çekince elde edilen kazanımları alamadım. 

Nasıl anlatılır mesela rampa aşağı ayak gazdan çekince klima çok güçlü şekilde yüke binip bir anda içerisini hatırı sayılır şekilde soğutuyor. Alternatör şarj basıyor.  

Ekonomi yaptığımda araba bunu anlıyor klimayı ve alternatör yükünü azaltıyor. 2000 devirde sürdüğüm ve gaza hafif dokunduğum için yeterince tork olmadığından klima çok fazla kompresörü kapatiyor. Menfezden gelen hava  14 dereceye kadar yükseliyor . Arabanın shift point 2000 devire kadar düşüyor. Bu shift point olayını ilerde bir video ile göstermek isterim. 

 Hız sabitleyici açıksa klima neredeyse full devrede. Otomatik klima olduğu için klapeleri değiştirerek sıcaklık sabitliyor. Alternatı hep enerji basar halinde. Sadece rampa çıkarken yüke fazla binerse kapatıyor. 

Yani frenle yada rampa aşağı geri kazanım olayı tamamen ortadan kalkıyor. Ne zaman akü fülledi şarjı bırakıyor. 

 

Bu yuzden hız sabitleyici ile bu arabada pek ekonomi kasmak mümkün görünmüyor. Belki yolu çok daha uzun olan bir rotada kabini soğutup ve aküyü fulledikten sonra ekonomi basabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

klima çok güçlü şekilde yüke binip bir anda içerisini hatırı sayılır şekilde soğutuyor. Alternatör şarj basıyor.  

klima pompası elektrikli bu motorlarda?

Ali Darbaz yazdı:

hız sabitleyici ile bu arabada pek ekonomi kasmak mümkün görünmüyor. B

hız sabitleyici her zaman daha çok tüketim sağlar zaten, obd den canlı veri takip ederek 10 km sürülmesi kafi , yapısı gereği tam gaz vererek çalışır

Ali Darbaz yazdı:

rampa çıkarken yüke fazla binerse kapatıyor. 

gaz pedal verisi %70 üsütnde ise klima kompresörü devre dışı kalır her güncel araçta, cc de sıkça tam gaz verir

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

hız sabitleyici her zaman daha çok tüketim sağlar zaten,

nasıl yani hız sabitleyicide atıyorum 100 e sabitleyince daha çokmu yakar düz yolda ? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

gaz pedal verisi %70 üsütnde ise klima kompresörü devre dışı kalır her güncel araçta, cc de sıkça tam gaz verir


Her güncel araçta mı? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

düz yolda ? 

dümdüz yol bulursak laboratuvarda, broşürü yakalayabiliriz tabii

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Her güncel araçta mı? 

obd ne bağla cc aç rampada pedal % sini izle, çok zevkli, diğer bir yöntem: cc aç + ile hızlan, koltuğa yapış, pedal gecikmesi de yok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Az yakmak isteniyorsa hız sınırlayıcı daha makul, hem uyku gelmiyor hemde virajlarda vs daha rahat oluyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selçuk Bakış yazdı:

Az yakmak isteniyorsa hız sınırlayıcı daha makul, hem uyku gelmiyor hemde virajlarda vs daha rahat oluyor.

Öyleymiş hakikatten onu yeni fark ettim ben. Virajda falan hız sabitleyici iyi olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Evren Erakçora yazdı:

Öyleymiş hakikatten onu yeni fark ettim ben. Virajda falan hız sabitleyici iyi olmuyor. 

Son 2-3 senedir uzun yola böyle çıkıyorum yavaşta sürdüğüm söylenmez ama 1lt civarı ortalama avantajı var.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

dümdüz yol bulursak laboratuvarda, broşürü yakalayabiliriz tabii

obd ne bağla cc aç rampada pedal % sini izle, çok zevkli, diğer bir yöntem: cc aç + ile hızlan, koltuğa yapış, pedal gecikmesi de yok


klima. Pedal %70 üstünde çıkınca klima her güncel araçta kapanıyor mu?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Az yakmak isteniyorsa hız sınırlayıcı daha makul, hem uyku gelmiyor hemde virajlarda vs daha rahat oluyor.

gaza bastığımda bir iki sinyal verip sınırlayıcıyı devre dışı bırakıyor ford.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Metin Uzunoğlu yazdı:

gaza bastığımda bir iki sinyal verip sınırlayıcıyı devre dışı bırakıyor ford.

Güvenlik için iyi ama hocam. Ben bir deneyeyim bakalım devreden çıkıyor mu?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Selçuk Bakış yazdı:

Az yakmak isteniyorsa hız sınırlayıcı daha makul, hem uyku gelmiyor hemde virajlarda vs daha rahat oluyor.

121 e ayarlayıp tamgaz yapıyorum mis oluyor :D

Pedalda bir kademe daha var, döşemeye yaslayınca sınırlarıcı, klima şarj devreden çıkıyor.

Evren Erakçora yazdı:

Öyleymiş hakikatten onu yeni fark ettim ben. Virajda falan hız sabitleyici iyi olmuyor. 

 

Hız limitörünü kullanmadınız mı hiç Evren hocam. Bana daha güvenli geliyor. Sabitleyicide hadi oynamayayım hızla şurayı da atlatayım vs moduna giriyor insan. En son evciler virajına 110 ile girince fark ettim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Mazda, yeni yazılımında CC açık ise, virajda hız düşürüyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tamer Topaç yazdı:

Mazda, yeni yazılımında CC açık ise, virajda hız düşürüyor.

Dediğim viraj baya sağlam. Bizimki hız düşmesin diye gazı açıyor :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yeni yeni fark ettim onu ,ben ne gerek var diyordum hız sınırlayıcıya. Trend fiesta kullandık yıllarca.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Yeni yeni fark ettim onu ,ben ne gerek var diyordum hız sınırlayıcıya. Trend fiesta kullandık yıllarca.

Eşime derdim hep hızlı gitmiyorsun değil mi diye. Yok hayır 90 ı geçmiyorum falan derdi. Arabayı ben çıkarttım otoparktan 100 e ayarlayıp verdim görmeden. 5 dk sonra telefon geldi araba arızalandı sanırım yığıldı kaldı gitmiyor diye. Geçmiyormuş allahtan.

MEgan 2

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


klima. Pedal %70 üstünde çıkınca klima her güncel araçta kapanıyor mu?

şarjı bile kesiyor, pistten boş akü ile çıkan çok

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Metin Uzunoğlu yazdı:

gaza bastığımda bir iki sinyal verip sınırlayıcıyı devre dışı bırakıyor ford.

Fiat ve pugda yaşamadım hocam öyle bir şey, pedalı zemine yaslayınca bir tuş var onda devreden çıkıyor dip gaz yapıyor.

İlkay Başaran yazdı:

121 e ayarlayıp tamgaz yapıyorum mis oluyor :D

Pedalda bir kademe daha var, döşemeye yaslayınca sınırlarıcı, klima şarj devreden çıkıyor.

 

Hız limitörünü kullanmadınız mı hiç Evren hocam. Bana daha güvenli geliyor. Sabitleyicide hadi oynamayayım hızla şurayı da atlatayım vs moduna giriyor insan. En son evciler virajına 110 ile girince fark ettim. 

Bende dip gaza yakın kullanıyorum ayağımda ağrı da olmuyor böylece, tek düğme ile devreden çıkıp devreye girmesi kolay bende, dip gaz yapmadan çok düğmeyi kullanıyorum.

 

Çağlar Bayur yazdı:

şarjı bile kesiyor, pistten boş akü ile çıkan çok

Bazen yokuş yukarı hız sabitleyici açıp yükseltiyorum, benden iyi basıyor gaza :crazy:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selçuk Bakış yazdı:

benden iyi basıyor gaza

ecu affetmez, haypır falan dinlemez, yapıştırır enjektöre

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mehmet Yeter
×
×
  • Yeni Oluştur...