İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Selçuk Bakış

Klimayı fiat ile kıyaslama, otomatik ayarda fiata göre biraz daha geç soğutur, ayrıca otomatik ayarda 1 den fazla mod olabilir yavaş orta hızlı şeklinde, kitapçığı okuduysan varsa böyle bir şey onunda etkisi olur. İç sıcaklığa göre hızı kendisi ayarlar. Manuel ayarda da yavaş ise o zaman arıza ara.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Sürat yaparken oluşan titreşimden dolayı

hızı yükselt tireşim kalmaz, fizik kanunu 160 180 üstü titreme olmaz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ali Darbaz yazdı:

lastikci bişey demedi ,ben söker takarken seyrettim, örnek vereyim jantın bir tarafında yanlış yerdeki 65 gram ağırlık söküp attı, sonra başka bir noktaya cihazın gösterdiği yere 35 gram taktı. Makine iç dış 0 gösterincede arabaya lastiği taktı. 

 

65gr kurşun takılmamalı zaten. O lastikçiden balans yapılmadan çıkmak lazım. Gerekiyorsa lastiği çevirecek ama fazla kurşun takmayacak. bunu söyleyen makineler ama kim alır.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

bu araba 5. vites son devirde kadranda kaç km yapıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

bu araba 5. vites son devirde kadranda kaç km yapıyor


6100 devir cevirse  200 km hız yapar ama okadar beygiri yok. 

Bir aracın belirli bir hıza ulaşmak için gereken motor gücünü (beygir gücü) hesaplamak birkaç faktöre bağlıdır: aerodinamik direnci, yuvarlanma direnci, mekanik kayıplar ve aracın ağırlığı. Temel bir tahmin yapabilmek için basitleştirilmiş bir hesaplama kullanabiliriz.

Öncelikle, aracın aerodinamik direncini hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanacağız:

\[ F_d = \frac{1}{2} \cdot \rho \cdot C_d \cdot A \cdot v^2 \]

Burada:
- \( F_d \): Aerodinamik direnç kuvveti
- \( \rho \): Havanın yoğunluğu (yaklaşık 1.225 kg/m³)
- \( C_d \): Aerodinamik sürtünme katsayısı (ortalama bir hatchback için yaklaşık 0.32)
- \( A \): Aracın ön alanı (ortalama bir hatchback için yaklaşık 2.2 m²)
- \( v \): Hız (200 km/h = 55.56 m/s)

Bu aerodinamik direnci aşmak için gereken gücü bulduktan sonra, gücü beygir gücüne dönüştürmek için gereken formülü kullanacağız:

\[ P = F_d \cdot v \]

Ve bunu beygir gücüne çevirmek için:

\[ \text{Beygir Gücü} = \frac{P}{745.7} \]

Hesaplamayı yapalım.

1300 kilogram ağırlığında bir hatchback arabanın saatte 200 kilometre hıza ulaşabilmesi için yaklaşık 99.15 beygir gücüne ihtiyacı var. Bu değer, yalnızca aerodinamik direnç dikkate alınarak hesaplanmıştır. Yuvarlanma direnci, mekanik kayıplar ve diğer faktörler de göz önüne alındığında, gerçek dünya koşullarında daha yüksek bir beygir gücüne ihtiyaç duyulabilir. Yaklaşık 120-150 beygir gücünde bir motor bu hıza ulaşmak için yeterli olacaktır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

beygir yetmez uygun tahvil oranı gerekir

tofaşa 500 beygir koysak aktarma organları aynı kalırsa son hız çok az artat sadece

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın pandizot ipi yuvası geniş olduğu için çıkıyordu

Silvialı nalbura gidip conta aldım sorun düzeldi.

1513447153_IMG_6096Copy.jpeg.40be5271ef464a18bca55f9871907f4e.jpeg509973796_IMG_6098Copy.jpeg.abb7f2e3c00cb134343c883b73cefc85.jpeg

 

image.gif.b4a33a83180a1efd005e32ed841b7383.gif

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu bu çürük ağacı kesersem başıma bişey gelir mi?

Araçları park ederken manevra alanımızdan çalıyor

 

IMG_6102.jpeg

IMG_6105.jpeg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın yağ eksiltmesi geçmedi. Bir sonraki bakımda kendim bir motor yağı alıp onu koyduracağım.. Yağ kaynaklı değilse bunu kabullenip bu şekilde kullanmaya devam edeceğim. 
 

IMG_6093.jpeg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pasatta motül kullanıyorum. Eksilme yok artık

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

Klimayı fiat ile kıyaslama, otomatik ayarda fiata göre biraz daha geç soğutur, ayrıca otomatik ayarda 1 den fazla mod olabilir yavaş orta hızlı şeklinde, kitapçığı okuduysan varsa böyle bir şey onunda etkisi olur. İç sıcaklığa göre hızı kendisi ayarlar. Manuel ayarda da yavaş ise o zaman arıza ara.

 

Manual moda alıp çalıştırınca Egea gibi soğutuyor , ama  21 derece auto moda alıp çalıştırınca biraz istediğimi alamadım. 

Ali Gülmez yazdı:

5w30 dan 5w40 geçmen fayda sağlayabilir

 

Servet Aydın yazdı:

Pasatta motül kullanıyorum. Eksilme yok artık

 

Bu şekilde yağ tüketmeye devam ederse her 1000 kmde 500 mili litre eklemek zorunda kalacak gibi duruyor.  Arabayı performansı kullanınca böyle sonuc aldım. Birdfe hipermile geçsem yağ tüketiminde etkisi nasıl olur görmek isterim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Pasatta motül kullanıyorum. Eksilme yok artık

 

Bunu aldım, arabanın kalorifer forumuna yapıştıracağım. oradan ölçtüğüm sıcaklık bana arabanın harareti konusunda doğru bilgi verirmi sence. 

 

13 numaralı borunun dirseğinin iç tarafına koysam  , ne kadar başarılı ölçüm alırım sence. 

 

image.png.16ddf62df9fdf77d8ac7a4ef4d6c4f88.png

10182131908658.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bu bu çürük ağacı kesersem başıma bişey gelir mi?

8000TL

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Bu bu çürük ağacı kesersem başıma bişey gelir mi?

Araçları park ederken manevra alanımızdan çalıyor

 

 

 

Belediyenin yapması gerekiyor. Siz gerekli izinleri almadan yaparsanız mahkemelik oluyorsunuz. Çağlar abi'nin para cezası da cabası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bir fotoğraf çekip belediyeye gidip gösterip izin alırsanız sorun olmaz . Aksi halde 8.000 tl den kapı açılır

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ali Darbaz yazdı:

istediğimi alamadım.

O normal, 500l sonrası 2008de de aynısını hissettim. Auto modun bende 3 farklı seçeneği var, yavaş orta hızlı. Fiat direk hızlı çalışır Peugeot Citroen seçimi sürücüye bırakır. Yani kliman sağlam arıza yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cem Işık yazdı:

belediyeye gidip

park ve bahçeler ayrıca kesiyoır

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Çağlar Bayur yazdı:

park ve bahçeler ayrıca kesiyoır

Bizim bahçede çürümüş bir ağaç vardı ama 14 metre gibiydi. Belediyeye bildirdik, 5-6 sene önce kendileri geldi , kuruduğunu teyit edip kestiler, o zaman 600 tl ücret almışlardı.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hortum dışına sensörü krom kelepçe ile sabitlersen veri alırsın. Sensör probuna termal macun sür ve montajı yap. Sensör probunu krom harici kelepçe ile sabitleme. Kalın plastik kablo bağı da olabilir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Hortum dışına sensörü krom kelepçe ile sabitlersen veri alırsın. Sensör probuna termal macun sür ve montajı yap. Sensör probunu krom harici kelepçe ile sabitleme. Kalın plastik kablo bağı da olabilir

 

Bende bu band ile yapıştırırm diyordum. Tavsiye için saol abi. 

Bende elektrikli gergi olduğu için araba 50 dereceye gelene kadar malesef bu kalorifer üzerinden termal ölçüm yapamayacaz. Ama onada razıyım. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arabanın harareti konusunda obd'yi niye kullanmıyorsunuz da böyle garip analog bir çözüm arıyorsunuz?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Benim oturma odasında var bundan,  bayaa doğru ölçüyor içindeki pili 1 senedir değişmedim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Arabanın harareti konusunda obd'yi niye kullanmıyorsunuz da böyle garip analog bir çözüm arıyorsunuz?


obd portunu kullanarak telefonumu meşgul etmek istemiyorum acıkcası. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:


obd portunu kullanarak telefonumu meşgul etmek istemiyorum acıkcası. 

Makul fiyatlı cihazlar var doğrudan ekran üzerinden takip edebileceğiniz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Evren Erakçora
    • Önder Özcan
×
×
  • Yeni Oluştur...