İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

daha güzel olmuş şimdi

 

 

 

Çağlar hocam orjinal kaput dayanağı 540 tl ben dacia için olanı benimkine benzettim . birde sen bakamısın 

 

https://www.hepsiburada.com/kivanc-oto-kaput-ayar-takozu-fluence-mgn-ii-iii-dacia-p-HBCV000039YEBQ?magaza=BURSAKIVANÇOTO

 

Bu arada bende set üstü ocakta parçayı eritip siperini kaynattım. olursa ne ala 

 

 

IMG_5982.jpeg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

O kaza ile alt takıma erişim veya amortisör kuleleri hasar almalıydı

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

O kaza ile alt takıma erişim veya amortisör kuleleri hasar almalıydı

Abi kazayı 5 km hızla yaptık arabada herhangi bir alt takım hasarını göremedik araba lifte kaldırıldı bakıldı

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

Bu parçayı da arıyorum. Kaputun dayanağı , bulursama alacam. 

 

 

 

17338749_WhatsAppImage2024-07-24at18_33_52.jpeg.da5328a78ed2aa33974e6f11c5572e87.jpeg1259579065_WhatsAppImage2024-07-24at18_33_40.jpeg.de4a2b71f1696619fc40928599f872af.jpeg

 

Önemli. Yolda giderken kaput dalgalanır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cuk oturdu ikiside

Conta için 1300 tl ve kaput takozu için 524 tl isteyen Psa saygılar

IMG_6001.jpeg

IMG_6002.jpeg

IMG_6003.jpeg

IMG_6004.jpeg

IMG_6005.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ses seviyesi testinden tam not aldık. Kulağımı tırmalayan rüzgar sesi yok artık. 
 

IMG_6007.jpeg

IMG_6008.jpeg

IMG_6009.jpeg

IMG_6010.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hassas bir kulak varmış

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Arabanın plakası kendi kendine düştü. Dyson ile yapıştırmışlar, plastiği tutmamış. Arabayla Nalbura gittim. Bizim nalburcunun Nissan Silviası var bu arada. 

 

Neyse bana önerdiği yapıştırıcı ile yapıştırıp maske bandı ile tutturdum , sabah nasıl olacak bakalım. 

IMG_6056.jpg.5b889b4f58250ce337f256fa3bcf40d1.jpgIMG_6057.jpg.3d8bfe09540ebf04eeda75128cda8818.jpgIMG_6058.jpg.59afe82e267f47a5915be80f0f65dfe5.jpg

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dyson olsa tamponu almak gerekirdir. Siyah normal silikon sürmüşler

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Hangi silvia serisi yoksa mona lisa mı? 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Dyson olsa tamponu almak gerekirdir. Siyah normal silikon sürmüşler

 

Fotoğraf açıklaması yok.

Mehmet Yeter yazdı:

Hangi silvia serisi yoksa mona lisa mı? 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
(düzenlendi)

Bu s14 bir sonra ki nesil s15 tokyo driftte olan seri. 

Çok güzel çok diri duruyor maşallah. 

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hobi olarak nalburluk yapmayı isterdim ben de

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Faturamız çıkmış.. Ayrı bir tedarikcidende far komple alınmış. 

Ayrıca Tamirhane işciliğinide en alta paylaşıyorum.  Faturanın sonunda bedel 72632 tl 

 

image.png.f762f76d96c7f5d6ed4aabcee2bcd843.pngimage.png.d5db0e11ec60bccc818d6adc1af941e7.pngimage.png.17a674cf71b0c81879a92f6d795ab761.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

10 km/h hız ile tıklayınca tamponda radarı falan ollmayan halojen farlı nın tamir bedeli, ilanlarda laf ederler ya wuuu yetmişpin hasar diyr

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar. Arabayı 110 km kullanıp geldim. Deposunu fulledim. otobana çıktı 130 km hıza sabitledim. Arabanın klimasının otomatik ayarda iken tuhaf çalıştığını gözlemledim. Klimanın performası tahmin ettiğimden kötü çıktı. O konuyu gözlem altına alıp gerekirse müdehale edeceğim. Araba yağ eklememden bu yana 300 kmden fazla yol yaptı. Motor soğuduktan sonra yağ seviye ölçümü yapıp bilgi vereceğim. Araba 100 km hızdan sonra titriyordu. Hız artıkca artan bir şekilde titremesi vardı yolda süratli sürmek tehlikeliydi. lastikçiye gittim 400 lira karşılığı 4 lastik balans yaptırdım. Her lastikde 50 gramlık yanlış yerlere yerleştirilmiş  balans ağırlıkları vardı. Eski balans ağırlıkları sökülüp yeni balans ağırlıkları olması gerektiği yerlere takıldı. Ortalama 35 grama yakın ağırlıklar takıldı. 25 km otoban seyri yaptıktan sonra arabanın sesi titreşimi tamamen geçmişti. 

 

Gelelim klimanın mevzusuna , autoya alındığında üst kanallardan çok az hava geliyor ve genelde ayaklaran soğuk hava üflüyor. Bir yerde bir yanlışlık var, sensor bazlı olabileceğini düşünüp araştıracağım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Her lastikde 50 gramlık yanlış yerlere yerleştirilmiş  balans ağırlıkları vardı.

bunu lasikçi mi böyle ifade etti?

Ali Darbaz yazdı:

autoya alındığında üst kanallardan çok az hava geliyor v

iç çevrime alınca artar o hava hızı denedin mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bunu lasikçi mi böyle ifade etti?

iç çevrime alınca artar o hava hızı denedin mi?

 

İnternetten bir sıcaklık sensörü sipariş edip şunu bir deneyeceğim abi. 

 

image.png.c7a5b790d8b85b6faf6aa01be596625d.png

Çağlar Bayur yazdı:

bunu lasikçi mi böyle ifade etti?

Ali Darbaz yazdı:

 

lastikci bişey demedi ,ben söker takarken seyrettim, örnek vereyim jantın bir tarafında yanlış yerdeki 65 gram ağırlık söküp attı, sonra başka bir noktaya cihazın gösterdiği yere 35 gram taktı. Makine iç dış 0 gösterincede arabaya lastiği taktı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Burda titreşimden ve gürültüden.  hızlanmayı kesmek zorunda kalmıştım. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Yanlış diye bir tabi doğru değil. Takılan balans lastiğin sökülüp takılması, zamanla lastiğin aşınması veya jantta oluşan eğilmelerle değişir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

astikci bişey demedi ,ben söker takarken seyrettim,

inşaatı seyredip temel atmaya kalkmassan sorun yok

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Buda yaptığım yalıtımın farkı. sadece motorun sesi geliyor 

 

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Yanlış diye bir tabi doğru değil. Takılan balans lastiğin sökülüp takılması, zamanla lastiğin aşınması veya jantta oluşan eğilmelerle değişir.

 

Araba lastikler değiştikten sonra en fazla 3000 km yapmış. bunun 1500 km Önder abide bende ise en fazla 1500 km daha yapmıştır. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Buda yaptığım yalıtımın farkı. sadece motorun sesi geliyor 

 

 

 

Araba lastikler değiştikten sonra en fazla 3000 km yapmış. bunun 1500 km Önder abide bende ise en fazla 1500 km daha yapmıştır. 

Ben 100 km de şuan 0 yaptırdığınız balansı 10-20 gr olacak şekilde bozarım. 

 

2 çukura gir çık, birkaç ani fren ve hızlı viraj dönünce mutlaka bozulur biraz. 

 

Ayrıca cihazların kalibrasyonları da farklı olabilir. Hangisinin daha doğru olduğunu göz ile anlayamazsınız. 

 

Yine bir not, lastikleri ayrı şekilde değilde araç üzerinde balans yaptırırsanız diğer kısımlardaki dengesizlikte bir miktar giderilir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

10 km/h hız ile tıklayınca tamponda radarı falan ollmayan halojen farlı nın tamir bedeli, ilanlarda laf ederler ya wuuu yetmişpin hasar diyr

 

Bu vukuattan sonra kesinlikle Kaskosuz araba ile gezilmez. 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Ben 100 km de şuan 0 yaptırdığınız balansı 10-20 gr olacak şekilde bozarım. 

 

2 çukura gir çık, birkaç ani fren ve hızlı viraj dönünce mutlaka bozulur biraz. 

 

Ayrıca cihazların kalibrasyonları da farklı olabilir. Hangisinin daha doğru olduğunu göz ile anlayamazsınız. 

 

Yine bir not, lastikleri ayrı şekilde değilde araç üzerinde balans yaptırırsanız diğer kısımlardaki dengesizlikte bir miktar giderilir. 

 

Anlıyorum sizi. Şimdilik titreşimden kurtuldum, istediğim sonuca ulaştım. Sürat yaparken oluşan titreşimden dolayı kendimi limitlemek zorunda kalmak kötü bir histi. Ayrıca Havacılıkta bu tip titreşimlerin yarattığı demoları izlemiş biri olarak arabanın kendi kendini parçalamasınındı önüne geçmiş olduk. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Sani Gerşon
×
×
  • Yeni Oluştur...