İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

Servet Aydın

Dokunma.15v çok değil. Akü %85 şarjda duruyor daima

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Dokunma.15v çok değil. Akü %85 şarjda duruyor daima

 

Kontak kapalı 12.5 V ölçüyor obd. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Atölye4 benim Picasso yu aldığım yer :)

 

nerden buldun onları 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Kırmızı corsa da aynı durum oldu, kırmızıya yaklaşırken ayağın frende 2 den 1 e düşerken takırtı geliyordu, kalktığında 1 den 2 ye geçişte eğer hafif gazla hızlanırsan vuruntu yapıyordu, aküyü ölçtürdüm bitik çıktı, voltaj debriyaj motoruna yetersiz kalıyor. Aküyü değişince vuruntu tıkırtı sesleri gitti, aynı şekilde hızlandığımda eskiye göre vites atış devrinde 500 devir gibi bir düşüş oldu. Kesinlikle akü değişimi sonrasında farkı hissedeceksin. 

 

Aşırı yoğunluktan arabayla yüksek hızlı seyire çıkamadık. Yarın servis bi baksın altakıma kulaklara ucuzdan pahalıya doğru aşama aşama sıfırlıycaz parçaları. . 

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Atölye4 benim Picasso yu aldığım yer :)

 

nerden buldun onları 

 

Google de

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Darbaz yazdı:

 

Kontak kapalı 12.5 V ölçüyor obd. 

Normal herşey kırcalama. Voltajın yüksek olması sistemin kararlılığı için iyidir. Elektrovanalar daha hızlı açılır kapanır, verim yüksek olur sistemin. Tek dezavantaj ampüller. Kısa ömürlü olacak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın şanzımanı operasyonel sıcaklığa ulaşınca çok güzel  çalışıyor

2500 devirde 80 km

2000 devirde 69 km yapıyor

IMG_3833.jpeg.3a0b33847e4224d11cbaf553d3a6c208.jpeg

 

arabanın önü alcak ve servise gelince ön karlık yere değdi..:(

 

 

IMG_3836.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Psa iki tane polen filtresi koymuş. 

IMG_3842.jpeg

IMG_3841.jpeg

IMG_3840.jpeg

IMG_3839.jpeg

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

fransız sever böyle alengirli şeyleri, bu motor bmw de kullanılan mı

öyle ise tam baş belası olur demekki. "efendim motorunuzu indirip parça değiştireceğiz silecek suyu bitmiş."

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:

Rus bir adam vti motorların yağlama sisteminin yetersiz olduğunu bu nedenle her 10 bin veya her yıl yağ değişimi yapılmasını tavsiye ediyor. 

Bende şöyle bir baktım içine. Kam mili üzerinde yağın fazla gelmediğini gördüm. Tavsiyeye uymak mantıklı olacaktır. 

 

IMG_20240331_184941.jpg

 

Mil üzerinde kırmızı noktalar var. Büyük bir sorun teşkil ediyor. Kırmızı benekli kam mili hastalığı (halk dilinde benekli hastalığı). Acil müdahale edilmesi gerekiyor :wub:

  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yapma abi, konuştuk senle, Corsa C ama az daha paran varsa Corsa D al, 1.2 easytronic. 

Corolla 1.4 dizel MMT 2 yıl, Pug 308 1.6hdi auto6r 7 ay falan, son 6 senedir de Corsa C kullanıyorum, 6 ay önce 2. corsayı aldım ikiside aynı biliyorsun zaten, düşünmeden opel al, fransıza bakma, bi şanzıman yağı, bi robot yağı değişeceksin bide kalibrasyon yaptırdın mı canavar gibi biniyorsun, bende bozulmadı ki uzun yolda müsait oldukça sürekli top speed gidiyorum, instagramdan ekle hikayelerden görürsün nasıl yolculuk yaptığımı, sen beni dinle pişman olmayacaksın. Kasa güncel gelmiyorsa D bak, senede 50 bin km yol yapan birisi olarak yazıyorum bu mesajı :)  

Yok Ebrar Citröen'in otomatiği hoşuma gitmiyor zaten daha önce C4, C4 Picasso, C4 Cactüs kullandım hepsi de otomatikti hiç biri hoşuma gitmemişti. Bu aracı tam otomatik gibi düşünerek yazdım bir de tipi güzel diye.

 

Gece yola çıkıyorum muhtemelen, geliyorum Samsun'a. Bi müsaitlik ayarlayabilirsem arayacam seni Corsayı bi deneyeyim fikir olsun. Corsa alacak olursam C'den ziyade D daha iyi olur hem daha geniş hem de hanım ehliyeti Corsa D ile almıştı :) 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Ali Darbaz yazdı:

Psa iki tane polen filtresi koymuş. 

IMG_3842.jpeg

IMG_3841.jpeg

IMG_3840.jpeg

IMG_3839.jpeg

DPF ÇIKIŞINDAKİ KELEPÇEYİ KONTROL ET O TARAFTAN Kurum kaçırmış sanırım boşluk var

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

Ali birde vti motor biraz sabıkalıdır hassastır

Uygun yağı kullanman çok önemli spekleri karşılamayan yağı sakın kullanma

1.6 vti 308 lerdeki motorlara bakmayan çok usta var piyasada hele birde lpg takılmış ise vay haline

en önemli kısım yağ burada 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Nasıl yeni hız sabitleyici yakışmış mı

IMG_3843.jpeg

IMG_3844.jpeg.3e7c03813ca2dfe95f94a882912279b7.jpeg

IMG_3846.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Hayırlı olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Ali Gülmez yazdı:

DPF ÇIKIŞINDAKİ KELEPÇEYİ KONTROL ET O TARAFTAN Kurum kaçırmış sanırım boşluk var

Araç benzinli, DPF değil de  katalitik konvertör (halk dili katalizör) :)  

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Usta arabayı beğendş ve çok ilgilendiler. Yalnız Vti hakkında çokda güzel konuşmadı. Çok fazla emisyon arızası veriyormuş özellikle lpgli modeller.  Sonuç olarak yağına ve suyunu sürekli kontrol edin dedi. 

Araba bana adapte oldu. Artık çok daha güzel vites atıyor. Hız sabitleyici 2000 devirde 70 km hızla giderken çok az yakıyor.

Arabada hız sabitleyici acıkken çok ama çok güzel vites atıyor veya düşürüyor. Öne yığılma neredeyse yok. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Ali Darbaz yazdı:

Usta arabayı beğendş ve çok ilgilendiler. Yalnız Vti hakkında çokda güzel konuşmadı. Çok fazla emisyon arızası veriyormuş özellikle lpgli modeller.  Sonuç olarak yağına ve suyunu sürekli kontrol edin dedi. 

Araba bana adapte oldu. Artık çok daha güzel vites atıyor. 

şanzıman akıllıdır zaten adapte ediyor kendini

birde manuel olarak kendin vites değiştirirsen daha hızlı vites atıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba çok canlı heyecanlı. Egs şanzımanın tüm parçaları mevcut parça sıkıntısı yaşanmıyor. O konuda sıkıntı yaşanmıyor muş. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tamer Topaç yazdı:

BVA' dan sonra, Fransız şanzımanlarından uzak durma kararı aldım.

Hak veririm :) Olabilecek en kötü tecrübe olabilir BVA

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Sani Gerşon yazdı:

Hak veririm :) Olabilecek en kötü tecrübe olabilir BVA

bva derken hangisi oluyor

clio 3 1.6 tam otomatik kullandım onun kodu dpo al4 diye geçiyor 

aşırı kötü bir tam otomatik hayattan soğutur insanı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın bakımıma 3800 tl, 

Arabanın orjinal hız sabitleyici 1300 tl ödedim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Gülmez yazdı:

bva derken hangisi oluyor

clio 3 1.6 tam otomatik kullandım onun kodu dpo al4 diye geçiyor 

aşırı kötü bir tam otomatik hayattan soğutur insanı

Clio2, Megane2 gibi o dönem kullanılmış olan şanzımandır bva.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Clio2, Megane2 gibi o dönem kullanılmış olan şanzımandır bva.

 

az daha 2010 1.2 clio alıyordum. Bva şanzımana dahilmi onlar

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi sıra çıkmacıdan orjinal park sensörü beyni bulmak. Onuda buldukmu geriye arka kampanalar kalıyor. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Hayırlı olsun. Güle güle kullan. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...