İçeriğe Yönlendir

Ailenin Yeni Üyesi Zwei: 2012 Citroen C3 1.4 VTi EGS


Ali Darbaz

Recommended Posts

İnan Çınar
Önder Özcan yazdı:

Benim eşimin arabasıydı, bir kaç gün önce Alinin  oldu :)

Millete Citroen kitleme pardon kullanım imkanı sağlama konusundaki başarısına hayran olduğum bir abisiniz...

Darbaz ailesine hayırlı olsun...

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın çok gürültü çıkaran park sensörünü söktüm. Geniş zamanda komple şurayı toparlamayı düşünüyorum. Orjinal sensör bulup takıcam. 

IMG_20240404_132604.jpg

IMG_20240404_132634.jpg

IMG_20240404_132608.jpg

IMG_20240404_132927.jpg

Komple söktüm. Sadece geri vites kamerası kaldı. 

 

 

17122267963157014034341209360426.jpg

IMG_20240404_133216.jpg

IMG_20240404_133129.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın üzerinde termostat ve fan testi yaptım. Arabanın motoru 105 dereceye çıkmasına rağmen fan devreye girmedi. Sonra arabamın www.repxpert.com.tr sitesinde şasesini yazdım, parçaları inceledim. Termostat zaten 105 derecede açılıyormuş. Fransız forumlarından elden ettiğim bilgiye göre 1 kademe fanı 105 derecede 2 kademe ise 110 derecede açılıyormuş?

 

Arabayı kullandıkca ikinci vitese geçişin sarsıntılı olduğunu farkettim. eğer düşük devirde sürüyorsam  arabayı sarsıyor. Onuda çözmek için araştırıyorum. Motor kulaklarının hepsini değiştirmeyi planlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın çok gürültü çıkaran park sensörünü söktüm. Geniş zamanda komple şurayı toparlamayı düşünüyorum. Orjinal sensör bulup takıcam. 

 

Sesini kıssaydın sökene kadar. :yildizlar:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ersen Tapan yazdı:

Sesini kıssaydın sökene kadar. :yildizlar:

 

hocam, sorun yanlış bir parça olması. Orjinal psa değil. Orjinal psa sensörüne takılmış, farklı bir beyin. orjinal beyin yanmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yarın yağ bakımı için Atolye 4 adlı servise gideceğim. Bakalım bana nekadar masraf çıkaracaklar. 

 

image.png.9e7c6eeda09c0fa516eae5d16491ae0f.png

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın üzerinde termostat ve fan testi yaptım. Arabanın motoru 105 dereceye çıkmasına rağmen fan devreye girmedi. Sonra arabamın www.repxpert.com.tr sitesinde şasesini yazdım, parçaları inceledim. Termostat zaten 105 derecede açılıyormuş. Fransız forumlarından elden ettiğim bilgiye göre 1 kademe fanı 105 derecede 2 kademe ise 110 derecede açılıyormuş?

 

Arabayı kullandıkca ikinci vitese geçişin sarsıntılı olduğunu farkettim. eğer düşük devirde sürüyorsam  arabayı sarsıyor. Onuda çözmek için araştırıyorum. Motor kulaklarının hepsini değiştirmeyi planlıyorum. 

geçiş  mi sarsıntılı yoksa 2. viteste düşük devirde gaza basınca mı sarsıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Doğan Arşiray yazdı:

ikinci taraf kim ki? kaskocu mu? :D

 

Valla umarım hayırlı olur.. Yaptık trafik ve kaskoyu.. 

Ali Darbaz yazdı:

Arabayı kullandıkca ikinci vitese geçişin sarsıntılı olduğunu farkettim. eğer düşük devirde sürüyorsam  arabayı sarsıyor. Onuda çözmek için araştırıyorum. Motor kulaklarının hepsini değiştirmeyi planlıyorum. 

 

Kabullen.. Bir yere kadar rahatlar bu.. Sonrasında sarsacak.. Ne kadar sakin kullanırsan o kadar yumuşak olacak.. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Rus bir adam vti motorların yağlama sisteminin yetersiz olduğunu bu nedenle her 10 bin veya her yıl yağ değişimi yapılmasını tavsiye ediyor. 

Bende şöyle bir baktım içine. Kam mili üzerinde yağın fazla gelmediğini gördüm. Tavsiyeye uymak mantıklı olacaktır. 

 

IMG_20240331_184941.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Rus profesörler vti motorun yağlama sisteminin yetersiz olduğunu bu nedenle her 10 bin veya her yıl yağ değişimi yapılmasını tavsiye ediyor. 

Bende şöyle bir baktım içine. Kam mili üzerinde yağın fazla gezmemiş. 

Yağlama yetersiz olduğu kanısına nasıl varıldı konusunu kenara koyalım 🙂 Yetersiz yağlama sorunu erken değişimle çözülemez. Yeterli yağlanmayan şey ısınır ve aşınır. Bu sorunun çözümü yağ pompası, yağ kanalları vs vs deseler tamam ama yağ değişimi motoru değil yağı korur bu durumda. 

 

Yine aynı şekilde motor durduğu an süzülür yağ o yüzeyden. Süzülmüyorsa sorun vardır yüzey pürüzlüdür düzgün değildir vs vs. 

 

Teknik veri incelemek uymak vs iyidir faydalıdır. Ancak, doğru ve değerlendirilebilir/uygulanabilir olması şartıyla. Aksi durumda sadece kafa karıştırır. 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Arabayı geri iade etmeyi planlıyorum. 

Ayıp olur 🤣🤣🤣🤣

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Şaka amaçlı Darbaz'ın mesajını editledim
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın motorunun sesi çok güzel bunun bmw vanosu ile ilgisi olabilirmi. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yağlama yetersiz olduğu kanısına nasıl varıldı konusunu kenara koyalım 🙂 Yetersiz yağlama sorunu erken değişimle çözülemez. Yeterli yağlanmayan şey ısınır ve aşınır. Bu sorunun çözümü yağ pompası, yağ kanalları vs vs deseler tamam ama yağ değişimi motoru değil yağı korur bu durumda. 

 

Yine aynı şekilde motor durduğu an süzülür yağ o yüzeyden. Süzülmüyorsa sorun vardır yüzey pürüzlüdür düzgün değildir vs vs. 

 

Teknik veri incelemek uymak vs iyidir faydalıdır. Ancak, doğru ve değerlendirilebilir/uygulanabilir olması şartıyla. Aksi durumda sadece kafa karıştırır. 

 

Burdaki Rus amca söylüyor. Daha öncede aynı adamın videolarını izledim. Dediği genelde doğrudur. Dediğine uysak zararlı çıkmayız. El kitabı bakımlar her 15000 km de diyor. Biz dediğine uysak zarar çıkmaz

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

24 saat dolmadan arabanın tasarım eksiklikleri ve hataları bulundu 2 sayfayı dolduracak hale geldi. Bakalım zaman ne getirecek @Önder Özcanmahkeme kararıyla arabayı geri alacağı kanaatindeyim. Hatta avukatı Cem bey aracılığı forumda Citröen ve her türlü araç satışı yasaklanabilir.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Okuması keyifli bi konu oluyor 😅😅

Güzel günlerde kullanılsın diyelim biz yinede

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Motorda su pompasını çalıştıran ilginç bir parça var. Hatta bu parça pimi var çekiyorsun boşalıyor. Elektrikle çalışıyor muş. Su pompası ile alternatör kayışı arasında duruyor ve su pompasını tahrik ediyor. 

image.png.08fd7da0fcfca40b2c2a0f4e326b09cc.png

 

image.png.6c418bf7989bfc7c2e12af0cba32ee93.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sitroen bu işin piri

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

sitroen bu işin piri

 

Abi neden 5000 tl değerinde her 50000 kmde değişmesi gereken şu parçayı koymuşlar. Amaç neymiş. 

 

00077619.gif

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın 80 amperlik alternatörü var. Voltmetre ile bakınca araba sürekli 14,9 volt ile çalışıyor. Sanırım akümüzü toparlanmaya ihtiyacı var. 

 

A.Z. Meisterteile Alternatör

Screenshot_2024-04-04-22-30-08-648_com.ovz.carscanner.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

fransız sever böyle alengirli şeyleri, bu motor bmw de kullanılan mı

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

yüzde 1 yakıt tasarrufu falan sağlıyorsa 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Servet Aydın Abi araba sürekli 15 V ile çalışıyor. Akü nedeniylemi yoksa üzerindeki multimedya yüzünden mi bukadar yüksek volt çekiyor. Gerekirse voltajı düşürmek için eski paneli geri takabilirim. Maksat robotlar çalışması için daha fazla enerji kaynağımız olsun. Epi topu 80 amperlik avuç kadar alternatörü var. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Alptuğ Özcan yazdı:

Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın :nazar:

Bu teknik veriler yetkili servislerde yok :D  

Benim de radarımda olan bir araç(her ne kadar nasıl sığacağımız konusunda fikrim olmasada) yalnız bu şanzıman beni tereddüte düşürmedi değil. Benim hanımın direksiyonunu baya  geliştirmesi lazım ve şanzımandaki kararsızlık bizim işi zorlaştırır. Çünkü sitenin otoparkı baya eğimli ve manevra alanı dar. Vitesin yokuş aşağı geri gitmek istediğimizde tereddüte düşmemesi lazım. Yokuş kalkış desteği var mı?

 

Yapma abi, konuştuk senle, Corsa C ama az daha paran varsa Corsa D al, 1.2 easytronic. 

Corolla 1.4 dizel MMT 2 yıl, Pug 308 1.6hdi auto6r 7 ay falan, son 6 senedir de Corsa C kullanıyorum, 6 ay önce 2. corsayı aldım ikiside aynı biliyorsun zaten, düşünmeden opel al, fransıza bakma, bi şanzıman yağı, bi robot yağı değişeceksin bide kalibrasyon yaptırdın mı canavar gibi biniyorsun, bende bozulmadı ki uzun yolda müsait oldukça sürekli top speed gidiyorum, instagramdan ekle hikayelerden görürsün nasıl yolculuk yaptığımı, sen beni dinle pişman olmayacaksın. Kasa güncel gelmiyorsa D bak, senede 50 bin km yol yapan birisi olarak yazıyorum bu mesajı :)  

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

@Servet Aydın Abi araba sürekli 15 V ile çalışıyor. Akü nedeniylemi yoksa üzerindeki multimedya yüzünden mi bukadar yüksek volt çekiyor. Gerekirse voltajı düşürmek için eski paneli geri takabilirim. Maksat robotlar çalışması için daha fazla enerji kaynağımız olsun. Epi topu 80 amperlik avuç kadar alternatörü var. 

 

Kırmızı corsa da aynı durum oldu, kırmızıya yaklaşırken ayağın frende 2 den 1 e düşerken takırtı geliyordu, kalktığında 1 den 2 ye geçişte eğer hafif gazla hızlanırsan vuruntu yapıyordu, aküyü ölçtürdüm bitik çıktı, voltaj debriyaj motoruna yetersiz kalıyor. Aküyü değişince vuruntu tıkırtı sesleri gitti, aynı şekilde hızlandığımda eskiye göre vites atış devrinde 500 devir gibi bir düşüş oldu. Kesinlikle akü değişimi sonrasında farkı hissedeceksin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

:nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...