Adem Kaptan 18 Mart Paylaş 18 Mart 6 Şubat 2023 yılında almış olduğum 2006 model Mercedes motorlu v6 3.0 crd Jeep Grand Cherokee mi ne yazık ki bi hata yapıp ustaya baktırmadan aldım.Aracı Ankaradan İstanbul a getirdim.Yolda çok gazlamaldığım için farketmedim fakat bi süre sonra araba dengesiz gaz yemeye ve sabit gaz da iken al ver şeklinde dengesiz hızlandığını gördüm kendi ustam uzakta olduğu için yakında bir servise götürdüm ve manifoldu klepelerinden olduğunu söylediler.2adet temiz çıkma manifold ve manifold klasör motoru aldım değiştirdim.Fakat arıza hala devam ediyor.Bu arada sökmüşken yağ soğutucu ve contaları da değiştirip komple yağ değişimi de yaptım arabama fakat hala sorunum devam ediyor.Sırf bu yüzden arabamdan soğudum yaklaşık 13 yıldır Jeep markasının hep benzinli modellerini bindim hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım ki offroadda yaptım.Fakat arabamı aldığımdan bu yana kullanamadım. Bu arada Çin’den G-001 kodlu bir adet turbo aktüatörü alıp denedim Turbocum arızalı olduğunu söyledi.Turboyu söküp dışarda cihaza bağladığında sağlam görünüyor.Üstündeki hella marka turbo aktüatörü de sağlam olduğunu söylediler. Şimdi sizin bilgilerinize danışmak isterim.Hella marka turbo aktüatörü takıp denemelimiyim yoksa başka taraflara mı yöneleyim.Kafam karıştı iyice işin içinden çıkılmaz hal aldı.İstanbul da yaşıyorum bu arada kime gitsem turbo aktüatörünü satıyorlar araca takıp deneme şansı da vermiyorlar.Haliyle emin olmadan birde onu değiştirip kendime masraf etmek istemiyorum. Okudugunuz için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Mart Paylaş 18 Mart Jeep garage bostancı sanayi. Davut ustaya bırakın ki doğru teşhis yapılsın. Ezbere gidilmiş hep. Basit hava akış metre sizin septomlara sebep olur. Ve hatta fişini çıkarıp deneme yapın. Duman atabilir önemsemeyin test için 2 Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 18 Mart Yazar Paylaş 18 Mart Servet Aydın yazdı: Jeep garage bostancı sanayi. Davut ustaya bırakın ki doğru teşhis yapılsın. Ezbere gidilmiş hep. Basit hava akış metre sizin septomlara sebep olur. Ve hatta fişini çıkarıp deneme yapın. Duman atabilir önemsemeyin test için Biraz meşakatli olacak Beylikdüzünde yaşıyorum.Onu geçtim asıl önemli olan aracı bu şekilde trafikte kullanmam sorun yaratır mı? Yoksa çekiciye mi yüklemeliyim? Yarın hava akışmetresinin fişini çekmeyi deneyeceğim umarım yapabilirim😀 Teşekkür ederim cevabınız için. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Mart Paylaş 18 Mart Ben vaktinde gebzeden bostancıya gitmedim bugünün parası 1500 tl yerine 100bin tl masrafım oldu boşu boşuna 2 Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 18 Mart Yazar Paylaş 18 Mart sanırım şu işaretlediğim arkadaş Servet Aydın yazdı: Ben vaktinde gebzeden bostancıya gitmedim bugünün parası 1500 tl yerine 100bin tl masrafım oldu boşu boşuna Mesaj çok net alındı.Engin tecrübenizi paylaştığınız için teşekkür ederim.İlk fırsatta randevu alıp gideyim.Çok sağolun tekrar. Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 19 Mart Paylaş 19 Mart Aynı aracı bende bir süre kullandım geçtiğimiz yıl sattım. Çekiş düşüklüğü ve beraberinde göstergede kırmızı şimşek uyarısını bende aldım. Bu arızada genellikle ilk şüphelenilen turbo aktüatörü oluyor. Benim aracımda arıza elektrik tesisatında ki basit bir oksitlenmeden dolayı çıkmıştı. Tespit yapılması ve sonunda arızanın giderilmesi 4-5 günü buldu tabi doğru bir usta sizin sorununuzu çözecektir. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Mart Paylaş 19 Mart Servet abi de söylemiş, Davut usta işinin ehlidir. Çekici vs bir yolunu bulup oraya götürmenizi tavsiye ederim ben de . 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Mart Paylaş 19 Mart şu anda arıza kaydında ne yazıyor? kodlar neler? ben olsam aliexpress den filan asla elektromekanik araba parçası almam. aktüatörün hella olanı 350 360 euro civarı olmalı. o parçalar ısınınca arıza gösteriyorlar tam bozuk değillerse. bozulana kadar da epey süre geçiyor. ayrıca bir hortumda küçücük yırtık bile olabilir. o nedenle kodları görmemiz lazım. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 19 Mart Paylaş 19 Mart arkadaşımın 2012 model 3.0 CRD sinde de kırmızı şimşek yanma sorunu var, Davut Usta ya defalarca gitti, hatta birinde ben almıştım sanayiden çıkışta kavşakta daha tekrar yaktı kırmızı şimşeği... Eskişehir de bir usta dan bahsettiler ama gitmedi henüz oraya.. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Mart Paylaş 19 Mart o baska bir motor kullaniyor. vmotori. italyan. 3.0 crdi. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Mart Paylaş 19 Mart Doğan Arşiray yazdı: o baska bir motor kullaniyor. vmotori. italyan. 3.0 crdi. İveco motoru denen sanırım, dertli bir motor diye bilinir 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mart Paylaş 19 Mart Cem Işık yazdı: İveco motoru denen sanırım, dertli bir motor diye bilinir eski 3.1 ler dertli di yine mi hortladı onlar 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Mart Paylaş 19 Mart stellantis motorudur bence. multijet vs gibi birşeydir. sonuçta mercedes ten sonra parçaları ucuz olsun diye seçmişlerdir. bizde wk 2 vardı, en son tipte olanlardan. araba yepyeniyken vuruntu yapıyordu. 250 hp olmasına rağmen gitmiyordu da. servis olmaz öyle şey dedi. bizde arabayı 32 bin km de satmıştık. sonra recall geldi chryslerden,bu hata için. böyle ilgisiz bir firmadır fiat jeep alfa grubu. chrsyler benz den ayrılınca bitti bana göre. şimdi de pejo citroen ve opeli bozmakla meşgüller kanımca?! 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Mart Paylaş 19 Mart Doğan Arşiray yazdı: chrsyler ona amerikada crisis diye lakap taktılar 2008 den sonra 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 20 Mart Paylaş 20 Mart jeep firmasının aslından uzaklaşması üzücü ya. bir markanın karakteristik yüzü nedir deseniz jeep derim klasik yuvarlak farlar vs param olsa bitane kj alıp garaja koyacam 100 seneliğine Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 21 Mart Yazar Paylaş 21 Mart Doğan Arşiray yazdı: şu anda arıza kaydında ne yazıyor? kodlar neler? ben olsam aliexpress den filan asla elektromekanik araba parçası almam. aktüatörün hella olanı 350 360 euro civarı olmalı. o parçalar ısınınca arıza gösteriyorlar tam bozuk değillerse. bozulana kadar da epey süre geçiyor. ayrıca bir hortumda küçücük yırtık bile olabilir. o nedenle kodları görmemiz lazım. Merhaba sizin yorumlarınız üzerine bu forum a kayıt oldum 😀 Arıza kodlarım P0046 Turbo charger boost control circuit performans U0103 Lost Communication with Electric gear stift module P0401 EGR sistemi (Alırken egr iptal denildi.) U0404 Implausible dara received from ESM 1 Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 21 Mart Yazar Paylaş 21 Mart Bu arıza kodlarından sonra egzoz manfioldları açıldı üst ileri geri klapeleri hareket ettiren kollarda çatlak vardı değişti Klape motoru Swirl valve değişti.Beyinden yazılımla EGR yi iptal ettirdim.Arıza düşmedi bu sefer ama sorunum aynı devam etti.Turbo komple sökülüp dışarda makinede test edildi ayarları yapıldı. En son ustaya iyi bi ücret ödeyip ayrıldım .4 aydır da otoparkta yatıyor aracım şimdi tekrar uğraşmaya başlayacağım. Şuan faal olan arıza durumum şu şekilde Araç normal çalışıyor motor sesi normal otoparktan çıkıp gaz verince ya komple tam gaz yiyor yada az basınca da çok sakin gidiyor rampalarda kesinlikle bayılıyor zaten.Ama dip gaz yapınca da efsane bi şekilde gidiyor.Yani arabayla sabit gazda gidemiyorum ya hep var ya hiç yok 😀 vites geçişlerinden önce böyle bi kararsız kalıp türbülans yapıyor ardından dip gaz yapınca vites atıyor.Ama dip gaz yaptığınız sürece de gidiyor.Sanki gaza normal bastığımda Turbo hiç yokmuş gibi.Ayağım gazda sabit iken çok denedim arabayı turbo kendiliğinden devreye giriyor belirli bi hıza gelince çıkıyor ama ayağım gazda sabit ve bu hissedilir şekilde oluyor. Bakalım nasıl çözeceğiz.Tabi yardımlarınızla birlikte. Şimdiden cevap veren herkese teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Mart Paylaş 21 Mart Adem Kaptan yazdı: Merhaba sizin yorumlarınız üzerine bu forum a kayıt oldum 😀 Arıza kodlarım P0046 Turbo charger boost control circuit performans U0103 Lost Communication with Electric gear stift module P0401 EGR sistemi (Alırken egr iptal denildi.) U0404 Implausible dara received from ESM merhaba Adem Bey, p0046 çıktıysa turbo aktüatörü bozuktur yada tam olması gereken açılarda hareket edemiyordur. içindeki motor/kontrol devresi/ yada şase hattı bozuluyor. tamiri bence mümkün olmaz çünkü kalibrasyon bozulacaktır. bunu yenisini hella dan almak lazım ben alıp bunu çözmüştüm. çin malı filan almayın. yada garantisini veriyrosa ve yarı fiyat ise revizyonlu alın. EGr için birşey diyemiyorum eğer azıcık açık kaldıysa basınç kaçırır zaten. iptal ise bu uyarının çıkmaması gerekirdi. ben olsam onu körler sonrada iptal ederim tekrarda. ( çalışmıyorsa) U0103 transmisyon arızası diyor bunun kontrol kartı bulzmakta olabilir kendi başına arıza zaten. 5g tronik şanzımanda bu problem olabiliyormuş. U0404 ü ise ben bilemedim. bence bu önceki sorunları çözüm aküden ve özellikle alternatörden emin olup tekrar ölçmek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 22 Mart Yazar Paylaş 22 Mart Doğan Arşiray yazdı: merhaba Adem Bey, p0046 çıktıysa turbo aktüatörü bozuktur yada tam olması gereken açılarda hareket edemiyordur. içindeki motor/kontrol devresi/ yada şase hattı bozuluyor. tamiri bence mümkün olmaz çünkü kalibrasyon bozulacaktır. bunu yenisini hella dan almak lazım ben alıp bunu çözmüştüm. çin malı filan almayın. yada garantisini veriyrosa ve yarı fiyat ise revizyonlu alın. EGr için birşey diyemiyorum eğer azıcık açık kaldıysa basınç kaçırır zaten. iptal ise bu uyarının çıkmaması gerekirdi. ben olsam onu körler sonrada iptal ederim tekrarda. ( çalışmıyorsa) U0103 transmisyon arızası diyor bunun kontrol kartı bulzmakta olabilir kendi başına arıza zaten. 5g tronik şanzımanda bu problem olabiliyormuş. U0404 ü ise ben bilemedim. bence bu önceki sorunları çözüm aküden ve özellikle alternatörden emin olup tekrar ölçmek lazım. Teşekkür ediyorum üstad kime göstersem takıp arıza ondan mı diye bakmadığı için buralara kadar geldik yapacak birşey yok alıp bir tane takıp deneyeceğim.Bilgiler için teşekkür ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 23 Mart Paylaş 23 Mart Orjinal cihazla test edilmediği için yanlış adımlar yapılıyor. Bu sorun aktivatörden olabilir araç kendini korumaya alır. Bostancı Jeep Garaj a gidin, Uğur usta doğru cihazla baksın hallolur. Sorunlu bir araç değil kesinlikle. 1 Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Uzun zaman üzerine konuyu hortlatayım. Malum meslekten ötürü 6 ay da bir gelebiliyorum Türkiye ye. Tabi gelir gelmez arabanın başına geçtim.Hava akışmetrenin fişini çektim araba bir nebze olsa düzeldi.Daha karalı ve rampalarda düzgün gitmeye başlayınca sorun bundadır diyip yenisini sipariş verdim.Kraftwoll marka bir tane aldım ve dün gece araca taktım. Sonraki gözlemlerim şöyle araba daha kararlı hızlanıyor. Fakat yüksek devirlerde şakırtı var ve araba güçsüz gibi.Turbo devreye giriyor orada bir sorun yok. En son canım sıkıldı ve eve geri döndüm otoparkta vites boşta iken yavaş yavaş gaza basınca 1600-2200 devirleri arasında hem vibrasyon hemde bir uğultu oldugunu hissettim. Bunu neyden dolayı yapar bilmiyorum . En canımı sıkan ise hiçbir arıza ışığı ibaresi vs hiçbirşey yok Bu yarın sabah trafiksiz saatte Davut ustaya sonunda götüreceğim. Sorun ne inanın merak ediyorum. Gidebilecek miyim onu da bilmiyorum.:) Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Şakırtı enjektör. Avans hatası yaparsa titreşim de oluşur. Biraz düşük vites yüksek devir kullanın derim. Otoyola çıkıp silivri bdüzü yapın. Devir 3bin civarı seyir uygundur. Vitesi düşük tutup sürüş yapın derim. Muhakkak araçta farklılık başlayacaktır 1 Yorum bağlantısı
Adem Kaptan 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Doğan Arşiray yazdı: bosta titresim enjektörden olabilir. ki daha önce de kontrol ettirdim öyle bir yere denk geldim ki adam nasıl yaptıysa enjektör kodlarını bile sildi saatlerce uğraştık :). Yorum bağlantısı
Recommended Posts