Recep Yavuz 16 Mart Paylaş 16 Mart Arkadaşlar merhaba. Bu sene yine bir yarışma için en baştan tasarlayacağımız elektrikli aracımız için amörtisörlere ihtiyacımız var. Aracın tahmini toplam ağırlığı 200-250 kg arasında olacak. Oldukça hafif bir araç olması için çaba sarfediyoruz. Tasarımla uğraşan başka bir arkadaşım var, ben bu konuya çok hakim olmamakla birlikte, olabildiğince hafif ve toplamda sürücü ile birlikte max 275 kg civarı olan bir araçta kullanılabilecek amortisörlere ihtiyacım var. Bu anlamda tecrübesi olan arkadaşların tavsiyesi olursa çok sevinirim. Geçen sene tecrübesizlikten dolayı 40cm 79mm çapında 150 kg tansiyonlu kabin amortisörü kullandık. Oldukça ağır bir malzeme. Bu sebeple eski amortisörleri kullanmayı düşünmüyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Mart Paylaş 16 Mart Dağ bisikleti amortisörü olabilir. Bağımsız süspansiyon mu? Değilse arkada tek de kullanılabilir Atv amortisörleri de incelenmeli Misal https://m.n11.com/motosiklet/yedek-parca-ve-aksesuar/suspansiyon?q=atv&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAADsJcV1Oj5uRieCNUlGMWuall1UcM&gclid=Cj0KCQjwhtWvBhD9ARIsAOP0GohjZcwN9JcB-nHcLfj9ZaZUwcZGXqSwHmyB54TMyBBo8V-jD7lsfIUaAm6fEALw_wcB 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 16 Mart Paylaş 16 Mart (düzenlendi) Motosiklet amortisörleri de kullanılabilir Göktürk hocanın önerdiklerinin yanında. Hem hafif oluyorlar, hem çalışma şekilleri kurulumları falan basittir. Not: Arka amortisörlere bakılması gerek, ön amortisörler biraz farklı motorlarda 16 Mart tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mart Paylaş 16 Mart ytü yarışmaya girdiği arabasında sadece suspansiyon için ayrı bir ekip kurup çok başarılı olmuştu, ilk arabalarında onlar da manasızca pist arabası gibi suspansiyon sistemi kullanmışlardı, sanırım bizde çok önemsenmeyen bir parça grubu. kuralları bilmiyoum ancak ben olsam 1-2 lü grup kullanırdım yani tek suspanspyın grubunu aynı aksa dağıtırdım arkada. ve yatay düzlemde tasarlardım, cam taşıyan romorklar gibi. 2 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 22 Mart Yazar Paylaş 22 Mart Çağlar Bayur yazdı: ytü yarışmaya girdiği arabasında sadece suspansiyon için ayrı bir ekip kurup çok başarılı olmuştu, ilk arabalarında onlar da manasızca pist arabası gibi suspansiyon sistemi kullanmışlardı, sanırım bizde çok önemsenmeyen bir parça grubu. kuralları bilmiyoum ancak ben olsam 1-2 lü grup kullanırdım yani tek suspanspyın grubunu aynı aksa dağıtırdım arkada. ve yatay düzlemde tasarlardım, cam taşıyan romorklar gibi. Evet üniversitelerde mekanik gruplarda aktif çalışan öğrenciler var. Biz lise olduğumuz için açıkcası mekanik kısmı geçen sene es geçtik. Bu sene biraz biraz araştırıyoruz. Mekanik gerçekten aracın herşeyi. Bu süreçte bunu anladık. Kanıtlanmış mühendislik ön düzenlerinin dışına çıkmak bile çok zor. Çok fazla testler yapılmış, denenmiş ve hala çalışılıyor bu alanda. Bizim amacımız yaklaşık 300 kg lık bir ağırlığı taşıyacak bir sistem kurmak. 10-20 kg bile bizim için çok önemli. Ne kadar hafif olursa o kadar iyi. Çünkü şimdilik yapabileceğimiz tek şey bu. Sonraki seneler farklı tip süspansiyon ve ön arka düzen kullanılabilir. Bahsettiğiniz sistemi araştıracağım. Bir görsel var mı bu sistemle ilgili paylaşabileceğiniz? Murat Sahın yazdı: Motosiklet amortisörleri de kullanılabilir Göktürk hocanın önerdiklerinin yanında. Hem hafif oluyorlar, hem çalışma şekilleri kurulumları falan basittir. Not: Arka amortisörlere bakılması gerek, ön amortisörler biraz farklı motorlarda Bu konuda iki öğrencimi görevlendirmiştim. Onlar da motorsiklet amortisörlerini kullanabileceğimizden bahsettiler geçen gün. Sanırım kararımız o yönde olacak. Bu parçada pek seçeneğimiz de yok zaten. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mart Paylaş 22 Mart tebrikler başarılar Recep Yavuz yazdı: Bir görsel var mı bu sistemle ilgili paylaşabileceğiniz? görsel yok zire ben henüz görmedim böyle bir tasarım, ama ben olsam dağ bisikletinin orta amortisör sistemini uyarladım, benzeri cam taşıyan tırlarda olur, darbeyi zemine paralel eksende sönümler 1 Yorum bağlantısı
Recep Yavuz 22 Mart Yazar Paylaş 22 Mart Mehmet Göktürk yazdı: Dağ bisikleti amortisörü olabilir. Bağımsız süspansiyon mu? Değilse arkada tek de kullanılabilir Atv amortisörleri de incelenmeli Misal https://m.n11.com/motosiklet/yedek-parca-ve-aksesuar/suspansiyon?q=atv&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gbraid=0AAAAADsJcV1Oj5uRieCNUlGMWuall1UcM&gclid=Cj0KCQjwhtWvBhD9ARIsAOP0GohjZcwN9JcB-nHcLfj9ZaZUwcZGXqSwHmyB54TMyBBo8V-jD7lsfIUaAm6fEALw_wcB Evet hocam. Çift salıncaklı Cantilever Süspansiyon kullanmayı istiyoruz. Aslında ben elektrik elektronik yazılım kısmında görevliyim. Diğer danışman arkadaşım ve öğrencilerin kararı bu sistem diye biliyorum. Sanırım bu sistemde süspansiyonlar olabildiğince yatay bir şekilde duruyor. Çağlar Bayur yazdı: tebrikler başarılar görsel yok zire ben henüz görmedim böyle bir tasarım, ama ben olsam dağ bisikletinin orta amortisör sistemini uyarladım, benzeri cam taşıyan tırlarda olur, darbeyi zemine paralel eksende sönümler Teşekkürler Çağlar Hocam. Bu bilgiyi yarın diğer ilgili bölüm sorumlusu danışman öğretmen arkadaş ve öğrencileri ile paylaşacaım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts