Abdussamed Acar 12 Mart Paylaş 12 Mart Biraz erken yola çıkıp özellikle geç gitmek istediğim bir seyahatte tüketim denemesi yapayım dedim. 2016 B8 1.6 TDI DSG, Depoyu sabırla boğazına kadar silme doldurup 80Km/h sabit hızla giderseniz yakıt tüketim ve menzil değerleri ne olur sizce? Sonuç aşağıdaki fotolarda, Güzergah Sivas-Ankara, araçta sadece şoför var, bagaj yarı yük, kışlık lastikler takılı hava sıcaklığı -2/+6 arası; Trip tam yakıt alındığında sıfırlandı... 5 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Mart Paylaş 12 Mart Sivas ankara arası rakım farkı 1.5 kat falan gördüğüm kadarıyla. Dönüş yolunda nasıl olacak acaba. Güzel değer yakalanmış. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Mart Yazar Paylaş 12 Mart Ankara da aynı depo ile +150 Km şehiriçi yoğun trafik yaptıktan sonra dönüş te bozmadan 80 Km/h ile geldim ve sonuç şöyle oldu; Trip km aynen devam, tüketim değerleri Ankara dan çıkarken sıfırlandı ve bir miktar 20-30 Km kadar şehiriçi yoğun trafik ile başladı. 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Mart Paylaş 12 Mart 10 numara değer valla. Yalnız elektrikliler sanırım 1.5 kat hızla %75 daha az tüketiyor bildiğim kadarıyla. Tabii ki bu kadar mesafe yol yapmaları imkansız. Zaten bu yüzden elektrik araçların şehirlerarası yolculuğa uygun olmadığını hepimiz biliyoruz. Şehir içi değerleriniz nedir? Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Mart Yazar Paylaş 12 Mart (düzenlendi) Buralar çok yoğun değil, 6,5-7 civarları, ankara, istanbulda en yoğun trafikte de 8-9 Litreleri görüyorum... Depoyu böyle boğazına kadar doldurursam yakıt almadan Sivas 'tan İstanbula 80 Km/h hız ile total yakıt ikmalsiz en az 1700 km gider geri döner bu araç Elektrikliyi aynı güzergahta en az 4 kere şarj etmek gerekir. 12 Mart tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Mart Paylaş 12 Mart Concord uçak kişi başı 16.7 L/100 km yakıyormuş. Passat 3.8/5 desek 0,76 litre. Airbus A321 2.2 L/100 km. https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Mart Paylaş 12 Mart Tüketim fazla. 90 ile daha az tüketim yapıyor. 3.5 litreyi gördüğüm oldu Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Mart Yazar Paylaş 12 Mart (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Tüketim fazla. 90 ile daha az tüketim yapıyor. 3.5 litreyi gördüğüm oldu Benim şartlara göre gidiş/dönüş 3,2 yide gördüğüm oldu. En düşük tüketimi ideal şartlarda 75 Km/h hız ile yapıyor. Sıcaklık, araç yükü, lastik basıncı ve rüzgar yönü tüketimi değiştiriyor. Teknik olarak aynı viteste yüksek hızda daha düşük tüketmesi istisna kullanışsız bir araç yazılımı yapılmadıkça çok çok zor. Motor devrine göre verim kazancında çok büyük fark yaratacak bir yakıt/hava programlaması olması lazım ki, öyle değil. Hız arttıkça ihmal edilemeyecek kadar büyük asıl kayıp sürtünmeden oluyor. Zira fizik yasaları gereği, rüzgar direnci hız ile doğru orantılı değil HIZIN KARESİ ile doğru orantılı artıyor ki bu da tüketimin hız ile bağlantısında doğrusal değil parabolik olarak artması anlamına geliyor. 12 Mart tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 12 Mart Paylaş 12 Mart Güzergahı düşünürsek değer çok güzel, inişli çıkışlı bir güzergah. Düzce İzmit arası otoyolda 90 km/h sabit hızda 4 kişi 3,8 lt/100km yakalamıştım. Turbo min devirde 1600~1700 devirde giderken çok ekonomik oluyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 12 Mart Paylaş 12 Mart Kj jeep. 90’la tüketimi 11lt, 100 ile 9-10. Motor verimi sahne alıyor. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Mart Paylaş 12 Mart Abdussamed Acar yazdı: Benim şartlara göre gidiş/dönüş 3,2 yide gördüğüm oldu. En düşük tüketimi ideal şartlarda 75 Km/h hız ile yapıyor. Sıcaklık, araç yükü, lastik basıncı ve rüzgar yönü tüketimi değiştiriyor. Teknik olarak aynı viteste yüksek hızda daha düşük tüketmesi istisna kullanışsız bir araç yazılımı yapılmadıkça çok çok zor. Motor devrine göre verim kazancında çok büyük fark yaratacak bir yakıt/hava programlaması olması lazım ki, öyle değil. Hız arttıkça ihmal edilemeyecek kadar büyük asıl kayıp sürtünmeden oluyor. Zira fizik yasaları gereği, rüzgar direnci hız ile doğru orantılı değil HIZIN KARESİ ile doğru orantılı artıyor ki bu da tüketimin hız ile bağlantısında doğrusal değil parabolik olarak artması anlamına geliyor. Sallıyorum; 6.vites 70 ile gidince 4lt yakan araba yine 6.vites 90 ile gidince 3,5 yakabiliyor. Hız sürtünme indeksi elbette artıyor ama motor yükü, verim, dişli çaplarıyla tork aktarım eğrileri de var işin içinde. Deneyerek bulmak lazım. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Mart Paylaş 13 Mart Servet Aydın yazdı: Kj jeep. 90’la tüketimi 11lt, 100 ile 9-10. Motor verimi sahne alıyor. bunu teyid edebilirim ben de. aynısın elde ediyordum. 9 olamasada 11 in altına düşüyordu LPG ile. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 13 Mart Yazar Paylaş 13 Mart Eren Gökmen yazdı: Degerler süper de büyük sabir lazim Çok değil totalde 1.5 saat daha uzun sürüyor yolculuk ki, ikisinde de geç varmak işime geliyordu... 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 13 Mart Paylaş 13 Mart Doğan Arşiray yazdı: bunu teyid edebilirim ben de. aynısın elde ediyordum. 9 olamasada 11 in altına düşüyordu LPG ile. Sizin araçta lpg mi var? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Mart Paylaş 13 Mart Abdussamed Acar yazdı: Çok değil totalde 1.5 saat daha uzun sürüyor yolculuk ki, ikisinde de geç varmak işime geliyordu... Kamyonlardan çekiniyorum, 90, 95 ile gidiyorlar genelde 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Mart Paylaş 13 Mart Murat Sahın yazdı: Sizin araçta lpg mi var? var idi. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 13 Mart Paylaş 13 Mart Doğan Arşiray yazdı: var idi. LPG kaynaklı problem var mıydı? Bu araçların sanırım yakıtları en korkutucu kısımları olabiliyor genelde. KJ'ler çok ilgi çekici olabilir eğer lpg'de sorun çıkartmıyorsa Yorum bağlantısı
Murat Sahın 13 Mart Paylaş 13 Mart Servet Aydın yazdı: Lpg klasik piston yatağı bozma yapıyor. Anlaşıldı abi, ikinci araç olarak alıp benzinle binmeyeceksek gündelik kullanımda üzer beni. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Mart Paylaş 13 Mart Murat Sahın yazdı: LPG kaynaklı problem var mıydı? Bu araçların sanırım yakıtları en korkutucu kısımları olabiliyor genelde. KJ'ler çok ilgi çekici olabilir eğer lpg'de sorun çıkartmıyorsa olmazmı, üst kapaklar komple yenilendi. eriyor malzeme. contanın kenarından kaçırıyor. o dönemin chrysler v6 motorları rezalettir. yakalayamazsan yeni motor bloğu gerekiyor. Servet Aydın yazdı: Lpg klasik piston yatağı bozma yapıyor. pistona gelene kadar kapak gidiyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Mart Paylaş 13 Mart 2.5 atmosferik dizel 68hp kaç yaktığımı bilmiyorum ama 80 le gidersem 10 gibi 1 Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 14 Mart Paylaş 14 Mart Abdussamed Acar yazdı: Çok değil totalde 1.5 saat daha uzun sürüyor yolculuk ki, ikisinde de geç varmak işime geliyordu... Elektrikli totalde senden yarım saat uzun sürerdi normal hızda giderek 100km de ise DC den dolumda 200₺ yakardı. Yani uzun yolda sabırla binebiliyorsan güzel değerler, basarsan da süre kazancın var, dizel avantajda uzun yolda hala ama ah şu mekanik bakımları olmasa 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts