Emir Öcek 6 Mart Paylaş 6 Mart (düzenlendi) Herkese merhaba değerli forum üyeleri, 2007 Ford S Max 2.0TDCİ aracım var. Sorunum 5-6 aydır devam ediyor. Araba özellikle yokuşlarda 2.vitesteyken 2bin deviri geçemiyor, araba olduğu yerde yığılıyor. Bir kaç tamirciye götürdüm fakat hangi tamirciye götürsem araba'da düzelme olmuyor. Geçen gün araba çekiş problemini yaptıktan sonra arabayı bilgisayara bağladım. P2263 Turboşarj A takviye sistemi performansı; devre gerilimi eşik değerin üzerinde, kumandası kapalı, takılı kalmış hatası ve P1335 EGR konumu algılayıcısı asgari durma performansı hatası alıyorum. Hata kodlarını silince çekiş düzeliyor yaklaşık bir gün sonra tekrar yapıyor. En son turbonun revizyonu yapıldı fakat düzelen birşey olmadı. Ben EGR'den şüpheleniyorum eski sahibinde hiç temizlendiğini felan düşünmüyorum. Arabada yüksek devirlerde siyah duman atma var ama aşırı bir şekilde değil. Daha önce bu sorunu yaşayan S-Max veya Mondeo sahipleri varmı sorun nedir? 6 Mart tarihinde Emir Öcek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mart Paylaş 6 Mart Emir Öcek yazdı: En son turbonun revizyonu yapıldı f bu neden yapıldı? Yorum bağlantısı
Emir Öcek 6 Mart Yazar Paylaş 6 Mart Çağlar Bayur yazdı: bu neden yapıldı? Turbo yağ kaçırdığı için yapıldı yaklaşık 1-2 ay olacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart Paylaş 7 Mart Emir Öcek yazdı: P2263 Turboşarj A takviye sistemi performansı; devre gerilimi eşik değerin üzerinde, kumandası kapalı, takılı kalmış hatası ve P1335 EGR konumu algılayıcısı asgari durma performansı hatası alıyorum. ve bunu gidilen hiçbir tamirci, ne yapılacğını bilmiyor mu nereye bakılacağını, onlar ne demişti arıza hakında? Yorum bağlantısı
Emir Öcek 8 Mart Yazar Paylaş 8 Mart Çağlar Bayur yazdı: ve bunu gidilen hiçbir tamirci, ne yapılacğını bilmiyor mu nereye bakılacağını, onlar ne demişti arıza hakında? Bazıları tekrar revizyon dediler bazıları s max olduğu için bakmak istemediler bur kaç tamircide egrden olabilir dediler. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 8 Mart Paylaş 8 Mart Belki yardımı dokunur, tarayıcı otomatik türkçeye çevirecek şekilde ayarlayın, sayfanın orijinali ingilizce. https://www.fordownersclub.com/forums/topic/77105-focus-20-tdci-p2263-fault-code/ Yorum bağlantısı
Emir Öcek 8 Mart Yazar Paylaş 8 Mart Cevaplarınız için teşekkür ederim yarın bunların hepsini kontrol edeceğim. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 8 Mart Paylaş 8 Mart Turboyu bosuna revize ettiler muhtemelen. Bu motorlarda giren havaya yag buhari karisiyor. Turbo yagli gorunuyor. Hatta borularda da baya bir birikiyor. Pejo motorlarindan anlamayan ustaya bunu anlatmak pek mumkun degil. Pejo ustasi bulun. Yorum bağlantısı
Emir Öcek 9 Mart Yazar Paylaş 9 Mart Harun Kocaçalışkan yazdı: Bunu bi deneyin; bugün bunu denedim, 2 tane vakum valfi vardı ikisininde içindeki filtre kurabiye gibi ufalanıyordu, onları değiştirdim. Daha arabayı tam deneme şansım olmadı. Boğaz kelebeğinin vidalarını söktüm ve hem kelebeği hemde egr borusunun fotoğrafını çektim pek iç açıcı durumda değildi. Bu kurumları kendim boruları felan söküp temizlemeyi düşünüyorum. Temizlerken ne kullanmalıyım öneriniz varmı? Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 9 Mart Paylaş 9 Mart Bogaz kelebeği ve sensör çok kirli 300bindeki aracımda çok daha temizdi, yağsız kontak sprey ile temizleyin sensöre dikkat edin, burası böyleyse diğer taraflar daha kötüdür, egr yi iptal ettirin gitsin, Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart Paylaş 9 Mart Emir Öcek yazdı: bugün bunu denedim, 2 tane vakum valfi vardı ikisininde içindeki filtre kurabiye gibi ufalanıyordu, onları değiştirdim. Daha arabayı tam deneme şansım olmadı. Boğaz kelebeğinin vidalarını söktüm ve hem kelebeği hemde egr borusunun fotoğrafını çektim pek iç açıcı durumda değildi. Bu kurumları kendim boruları felan söküp temizlemeyi düşünüyorum. Temizlerken ne kullanmalıyım öneriniz varmı? turbo revize olmuştu demiştiniz? bunları temizlemeden yapılmaz ki revizyon işlemi motor yağı değişti umarım revizyonda? Yorum bağlantısı
Emir Öcek 9 Mart Yazar Paylaş 9 Mart Mustafa Yanar yazdı: Bogaz kelebeği ve sensör çok kirli 300bindeki aracımda çok daha temizdi, yağsız kontak sprey ile temizleyin sensöre dikkat edin, burası böyleyse diğer taraflar daha kötüdür, egr yi iptal ettirin gitsin, araç şuan 313bin Kilometrede ve daha önce hiç temizlendiğini sanmıyorum aracın 2.sahibiyim, 2 hafta önce sensörü temizledim ama yine kirlenmiş, boğaz kelebeği ve diğer parçaları da mı kontak spreyi ile temizlemeliyim? Çağlar Bayur yazdı: turbo revize olmuştu demiştiniz? bunları temizlemeden yapılmaz ki revizyon işlemi motor yağı değişti umarım revizyonda? motor yağı değişti fakat buraları ellemediler bile. Yorum bağlantısı
Emir Öcek 9 Mart Yazar Paylaş 9 Mart Ben aracı hangi tamirciye götürsem arabanın bir tarafını bozup geri veriyorlar, yağ bakımına götürdüm en son araba yürüyerek girdi bakıma çekici ile çıktı. Adamlar krank sensörünün fişini çekmişler yerine de takmamışlar veya fark etmemişler bile. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 10 Mart Paylaş 10 Mart Öncelikle geçmiş olsun her ustayım diyene bu aracı teslim etmeyin, bu motordan anlayan usta bulun ve mümkünse çırağı olmasın. Evet kontak spreyi ama yağsız kontak spreyi olacak, onun bir de yağlısı var, hassas parça sensörler, elinizle dokunmadan spreyi sıkıp bekleyin sonra kurumadan bir kaç defa daha tekrarlayın. Yorum bağlantısı
Emir Öcek 10 Mart Yazar Paylaş 10 Mart (düzenlendi) Boğaz kelebeğinide sensörleri kontak spreyi ile temizledim. Arabayı bilgisayara tekrar bağlayıp eski kodları sildim ve aracı çalıştırıp 2 3 dakika sonra kodları tekrar okudum ve P2263 hatası tekrar gelmiş durumda sorunum hala çözülmedi. Gösterge panelinde de haberleşme hataları var çünkü eski göstergesi bozulduğu için çıkma mondeo göstergesi takıldı. Maf sensörünün değerini ölçtüm araba çalışırken rolentide 6 7 civarı gaza basınca 14 15 e kadar yükseliyor ne kadar basarsam gaza 10 Mart tarihinde Emir Öcek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 10 Mart Paylaş 10 Mart Bu elektirik kablosu veya soketlerle ilgili bir arıza sanırım, turbo ve bağlantılı parçalardaki kablo ve soketleri tek tek kontrol edin, bu araçların kablo sistemi çok zayıf, oksitlenip içerden kopabiliyor, dışardan da pek anlaşılmaz, soket diplerine de bakın, soketleri açıp oksitlenme durumuna bakın. Yorum bağlantısı
Emir Öcek 10 Mart Yazar Paylaş 10 Mart Mustafa Yanar yazdı: Bu elektirik kablosu veya soketlerle ilgili bir arıza sanırım, turbo ve bağlantılı parçalardaki kablo ve soketleri tek tek kontrol edin, bu araçların kablo sistemi çok zayıf, oksitlenip içerden kopabiliyor, dışardan da pek anlaşılmaz, soket diplerine de bakın, soketleri açıp oksitlenme durumuna bakın. anladım arabayı lifte kaldırmak lazım o zaman başka türlü turboya erişimim yok. Yorum bağlantısı
Çözüm Emir Öcek 11 Mart Yazar Çözüm Paylaş 11 Mart Arabayı bugün iyice deneme şansım oldu ve sorunum düzeldi, çekişi yerine geldi. Çözümü ise map sensörünü iyice temizlemek ve arabadaki 2 tane vakum valfinin filtresini değiştirmek oldu. 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 11 Mart Paylaş 11 Mart Geçmiş olsun, turbo revizyonu gerçekten gerekli miydi diye insan sormadan edemiyor. Yorum bağlantısı
Emir Öcek 11 Mart Yazar Paylaş 11 Mart Mustafa Yanar yazdı: Geçmiş olsun, turbo revizyonu gerçekten gerekli miydi diye insan sormadan edemiyor. Turboyu tamirci söktükten sonra gözümle gördüm pervanesi takılarak dönüyordu turbocu sen turbosuz araba sürüyormuşsun dedi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart Paylaş 11 Mart Emir Öcek yazdı: Turboyu tamirci söktükten sonra gözümle gördüm pervanesi takılarak dönüyordu turbocu sen turbosuz araba sürüyormuşsun dedi. gagıldan gelenler için birşey yazasak işe yarar mı bilemedim ... ama tabiki olmaz öyle şey. neyse... Yorum bağlantısı
Recommended Posts