İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 Dizel Motor Isınınca 60 Kmh Hızı Geçince Duman Atıyor


Ceyhun Adıyaman

Recommended Posts

Ceyhun Adıyaman

Merhaba,

 

Aracım pompanın dağılması sonucu enjektorleri bozdu. Delphi yetkili servisinde tamir oldu. Motor sıcaklığı 65 dereceyi ve hız 60 ı geçince aracım yakıt hava karışımını ayarlayamıyor kerkme titreme yapıp beyaz duman atıyor sesi değişiyor yakamiyor. Gaza yüklenerek hizlanmaya devam edersem surekli yakit beslemeye devam ettigi icin bu problemi hissetmiyorum, 60 kmh üzerinde sabit hizda kalırsam sıkıntı olusturuyor. Yaptığım denemeler

 

1-Enjektorler tekrar kontrol edilip yeniden kod üretildi. Kodlar vcm1-2-3 cihazlarda ayrı ayrı kodlandı. Ford yetkili servisinde de kodlandı. Delphi cihaziyla da kodlandı. 

2- Map sensörü değişti

3- ispanyadan çıkma beyin aldim taktım krank sensoru hatası verdi 2 sn kadar çalışıp stop etti. Eski beyinle kullanıyorum.

4- Kızdırma bujilerini değiştirdim. Ne yazık ki olumlu sonuç elde edemedim. 

 

Klima açık olduğunda fan direk çalışıtığından aracın motoru ısınınca klimayı acıyorum motor sıcaklığı düştüğünde hiçbir sıkıntım kalmıyor. Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum. Selamlar.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bunca aynı ve tekrar denenmiş işleme rağmen, sonuç hiç değişmedi ise, pompa dağılması sonrası yapılan tamirat ve işçilik detaylıca gözden geçirilmeli, dumanı hemen enjektöre bağlarlar ancak sizin arızanın başlangısı değişik, pompa neden dağıldı?  mesela başka yerlere zarar verdi gözden mi kaçtı mesela olarak bakılmalı

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Çağlar Bayur yazdı:

bunca aynı ve tekrar denenmiş işleme rağmen, sonuç hiç değişmedi ise, pompa dağılması sonrası yapılan tamirat ve işçilik detaylıca gözden geçirilmeli, dumanı hemen enjektöre bağlarlar ancak sizin arızanın başlangısı değişik, pompa neden dağıldı?  mesela başka yerlere zarar verdi gözden mi kaçtı mesela olarak bakılmalı

 

Pompa ömrünü tamamlamış, içindeki elemanları yemiş. Pompadaki elemanlar enjektorleri bozmuş. Bu tespiti araç arıza yapınca yakıt filtresinden çıkan yakıtı plastik şeffaf bardağa koyup bardağın etrafına mıknatıs tutarak metal parçacıklarının toplandığını görerek yaptık. Bende hep enjektörlere yöneldim ama sorunun enjektörlerden veya pompadan olmadığına eminim. Ne oluyorda araç isindiğında sadece 60 kmh geçince sabit hızda böyle davranıyor çözemedim.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Otomatik mi araba

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Otomatik mi araba

Evet otomatik

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Ceyhun Adıyaman yazdı:

Evet otomatik

Hız 60 ı geçince mi yapıyor yoksa belli bir deviri geçince mi yapıyor. Hız la nasıl bir ilişkisi var bu işin tam anlamadım. EGR yi iptal ettiniz mi?

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Hız 60 ı geçince mi yapıyor yoksa belli bir deviri geçince mi yapıyor. Hız la nasıl bir ilişkisi var bu işin tam anlamadım. EGR yi iptal ettiniz mi?

 

 

hız 60 ı motor sıcaklığı 65 i geçince sabit hızda kalırsam yapıyor. egr plaka ile iptal.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih ÇOLAK
(düzenlendi)

Ayağı gaz pedalında çekince beyaz duman yapıyorsa yanma odasına yağ giriyordur. Aracın yağ eksiltmesi varmı? Ford onaylı yağ kullanıyor musunuz?

Eğer yağ eksiltmesi varsa Turbodan kaynaklı olabilir veya subab kısmından kaynaklı olabilir. 

Yakıt hava ayarlıyamıyorsa Maf sensörüde olabilir veya ecu kaynaklıda olabilir.

 

tarihinde Fatih ÇOLAK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Fatih ÇOLAK yazdı:

Ayağı gaz pedalında çekince beyaz duman yapıyorsa yanma odasına yağ giriyordur. Aracın yağ eksiltmesi varmı? Ford onaylı yağ kullanıyor musunuz?

Eğer yağ eksiltmesi varsa Turbodan kaynaklı olabilir veya subab kısmından kaynaklı olabilir. 

Yakıt hava ayarlıyamıyorsa Maf sensörüde olabilir veya ecu kaynaklıda olabilir.

 

Map sensörünü değiştirdim mafı değiştirmedim. Diğer sıcaklık ve hızlarda ayarlayan maf veya ecu 60 derece sıcaklık ve hizdan sonra neden ayarlamiyor aklım almıyor 

20240330_142302.jpg

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Fatih ÇOLAK

Hocam acaba turbonun vakum hattıyla ilgili sorun olabilir mi? Emme manifoldunun oradan turbo selenoidine gidiyor fren merkezine gidiyor hava filtre kutusuna gidiyor.

Nedense sorun bana turbo sorunu gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ceyhun Adıyaman

Maf sensorunu, silindir kafası sıcaklık sensorunu de değiştirdim sonuç aynı. Motor ısınınca 60 km hızı geçince duman atıp titreme devam ediyor. Sanjiman takozu dayanmıyor her 6 ayda bir değiştiriyorum bu sebepten.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Ceyhun Adıyaman yazdı:

Maf sensorunu, silindir kafası sıcaklık sensorunu de değiştirdim sonuç aynı. Motor ısınınca 60 km hızı geçince duman atıp titreme devam ediyor. Sanjiman takozu dayanmıyor her 6 ayda bir değiştiriyorum bu sebepten.

Vitesi manuel moda alip 3. vites 60 km, 2. vites 60 km, 4. vites 60 km bunlarda da hep 60 km de mi yapiyor?

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman

Farketmiyor manuel modda da yapıyor. Hızlanmaya devam edersem sorun yok. Hızlanırken hiçbir şekilde duman atma yok. Sadece 60 km hızı geçip hızı sabitleyince duman atarak titreme yaptırıyor. Sanzıman yağını değiştirmek var sırada. Sanjiman yağı özelliğini kaybedip selonoidleri açmıyor mu ısınınca diye düşünüyorum. Soğukken hiçbir sıkıntım yok. Yakıt sıcaklığıyla mı, yağ sıcaklığıyla mı, hava sıcaklığıyla mı sorun anlayamadım.

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Vitesi manuel moda alip 3. vites 60 km, 2. vites 60 km, 4. vites 60 km bunlarda da hep 60 km de mi yapiyor?

İkinci viteste devir 3000 i geçtiği için sıkıntı yok. Ama diğer viteslerde sorun oluyor yine.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Ceyhun Adıyaman yazdı:

Farketmiyor manuel modda da yapıyor. Hızlanmaya devam edersem sorun yok. Hızlanırken hiçbir şekilde duman atma yok. Sadece 60 km hızı geçip hızı sabitleyince duman atarak titreme yaptırıyor. Sanzıman yağını değiştirmek var sırada. Sanjiman yağı özelliğini kaybedip selonoidleri açmıyor mu ısınınca diye düşünüyorum. Soğukken hiçbir sıkıntım yok. Yakıt sıcaklığıyla mı, yağ sıcaklığıyla mı, hava sıcaklığıyla mı sorun anlayamadım.

Dizel otomatiklerde sanziman yagi klima radyatorüyle sogutuluyor yani ikisi birleşik, eger sanziman yaginin isinmasi sebebiyle yapsaydi düşük hizlarda da yapmasi gerekirdi ben hala olayın hızla alakasıni kafamda oturtamiyorum. 3. vites 2000 devirde 60 la sabit gitmekle 4. vites 1500 60 la sabit gitmek arasinda mantiken yakıt puskurtme farki olmali. Bu iş motor devrine bagli degil sadece hıza baglı olarak oluyorsa o zaman arabayı yokuş aşağı salınca da problem olmamalı neticede araba hızlanıyor ama yakıt sabit.

 

Hıza baglı bir sorunsa onden gelen rüzgarla mı alakalı acaba. Hava dinlendirme kabı kırık veya hiç yok olabilir mi.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Hız sabitleyici çalışıyor mu?

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Hız sabitleyici çalışıyor mu?

Hız sabitleyici çalışıyor.

 

1) Diyelim ki D konumunda 70 e hızi sabitledim motor 60 derece sıcaklığı geçti düz yolda gidiyorum arkası duman dumana ve araç titriyor. 

 

2) Yine D konumunda hızı 70 e sabitledim ve sıcaklık 60 derece, 20 derece bayır çıkıyorum ne duman var ne titreme.

 

3) D konumunda hız sabitleyiciyle 70 le aynı çıktığım sartlarda 20 derecelik bayır iniyorum yine sorun yok.

 

Özet 1) Sıcaklık ve hız 60 ı geçince motora hafif yük bindiginde, atıyorum kafadan anlık yakıt 4,5 olduğunda sorun var, anlık yakıt 8 ve üzeri olup motora yük bindiğinde sıkıntı yok. 

 

Özet 2) Sıcaklık 60 ı geçti ve hızımda 60 ı geçmediği müddetçe, motorun kararsız kalma duman atma durumu hiçbir şartta yok. Tüm sıkıntı motor sıcakken 60 km hızın üzerinde sabit hızda giderken.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Dizel otomatiklerde sanziman yagi klima radyatorüyle sogutuluyor yani ikisi birleşik, eger sanziman yaginin isinmasi sebebiyle yapsaydi düşük hizlarda da yapmasi gerekirdi ben hala olayın hızla alakasıni kafamda oturtamiyorum. 3. vites 2000 devirde 60 la sabit gitmekle 4. vites 1500 60 la sabit gitmek arasinda mantiken yakıt puskurtme farki olmali. Bu iş motor devrine bagli degil sadece hıza baglı olarak oluyorsa o zaman arabayı yokuş aşağı salınca da problem olmamalı neticede araba hızlanıyor ama yakıt sabit.

 

Hıza baglı bir sorunsa onden gelen rüzgarla mı alakalı acaba. Hava dinlendirme kabı kırık veya hiç yok olabilir mi.

Hava dinlendirme kabı hakkında bilgim yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...