İçeriğe Yönlendir

Ghia Aracımın Jantlarını Saca Döndürsem


Barış Canbazoğlu

Recommended Posts

Barış Canbazoğlu

16 inç Ghia jantlı ghia focus 2 arabam var 1.6 tdci 110 luk. Teneke jant daha hafif diyorlar buna 15-16 inç sac (teneke) jant takarsam daha hızlı kaçar mı?

287 binde aldım 295 binde yağ, yağ filtresi, hava filtresini değiştirdim. Stage 1 yazılım atmayı da düşünüyorum. Ne dersiniz? Yazılım da önerir misiniz? 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Teneke denilen jant aynı ebatta alaşım janta göre daha ağır olur.

Yorum bağlantısı
Tamer Olcay Çiçek

Bu kmde olan bi araça stage 1 yazılım ne kadar mantıklı soft olsa bile turbo mekanik gibi arızalar çıkarmaz mı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

daha hızlı kaçmaz jant değişimi ile

stage 1 ne demek

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Teneke denilen jant çeliktir aslında, sizde takılı olanlarsa alaşım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

daha hızlı kaçmaz jant değişimi ile

stage 1 ne demek

Böyle böyle öğrenecek, burda soru sorup 2 seneye ordinaryüs modifiyeci olan çok arkadaşımiz oldu.

 

 

Barış Canbazoğlu yazdı:

16 inç Ghia jantlı ghia focus 2 arabam var 1.6 tdci 110 luk. Teneke jant daha hafif diyorlar buna 15-16 inç sac (teneke) jant takarsam daha hızlı kaçar mı?

287 binde aldım 295 binde yağ, yağ filtresi, hava filtresini değiştirdim. Stage 1 yazılım atmayı da düşünüyorum. Ne dersiniz? Yazılım da önerir misiniz? 

1- 16 dan 15 e geçersen evet hızlı kaçar ama fark psikolojik olacaktır.  Özü hafif alaşım jantta geçmektir. Ghia mi ağır saç jant mi ona da bakmak lazım.

2- o km ye kadar hiç yazılım atılmamışsa ilginç.

 

 

Yorum bağlantısı
Barış Canbazoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

daha hızlı kaçmaz jant değişimi ile

stage 1 ne demek

Çağlar abi stage 1 yazılımla araba 110 beygir 240 torktan 140 beygir 310 torka çıkıyor. Tabi 2007'den beri 110 beygirden çok bir şey kalmamıştır 😁

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Jant değişikliğinde sac jant olarak değilde karşılıklı 2 jantın ağırlığı olarak bakmak lazım, ne kadar hafif o kadar iyi, belki sac jant sizdeki alaşımlı janttan daha ağır olabilir. Bu sefer eldeki güçten de olursunuz. 

Yorum bağlantısı
Barış Canbazoğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Jant değişikliğinde sac jant olarak değilde karşılıklı 2 jantın ağırlığı olarak bakmak lazım, ne kadar hafif o kadar iyi, belki sac jant sizdeki alaşımlı janttan daha ağır olabilir. Bu sefer eldeki güçten de olursunuz. 

Evet 👍

Bu arada @Mehmet Ozyurek abi ile hemşehriyiz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Barış Canbazoğlu yazdı:

16 inç Ghia jantlı ghia focus 2 arabam var 1.6 tdci 110 luk. Teneke jant daha hafif diyorlar buna 15-16 inç sac (teneke) jant takarsam daha hızlı kaçar mı?

287 binde aldım 295 binde yağ, yağ filtresi, hava filtresini değiştirdim. Stage 1 yazılım atmayı da düşünüyorum. Ne dersiniz? Yazılım da önerir misiniz? 

İlk olarak o jant teneke değil çeliktir. Aracınızdaki jant ise aluminyum alaşımlı janttır.

Alaşımlı jantları çıkarıp çelik jant takarsanız yüksek ihtimalle daha ağır olacaklardır.

 

Aynı araçtan bende de vardı, 109hp dir bu araçlar 110hp değil. Eğer 190 km ye kadar çok rahat çıkıyor ama ordan sonraki yükselişi yavaşlıyorsa bu çok normal.

Yok araç 190 görmüyor bile diyorsanız muhtemelen EGR tıkalıdır. Map, Maf sensörlerinden biri de arıza yapmış veya tozlanmış olabilir.

Bi ara benim aracım da çekişten düştüğünde turbodan şüphelenmiştim ancak sorun EGR değişimi ile giderilmişti.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Canbazoğlu
Öner Kurukuz yazdı:

İlk olarak o jant teneke değil çeliktir. Aracınızdaki jant ise aluminyum alaşımlı janttır.

Alaşımlı jantları çıkarıp çelik jant takarsanız yüksek ihtimalle daha ağır olacaklardır.

 

Aynı araçtan bende de vardı, 109hp dir bu araçlar 110hp değil. Eğer 190 km ye kadar çok rahat çıkıyor ama ordan sonraki yükselişi yavaşlıyorsa bu çok normal.

Yok araç 190 görmüyor bile diyorsanız muhtemelen EGR tıkalıdır. Map, Maf sensörlerinden biri de arıza yapmış veya tozlanmış olabilir.

Bi ara benim aracım da çekişten düştüğünde turbodan şüphelenmiştim ancak sorun EGR değişimi ile giderilmişti.

 

190 görmüyor baskı balatadan olabilir mi? Kavraması da iyi ama. Belki de EGR tıkalı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...