İçeriğe Yönlendir

Megane 1.33 Tce


İlkay Başaran

Recommended Posts

Önder Özcan
Mehmet Ozyurek yazdı:

😘

Al bir tane daha... Rakip forum mu gönderiyor kardeşim sizi? Git İko yu öp.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bakmayın öptürdüğüme, kolay lokma değilim :crazy:

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

Bakmayın öptürdüğüme, kolay lokma değilim :crazy:

Ben bakıcam! :onder2:

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Önder Özcan yazdı:

Ben bakıcam! :onder2:

Bakma

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Önder Özcan yazdı:

Bırak şunu başgan yaaa :keyifli:

Az samimi olunca hemen öpmeye falan da kalkıyo sonra.

hayır biri bıyıklı biri kel 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Fatih Keskin yazdı:

hayır biri bıyıklı biri kel 

🍆

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Servet Aydın yazdı:

🍆

biri kısa

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Fatih Keskin yazdı:

biri kısa

2 tane mi var :blink:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

2 tane mi var :blink:

Neyden?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

🍆

 

Önder Özcan yazdı:

Neyden?

 

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

Neyden?

duble iskenderden

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Çok sürate gerek yok ya 230 yapsın yeter :crazy:

190 hp değilmiş, haberin olsun... 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

190 hp değilmiş kardeşim 🥸

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

arkadaşlar 6 edc kuru 7 edc yağlı tip diye mi geçiyor yoksa 6 7 fark etmiyor kuru ve yağlı diye değişiyor mu ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Gülmez yazdı:

arkadaşlar 6 edc kuru 7 edc yağlı tip diye mi geçiyor yoksa 6 7 fark etmiyor kuru ve yağlı diye değişiyor mu ?

6 kuru- 7 ıslak, 6 olanda sağlamdır yalnız,  7 olan daha sağlamdır hatta rahatça diyorum, ömür olarak tork konvertörlüyle yarışır diğer yönlerdende zaten daha iyidir.

İlkay Başaran yazdı:

190 hp değilmiş kardeşim 🥸

yani 190 hp olsa daha beter olurdu, eleman emin değil gücünden ama yakın sanırım...  yaparmısın dersen kurcalamam, gerek yok, yeterince gidiyor zaten...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Cihangiroğlu yazdı:

6 kuru- 7 ıslak, 6 olanda sağlamdır yalnız,  7 olan daha sağlamdır hatta rahatça diyorum, ömür olarak tork konvertörlüyle yarışır diğer yönlerdende zaten daha iyidir.

Vites dişlilerinden bahsetmiyorsan sadece çok yanılıyorsun Ali abi. 6 ileri edcnin derdini tasasını yaşayandan dinlenem lazım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Oğuzkan Erışık yazdı:

Vites dişlilerinden bahsetmiyorsan sadece çok yanılıyorsun Ali abi. 6 ileri edcnin derdini tasasını yaşayandan dinlenem lazım :)

6 olanı çok kullanmadım gerçi, yalnız narin kullanmak lazım, çift baskılılar böyle, dusterı bu yüzden almadıydım zaten, haklı olabilirsin diyim o zaman, kuruların alayında uzak durmak lazım diyim hatta, 7 ileri ise ayrı bir alet zaten..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Genel olarak kuru çift kavramalılar sıkıntılıdır. 6 EDC' yi bir hafta tecrübe ettim. Çok fala kararsızlık var. Isınma, rampada stop etme kazaya sebep olur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tamer Topaç yazdı:

Genel olarak kuru çift kavramalılar sıkıntılıdır. 6 EDC' yi bir hafta tecrübe ettim. Çok fala kararsızlık var. Isınma, rampada stop etme kazaya sebep olur.

benim kullandığım sanırım 6 ileri kuruydu, floresan dizel reno, İlkay bilir, şanzımandan emin değilim ama, fena değildi yada bana arızası denk gelmedi,  bizim şeflerden birinin aracıyıdı, sürekli uzun yol kullanılır, belkide her Ankara yaptığına servise gidiyordu bilemem :)  neyse kuru kavramalar sıkıntı, sözümü geri aldım ama 7 ileri ıslak elektromekanik dct de henüz yurt ve ab çapında sorun duymadım, arada bakıyorum varmı birşey diye, yok :)

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Cihangiroğlu yazdı:

benim kullandığım sanırım 6 ileri kuruydu, floresan dizel reno, İlkay bilir, şanzımandan emin değilim ama, fena değildi yada bana arızası denk gelmedi,  bizim şeflerden birinin aracıyıdı, sürekli uzun yol kullanılır, belkide her Ankara yaptığına servise gidiyordu bilemem :)  neyse kuru kavramalar sıkıntı, sözümü geri aldım ama 7 ileri ıslak elektromekanik dct de henüz yurt ve ab çapında sorun duymadım, arada bakıyorum varmı birşey diye, yok :)

Kalkışlarda titriyor diye 11k' da Focus' a (kuru) kavrama değiştirttim. 1 hafta Fluance ikame geldi. Ondaki EDC, Focus Powershift' ten daha beterdi. İstanbul trafiğinde işler değişiyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tamer Topaç yazdı:

Kalkışlarda titriyor diye 11k' da Focus' a (kuru) kavrama değiştirttim. 1 hafta Fluance ikame geldi. Ondaki EDC, Focus Powershift' ten daha beterdi. İstanbul trafiğinde işler değişiyor.

Ford evet öyle, duyduğuma göre ZF den kazığı yiyen Ford sessiz sedasız bıraktı o şanzımanı, şuan Pumada kullanılan 7 ileri ıslak Getrag 7DCT300 Clio şanzımanı, o yüzden rahatlar zaten :D

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Cihangiroğlu yazdı:

7 ileri ıslak Getrag 7DCT300

Bu şanzıman çok iyi. Çift kavramalılarda DSG kadar hızlı, Hyundai/Genesis D8LF1/D8F48W kadar sorunsuz. 

Ford, asıl kazığı CVT' den yemişti ki akıllandı. GM ile Ford' un ortak üretimi olan 9 ve 10 ileri konverterli şanzımanı tamamen yenileyerek 8 ileri hale getirdi. Ford 8F. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_8F_transmission

 

https://en.wikipedia.org/wiki/GM_9T50_transmission

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford–GM_10-speed_automatic_transmission

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tamer Topaç yazdı:

Bu şanzıman çok iyi. Çift kavramalılarda DSG kadar hızlı, Hyundai/Genesis D8LF1/D8F48W kadar sorunsuz. 

Ford, asıl kazığı CVT' den yemişti ki akıllandı. GM ile Ford' un ortak üretimi olan 9 ve 10 ileri konverterli şanzımanı tamamen yenileyerek 8 ileri hale getirdi. Ford 8F. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_8F_transmission

 

https://en.wikipedia.org/wiki/GM_9T50_transmission

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford–GM_10-speed_automatic_transmission

 

ve aptalda değil, gerektiğinde 1 den 2 ye atmaz 1. viteste yüksek devirde tutabilir sonra 2 ye atar, kompresyon yapabiliyorsun mesela, saçma harektide yok, daha hiç hata yaptığını arada kalıp şaşırdığını görmedim, ısınmıyor ses yok seda yok, yağı kolayca değişiyor, manuel şanzıman gibi, boşalt yağı, 3.5 lt koy, tapadan taşınca kapat kelebek tapayı elle devam et, ayar yok adaptasyon yok, güzel alet..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Kuru kavrama Megane 3 Edc/Dci dynamique aracımı satalı 1 hafta oldu. 190 bin km'de aldım 260 bin km'de sattım.kullandığım 5 senede kavrama ve beyin değişimi yaptım, biraz maliyeti yüksek ama yaşı gereği  ben istediğim için değişti kavrama, arızadan dolayı da şanzıman beyin değişimi yaptım, yeni beyinle  bambaşka bir şanzıman olmuştu çok değişmişti mantığı (2016 ve sonrası yenilenmiş güncel beyin).  5 sene keyifle kullandım. Yaşadığım bu tecrübeyle 2021 model Megan 4 faz-2 blue dci EDC aldım tekrar, bu araç bambaşka umarım keyifle uzun yıllar anılar biriktiririz.

IMG_20240611_154841.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

3 kasa ile 4 arasında çok fark var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...