İçeriğe Yönlendir

İlk Çalıştırma, Geç Çalışma Sorunu


Serdar Akgül

Recommended Posts

Serdar Akgül

Degerli arkadaslar merhaba. Peugeot 308 HDİ(2009 model) aracim var. Yaklasik 3 haftadir gec calisma sorunuyla karsi karsiyayim. Arac ilk calistirmada mars suresi uzun oluyor ve aliyor,sonrasinda daha cabuk mars aliyor normale biniyor. Gectigimiz haftalarda mazot filtresi ve mars dinamosu degisti ama sorun duzelmedi. Ustayi tekrar arayip bilgilendirdigimde enjektorlere bakim yaptirip bir baktiralim dedi. Bugun farkli ustalara sorayim dedim. Bugunlerde ikinci calismada biraz gecikme soz konusu,usta bakinca da soyledi simdi de biraz gecikme var diye, araci birakmami istedi ama malum cumartesi olunca hafta ici birak bakalim dedi. Ama enjektorler kaciriyor olabilir bir enjektorcuye yonlendirdi. Arac ustunde kontrol edip bakarlar diye. Lafi uzatmayim durumu anlattim araç ustunde enjektorlere birer hortum baglayip ilk bastaki hortumun ağzını pense ile sıktı kapatti. Marsa bastilar ilk hortuma biraz mazot doldu digerlerine dolmadi ayni oranda. Usta direk ilk enjektorun(mazot dolan) patlak dedi, diğerlerinde de sorun var dedi. Siyah duman atma,rolanti bozuklugu-duzensizlgi,stop etme sorunu yok. Enjektorlerin revize olacak dedi. Merak ettigim enjektor patlamis olsa aracta sorun olmaz mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

enjektör patlaması ne demek anlamadım, marş süresi uzadı diye marş dinamosu neden değişti onu da anlamadım, tdci enjekörüne hortumu neden nasıl bağlarlar onu da anlamadım, tüm bu anlamsızlıklar sizin cüzdandan daha çok boş yere para harcatmadan önce, kızdırma bujilerine baktırın diyeceğim ama önceki işleri yapanlarda değil

1997 2.5 transit olsa hortumu anlardım da....

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk bakılacak şey akü, ikinci bakılacak şey enjektörler idi. 

Mazot filtresi neyse de marş dönamosu değişmek çok abes olmuş. Yazık olmuş. 

 

Enjektörler ise, öyle penseyle sıkmayla anlaşılmayacak kadar hassar çalışan şeylerdir. Yine de tespit muhtemelen doğrudur.. 

 

 

 

Enjektörler ancak cihaza bağlanrak test edilebilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

İlk bakılacak şey akü, ikinci bakılacak şey enjektörler idi. 

Mazot filtresi neyse de marş dönamosu değişmek çok abes olmuş. Yazık olmuş. 

 

Enjektörler ise, öyle penseyle sıkmayla anlaşılmayacak kadar hassar çalışan şeylerdir. Yine de tespit muhtemelen doğrudur.. 

 

 

 

Enjektörler ancak cihaza bağlanrak test edilebilir. 

Ustayi arayip durumu soyledim,mars dinamosunu bosuna degistik diye. Zaten degisecektik ses geliyordu, kömüründe sıkıntı var gibiydi tamire gidecekti felan dedi yerini yapti...

Enjektorleri sıkmadı Mehmet bey,mozot girişlerini mi ne söktü 4 ünü de, oralara seffaf akvaryum hortumu takti 10 cm gibi uzunlukta,uclari acik. En bastakinin (hortumun) agzini pense ile sıkarak marsa bastirdi. Enjektörün patlak dedi.

tarihinde Serdar Akgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sen akünden eminsen enjektörlere baktır hocam. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
Mehmet Ozyurek yazdı:

Sen akünden eminsen enjektörlere baktır hocam. 

 

Aküye baktırmadim, ona da baktirayım ilk firsatta. Kayseri de bildiğin bir enjektörcu var mi Mehmet bey?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serdar Akgül yazdı:

Aküye baktırmadim, ona da baktirayım ilk firsatta. Kayseri de bildiğin bir enjektörcu var mi Mehmet bey?

 

Yok maalesef. ama ustalar yardımcı olacaktır bu konuda.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
Çağlar Bayur yazdı:

enjektör patlaması ne demek anlamadım, marş süresi uzadı diye marş dinamosu neden değişti onu da anlamadım, tdci enjekörüne hortumu neden nasıl bağlarlar onu da anlamadım, tüm bu anlamsızlıklar sizin cüzdandan daha çok boş yere para harcatmadan önce, kızdırma bujilerine baktırın diyeceğim ama önceki işleri yapanlarda değil

1997 2.5 transit olsa hortumu anlardım da....

Aractan enjektörü sökmeden aracin uzerindeki ejketorleri gelen giristeki hortumlari sokerek buraya akvaryum(seffaf) hortumlardan (10 cm gibi) 4 une takarak denedi. Çalıştırırken araci en bastaki hortumum ust kısmını sıkarak tikadi sanirim,digerleri acikti. Ben de anlamadim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serdar Akgül yazdı:

Aractan enjektörü sökmeden aracin uzerindeki ejketorleri gelen giristeki hortumlari sokerek buraya akvaryum(seffaf) hortumlardan (10 cm gibi) 4 une takarak denedi. Çalıştırırken araci en bastaki hortumum ust kısmını sıkarak tikadi sanirim,digerleri acikti. Ben de anlamadim.

yok yani hortum falan takabilir de, birşey ifade etmiyor teknik olarak , hiç çalışmayan bir motordur , bazı ön fikir için belki ucundan bazen olabilir ihtimali bile %1 o bakımdan bu yoldan devam ederseniz cüzdan boşalır boş yere

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
Çağlar Bayur yazdı:

yok yani hortum falan takabilir de, birşey ifade etmiyor teknik olarak , hiç çalışmayan bir motordur , bazı ön fikir için belki ucundan bazen olabilir ihtimali bile %1 o bakımdan bu yoldan devam ederseniz cüzdan boşalır boş yere

Eyvallah Caglar ustam, teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici
Serdar Akgül yazdı:

Kayseri de bildiğin bir enjektörcu var mi Mehmet bey?

'Teknik dizel' ile bir görüşün hocam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Mazot hortumlarında, filtre kabında hava alan bir yer var mı, mazot filtresi ne zaman değişti, geri dönüş hortumu sağlam mı gibi soruları da değerlendirmek gerekir,

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
Mustafa Yanar yazdı:

Mazot hortumlarında, filtre kabında hava alan bir yer var mı, mazot filtresi ne zaman değişti, geri dönüş hortumu sağlam mı gibi soruları da değerlendirmek gerekir,

Mazot filtresini de mars dinamosuyla birlikte degisti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Serdar Akgül yazdı:

Aractan enjektörü sökmeden aracin uzerindeki ejketorleri gelen giristeki hortumlari sokerek buraya akvaryum(seffaf) hortumlardan (10 cm gibi) 4 une takarak denedi. Çalıştırırken araci en bastaki hortumum ust kısmını sıkarak tikadi sanirim,digerleri acikti. Ben de anlamadim.

YALAN SÖYLÜYOR. enjektörle ilgili bir ölçüm inceleme yapmadan  enjektörün patlak olduğunu (patlak enjektör nedir allah bilir) nasıl buluyor. Egzosa baksa daha çok bilgi verir. Hızla uzaklaşın.

 

0- Arıza kodu var mı bi okutun

1- Bi yerlerdeki ısı sensörü bozuk olabilir ne zaman ne oluyor biraz daha inceleyin

2- kızdırma bujilerini bence değişebilirsiniz 2009 model değişse iyi olur.

bunları bi değişin

 

https://www.otosupermarket.com/kategori/peugeot-308-atesleme-buji-2008-2014

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Enjektöre gitmeye çalışan mazot miktarından nasıl anlamış enjektörü bende merak ettim. 

Mantık kuramadım. Enjektör yanma odasında bağlı? Arkadaş hattı sökmüş gelen mazotu ölçüyor. Enjektörden öncesi bu? Enjektörün konudan haberi yok bence. 

Bu gırtlağa bakıp sizin 12 parmak bağırsağı gitmiş demek gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Gittiğiniz usta Kızdırma bujilerini değiştirerek işe başlamalıydı. HDİ motorların kızdırma bujileri zor sökülüyor sökerken kırılabiliyor, usta uğraşmak istememiş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Cumartesi tekrar gidecegim sanayiye, aku ölçümü ile başlayacağım. Enjektor arızaları ile ilgili pek bir kusuru yok gibi aracta(Rölanti bozuklugu,stop etme,sarsintili calisma,duman atma vs) sadece gec calisiyor sabah, sonrasi normale dönüyor.(Bu ara gun ici de sanki yavas yavas uzuyor gibi mars suresi)

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Peki ustalarim ,kızdırma bujisi bir tek gec calisma sıkıntısı mi doğurur,yoksa baska sıkıntılar olursa da mi anlasilir ?(beyaz duman atma gibi)

Yücel Metin yazdı:

Gittiğiniz usta Kızdırma bujilerini değiştirerek işe başlamalıydı. HDİ motorların kızdırma bujileri zor sökülüyor sökerken kırılabiliyor, usta uğraşmak istememiş olabilir mi?

O da olabilir hic oraya girmedi bile.

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

tam olarak soyle bir sey yapti,yukarida yazilan olayı. Yalniz sol bastaki taktigi hortumu sıkarak yaptı

 

 

Yorum bağlantısı
Alaattin Zeki

Kötü yakıt seçeneğini de bir düşünün derim. Başıma geldiği için biliyorum. geçmiş zamandı, hiç yakıt almadığım bir yerden Depoyu fulledim ertesi günü sabahları geç çalışma başladı. depoyu bitirip yeni yakıt alınca her şey normale döndü.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Yakıt geri dönüş valfi de olabilir. Sonradan kolay çalışıyorsa ilk marşta geri kaçan yakıt ancak ileri geliyordur, sonra da geri kaçacak zamanı bulmadan ikinci marş veriliyordur zaten. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
(düzenlendi)
Alaattin Zeki yazdı:

Kötü yakıt seçeneğini de bir düşünün derim. Başıma geldiği için biliyorum. geçmiş zamandı, hiç yakıt almadığım bir yerden Depoyu fulledim ertesi günü sabahları geç çalışma başladı. depoyu bitirip yeni yakıt alınca her şey normale döndü.

Araci aldigimdan beridir yaklasik 10 yildir Shellden baska yerden yakit hic almadim.

Çağrı Alaf yazdı:

Yakıt geri dönüş valfi de olabilir. Sonradan kolay çalışıyorsa ilk marşta geri kaçan yakıt ancak ileri geliyordur, sonra da geri kaçacak zamanı bulmadan ikinci marş veriliyordur zaten. 

Bunu tesbit etmenin yolu nedir?

tarihinde Serdar Akgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

İlk bakılması gereken yer ısıma bujileri bence bozuk çıkmasa bile performans ları düşebiliyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sezgin Yaren

Serdar bey merhaba

Şuan sizin yaşadığınız araç geç marş alma problemini benim aracımda yapıyor. Ford Focus 2009 titanyum dizel. Aynı hikaye bendede oluyor. Sizin sorun çözüldü mü yardımcı olursanız sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Sezgin Yaren

Selam 

Bu konu askıda kalmış problemi hatayı bulabilen yada çözen var mı bende aynı sorunu yaşıyorum o yüzden yardımınızı rica ediyorum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...