İçeriğe Yönlendir

1.3. Multijet Euro6 Egea Rolanti, Sarsıntı ve Beyaz Duman Sorunu


Aykut Cann

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Benimki yine olmadı. Yarın tekrar götüreceğim bakalım nasıl olacak. 

 

 

bazen olamıyor, yani yazılımdam dpf iptal edildi bile olsa , hala rejenesayona girmeye çalışıyor. gaz kelebeği konum sensörü mü iptal edilmiş? yazılımdan mı iptal?_

Yorum bağlantısı
Aykut Cann
Çağlar Bayur yazdı:

bazen olamıyor, yani yazılımdam dpf iptal edildi bile olsa , hala rejenesayona girmeye çalışıyor. gaz kelebeği konum sensörü mü iptal edilmiş? yazılımdan mı iptal?_

Abi peki dpf’i çok tıkalı bir araç soğuk motorda da rejenrasyona girmeye çalışır mı?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

bazen olamıyor, yani yazılımdam dpf iptal edildi bile olsa , hala rejenesayona girmeye çalışıyor. gaz kelebeği konum sensörü mü iptal edilmiş? yazılımdan mı iptal?_

Yazılımdan iptal miş, ham yazılıma döndük sonra baştan başladık yine olmadı, tekrar bıraktım bakalım. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aykut Cann yazdı:

Abi peki dpf’i çok tıkalı bir araç soğuk motorda da rejenrasyona girmeye çalışır mı?

çalışır, kül miktarına bakar, max seviyeye ulaştı ise motor devir ve hızını kısıtlar servise gidecek kadar can kalır pedalda

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

Ben özet bilgi vereyim, 2 haftadır benzer şikayet ile uğraşıyordum. Benim araç 2019 lakin 2020 üretimlerde olan ecu'dan var araçta. Çok nadir de olsa çıkıyormuş. 2020 sonrası kullanılan ecu için sanayi tam manası ile hazırlıklı değil, şöyle ki bir önceki seride yapabildikleri şeyleri bunda yaparken zorlanıyorlar. 

 

Ben aldığımda aracın addbluesi iptaldi lakin bunu yaparken hayati fonksiyonu olan bir sürü şeyi de devre dışı bırakmışlar. En garip olanı kelebek konum sensörü idi. Bunu dpf iptalinde öğrendik. Netice itibarı ile araca bir kaç kez yazılım denenmesine rağmen bir türlü rejenerasyondan çıkartamıyorduk. Ciddi duman problemi vardı haliyle. Önce ham yazılıma geçildi, önceki anlamsız iptalleri düzeltmiş olduk. Akabinde tekrar yazılım yapıldı dpf iptali vesaire içn. Dün tamirci aradı, dedim gelmiyom, sıkıldım. Eve git biyere git araba bu akşam da sende kalsın, iyice test et, yarın tekrar ara. Bu gün aradı, gidip teslim aldım, sorun çözülmüş. Yakıt azalmış (pc'ye göre) ve çekiş daha iyiydi. Motor sesi de daha senkron geliyor. Duman yok. 

 

Yazılımı yapan ecumasters şube sahibi şeker gibi bir arkadaş. Hiç itiraz etmeden 2 haftadır benimle uğraşıyor. Yerinde ben olsam al paranı git başımdan demiştim bile. Adam bi de günlerdir seni yorduk diye özür diledi, helallik istedi. Henüz bu ecuya sahip araçlardan çok talep olmadığı için uğraştırıyor, söz gelimi seneye olsa bu kadar uğraşmazdık dedi. 

 

Sorun çözüldü, hesapta olmayan 6000 TL ham yazılım ücreti ödedik başka birine. 2500 de dpf iptaline ödemiştim. Çok şükür kurtudum :) 

 

@Çağlar Bayur abi bir aracın kelebek konum sensörü, krank devir sensörü gibi hayati önem arz eden parçaları hemde arıza falan da yokken neden yazılımdan kapatılır sence? Var mı aklına gelen bir şey?

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, şimdi tam binilecek olmuş, satış ne zaman :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

kelebek konum sensörü, krank devir sensörü gibi hayati önem arz eden parçaları hemde arıza falan da yokken neden yazılımdan kapatılır sence?

asıl işi beceremeyince birşey denemiş olabilirler, veya neyi kapattığını bilmeden kapatmıştır, krank devrini okumadan motor çalışmaz ama o bir garip? veya kapalı gözüküyordur ama beyin onu okumadan çalışmaz okuyordur

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Bakış yazdı:

Geçmiş olsun, şimdi tam binilecek olmuş, satış ne zaman :crazy:

 

Borcu bitince anında :) Daha yapacaklarım var zaten, onları yapmadan satarsam ayıp olur :D 

Çağlar Bayur yazdı:

asıl işi beceremeyince birşey denemiş olabilirler, veya neyi kapattığını bilmeden kapatmıştır, krank devrini okumadan motor çalışmaz ama o bir garip? veya kapalı gözüküyordur ama beyin onu okumadan çalışmaz okuyordur

 

Garip garip bişeyler yapmışlar. Addbluesi iptal araba addblue kullanıyordu :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Aykut Cann

Güncel durum: araç turbo revizyonu sonrası rahatlasa da sorunları devam ediyor tabii ki. 

 

Bu arada çıkış noktam maf sensörğnün soketini sökünce sorun yaşanmamasıydı. Bugün soket sökük olarak denedim. Sorunu yine yaptı. Eğer ki aracın rejenerasyon yapması da maf sensörü ile ilintili bir durumsa, hatta sensör sökülü kullanmanın riski aracın rejenerasyona girememesiyse eğer; dpf kaynaklı sürekli rejenerasyona girdiğini düşündüğümüz bu araç maf sensörü sökülüyken bunu nasıl yapabilsin? 

 

Enjektörleri kontrol ettirdim. Sorunsuz çıktı. Artık kafama yabancı forumlardaki yazılımsal sorun var iddiası yatmaya başladı. Bir görüş diyor ki yazılımla maf sensörüne bir sıfırlama yapılmalı (kullanım sayacı var da onun sıfırlanması gibi düşünelim) bir görüş de diyor ki yerkili serviste yazılım güncellemesi ile sorun çözülüyor. 

 

Siz ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Aykut Cann

Gelinen noktada bu araç çoğunlukla rolantide bekletirsem beyaz duman(hafif mavimsi), pis koku ve sarsıntı yapıyor. Bu sabah rejenerasyona girdi. Doluluk yüzde 15’e düştü. Stop ettim. 1 saat sonra geledim. Rolantide bekleyince aynı. Sanki rolantide içine duman dolduruyor da atamayınca sapıtıyor gibi araç. Duman bitince her şey normale dönüyor. O da mesela sportif sürüşte hemen arıyor dumanı. 

Yorum bağlantısı
Aykut Cann

Bu arada aracımın "Hesaplanan Motor Yükü" değeri rolantide %100 görünüyor. Hareket halinde devire ve yüke göre normalleşiyor.

 

Ayrıca sorunları yaşadığım anlarda da "Egr Hatası" sekmesinde %100 gösteriyor (arıza kodu değil). Rolantide 2 bin devire yaklaştırınca bu hata oranı sıfıra düşüyor. Sorunları yaşamadığım anlarda da egr hatası -1, 0, 1 aralığında geziyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...