Çağlar Bayur 23 Şubat Paylaş 23 Şubat Aykut Cann yazdı: Turbo pervanesi boşluk yapmış. dağıldı mı turbo? Aykut Cann yazdı: Bundan kaynaklı olarak fazla kurum yapıyor velevki boşluk yapmış o kurumu nasıl yapıyor? Yorum bağlantısı
Murat Sahın 23 Şubat Paylaş 23 Şubat Çağlar Bayur yazdı: dağıldı mı turbo? velevki boşluk yapmış o kurumu nasıl yapıyor? Dur ben sana soru sorayım; Bu gün bu duman için benim dpfyi iptal eden yere gittim, esas ustanın bizzat bakmasını istedim. Adam senin yazılım olmamış, bizden önce de kurcalanmış zaten. Araç sürekli rejenerasyon yapmaya çalıştığı için beyaz duman atıyor. Hafta içi sabah getir, komple orjinale çevirip öyle yapayım dedi. Bir de işlemi yapan personeli adına özür diledi. Ne diyorsun abi bu işe? 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 23 Şubat Paylaş 23 Şubat Murat Sahın yazdı: Dur ben sana soru sorayım; Bu gün bu duman için benim dpfyi iptal eden yere gittim, esas ustanın bizzat bakmasını istedim. Adam senin yazılım olmamış, bizden önce de kurcalanmış zaten. Araç sürekli rejenerasyon yapmaya çalıştığı için beyaz duman atıyor. Hafta içi sabah getir, komple orjinale çevirip öyle yapayım dedi. Bir de işlemi yapan personeli adına özür diledi. Ne diyorsun abi bu işe? Lpg candır diyecek. 668 bin tl sine iddiaya girerim 6 Yorum bağlantısı
Aykut Cann 23 Şubat Yazar Paylaş 23 Şubat Aykut Cann yazdı: Sorunu tespit ettik gibi. Turbo pervanesi boşluk yapmış. Bundan kaynaklı olarak fazla kurum yapıyor ve sürekli rejenerasyona giriyor gibi. Detay vereyim, bu turbo pervanesi bulunduğu yerin etrafına sıfıra yakın konumlanmalıdır ya hani. Bu pervane palleri küçülmüş ve etrafı ile olan boşluk çok artmış. Bundan kaynaklı olarak hava problemi yaşıyormuş. Bu da dpf’in çol daha hızlı dolmasına ve sürekli rejenerasyon ihtiyacına sebep oluyormuş. Çağlar Bayur yazdı: dağıldı mı turbo? velevki boşluk yapmış o kurumu nasıl yapıyor? Dağılmamış, ama pervanelerin boşluğu artmış abi. Bu da hava emişiyle ilgili probleme sebep oluyormuş. Yorum bağlantısı
Aykut Cann 23 Şubat Yazar Paylaş 23 Şubat (düzenlendi) Çağlar Abi, ben turboya çok vakıf olmağım için açıklayıcı yazamadım. Görselde pervaneler kırmızı alana neredeyse bitişik şekilde konumlanır ya hani. Benim turbonun pervaneler bildiğin içe doğru çekilmiş, uçlardan yemiş durumda. Pervane o alana göre küçük kalıyor artık. Bu arada tahminimce araç şantiyede kullanılmış bir araç. Her yerindenden kum ve toprak çıkıyor. Yine bana ait olmayan tahmine göre hava filtresinden bir şeyler çekerek pervanelerden yemiş. Ayrıca pervanenin sağa sola dönüşlerinde de boşluk var. Ama pervaneler küçüldüğü için boşluğu tolore edebilip kırılmamış. Emiş yapamadığı için de dpf’e olumsuz etki ediyormuş. İşin garibi aracın performansı bir hayli iyi. 23 Şubat tarihinde Aykut Cann tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat Paylaş 24 Şubat Murat Sahın yazdı: Dur ben sana soru sorayım; Bu gün bu duman için benim dpfyi iptal eden yere gittim, esas ustanın bizzat bakmasını istedim. Adam senin yazılım olmamış, bizden önce de kurcalanmış zaten. Araç sürekli rejenerasyon yapmaya çalıştığı için beyaz duman atıyor. Hafta içi sabah getir, komple orjinale çevirip öyle yapayım dedi. Bir de işlemi yapan personeli adına özür diledi. Ne diyorsun abi bu işe? mümkün yazılımı yapan da hata yapabilir, yeniden tıklasın düzeltir bişi olmaz Aykut Cann yazdı: Benim turbonun pervaneler bildiğin içe doğru çekilmiş, uçlardan yemiş durumda. Pervane o alana göre küçük kalıyor artık. parçayaı sıfırı ile yan yana koyup mukayese etmeli, bunlar onbinlerce devirde dönen pervaneler, çok fazla sağdan soldan değişme şansları yok mm. nin 100 hassaisyeti bile sorun yaratır bunlara. ben bunun dpf ile ilgisini kuramadım 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Şubat Paylaş 24 Şubat Bana da çok mantıklı gelmedi.. Anlatan usta; bilgisayar kasası fanı anlatır gibi anlatmış. 1 Yorum bağlantısı
Aykut Cann 25 Şubat Yazar Paylaş 25 Şubat Pervaneler böyle çıktı. Kafa somunu bile küçülmüş adeta. 6 anahtar küçük 7 anahtar büyük oluyordu. Dpf ile kurdukları alaka şu, buradan geçen ekstra hava, toz, pislik hava yakıt karışımını iyice dengesizleştirerek daha fazla kuruma ve dpf’in çok hızlı dolmasına, sürekki rejenerasyona sebep oluyor. Eğer bu süreçte dpf kırtarılamayacak noktaya geldiyse yapacak bir şey yok. Ama dpf artık normal bir maruziyete kavuşunca, rejenerasyonla olağan seviyelere erişirse sorunlarım bitecek. Olmazsa dpf için gerekenleri yapacağım. Bu arada, bugün ikinci gün. Biraz rejenratif kullandım aracı. Bir rahatlama gözlemliyorum. Turbonun pervane hariç her yeri düzgün çıktı. Pervane değişti sıfırıyla. Göbek ve diğer unsurlar kaldı. Balansı yapıldı. 4000 liraya mal oldu. Rakam uygun oldu sanıyorum. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 26 Şubat Paylaş 26 Şubat Çok anlamam hatta hiç anlamam da, turbo diyelim mi çapı ufaldı. Daha az hava geçmez mi? Zaten turbo maks hava basmak için değil mi silindire? Yani sıfırken maks sonra gittikçe düşer verimi. Verimi düşünce daha çok hava girecekse sizin arabanın, sıfır olanın tavanında patinaj çekmesi gerekmez mi? 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 26 Şubat Paylaş 26 Şubat https://youtube.com/watch?v=W6ez_hbCQXM&si=o26euTUnR3O4lWg8 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Şubat Paylaş 26 Şubat İlkay Başaran yazdı: Çok anlamam hatta hiç anlamam da, turbo diyelim mi çapı ufaldı. Daha az hava geçmez mi? Zaten turbo maks hava basmak için değil mi silindire? Yani sıfırken maks sonra gittikçe düşer verimi. Verimi düşünce daha çok hava girecekse sizin arabanın, sıfır olanın tavanında patinaj çekmesi gerekmez mi? Turbo o havayı içindeki pervanesi sayesinde basabiliyor. Pervanın çapı küçülürse içeriye bastığı hava da o oranda azalır. Pervanin çapının küçülmesindeki en büyük sebep, düzensiz yapılan bakımlardır. Bakım yüzünden balansı bozulur, sürte sürte küçülür. Zira motor yağı ile yağlanıyor kendisi. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 26 Şubat Paylaş 26 Şubat Sani Gerşon yazdı: Turbo o havayı içindeki pervanesi sayesinde basabiliyor. Pervanın çapı küçülürse içeriye bastığı hava da o oranda azalır. Pervanin çapının küçülmesindeki en büyük sebep, düzensiz yapılan bakımlardır. Bakım yüzünden balansı bozulur, sürte sürte küçülür. Zira motor yağı ile yağlanıyor kendisi. Evet olacağı bu zaten de arkadaşın usta pervane boşluğu artmış fazla hava alıyor deyince bana çok ters geldi. Turbo zaten maks havayı basmak için, pervane ufalıp daha çok hava alacaksa 1 araba daha iyi gitmeli 2 ee turbo ne işe yarıyor o zaman. Komple sökelim fazla hava alsın ! Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Şubat Paylaş 26 Şubat İlkay Başaran yazdı: Evet olacağı bu zaten de arkadaşın usta pervane boşluğu artmış fazla hava alıyor deyince bana çok ters geldi. Turbo zaten maks havayı basmak için, pervane ufalıp daha çok hava alacaksa 1 araba daha iyi gitmeli 2 ee turbo ne işe yarıyor o zaman. Komple sökelim fazla hava alsın ! Heh, tamam şimdi jeton düştü, latife etmişsiniz 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat Paylaş 26 Şubat Turbo bakımı iyidir.. Güle güle kullanın.. Ancak sorun ile bağlantıyı ben hala kuramadım.. Dpf erken doluyorsa, bence boşaltmada bir sorun vardır. Sıvısı bitik kulla nılmıştır. dolmuştur. Daha sonra sıvı eklense bile tam temizlik yapamaz.. Örnek: dpf kapasitesi % 100 Sizinki % 70 e kadar kalıcı olarak doldu ise, aradaki % 30 kısım dolup boşalıyordur. Bu sebeple çok sık boşaltma devreye giriyordur. 1 Yorum bağlantısı
Aykut Cann 26 Şubat Yazar Paylaş 26 Şubat Herkese mesajları ve önemli yönlendirmeleri için teşekkür ederim. Turbo ile ilgili hava konusunda sğreçt benşm tam söylediğimin aksine sizşn söylediğiniz gibi. Ben yanlış anlayarak süreci tersten anlatmış oldum. Peki yaşadığım sorun dpf sorunu yerine fazlalık motor yağının buharının atılma çabası olabilir mi? Araç filtreyle beraber 3.8 yağ kapasitesine sahip. Ben dur diyene kadar 4 lt 0-20 shell marka yağ koyuldu bile. Ama gözümün önünde sadece 4 lt koyuldu. Ben araçtan yarım litreden çok daha fazla yap çekmeme rağmen klavuzda yazan yağ kontrol prosedürüne göre 5 dakşka dinlenmiş şekilde kontrol ettiğimde halen maks seviyesine, yatan araç olarak kontrol ettiğimde ise maks seviyesinin çok az üzerinde çıkıyor. 4 lt’den fazla koyulmadığına eminim. 0.75 lt civarı yap çektim. Halen seviye yukarıda geliyor bana. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat Paylaş 26 Şubat Aykut Cann yazdı: Herkese mesajları ve önemli yönlendirmeleri için teşekkür ederim. Turbo ile ilgili hava konusunda sğreçt benşm tam söylediğimin aksine sizşn söylediğiniz gibi. Ben yanlış anlayarak süreci tersten anlatmış oldum. Peki yaşadığım sorun dpf sorunu yerine fazlalık motor yağının buharının atılma çabası olabilir mi? Araç filtreyle beraber 3.8 yağ kapasitesine sahip. Ben dur diyene kadar 4 lt 0-20 shell marka yağ koyuldu bile. Ama gözümün önünde sadece 4 lt koyuldu. Ben araçtan yarım litreden çok daha fazla yap çekmeme rağmen klavuzda yazan yağ kontrol prosedürüne göre 5 dakşka dinlenmiş şekilde kontrol ettiğimde halen maks seviyesine, yatan araç olarak kontrol ettiğimde ise maks seviyesinin çok az üzerinde çıkıyor. 4 lt’den fazla koyulmadığına eminim. 0.75 lt civarı yap çektim. Halen seviye yukarıda geliyor bana. Sorun bu da değildir Aykut Bey. Yorum bağlantısı
Aykut Cann 26 Şubat Yazar Paylaş 26 Şubat (düzenlendi) Mehmet Ozyurek yazdı: Sorun bu da değildir Aykut Bey. Anladım. Bu arada, turboya yapılan işlem sonrası sorunun sıklığı değişmedi ama duman sorunu kalktı gibi. Sarsıntılı yabda alverli çalışma durumu da eski şiddetinde ve süresinde değil. Eskiden 5-10 dk çok şiddetli sarsıntılı ve dumanlı bir durum yaşarken şimdi aynı koşullarda çok daha kısa süreliğine, daha düşük şiddetli bir sarsıntı oluyor ve duman varla yok arası oldu. Yani eski halinde ortalığı dumana boğarken şu an ya duman olmuyor ya da belli belirsiz oluyor. Ya da duman salınımı çok az sürüyor. 26 Şubat tarihinde Aykut Cann tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aykut Cann 27 Şubat Yazar Paylaş 27 Şubat Anladım abi. Enjektörleri ayrıca kontrol ettireceğim ilk müsait zamanda. Turbo işlemi sonrası sorunlarımın süresi ve şiddeti azaldı. Gelinen noktada araç soğukken ilk çalıştırmada sorun çıkarmıyor, ama çok kısa sürüş sonrası durursam rolantide sarsıntı oluyor, sürüşe devam edince kesiliyor. Asıl mesele sıcak motorda rolantide beklemeye indirgendi. Önceden sıcak motorda rölantide bekleyince bir süre sonra sarsıntı başlayıp duman atardı. Şimdi bekleyince hafif sarsıntı olup geçiyor. Rölantide duman atma süreci olmuyor. Ve bu süreçler kısa sürüyor artık. Eğer sürüşe sportif devam edersem bir miktar duman atıp rahatlıyor. İşin daha da özeti sanki araç rolantide sıcak motorda bekletilirse içinde duman biriktiriyor da sürünce atıp rahatlıyor gibi bir durum kaldı. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Şubat Paylaş 28 Şubat Benzer şikayet ile uğraşıyordum aynı araç ile. 160 bin km'de aldım bende. DPF, EGR iptal edildi. Addblue aldığımda iptalmiş zaten. Duman sorunum çözülmedi. Sıkı takip ettik, araçta yağ/su eksiltme yok, performans olması gerektiği gibi. Yazılımcı ile iletişime geçtim, geçen hafta inceledi. Benim araçtaki ecu geç yazılım atılan bir ecu modeli, bunu biliyordum zaten, sabah bırakırsanız akşama kadar halleder teslim ederiz demişti usta. Bu sabah bıraktım. Yarım saat önce aradı, sorunu çözememiş, 3 tane yazılım denemiş, araç yine de duman atıyor. Beyinciye gidip orada kontrol ettirmiş, beyinci ile görüştük, aracın addblue iptal işleminde gaz gelebeği konum sensörü bile iptal edilmiş, garip bir yazılım var, komple ham yazılıma dönülüp baştan başlamak gerek dedi. Yapılsın dedim. akşam alacağım bakalım. Aracın geçmişini bilmeyince garip şeyler yaşanıyor maalesef. Benim araçta sürekli rejenerasyon yapmaya çalışıyor 2 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 28 Şubat Paylaş 28 Şubat Murat Sahın yazdı: Benzer şikayet ile uğraşıyordum aynı araç ile. 160 bin km'de aldım bende. DPF, EGR iptal edildi. Addblue aldığımda iptalmiş zaten. Duman sorunum çözülmedi. Sıkı takip ettik, araçta yağ/su eksiltme yok, performans olması gerektiği gibi. Yazılımcı ile iletişime geçtim, geçen hafta inceledi. Benim araçtaki ecu geç yazılım atılan bir ecu modeli, bunu biliyordum zaten, sabah bırakırsanız akşama kadar halleder teslim ederiz demişti usta. Bu sabah bıraktım. Yarım saat önce aradı, sorunu çözememiş, 3 tane yazılım denemiş, araç yine de duman atıyor. Beyinciye gidip orada kontrol ettirmiş, beyinci ile görüştük, aracın addblue iptal işleminde gaz gelebeği konum sensörü bile iptal edilmiş, garip bir yazılım var, komple ham yazılıma dönülüp baştan başlamak gerek dedi. Yapılsın dedim. akşam alacağım bakalım. Aracın geçmişini bilmeyince garip şeyler yaşanıyor maalesef. Benim araçta sürekli rejenerasyon yapmaya çalışıyor Sat şunu golf vereyim sana Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Şubat Paylaş 28 Şubat Ümit Türk yazdı: Sat şunu golf vereyim sana Olmaz, hem manuel hem dizel hem bagajı yok. Dizel almam bir daha, çok geç ısınıyor. Eskiden rahatsız etmiyordu ama artık ameliyat bölgemde ağrı oluyor soğukta. Benzinli ve tam otomatik tercih sebebi olacak Üstelik bir de araç kredisi çektim, borcu bitmeden satamamda Yorum bağlantısı
Ümit Türk 28 Şubat Paylaş 28 Şubat Murat Sahın yazdı: Olmaz, hem manuel hem dizel hem bagajı yok. Dizel almam bir daha, çok geç ısınıyor. Eskiden rahatsız etmiyordu ama artık ameliyat bölgemde ağrı oluyor soğukta. Benzinli ve tam otomatik tercih sebebi olacak Üstelik bir de araç kredisi çektim, borcu bitmeden satamamda Çok geçmiş olsun. Ödemeler için rabbim kolaylık sağlasın. Düşüncelerinde haklısın. Bende tam satıyordum alıcı vazgeçti. Sıfır muamelesi yapacaksan sıfır al dedim. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Şubat Paylaş 28 Şubat Benimki yine olmadı. Yarın tekrar götüreceğim bakalım nasıl olacak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts