Muhittin Kaplan 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Motosiklet 6 aydır çalışmıyor. Üstünü başını örttük, Depoyu doldurup aküyü söktük. Yavaştan dönüş zamanı ve illaki yağını suyunu kontrol edeceğiz. şimdi soru şu ? Beklemiş bir araçta yağ değişimini "hiç çalıştırmadan, kartere süzülmüş olan yağı tekrar çevirmeden" mi değiştirmeli, yoksa standart "ılık motor" olsun öyle mi değiştirmeli ? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 Şubat Paylaş 14 Şubat özel bir motor değilse değişmese bile olur bence... çünkü önemli olan oksidasyon değil yüksek ısı. şöyle düşünüyorum diyelimki bir motorlu araç ayda sadece 10 saat çalışıyor ne çalışma saati nede yapılan yolu aşmış olmuyor. peki bu yağ mı eskidir yoksa 6 ay hiç kullanılmamış motordaki yağmı. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Motorsiklet özelinde bilmiyorum ama otomobilin yağı 6 ayda bir şey olmaz bence, ben olsam üstten 100-200 ml ekleyip çalıştırıp ısınınca iyice süzdürüp öyle değiştirirdim. Soğuk yağın akışkanlığı bayağı düşük oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 14 Şubat Yazar Paylaş 14 Şubat (düzenlendi) Doğan Arşiray yazdı: özel bir motor değilse değişmese bile olur bence... çünkü önemli olan oksidasyon değil yüksek ısı. şöyle düşünüyorum diyelimki bir motorlu araç ayda sadece 10 saat çalışıyor ne çalışma saati nede yapılan yolu aşmış olmuyor. peki bu yağ mı eskidir yoksa 6 ay hiç kullanılmamış motordaki yağmı. Selim Bilgin yazdı: Motorsiklet özelinde bilmiyorum ama otomobilin yağı 6 ayda bir şey olmaz bence, ben olsam üstten 100-200 ml ekleyip çalıştırıp ısınınca iyice süzdürüp öyle değiştirirdim. Soğuk yağın akışkanlığı bayağı düşük oluyor. Sanırım eksik yazdım. Yağ değiştirme zamanı zaten geldi, hemde sezona yeni yağ ile gireyim. Yağ 6 ay beklemesinden dolayı değilde zamanı geldiğinden dolayı değiştireceğim. Burada öğrenmek istediğim hiç çalıştırmadan mı değiştireyim biraz çalıştırıp mı ? 14 Şubat tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Motor neydi? Vitesli ise çalıştırmak gerek. Sonuçta şanzıman motor yağı ile yağlanıyor ve baskı balata seti de motor yağının içinde. Dolayısı ile uzun bekleme sonucu yağ karterde toplanmıştır diye düşünsek bile muhakkak baskı balata kısmında yağ var. Akışkanlık az olacağından tam süzülmeyebilir. Vitessiz (Scooter tarzı) bir motor ise ısıtmaya uğraşmasanız da olur. Onda zaten büyün yağ karterde toplanmıştır. 2 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 14 Şubat Yazar Paylaş 14 Şubat vitesli tracer900. Biraz ısıtayım, anladım. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 14 Şubat Paylaş 14 Şubat Motordan yağın komple kartere süzülmesi hususunda 10 dakika ile 6 ay arasında kayda değer bir fark olmaz. Motorun yağ seviyesini gösteren camdan yağın ne kadar hızlı süzüldüğünü gözlemleyebilirsiniz. Çalıştırıp ısıtın, karterden akışını hızlandırırsınız. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Abi neden yağı o kadar süzülmüş olan motoru çalıştıracaksın? Ben olsam direk tapayı açarım. Gerekirse 1 saat beklerim tamamı süzülür. Sonra yeni yağını koyardım. 6 ay yağı süzülmüş olan ve zaten yağ değişim zamanı gelmiş olan makinayı çalıştırmazdım ben olsam. Aşınma için yazıyorum. 4 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Bende olsam direk yağı değişir sonra yeni yağ ile çalıştırırdım 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Bence karter altına ateş yak yağı dışardan ısıt sonra tapayı aç boşalt abi 4 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 15 Şubat Yazar Paylaş 15 Şubat Köksal Yılmaz yazdı: Bence karter altına ateş yak yağı dışardan ısıt sonra tapayı aç boşalt abi Kamp ocağını yakayım alttan. zaten iyice süzülmüş yağ, geri neden yukarıya göndereyim. Neden bilmiyorum hiç çalıştırmadan tapayı açıp, iyice süzülmesini bekleyip, sonra değiştirme aklıma daha yatkın geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Muhittin Kaplan yazdı: Kamp ocağını yakayım alttan. zaten iyice süzülmüş yağ, geri neden yukarıya göndereyim. Neden bilmiyorum hiç çalıştırmadan tapayı açıp, iyice süzülmesini bekleyip, sonra değiştirme aklıma daha yatkın geliyor. Yağın hepsi kartere süzülse dediğiniz gibi yapabilirsiniz fakat parçalar üzerinde mutlaka yağ kalır. Kartere süzülmeyen uzun süredir bekleyen yağ yapışkan olmuştur, tortu oluşturmuş olabilir, içindeki partikül kir toz vs olur. Siz motoru çalıştırmadan eski yağı salar yeni yağ ve filtreyi takarsanız, yeni yağ ve filtre daha çok kirlenir. Karterin altına kamp ocağı falan yakmayın... Isıtmanız gereken yer sadece karter değil çünkü. Eski yağ motorda sirkülasyon yapsın, beklemekten sağa sola yapışmış partiküller metal parçaları vs eski yağın içine iyice karışsın ve eski filtreye takılsın. 2 tane küçük pet şişeye aynı miktarda su koyun. İkisine de 1 kaşık kum toprak vs atın. İkisinide çalkalayın. Bir süre sonra toz toprak çamur dibe çöker. Şimdi bir tanesini hiç oynatmadan dibine bi delik açın ve suyu tahliye edin. Diğerini de çalkalayın ve delik açın. Hangi şişe de daha çok toz toprak kalır ? Kolay gelsin. 2 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Benim bildiğim motor yağ ömrü bir sefer doldurulduğu anda başlar. Bir sefer çatıya yarım litre kullanılmış numune yağ bırakmıştım. 3 ay sonra yağ ayrışmıştı. Altı ile üstü çökelmişti. Motorsikletlerin dayanımı daha düşük. Ben olsam direkt boşaltırdım marş vermeden. Zaten kolay, araba gibi değil. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Kışın yeği değiştirirken yağ bidonunu açmadan önce ısıtıyor musunuz? İçinde kalmasın akışkan olsun diye? Ya da ne kadar kalıyor bidonda? Aklıma geldi. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Şubat Paylaş 15 Şubat İlkay Başaran yazdı: Kışın yeği değiştirirken yağ bidonunu açmadan önce ısıtıyor musunuz? İçinde kalmasın akışkan olsun diye? Ya da ne kadar kalıyor bidonda? Aklıma geldi. soba üstüne koy 2 saat bekle vidyo çekmeyi de unutma ama 1 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Bildiğimden değil de, ben biraz çalıştırıp öyle boşaltırdım. Bu fikir yağın akışkanlığı artsın diye. Çalıştırmadan boşaltmanın sebebi ne ? Eski yağ dolaşmasın diye mi ? Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Yağın hepsi kartere süzülse dediğiniz gibi yapabilirsiniz fakat parçalar üzerinde mutlaka yağ kalır. Kartere süzülmeyen uzun süredir bekleyen yağ yapışkan olmuştur, tortu oluşturmuş olabilir, içindeki partikül kir toz vs olur. Siz motoru çalıştırmadan eski yağı salar yeni yağ ve filtreyi takarsanız, yeni yağ ve filtre daha çok kirlenir. Karterin altına kamp ocağı falan yakmayın... Isıtmanız gereken yer sadece karter değil çünkü. Eski yağ motorda sirkülasyon yapsın, beklemekten sağa sola yapışmış partiküller metal parçaları vs eski yağın içine iyice karışsın ve eski filtreye takılsın. 2 tane küçük pet şişeye aynı miktarda su koyun. İkisine de 1 kaşık kum toprak vs atın. İkisinide çalkalayın. Bir süre sonra toz toprak çamur dibe çöker. Şimdi bir tanesini hiç oynatmadan dibine bi delik açın ve suyu tahliye edin. Diğerini de çalkalayın ve delik açın. Hangi şişe de daha çok toz toprak kalır ? Kolay gelsin. Bende buna yakın düşündüm evet Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 15 Şubat Yazar Paylaş 15 Şubat Sıcak ağustos ayında, motor sıcakken paket yapmıştım. Süzülen süzülmüştür diye düşünüyorum. Tekrar o eski yagı neden döndüreyim ısıtmak için diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Muhittin Kaplan yazdı: Sıcak ağustos ayında, motor sıcakken paket yapmıştım. Süzülen süzülmüştür diye düşünüyorum. Tekrar o eski yagı neden döndüreyim ısıtmak için diye düşünüyorum. 6 ay boyunca çalışmamış kupkuru egzantrik yataklarını 3 5 tur da olsa çevirtmezdim. En azından eski yağ ile çevirtmezdim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Maalesef Köksalın fikri mantıklı Motoru çalıştırmadan alttan biraz ısıt, aç tapayı. Zaten süzülmüştür. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 15 Şubat Paylaş 15 Şubat İlkay Başaran yazdı: 6 ay boyunca çalışmamış kupkuru egzantrik yataklarını 3 5 tur da olsa çevirtmezdim. En azından eski yağ ile çevirtmezdim. Üstübü ile silsen kupkuru hale anca getirirsin, hani magnatec yağlar esp yağlar 5/30 lar delvaclar ? Ben olsam yağı bile değiştirmem milli servet, yıllardır yağ lobisi size 5 binde yağ değiştirin diye baskı kuruyor.. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Serkan Toker yazdı: Üstübü ile silsen kupkuru hale anca getirirsin, hani magnatec yağlar esp yağlar 5/30 lar delvaclar ? Ben olsam yağı bile değiştirmem milli servet, yıllardır yağ lobisi size 5 binde yağ değiştirin diye baskı kuruyor.. Motorda 5 bin olayı artık artıyor ama arabadan farkı şanzıman ile ortak çalışıyor olması. Yağ lobisi deyince aklıma @Doğan Arşiray neden geliyor ya 3 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 15 Şubat Paylaş 15 Şubat Serkan Toker yazdı: Üstübü ile silsen kupkuru hale anca getirirsin, hani magnatec yağlar esp yağlar 5/30 lar delvaclar ? Ben olsam yağı bile değiştirmem milli servet, yıllardır yağ lobisi size 5 binde yağ değiştirin diye baskı kuruyor.. Katılıyorum, mevcut motosikletim 15bin km de bir yağ değiştirilmeli diyor. Motosiklet yağlarının farkı genelde katkısız olması. Yoksa debriyaj kaçırır. 2 Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 15 Şubat Yazar Paylaş 15 Şubat Mehmet Ozyurek yazdı: Maalesef Köksalın fikri mantıklı Motoru çalıştırmadan alttan biraz ısıt, aç tapayı. Zaten süzülmüştür. Tracer Kebap. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 15 Şubat Paylaş 15 Şubat İlkay Başaran yazdı: Motorda 5 bin olayı artık artıyor ama arabadan farkı şanzıman ile ortak çalışıyor olması. Yağ lobisi deyince aklıma @Doğan Arşiray neden geliyor ya Lobide sizi bekliyorum beyefendi. yer etmişiz gönüllerde demekki. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts