İçeriğe Yönlendir

Altı Ay Bekleyen Aracın Yağı Hangi Şartlar Altında Değiştirilir?


Muhittin Kaplan

Recommended Posts

Muhittin Kaplan

Motosiklet 6 aydır çalışmıyor. Üstünü başını örttük, Depoyu doldurup aküyü söktük. Yavaştan dönüş zamanı ve illaki yağını suyunu kontrol edeceğiz. şimdi soru şu ?

Beklemiş bir araçta yağ değişimini "hiç çalıştırmadan, kartere süzülmüş olan yağı tekrar çevirmeden" mi değiştirmeli, yoksa standart "ılık motor" olsun öyle mi değiştirmeli ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

özel bir motor değilse değişmese bile olur bence... çünkü önemli olan oksidasyon değil yüksek ısı.  şöyle düşünüyorum diyelimki bir motorlu araç ayda sadece 10 saat çalışıyor ne çalışma saati nede yapılan yolu aşmış olmuyor. peki bu yağ mı eskidir yoksa 6 ay hiç kullanılmamış motordaki yağmı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Motorsiklet özelinde bilmiyorum ama otomobilin yağı 6 ayda bir şey olmaz bence, ben olsam üstten 100-200 ml ekleyip çalıştırıp ısınınca iyice süzdürüp öyle değiştirirdim. Soğuk yağın akışkanlığı bayağı düşük oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

özel bir motor değilse değişmese bile olur bence... çünkü önemli olan oksidasyon değil yüksek ısı.  şöyle düşünüyorum diyelimki bir motorlu araç ayda sadece 10 saat çalışıyor ne çalışma saati nede yapılan yolu aşmış olmuyor. peki bu yağ mı eskidir yoksa 6 ay hiç kullanılmamış motordaki yağmı.

 

 

Selim Bilgin yazdı:

Motorsiklet özelinde bilmiyorum ama otomobilin yağı 6 ayda bir şey olmaz bence, ben olsam üstten 100-200 ml ekleyip çalıştırıp ısınınca iyice süzdürüp öyle değiştirirdim. Soğuk yağın akışkanlığı bayağı düşük oluyor.

 

Sanırım eksik yazdım. Yağ değiştirme zamanı zaten geldi, hemde sezona yeni yağ ile gireyim. Yağ 6 ay beklemesinden dolayı değilde zamanı geldiğinden dolayı değiştireceğim. Burada öğrenmek istediğim hiç çalıştırmadan mı değiştireyim biraz çalıştırıp mı ?

tarihinde Muhittin Kaplan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bence boşaltın beklemeden.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Motor neydi? Vitesli ise çalıştırmak gerek. Sonuçta şanzıman motor yağı ile yağlanıyor ve baskı balata seti de motor yağının içinde. Dolayısı ile uzun bekleme sonucu yağ karterde toplanmıştır diye düşünsek bile muhakkak baskı balata kısmında yağ var. Akışkanlık az olacağından tam süzülmeyebilir. 

Vitessiz (Scooter tarzı) bir motor ise ısıtmaya uğraşmasanız da olur. Onda zaten büyün yağ karterde toplanmıştır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

vitesli tracer900. Biraz ısıtayım, anladım.

 

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

Motordan yağın komple kartere süzülmesi hususunda 10 dakika ile 6 ay arasında kayda değer bir fark olmaz. Motorun yağ seviyesini gösteren camdan yağın ne kadar hızlı süzüldüğünü gözlemleyebilirsiniz. Çalıştırıp ısıtın, karterden akışını hızlandırırsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Abi neden yağı o kadar süzülmüş olan motoru çalıştıracaksın? Ben olsam direk tapayı açarım. Gerekirse 1 saat beklerim tamamı süzülür. Sonra yeni yağını koyardım.

6 ay yağı süzülmüş olan ve zaten yağ değişim zamanı gelmiş olan makinayı çalıştırmazdım ben olsam. 

Aşınma için yazıyorum.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bende olsam direk yağı değişir sonra yeni yağ ile çalıştırırdım 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bence karter altına ateş yak yağı dışardan ısıt sonra tapayı aç boşalt abi :D 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Köksal Yılmaz yazdı:

Bence karter altına ateş yak yağı dışardan ısıt sonra tapayı aç boşalt abi :D 

Kamp ocağını yakayım alttan. zaten iyice süzülmüş yağ, geri neden yukarıya göndereyim.

Neden bilmiyorum hiç çalıştırmadan tapayı açıp, iyice süzülmesini bekleyip, sonra değiştirme aklıma daha yatkın geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Muhittin Kaplan yazdı:

Kamp ocağını yakayım alttan. zaten iyice süzülmüş yağ, geri neden yukarıya göndereyim.

Neden bilmiyorum hiç çalıştırmadan tapayı açıp, iyice süzülmesini bekleyip, sonra değiştirme aklıma daha yatkın geliyor.

 

Yağın hepsi kartere süzülse dediğiniz gibi yapabilirsiniz fakat parçalar üzerinde mutlaka yağ kalır. Kartere süzülmeyen uzun süredir bekleyen yağ yapışkan olmuştur, tortu oluşturmuş olabilir, içindeki partikül kir toz vs olur.  Siz motoru çalıştırmadan eski yağı salar yeni yağ ve filtreyi takarsanız, yeni yağ ve filtre daha çok kirlenir. Karterin altına kamp ocağı falan yakmayın... Isıtmanız gereken yer sadece karter değil çünkü. Eski yağ motorda sirkülasyon yapsın, beklemekten sağa sola yapışmış partiküller metal parçaları vs eski yağın içine iyice karışsın ve eski filtreye takılsın. 2 tane küçük pet şişeye aynı miktarda su koyun. İkisine de 1 kaşık kum toprak vs atın. İkisinide çalkalayın. Bir süre sonra toz  toprak çamur dibe çöker. Şimdi bir tanesini hiç oynatmadan dibine bi delik açın ve suyu tahliye edin. Diğerini de çalkalayın ve delik açın. Hangi şişe de daha çok toz toprak kalır ? Kolay gelsin. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Benim bildiğim motor yağ ömrü bir sefer doldurulduğu anda başlar. Bir sefer çatıya yarım litre kullanılmış numune yağ bırakmıştım. 3 ay sonra yağ ayrışmıştı. Altı ile üstü çökelmişti. Motorsikletlerin dayanımı daha düşük. Ben olsam direkt boşaltırdım marş vermeden. Zaten kolay, araba gibi değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kışın yeği değiştirirken yağ bidonunu açmadan önce ısıtıyor musunuz? İçinde kalmasın akışkan olsun diye? Ya da ne kadar kalıyor bidonda? Aklıma geldi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Kışın yeği değiştirirken yağ bidonunu açmadan önce ısıtıyor musunuz? İçinde kalmasın akışkan olsun diye? Ya da ne kadar kalıyor bidonda? Aklıma geldi.

soba üstüne koy 2 saat bekle vidyo çekmeyi de unutma ama

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Bildiğimden değil de, ben biraz çalıştırıp öyle boşaltırdım. Bu fikir yağın akışkanlığı artsın diye.

Çalıştırmadan boşaltmanın sebebi ne ? Eski yağ dolaşmasın diye mi ?

Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

 

Yağın hepsi kartere süzülse dediğiniz gibi yapabilirsiniz fakat parçalar üzerinde mutlaka yağ kalır. Kartere süzülmeyen uzun süredir bekleyen yağ yapışkan olmuştur, tortu oluşturmuş olabilir, içindeki partikül kir toz vs olur.  Siz motoru çalıştırmadan eski yağı salar yeni yağ ve filtreyi takarsanız, yeni yağ ve filtre daha çok kirlenir. Karterin altına kamp ocağı falan yakmayın... Isıtmanız gereken yer sadece karter değil çünkü. Eski yağ motorda sirkülasyon yapsın, beklemekten sağa sola yapışmış partiküller metal parçaları vs eski yağın içine iyice karışsın ve eski filtreye takılsın. 2 tane küçük pet şişeye aynı miktarda su koyun. İkisine de 1 kaşık kum toprak vs atın. İkisinide çalkalayın. Bir süre sonra toz  toprak çamur dibe çöker. Şimdi bir tanesini hiç oynatmadan dibine bi delik açın ve suyu tahliye edin. Diğerini de çalkalayın ve delik açın. Hangi şişe de daha çok toz toprak kalır ? Kolay gelsin. :)

 

Bende buna yakın düşündüm evet :)

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Sıcak ağustos ayında, motor sıcakken paket yapmıştım. Süzülen süzülmüştür diye düşünüyorum.

Tekrar o eski yagı neden döndüreyim ısıtmak için diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Muhittin Kaplan yazdı:

Sıcak ağustos ayında, motor sıcakken paket yapmıştım. Süzülen süzülmüştür diye düşünüyorum.

Tekrar o eski yagı neden döndüreyim ısıtmak için diye düşünüyorum.

6 ay boyunca çalışmamış kupkuru egzantrik yataklarını 3 5 tur da olsa çevirtmezdim. En azından eski yağ ile çevirtmezdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Maalesef Köksalın fikri mantıklı :)

Motoru çalıştırmadan alttan biraz ısıt, aç tapayı. Zaten süzülmüştür. 

 

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
İlkay Başaran yazdı:

6 ay boyunca çalışmamış kupkuru egzantrik yataklarını 3 5 tur da olsa çevirtmezdim. En azından eski yağ ile çevirtmezdim.

 

Üstübü ile silsen kupkuru hale anca getirirsin, hani magnatec yağlar esp yağlar 5/30 lar delvaclar ? Ben olsam yağı bile değiştirmem milli servet, yıllardır yağ lobisi size 5 binde yağ değiştirin diye baskı kuruyor.. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Serkan Toker yazdı:

 

Üstübü ile silsen kupkuru hale anca getirirsin, hani magnatec yağlar esp yağlar 5/30 lar delvaclar ? Ben olsam yağı bile değiştirmem milli servet, yıllardır yağ lobisi size 5 binde yağ değiştirin diye baskı kuruyor.. :)

Motorda 5 bin olayı artık artıyor ama arabadan farkı şanzıman ile ortak çalışıyor olması.

Yağ lobisi deyince aklıma @Doğan Arşiray neden geliyor ya :blink2:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Serkan Toker yazdı:

 

Üstübü ile silsen kupkuru hale anca getirirsin, hani magnatec yağlar esp yağlar 5/30 lar delvaclar ? Ben olsam yağı bile değiştirmem milli servet, yıllardır yağ lobisi size 5 binde yağ değiştirin diye baskı kuruyor.. :)

 

Katılıyorum, mevcut motosikletim 15bin km de bir yağ değiştirilmeli diyor.  Motosiklet yağlarının farkı genelde katkısız olması. Yoksa debriyaj kaçırır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Maalesef Köksalın fikri mantıklı :)

Motoru çalıştırmadan alttan biraz ısıt, aç tapayı. Zaten süzülmüştür. 

 

Tracer Kebap.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
İlkay Başaran yazdı:

Motorda 5 bin olayı artık artıyor ama arabadan farkı şanzıman ile ortak çalışıyor olması.

Yağ lobisi deyince aklıma @Doğan Arşiray neden geliyor ya :blink2:

Lobide sizi bekliyorum beyefendi.

yer etmişiz gönüllerde demekki.

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...