İçeriğe Yönlendir

Formula 1 - 2024 Sezonu ve Haberler


Aytac Sakal
Çözüme git Sani Gerşon tarafından,

Recommended Posts

Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

Orda da Vers dışarıdan geçiyor ama yine ceza yok.

Burada da şuna bakılıyor:

1- Viraja kim önde girdi?

2- Dışarıdan yapılan savunmada pozisyon değişikliği oldu mu?

 

Tüm bunların cevabı aksi yöndeyse, pist dışına çıkıştan uyarı alınıyor sadece.

 

Avusturya gp'sinde görülen üzere Vers önde ve dışarı çıktığı için pozisyon avantajı yakalamamış oluyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Aytac Sakal yazdı:

Konu Verstapen olunca ister istemez akla 2021 Abu Dhabi ve Hamiltonun elinden alınan Şampiyonluk geliyor.

Hakemler Noris in cezasının gerekçesini açıklamışlar.Diğer takımlardanda tepkiler gelmiş.

 

https://tr.motorsport.com/f1/news/fia-hakemleri-norrisin-neden-ceza-aldigini-acikladi/10665191/

Tam olarak dediğim sebeplerden.

Bu arada, hakemlerin çokça yanlış karar verdiğine sonuna kadar katılıyorum. Ama burada doğru karardı bence.

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Sani Gerşon yazdı:

Burada da şuna bakılıyor:

1- Viraja kim önde girdi?

2- Dışarıdan yapılan savunmada pozisyon değişikliği oldu mu?

 

Tüm bunların cevabı aksi yöndeyse, pist dışına çıkıştan uyarı alınıyor sadece.

 

Avusturya gp'sinde görülen üzere Vers önde ve dışarı çıktığı için pozisyon avantajı yakalamamış oluyor.

 

Aynı şeyleri söylüyoruz.

Vers-Sainz olayında Vers geride, ama viraj sonu dışarıdan hızlanıp öne geçiyor, pozisyon değişiyor ama ceza yok.

Yerini geri de vermiyor.

 

Aynı olay Norris ile olduğunda Norris dışarıdan geçip pozisyon kazandığı için ceza yiyor.

Avusturya olayında da Norris içeride Vers dışarıdan geçiyor yine ceza almıyor.

 

Net şekilde korunuyor bu adam.

 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Sani Gerşon yazdı:

Tam olarak dediğim sebeplerden.

Bu arada, hakemlerin çokça yanlış karar verdiğine sonuna kadar katılıyorum. Ama burada doğru karardı bence.

Sani Bey düşüncenize saygı duyarım ama o gün Hamilton Bariz daha hızlıydı.Zaten sonrasında Fia M..Masi nin hatali olduğunu doğrudan olmasada dolaylı yoldan kabul etti.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

Vers-Sainz olayında Vers geride, ama viraj sonu dışarıdan hızlanıp öne geçiyor, pozisyon değişiyor ama ceza yok.

 

Bana sanki göz yanılması gibi geldi. Vers Norris'te de bir çok kişi Norris öndeydi diyor ama öyle değildi.

 

Aytac Sakal yazdı:

Sani Bey düşüncenize saygı duyarım ama o gün Hamilton Bariz daha hızlıydı.Zaten sonrasında Fia M..Masi nin hatali olduğunu doğrudan olmasada dolaylı yoldan kabul etti.

Hamilton'un hızı demeyelim de, yanlış karar verildiği çok açıktı. Daha doğrusu, o anki karar kurallarla uygundu lakin daha evvel uygulanmamıştı (tur yiyen pilotların geçmesi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Sani Gerşon yazdı:

Bana sanki göz yanılması gibi geldi. Vers Norris'te de bir çok kişi Norris öndeydi diyor ama öyle değildi.

 

Hamilton'un hızı demeyelim de, yanlış karar verildiği çok açıktı. Daha doğrusu, o anki karar kurallarla uygundu lakin daha evvel uygulanmamıştı (tur yiyen pilotların geçmesi)

Vers - Norris olayında Norris önde değildi, ben Vers-Sainz olayını diyorum.

Link bıraktığım videoyu izlerseniz Sainz bariz şekilde viraja önde giriyor,.

Bunun örnekleri çok oldu, Hatta viraj içinde geride bile kalsanız viraj dışına sürpürme yapılıyordu yine ceza çıkmıyordu.

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

Link bıraktığım videoyu izlerseniz Sainz bariz şekilde viraja önde giriyor,.

3-4 kere izledim. O yüzden dedim, göz yanılması olduğunu düşünüyorum. Ferrari aksi halde itiraz ederdi zaten.

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

Bence de yarışın başı ve sonunda ki olaylar birbirinin aynısı...

Verstappen her şeyi yapmakta serbest...

 

Norris ve Russell cüzzamlı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)

tnuviel37 adlı bir arkadaş başka bir forumda kural kitabındaki kuralları yazmış. Ondan alıntı yaparak buraya ekleyeyim:

Kuralsa , işte size kural kitabındaki kurallar...

 

 

Geçişte dıştaki pilotun uyması gereken şartlar:

 

1. Have the front axle AT LEAST ALONGSIDE WITH the front axle of the other car at the apex of the corner and to the exit. Aracın ön aksı apeksten çıkışa kadar içteki aracın ön aksı ile aynı hizada olacak

 

2. Be driven in a safe and controlled manner throughout the manoeuvre (entry, apex and exit). Manevra boyunca güvenli ve kontrol edilebilir olacak (giriş, apeks, çıkış)

 

3. Be able to make the corner within the track limits. Virajı pist sınırları dahilinde dönebiliyor olacak.

 

 

Norris ilk maddeyi karşılamıyor.

 

 

İçteki pilotun uyması gereken şartlar:

 

1. Have its front axle AT LEAST ALONGSIDE of the mirror of the other car no later than the apex of the corner. Apekse varmadan ön aks dıştaki aracın aynasını geçmiş olacak

 

2. Be driven in a safe and controlled manner throughout the manoeuvre (entry, apex and exit). Manevra boyunca güvenli ve kontrol edilebilir olacak (giriş, apeks, çıkış)

 

3. Without (deliberately) forcing the other car off the track at the exit. This includes leaving a fair and acceptable width for the car being overtaken from the apex to the exit of the corner. Kasıtlı olarak öteki pilotu pist dışına itmeyecek. Apeksten çıkışa kadar öteki araç için adil ve makul bir boşluk da bırakılacak.

 

4. Be able to make the corner within the track limits. Virajı pist sınırları dahilinde dönebiliyor olacak.

 

Bilin bakalım bakalım içteki pilot hangi maddelere uymadı ama buna rağmen daha önce de bir çok kez olduğu gibi ceza almadı.

 

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Aynı yerde aynı 2 olay ve 2 ayrı karar.. Bu kadar spekülasyona ne gerek var. Koy oraya bi çakıl havuzu bak bakalım neler oluyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Yurdaer Elay yazdı:

Aynı yerde aynı 2 olay ve 2 ayrı karar.. Bu kadar spekülasyona ne gerek var. Koy oraya bi çakıl havuzu bak bakalım neler oluyor :) 

Aynen öyle... 👍🏻

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mexico GP'si gerçekten çok güzel, hakkaniyetli ve kapışmalı oldu.

Yüksek rakımda RB motorları hep sorun çıkarıyordu, test sürüşlerinde Vers patladı maalesef.

Ferrari çok başarılı olduğunu her yerde gösterdi. Sainz sıralamalar, testler ve yarışta çok iyiydi. Leclerc ise her zaman ki gibi baskı altında hata yaptı ve son turlarda çizgisinden çıkarak sırasını Norris'e kaptırdı.

Norris ve Vers kapışması Vers açısından çok zararlı oldu. 20sn ceza ve 2 ceza puanı aldı. Her iki virajda da Norris'i dışarı attı ve ikinci virajda bir de öne geçti. Her iki virajda da net olarak Norris öndeydi ve bu yüzden Vers'e iki kere 10sn ceza verildi. İkinci cezada bir de pozisyon avantajı da sağlamıştı. İlk pitinde cezasını çekti ve 6. bitirdi.

Perez müthiş bir çıkış yakalamışken Lawson'un çarpmasıyla aracı zarar gördü ve aerodinamiğini yitirdi. Sanırım sonuncu ya da bir kaç pozisyon yukarıda bitirebildi. Evindeki yarış için çok üzücü oldu kendisine.

Lawson ise hem Perez'le hem de Colapinto ile girdiği kapışmalarda bayağı negatif puan topladı kendisine. Colapinto ile giriştiği kazada ön kanadı da kırıldı ve pitte bayağı beklemek zorunda kaldı.

İlk turda da Tsunoda Albon'la çarpıştı ve ikisi de yarış dışı kaldı. Maalesef Albon sandviç olmak haricinde kaçacak yeri yoktu.

 

Benim açımdan çok keyifli bir yarıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Beklemediğim kadar keyifli bir yarış oldu.

Verstappene verilen cezayı herkes "çok ağır" diye yorumlamış ama bence az bile verdiler. Bu cezayı onceki yarışta da vermeleri gerekiyordu.

Zira zaten 4. bitireceği bir yarışı 6. bitirdi. Arada bi fark yok, ama yaptığı kötü sürüşle Norris'in muhtemel bir galibiyetini engelledi.

Bu kadar "rakibi engellemeye" yönelik bir yarış stili diskalifiye gerektirir.

1997 de Schumi aynısını yapınca diskalifiye edilmişti. Bu şahıs daha beterini yapiyor ve hemen her yarış yapıyor.

Bence yaristan diskalifiye edilmesi gerekiyordu.

İyi alıştı ceza almadan yarışmaya.

 

McLarenlere gelirsek, depolari boşaldıkca resmen uçuyorlar. 

Leclerc hata yapmasa da Norris zaten geçecekti, çok bi fark olmadı. Allahtan Sainz aldı yarışı da üst üste iki yarış galibiyet gördük.

 

Bugun ayrıca Horner efendinin ne kadar yalancı ve dönek olduğunu da gördük.

Gecen hafta "biz olsak Verstappene yerini geri vermesini söylerdik" demişti. Bu yarışta neden demediler? 😄😄

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
(düzenlendi)

Araya ek bilgi sıkıstirayim. Ayhancan Güven gt sprint kategorisinde ülkemizi temsil etti ve birinci oldu.

IMG_20241028_213027.jpg.c83a0768925d3ff0acd94da564ce2019.jpg

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Mehmet Yeter yazdı:

Araya ek bilgi sıkıstirayim. Ayhancan Güven gt sprint kategorisinde ülkemizi temsil etti ve birinci oldu.

IMG_20241028_213027.jpg.c83a0768925d3ff0acd94da564ce2019.jpg

Evet yaa, onu da anmak lazım.

Sondan başladığı yarışı kazandı. Helal olsun Ayhancan.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Öner Kurukuz yazdı:

Evet yaa, onu da anmak lazım.

Sondan başladığı yarışı kazandı. Helal olsun Ayhancan.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Şu anda dtm40 da mantyhey ema Porsche takımı ile mücadele ediyor biraz daha zaman lazım. Tecrübe kazanıyor. Bu arada rally 2 kategorisini de başka sporcularımız ile kazanmışiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Mc Laren takımlar Şampiyonasında Lider Ferrari 2. Sıraya yükseldi Red Bull artık 3. Sırada.

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Az evvel Brezilya sprint yarışı bitti. 24 turluk yarışta ilk 4'lü sürekli drs halinde gittiler. Verstappen Leclerc'i güzelce geçti. Ancak bozulan Haas aracı pist kenarına çıktıktan 2 tur sonra güvenlik aracı devreye girdi ve yarışın son turunun yarısında devreden çıktı. Geç giren araç sayesinde Norris ve Piastri yer değiştirdiler. Verstappen ise 3. bitirebildi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Az evvel Brezilya sprint yarışı bitti. 24 turluk yarışta ilk 4'lü sürekli drs halinde gittiler. Verstappen Leclerc'i güzelce geçti. Ancak bozulan Haas aracı pist kenarına çıktıktan 2 tur sonra güvenlik aracı devreye girdi ve yarışın son turunun yarısında devreden çıktı. Geç giren araç sayesinde Norris ve Piastri yer değiştirdiler. Verstappen ise 3. bitirebildi.

 

 

Sanal güvenlik aracı periyodu sonlanmadan Piastriye atak yaptığı için "Delta süresi" ni aşmaktan 5 sn ceza yedi ve 4. oldu.

Saat 21:00 da başlaması gereken sıralama turları da yağış nedeniyle hala başlayamadı...

 

tarihinde Öner Kurukuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Öner Kurukuz yazdı:

"Delta süresi" ni aşmaktan 5 sn ceza yedi ve 4. oldu.

Beklediğim bir şeydi. Yanlışlıkla yaptığının o da farkında, son anda sağlam blokaj koydu çünkü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

YARIŞ SAATİ DEĞİŞTİ:

Eğer ki yanlış hesaplamadıysam yarın 1830'da başlayacak yarış.

 

465469748_841970944814466_32119672362556

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şimdi brezilyada olmak vardı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

İnşallah Yağmur yağar Brezilyada  yağmurda unutulmaz yarışlar izledik.

Bu arada saat değiştimi ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

18:30 diyor yarış saati için, sırlama 15:30. pazar günü için

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...