İçeriğe Yönlendir

Halk Arabası v7.5


Selim Bilgin

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Çok yakan araba yoktur, pahalı yakıt vardır. 


Petrol krizinden önce ford da böyle söylüyordu. Sonra escort falan ürettiler :) 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Petrol krizinden önce ford da böyle söylüyordu. Sonra escort falan ürettiler :) 

Yani yine yakıt pahalanınca sorun oluyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Selim Bilgin

Golfü ihmal ediyorduk bir süredir, geçtiğimiz hafta fırsat oldu işlerini hallettik.

Lastikler 4 yılı doldurmuştu, değişti, CPC7 aldım uygun denk geldi.

Yağı LM 4210 0w30 ile değiştirdim, yetkili 5w30 koymuş, VW 0w30 diyor aslında, bazı servisler 0w30 koyuyor. ACT ve yelken modunun devreye giriş çıkışında farkettiğini söylüyorlardı cidden ediyormuş, kaderi değişti arabanın. Yeni nesil 1.0 1.5 tsi binen varsa 5w30 koymayın. 0w30 ve etsi'larda da 0w20 bu arabaların yağı. Tabi VW speclerine uyanlar.

Alttan sesler geliyordu, önde bir takım burç vs. ve arka çift amortisör orijinal olarak değişti. Vesileyle 3 ay sonra bir de yıkandı.

Golf 7.5 bu motorla çok ideal bir araba bence. Yeteri kadar teknolojik, her yeri dokunmatik değil, koltukları rahat vs.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Selim Bilgin yazdı:

0w30 koyuyor. ACT ve yelken modunun devreye giriş çıkışında farkettiğini söylüyorlardı cidden ediyormuş, kaderi değişti arabanın.

Bu önemli Yavuz. Ne gibi farklılıklar oluyor. Mesela motordaki yağ vizkozitesinin, şanzımanın salınım yapmasına ne gibi katkı sunuyor.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tamer Topaç yazdı:

Bu önemli Yavuz. Ne gibi farklılıklar oluyor. Mesela motordaki yağ vizkozitesinin, şanzımanın salınım yapmasına ne gibi katkı sunuyor.

 

Şanzımana değil de motora ve 2 silindir modunun aktüatörüne aslında. Yağ basıncı ile çalışıyormuş galiba o.

2 silindir modunda titriyordu araba, şimdi daha az hissediliyor. Çok detaylı araştırmadım, tamamen ampirik test.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
Selim Bilgin yazdı:

Yeni nesil 1.0 1.5 tsi binen varsa 5w30 koymayın. 0w30 ve etsi'larda da 0w20 bu arabaların yağı.

:good1:

Altur 1,0 etsi 0w20 koydu

Selim Bilgin yazdı:

 

Şanzımana değil de motora ve 2 silindir modunun aktüatörüne aslında. Yağ basıncı ile çalışıyormuş galiba o.

2 silindir modunda titriyordu araba, şimdi daha az hissediliyor. Çok detaylı araştırmadım, tamamen ampirik test.

Titreme çok hafifte olsa var hepsinde. Herkes silindirden diyor.

Onun da bugı var :) start-stop :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Doğuş da 0w20 koyuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tamer Topaç yazdı:

Bu önemli Yavuz. Ne gibi farklılıklar oluyor. Mesela motordaki yağ vizkozitesinin, şanzımanın salınım yapmasına ne gibi katkı sunuyor.


farklı supap açıları oluşturmak için eksantrikler artık çok teknolojik. Ayağı gazdan çektiğimizde veya silindir kapatmada supapları açık bırakmak için eksantrikin hidrolik basınçlarla şekil değiştirmesi gerekiyor. Muhtemelen ondan dolayıdır. 0-30 ile 5-30 çok farklı değil ama 0-20 epey farklı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


farklı supap açıları oluşturmak için eksantrikler artık çok teknolojik. Ayağı gazdan çektiğimizde veya silindir kapatmada supapları açık bırakmak için eksantrikin hidrolik basınçlarla şekil değiştirmesi gerekiyor. Muhtemelen ondan dolayıdır. 0-30 ile 5-30 çok farklı değil ama 0-20 epey farklı


ben bakımdan önce nadir görüyordum silindir kapamayı, bakım sonrası en ufak yokuş aşağı inişte bile görüyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:


ben bakımdan önce nadir görüyordum silindir kapamayı, bakım sonrası en ufak yokuş aşağı inişte bile görüyorum. 


Ufacık yağ viskozitesi nelere sebep oluyor yaa rab. Hani yakıt tüketimi, tasarruflar :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Yeldan yazdı:

bakım sonrası

bakım yapılırken latte mi içtin çay mı? o da etki eder

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bakım yapılırken latte mi içtin çay mı? o da etki eder


şırdan yemiş olabilir 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şırdan yemiş olabilir 

o ağır bakım

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufacık yağ viskozitesi nelere sebep oluyor yaa rab. Hani yakıt tüketimi, tasarruflar :) 


tasarruf isteyen otobüse binsin 😂

 

Çağlar Bayur yazdı:

bakım yapılırken latte mi içtin çay mı? o da etki eder


Espressomu yudumladım. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şırdan yemiş olabilir 


Adana il sınırı dışında asla yemem 😂

 

Çağlar Bayur yazdı:

o ağır bakım

😂😂😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Burdan golfçülere bir soru sorsam 

Her kontakta ekranda bakım geri sayısı çıkıyorsa nasıl düzeltilir.

Mesela bakıma kalan km 9900 

Bakıma kalan süre 9800 ....vs 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Fikri Keleş yazdı:

Burdan golfçülere bir soru sorsam 

Her kontakta ekranda bakım geri sayısı çıkıyorsa nasıl düzeltilir.

Mesela bakıma kalan km 9900 

Bakıma kalan süre 9800 ....vs 


abi teypte araç menüsünde sıfırlama var

Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Mert Yeldan yazdı:


abi teypte araç menüsünde sıfırlama var

Yarın bakayım bi

İlk bakimda yanmadı sıfırlama sonrası, sonra 9900 den saymaya başladı garip

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Yeldan yazdı:

Espressomu yudumladım. 

açmışsın gizli silindiri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Emin Önal yazdı:

:good1:

 

Titreme çok hafifte olsa var hepsinde. Herkes silindirden diyor.

Onun da bugı var :) start-stop :)

 

Detay alalım faydası olur millete belki..

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ufacık yağ viskozitesi nelere sebep oluyor yaa rab. Hani yakıt tüketimi, tasarruflar :) 

Bak hareketlere bak 😀 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Alpay Sumer yazdı:

Bak hareketlere bak 😀 


heç,havalar soğudu ya ondan böyle yazıyor. 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mert Yeldan yazdı:

heç,havalar soğudu ya ondan böyle yazıyor. 

Arabası ısınmıyordu demi onun ? Haa simdi oldu 😀 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Alpay Sumer yazdı:

Arabası ısınmıyordu demi onun ? Haa simdi oldu 😀 

 

Çoh ayıp

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


sabah trafikte bunu izledim. Vay bee insanların tedirgin yaşaması çok zor dedim :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


farklı supap açıları oluşturmak için eksantrikler artık çok teknolojik. Ayağı gazdan çektiğimizde veya silindir kapatmada supapları açık bırakmak için eksantrikin hidrolik basınçlarla şekil değiştirmesi gerekiyor. Muhtemelen ondan dolayıdır. 0-30 ile 5-30 çok farklı değil ama 0-20 epey farklı

Santa' ya, 0-30 koysam mı :crazy:?  Değişken sübap var, değüşük camshaft var, alengirli turbo var, planörlü şanzıman da var :moto:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...